Dwie koncepcje portu jachtowego w Ustce

Moderator: DKS

Awatar użytkownika
Mirek
Posty: 7649
Rejestracja: wtorek, 5 kwietnia 2005, 21:39
Lokalizacja: HB 13

Dwie koncepcje portu jachtowego w Ustce

Post autor: Mirek » poniedziałek, 19 września 2005, 21:03

Wschodnia:
-basen powitalny na 30-40 jachtów
-lokalizacja -dawna Straz pozarna obok Powiewa -czyli,, mała promenada"
-zaleta - koszt 4 mln zł ,mozna zrobic w ciągu roku czyli szybko,prawdopodobie korzystny wpływ na falowanie w porcie(zmniejszenie fali),bliskośc miasta
-wada -prowizorka-załamanie ciągu komunikacyjnego od byłego Łososia
zlikwidowanie ok 50 miejsc pracy - punkty gastronomiczne(tak mysle)

Zachodnia
-marina na 60 -70 jachtów(chyba dobrze usłyszłem)
-lokalizacja-zachodnia strona Ustki-od wejścia do basenu węglowego na północ
-
zalety -marina reprezentacyjna-duzo miejsca-przestronnosc -mozna skorzystac z unijnych dotacji (3/4 środków),cos na co Ustka zasługuje(moim zdaniem)

wady-duzy koszt (ok 30 mln),utrudnienie w dojściu do miasta,mozliwość komplikacji z SAR-em,


Ps.Edward dobra robota z tym spotkaniem. O małym incydencje nie ma co wspominać.Dzięki :D

Czy Ustka ma zrezygnować z funkcji portu handlowego?Oto jest pytanie.

Edward
Posty: 2812
Rejestracja: poniedziałek, 14 lipca 2003, 18:29

Post autor: Edward » wtorek, 20 września 2005, 17:17

Ja jestem mniej zadowolony ze spotkania - liczyłem na więcej osób. Ale przekrój tematów był niezły. Mnie interesuje zagospodarowanie pod kątem żeglarskim, ale przy okazji wyszły inne problemy i zagrożenia.
Jest nad czym myśleć - chociaż nie wszystko można pisać.
Problem funkcji handlowych - ile lat temu wpłynął ostatni statek handlowy? Ile lat jeszcze będziemy czekać, aż ostatecznie zorientujemy się, że to było daremne czekanie? Zresztą, cała funkcja handlowa opierała się o spichlerz, który praktycznie już nie nadaje się do eksploatacji bez kapitalnego remontu. Gdyby stał tak jeszcze parę lat, to zostałyby z niego tylko ściany - podobno solidne. Stocznia - warto obejrzeć w jakim stanie są hale, nie remontowane od wielu lat.
Pomijając niepotrzebny incydent - warto zastanowić się nad tym, co mówił p. Malek.
Edward Zając

Edward
Posty: 2812
Rejestracja: poniedziałek, 14 lipca 2003, 18:29

Post autor: Edward » wtorek, 20 września 2005, 17:49

Jeszcze parę uwag. Basen po wschodniej stronie może pomieścić 20-30 małych jachtów. Nie wierzę, aby mógł być zbudowany szybko - brak jest instytucji zainteresowanych. Chyba że coś za coś. Jest jeszcze jedno - będzie to wyłącznie letni basen. Cała baza postojowo - remontowa będzie po stronie zachodniej. Praktycznie może to oznaczać, że wschodnia marina będzie służyła wyłącznie jachtom przypływającym do Ustki, gdy jachty usteckie i tak będą stały w Basenie Węglowym.
Jeśli dodać do tego projekt bazy ratowniczej, to sytuacja wcale nie będzie wesoła - jachty połowę roku spędzają na lądzie.
A może poczekamy parę lat - aż rozlecą się hale stoczniowe i reszta baraków okalających port? Może więc po komunalizacji będziemy mieć tereny pod marinę na kilkaset jachtów? Ale kto odważy się w Ustce myśleć o tym, że ślady po Stoczni będą tylko w Muzeum?
Edward Zając

