Kasa przyznana

Moderator: DKS

Edward
Posty: 2812
Rejestracja: poniedziałek, 14 lipca 2003, 18:29

Post autor: Edward » poniedziałek, 19 września 2005, 11:49

Zdaje się, że ruszając ten temat znowu włożyłem kij w mrowisko. Wysłałem wiadomość do wszystkich lokalnych rozgłośni - czy ktoś słyszał, aby nadano wiadomość o spotkaniu w sprawie portu?
W prasie od lat blokowana jest nazwa "Ziemia Ustecka" - mogę występować jako osoba prywatna lub jako przedstawiciel Stowarzyszenia, ale nigdy jako wydawca gazety. Dzisiejszy Dziennik Bałtycki informuje o spotkaniu, ale też wycięto, że głównym organizatorem jest "Ziemia Ustecka". A przecież to nie konkurencja dla prasy regionalnej.
Mirek, właśnie tamto miejsce biorę pod uwagę. Gdy jednak pomyślę, ilu osobom narażam się występując z tą propozycją?! Może po paru latach okaże się, że ta koncepcja była słuszna, ale teraz będzie burza.
Edward Zając

Awatar użytkownika
Mirek
Posty: 7650
Rejestracja: wtorek, 5 kwietnia 2005, 21:39
Lokalizacja: HB 13

Post autor: Mirek » poniedziałek, 19 września 2005, 12:00

Może po paru latach okaże się, że ta koncepcja była słuszna, ale teraz będzie burza.
Edwardzie zapewniam Cie jak dozyjesz- to za 20 lat będziesz dumny z tej inwestycji jak dojdzie do skutku.Przechadzajac sie z wnukami będziesz utwierdzony w słuszności dziesiejszego spotkania .Oglądając stare fotografie po prostu to wiem.Juz ja widze w wyobrazni,będzie troche dymu ale nie ma co sie przejmować.Ważny jest cel a- cel uświęca środki.
Takze powodzenia !!!Załopotał by starym żaglem na szczęscie. :D

Włodzimierz Siudek
Posty: 1993
Rejestracja: niedziela, 22 maja 2005, 09:34

Post autor: Włodzimierz Siudek » poniedziałek, 19 września 2005, 15:42

Możemy spróbować takiego rozwiązania by ulokować marinę na zachodzie, nie bez znaczenia jest przecież ilość miejsca na jej basen, a tego po zachodniej stronie jest dużo. Wreszcie można mieć marinę powiedzmy " przejściową" na wschodzie, dla 20-30- tu jachtów do cumowania krótkotrwałego i na zachodniej z zapleczem remontowym, zimowaniem jachtów, obsługą bieżącą i trwałą. Może na te pytania więcej będziemy mogli odpowiedzieć po dzisiejszym spotkaniu w Domu Kultury.

Edward
Posty: 2812
Rejestracja: poniedziałek, 14 lipca 2003, 18:29

Post autor: Edward » poniedziałek, 19 września 2005, 17:33

Mirek, dobrze napisałeś: jak dożyjesz. Mam nadzieję, że to nie ma związku z tematem dzisiejszego spotkania. Niektórzy pisali, że nie mam pojęcia, kto w Ustce rozdaje karty - czy coś w tym rodzaju.
Edward Zając

Włodzimierz Siudek
Posty: 1993
Rejestracja: niedziela, 22 maja 2005, 09:34

Post autor: Włodzimierz Siudek » poniedziałek, 19 września 2005, 21:52

studium przedstawione na spotkaniu dotyczyło istotnie umieszczenia mariny po zachodniej stronie, w sąsiedztwie basenu węglowego. Pan Kleina zaproponował, by rozważyć również możliwość pozostawienia w naszym porcie funkcji handlowej, w związku z polityką Uni E., która w ostatnim okresie tworzy fundusze strukturalne na takie cele. Ma to o tyle sens, że tak naprawdę funkcja portu handlowego zawsze istniała w Ustce, a teraz mogłaby dalej być z przyczyn np. ekologicznych, albo uwzględniająca rozwój makroregionu. Usytuowanie naszego portu jest b. korzystne w odniesieniu do odległości do innych strategicznych portów bałtyckich. Była też sugestia ze strony z.burmistrza by dokonać analizy w niezależnych źródłach możliwości wykorzystania naszego portu, a następnie określić kierunki rozwoju, mając na uwadze przedstawione koncepcje. w mojej ocenie wypowiedzieć się w tej materii koniecznie musi się nasza społeczność.