Awatar użytkownika
Mirek
Posty: 7649
Rejestracja: wtorek, 5 kwietnia 2005, 21:39
Lokalizacja: HB 13

Post autor: Mirek » środa, 21 września 2005, 06:06

Mysle ,ze nalezy zdecydować.Zachodnia strona albo wcale.Takie jest moje zdanie.Taki basen ,,powitalny" już był na początku wieku po wschodniej stronie koło latarni.Poszukam fotki to wkleje.Pozdro


Ps.Znalazłem nieco prześwietlone ale zawsze...

http://img358.imageshack.us/img358/4098 ... wki7qh.jpg


Zachęcam do stawiania fotek na ten uplod:

http://img358.imageshack.us/

Mozna wklejac fotki do 1024 kB .Jak trzeba udziele info jak zmiejszyć forki do dozwolonego rozmiaru.

Edward
Posty: 2812
Rejestracja: poniedziałek, 14 lipca 2003, 18:29

Post autor: Edward » środa, 21 września 2005, 08:31

Decyzja i tak należy do Rady - a procedury trwają bardzo długo. Brak jest też silnego lobby morskiego. Trudno zrozumieć, że w mieście niegdyś (podobno) najbardziej morskim w Polsce, zainteresowanie tymi sprawami jest niewielkie i nie znajduje odzwierciedlenia w składzie Rady. To automatycznie ustawia sprawy morskie na dalszej pozycji i nie pozwala nawet na merytoryczną dyskusję.
A wracając do spotkania - poważnie zastanawiam się nad kwestiami, które wypowiedział (nawet wykrzyczał) p. Malek. Widziałem go już na spotkaniach dotyczących obwodnicy po usteckiej stronie - a więc wiąże swoje prywatne interesy z rozwojem Ustki.
Edward Zając

Awatar użytkownika
Mirek
Posty: 7649
Rejestracja: wtorek, 5 kwietnia 2005, 21:39
Lokalizacja: HB 13

Post autor: Mirek » środa, 21 września 2005, 09:48

Moze wiąże a moze nie.Trudno przewidzieć .Znam troche gościa ,ma zdrowo rozsądkowe podejście do sprawy.Panie Edwardzie z biznesmenami jest jak z pogodą.Jest pogoda gospodarcza to są - nie ma -to znikają .Ten korzystny klimat tworzą także włodarze miasta.A więc koło sie zamyka.Nie mozna stać w rozkroku!Pozdro

Edward
Posty: 2812
Rejestracja: poniedziałek, 14 lipca 2003, 18:29

Post autor: Edward » środa, 21 września 2005, 10:44

Ja nie znam - więc zastanawiam się, jakie kroki podejmie. Co do usteckiej władzy, to na terenie portu niewiele ma do powiedzenia. Ew. komunalizacja portu nie nastąpi wcześniej, niż za dwa czy trzy lata. Do tego czasu może okazać się, że do komunalizacji zostały tylko nabrzeża i woda w basenach portowych. Projektowana Baza Ratownicza zajmie tereny przylegające do plaży i odetnie żeglarzy od awanportu. Jeśli wierzyć jednemu z uczestników spotkania, to jakaś wirtualna baza przeładunkowa odetnie żeglarzom dostęp do Basenu Węglowego. Praktycznie oznacza to, że Urząd Morski planuje likwidację funkcji żeglarskich po zachodniej stronie portu, ew. chce ją ograniczyć do terenów na zimowanie jachtów. Może w przyszłym tygodniu wybiorę się do Urzędu Morskiego, aby dowiedzieć się czegoś u źródła.
Edward Zając

Awatar użytkownika
Mirek
Posty: 7649
Rejestracja: wtorek, 5 kwietnia 2005, 21:39
Lokalizacja: HB 13

Post autor: Mirek » środa, 21 września 2005, 12:18

że Urząd Morski planuje likwidację funkcji żeglarskich
Czy Pan wie ze w słupskim Urzędzie Morskim pracuje ponad 300 osób.Jezeli nie będzie funcji handlowej W Ustce,Darłowie to częśc musi stracić prace(tak mysle).Kutrów rybackich coraz mniej .Jezeli utrzymaja funkcje handlową-wszystko wraca do normy.Plan zapewne jest taki:Giełda rybna przestawi sie na owoce i wyjdzie na swoje(non profit he,he).I wilk syty i owca cała.Tylko co z tego bedzie miało miasto?Pozdro

Edward
Posty: 2812
Rejestracja: poniedziałek, 14 lipca 2003, 18:29

Post autor: Edward » środa, 21 września 2005, 13:25

O strukturze organizacyjnej UM mam tylko ogólne wyobrażenie. Sądzę jednak, że również tam kiedyś zacznie się reorganizacja. Jest takie dziwne nastawienie: likwidacja zakładu produkcyjnego zatrudniającego tysiąc pracowników, to nic nadzwyczajnego. Natomiast gdy trzeba zwolnić parę osób z budżetówki, to zaczyna się kataklizm na miarę trzęsienia ziemi. Pracownikom produkcyjnym dość dowolnie ustala się stawki - niechby ktoś spróbował ruszyć budźetówkę - tam stawki i przywileje są święte.
Kiedyś usłyszałem: jak będzie województwo środkowopomorskie, to zatrudnimy dodatkowo tysiąc osób. Genialnie prosty sposób na likwidację bezrobocia: zrobić tyle województw i powiatów, aby każdy znalazł zatrudnienie w administracji. A że nie wyprodukują oni nawet pudełka zapałek?
Edward Zając

Edward
Posty: 2812
Rejestracja: poniedziałek, 14 lipca 2003, 18:29

Post autor: Edward » wtorek, 27 września 2005, 12:14

Dzisiaj o 17.00 radny Siudek organizuje w nowej SP 1 kolejne spotkanie z mieszkańcami Ustki Zachodniej, czyli swojego okręgu wyborczego. Oczywiście, wszyscy inni też są mile widziani. Zobaczymy, czy znowu będzie tylko mowa o osobistych interesach, czy też mieszkańcy tej części miasta zaczną sami coś działać na rzecz swego osiedla. Powinny właśnie od nich wypływać inicjatywy dotyczące zagospodarowania terenów przy plaży zachodniej czy tej części portu, również Basenu Jachtowego. To oni powinni być zainteresowani, aby ta część miasta stawała się coraz bardziej atrakcyjna.
Postaram się tam być; może wreszcie usłyszę coś pozytywnego, jakąś inicjatywę własną mieszkańców.
Edward Zając

Awatar użytkownika
Mirek
Posty: 7649
Rejestracja: wtorek, 5 kwietnia 2005, 21:39
Lokalizacja: HB 13

Post autor: Mirek » wtorek, 27 września 2005, 18:18

Był program o porcie jachtowym w Ustce na II pr.TVP .Ma zadecydować społeczeństwo Ustki ,którą wybiera koncepcje zachodnia czy wschodnią.Pozdro

Edward
Posty: 2812
Rejestracja: poniedziałek, 14 lipca 2003, 18:29

Post autor: Edward » wtorek, 27 września 2005, 18:57

Szkoda, że nie mogłem zobaczyć. Czy mógłbyś napisać coś więcej - kto to przygotował, czy to tylko notatka w wiadomościach, co konkretnie nadawali. Niestety, przeważnie telewizję oglądam dopiero po 22.00.
Myślałem, że coś na ten temat będzie na spotkaniu z mieszkańcami Zachodniej Ustki, ale tam tylko problemy własnej ulicy i ew. osiedla.
Mnie natomiast ten temat nie daje spokoju. W niedzielę obserwowałem, jak "Gryfita" po wejściu szukał miejsca do cumowania - przycupnął longside jako czwarty do małych jachtów - horor.
Edward Zając

Awatar użytkownika
Mirek
Posty: 7649
Rejestracja: wtorek, 5 kwietnia 2005, 21:39
Lokalizacja: HB 13