Awatar użytkownika
Mirek
Posty: 7650
Rejestracja: wtorek, 5 kwietnia 2005, 21:39
Lokalizacja: HB 13

Post autor: Mirek » wtorek, 20 września 2005, 11:35

Własnie w tym problem Włodzimierzu.Jezeli zdecydujemy sie na marine zachodnią to eliminujemy Ustke jako port handlowy.Po prostu nie będzie miejsca na port handlowy .Pozdro

hanse
Posty: 460
Rejestracja: sobota, 4 czerwca 2005, 13:29
Lokalizacja: Polska

Post autor: hanse » wtorek, 20 września 2005, 12:12

co do Kleiny - pomógł z marina w Łebie bo jest z Łeby to raz, była tam tez taks sprawa z kupnem gruntów w porcie w Łebie. Z punktu widzenia Urzędu Morskiego to lokalizacja mariny w Łebie nie jest najszczęśliwsza gdyz od oddania do uzytku pochłonęła już kilkanascie jesli nie kilkadziesiąt mln zł - co roku po zimowych sztormach marina jest zdewastowana, a remonty pochłaniaja kolejne miliony złotych, wyjście z portu po kazdej zimie jest za płytkie - jednym słowem jest ale to bycie bardzo drogo kosztuje. Jak była ta marina budowana był pomysł by wybudowac ja w Ustce, w miejscu HOMu, ale blizsza senatorowi Kleinie była koszyla z Łeby :) i niejako na siłę przeforsował powstanie tej mariny w Łebie. Powinien teraz z własnej kieszeni płacic za pogłębianie kanału portu w Łebie i remonty pomostów w marinie po zimie :)

Awatar użytkownika
Mirek
Posty: 7650
Rejestracja: wtorek, 5 kwietnia 2005, 21:39
Lokalizacja: HB 13

Post autor: Mirek » wtorek, 20 września 2005, 13:02

@hanse
Nie masz racji.Port w Łebie był zamulany co roku bez mariny.Ledwo wchodziły kutry 17 m trąc o piasek.Normalka w Łebie.Co do budowy mariny w Łebie (koszty kilkanascie milionów- urząd miejski w Łebie dało bodaj 100 000zł-) cała inwestycja z programu unii plus budzet województwa,urząd morski).
W tych marinach chodzi o to aby zrobić przeciętnym żeglarzom z unii szlak po 30-50 mil dziennie i postój w porcie i na drugi dzień dalej.O morskim wychowywaniu młodziezy nie wspomne.Pozdro

Ps.Na pogłębiane portów takich jak Ustka,Darłowo,Łeba pieniądze pochodzą z budżetu państwa rozdysponowane przez urzędy morskie.

hanse
Posty: 460
Rejestracja: sobota, 4 czerwca 2005, 13:29
Lokalizacja: Polska

Post autor: hanse » wtorek, 20 września 2005, 14:40

spytaj sie w UM jakie sa koszty corocznych remontów pomostów mariny po zimowych sztormach bedziesz miał cały koszt tej mariny, ówczesne władze Ustki te sprzed 10 lat nie były zainteresowane rozwijaniem sie zachodniej strony naszego miasta bo właśnie powstała promenada a wybudowanie mariny po zachodniej stronie odciagnęłoby potencjalnych klientów. Z reszta tak jest do dzis :(

Edward
Posty: 2812
Rejestracja: poniedziałek, 14 lipca 2003, 18:29

Post autor: Edward » wtorek, 20 września 2005, 16:59

Racja jest gdzieś w połowie. Oczywiście, Kleina ciągnął za Łebą, ale wszystkie opinie ekspertów były za Ustką. Problem w tym, że Ustka nie zabiegała o marinę i nawet nie była przygotowana na przyjęcie takiej inwestycji. Przecież plany zagospodarowania terenu robi się dopiero teraz. Koszty eksploatacji łebskiej mariny ponosi miasto (spółka miejska). Nie były to milionowe straty (pamiętam dotację 100 tys. zł). Może w tym roku wygenerują zysk, ale podobno dostali od marszałka halę za 2 miliony. Natomiast pogłebianie podejścia do łebskiego portu, to rzeczywiście syzyfowa praca. Topi się tam miliony, a i tak co roku są wypadki.
Wracając do Ustki - szkoda, że tak mało osób wczoraj przyszło na spotkanie. W porcie tereny są cenne i zaczyna się wielka gra o to, kto je zajmie. Zdaje się, że przed komunalizacją zabiorą nam najcenniejsze tereny i miasto niewiele przejmie.
Edward Zając

Zablokowany