Post autor: Mirek » wtorek, 27 września 2005, 19:53

Przygotował tą wiadomosc Ostrowski- paru zeglarzy i rybaków sie wypowiedziało-nic konkretnego-zastepca burmistrza pokazał plany mariny zachodniej i koniec 3-4 min.Pozdro

Jun
Posty: 3
Rejestracja: środa, 28 września 2005, 00:05

Post autor: Jun » środa, 28 września 2005, 00:46

Witam
Od jakiegoś czasu dochodziły mnie słuchy o poważnych planach budowy portu jachtowego w Ustce (o takich planach to była mowa od ponad 20 lat podobnie jak o planach budowy kładki łączącej promenadę wschodnią i zachodnią, ale nie o tym).
Moim zdaniem budowa mariny po stronie wschodniej w kształcie jaki jest planowana to totalna pomyłka, jedyną sensowną formą jet marina po stronie zachodniej a dlaczego:
wykopanie basenu w miejscu małej promenady być moze zmniejszy falowanie ale w dalszej czesci portu tzn. w stronę mostu ale nie w samym basenie (nie wiem czy ktoś z Was stał kiedyś jachtem obok np. lodziarni homczyński), nie wyobrażam sobie jak w takim miejscu zmiescić 30-40 jachtów o długości np. 9 metrów ,nie mówiąc o manewrowaniu. Do tego likwidacja zabytkowego budynku SARu, owszem bliskosć miasta ale np. wracamy z morza a tu nad głową dyskoteka i tłum ludzi. Gdzie jakiekolwiek zaplecze sanitarne, warsztat naprawczy. Jeszcze likwidacja tych wszystkich smażalni i knajpek??
Strona zachodnia: nie wiem w jaki sposób ktoś policzył koszty budowy na 30mln. Budowa powinna odbywać się poprzez wbicie larsenów prostopadle do linni krótkiego nabrzeza np. obok zapory przeciwolejowej oraz na przedłuzeniu nabrzeża równolegego do drogi betonowej (wdłuż OZZu)do przecięcia tych dwóch linii i wykopaniu dziury (mam nadzieje ze zrozumiale napisałem). Resztę uzupełniją pomosty pływające (nie wymaga to likwidacji dosłownie niczego oprócz niewykozystanej p-rzestrzeni obok wojskowych tratw)+ dwa kontenery sanitarne i gdzie te 70 mln. Nawet - 3/4 środków z unii daje 7,5 mln. Pozatym marina po stronie wschodniej to podobna operacja.
Taka marina gwarantuje bezpieczny postój w każdych warunkach wiatrowych i falowych, bliskość Yacht Klubu - miejsca zimowania jachtów, mozlwosć napraw itp. W dalszych planach widziałbym likwidację HOMu, miejsca które nie ma nic wspólnego z żeglarstwem prócz nazwy i budowę jakiegoś centrum żeglarskiego podobnie jak w Łebie. Marina po stronie ożywi całą zachodnią stronę. Do tego jest tam gdzdie np. zaparkowac samochód itp. jest po prostu nie wykożystana przestrzeń.
Na razie tyle
P.s: Hale stoczniowe tak szybko się nie rozlecą i oby się nie rozpadły. Mamy koniunkturę na statki co zapewnia miastu np. miejsca pracy ale to osobna bajka.
Pozdrawiam

Jun
Posty: 3
Rejestracja: środa, 28 września 2005, 00:05

Post autor: Jun » środa, 28 września 2005, 01:15

W razie jakiejś społecznej ankiety oddaje swój głos na wariant zachodni :-)
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Mirek
Posty: 7649
Rejestracja: wtorek, 5 kwietnia 2005, 21:39
Lokalizacja: HB 13

Post autor: Mirek » środa, 28 września 2005, 06:03

gdzie te 70 mln
-kto podał taka wartość?

Też jestem tego zdania,że marina powinna być po stronie zachodniej.W tym wypadku Ustka musi zrezygnowac z funkcji portu handlowego.Unia ma w planach Ustke jak szlak i port handlowy , można wydłubać pare złotych.Ale o tym muszą zdecydować mieszkańcy.Pozdro

Włodzimierz Siudek
Posty: 1993
Rejestracja: niedziela, 22 maja 2005, 09:34

Post autor: Włodzimierz Siudek » środa, 28 września 2005, 07:33

Wielokrotnie wypowiadałem się o Marinie po zachodniej stronie, również w kontekście możliwości wypowiedzenia się społeczeństwa w tym zakresie.

Edziu chciałby, by mieszkańcy na spotkaniu wypowiadali sie na temat "zagospodarowania terenów przy plaży zachodniej czy tej części portu, również Basenu Jachtowego". Nie to miejsce i czas. Mieszkańcy powiedzieli o tym co ich trapi i przeszkadza w życiu codziennym, a to smród z kanalizacji, źle wycięte drzewa, zbyt szybko jadące pojazdy, sprawdzenie MPZP w sprawie funkcji budynków, bezpieczeństwo dzieci, dziury w ulicy itp. Nie można oczekiwać od mieszkańcow na spotkaniu rozmów o sprawach strategicznych dlas miasta, gdy przed ich blokiem może jest nieporządek.
To właśnie mieszkańcy mają rację mówiąc o tych rzeczach w tym miejscu i czasie.
Natomiast sprawy o ktorych pisze Edward są do omówienia w innym gremium, forum radnych, ekspertów, a dopiero wtedy po wypracowaniu stanowisk przedstawienie ich społeczeństwu.

Jun
Posty: 3
Rejestracja: środa, 28 września 2005, 00:05

Post autor: Jun » środa, 28 września 2005, 14:22

Mirek pisze:
gdzie te 70 mln
-kto podał taka wartość?

Przepraszm miało być 30mln. Wydaje mi sie także, że samo środowsko zeglarskie (jakie by nie bylo) powinno mieć głos co do lokalizacji mariny.

Edward
Posty: 2812
Rejestracja: poniedziałek, 14 lipca 2003, 18:29

Post autor: Edward » środa, 28 września 2005, 18:51

Nie wiem, może oczekuję zbyt dużego zaangażowania od mieszkańców? Czy jednak przeciętny właściciel pensjonatu nie powinien rozumieć uwarunkowań decydujących o tym, czy za rok lub dwa będzie miał gości, że nie wystarczy już łóżko, telewizor i dobry dojazd?
Każdy żeglarz wie, że obecnie po wschodniej stronie można stać tylko w czasie dobrej pogody. Gdy sztormuje, to nawet ratownik ucieka na zachodnią stronę. Można przypuszczać, że w basenie tego falowania by nie było: wystarczy odpowiednio ukształtować wejście.
Smażalnie są konstrukcjami tymczasowymi i nie sądzę, aby w tym kształcie pozostały, gdy powstanie prawdziwa promenada wzdłuż Słupii. Gdyby zrezygnować z basenu po wschodniej stronie, to między Urzędem Celnym a zabytkową Stacją Ratowniczą musi powstać stała zabudowa nawiązująca do tego stylu. Oczywiście, mogą to być punkty o podobnej funkcji, nawet prowadzone przez te same osoby. Przypuszczam jednak, że nie nastąpi to przed komunalizacją portu, no i wtedy będą przetargi na te miejsca.
Rozpatrując problem rozwoju zachodniej strony, również budowy mariny, nie można pomijać sprawy stałego połączenia obu brzegów rzeki. Funkcje rozrywkowe są ulokowane po wschodniej stronie i trudno oczekiwać, że ktoś będzie zadowolony z nocnego spaceru dookoła portu.
W sumie - przez wiele lat Ustka rozbudowywała bazę noclegową, zaniedbując to, co stanowi o randze kurortu i przyciąga gości. Obecnie zaczyna się zauważać te opóźnienia rozwojowe, ale nadrobienie ich w ciągu jednej kadencji jest niemożliwe. Zresztą, konkurencja też nie śpi.
Edward Zajc

Zablokowany