budowa bloku przy ul. Fornalskiej

Moderator: DKS

hanse
Posty: 460
Rejestracja: sobota, 4 czerwca 2005, 13:29
Lokalizacja: Polska

budowa bloku przy ul. Fornalskiej

Post autor: hanse » piątek, 23 września 2005, 11:41

z moich obserwacji wynika, że fundamenty tego bloku sa w odległości kilkunastu metrów od zbiorników stacji beznynowej Orlen, zbiornik gazu tez jest w podobnej odległości. Czy władze miasta powróca do sprawy przeniesienia tej stacji z centrum miasta na obrzeza miasta. A najlepiej byłoby gdyby przy wjezdzie do Ustki powstała jakas konkurencyjna stacja do Orlenu - paliwo mamy o kilka groszy droższe niż w Słupsku a sezon już się skończył i wczasowicze wyjechali.:( Kiedys już ten temat był podnoszony ale po madernizacji stacji i zapewnieniom ze nie będzie czuć par benzyn przy dostawach upadł. Z tym, ze przy dostawach różnie to bywa - w czasie ubiegłotygodniowej dostawy paliw smród benzyny było juz czuć w okolicach dworca PKP. Żal mi tych co beda mieli okna na stacje nawdychaja sie tych paliw troszke i będą chodzić lekko na haju - a może w piwnicach tego budynku będzie jakies lewe podłączenie :) i paliwko za pół ceny :) Moim zdaniem stacja ta powinna byc juz dawno przeniesiona na ul Słupską. Co o tym sadzicie? Interesuje mnie głównie opinia mieszkańcow jak i radnych.

henio
Posty: 49
Rejestracja: czwartek, 12 czerwca 2003, 07:00

Post autor: henio » piątek, 23 września 2005, 13:47

Skoro teren należy do ORlenu to zgaduje że za darmo sie nie przenisą tylko miasto by musiało za to zapłacić inną sprawa są opary chyba sa jakieś normy i trzeba by to sprawdzić.

Kwestia bloku rozumiem że uważasz że blok jest stawiany nie zgodnie ze sztuką budowlaną i nie są zachowane normy dotyczące odległości od zbiorników paliw. Jeśli tak to powinnieneś to zgłościć do nadzoru budowlanego w powiecie.

Mieszkam pare bloków dalej i jeszcze jakośc nie czułem tych spalin ale może nos nie ten.
Piotr Grzegorczyk

hanse
Posty: 460
Rejestracja: sobota, 4 czerwca 2005, 13:29
Lokalizacja: Polska

Post autor: hanse » piątek, 23 września 2005, 14:52

nie wiem czy to jest ich teren czy tylko go dzierzawia ale myslę, ze może byc ich bo 10 lat temu nie ładowaliby w te stacje takich pieniedzy jakby wiedzieli, ze w kazdej chwili moga sie przeniesc, gdyby natomiast sie wyniesli to mozna byłoby przebudowac skrzyzowanie ulic:Słupskiej, Grunwaldzkiej, Marynarki i Dworcowej, bo to co sie dzieje na tym skrzyzowaniu latem to zgroza. Po sezonie tez, jak wraca CSMW to korek jest do przedszkola na Darłowskiej, podobnie ma się rzecz w każda przysięge w CSMW Przyjezdni nie wiedza jak jechac sam widziałem w ostatnie wakacje kilku jadących na wprost w Dworcowa pod prad z Grunwaldzkiej, nie objeżdżaja wysepki, z pasa do skretu z Grunwaldzkiej w Marynarki jada na wprost, albo pedzacych ile maszyna może z Marynarki w Słupska jak wyłączone sa swiatła i maja pierwszeństwo, nie biora pod uwage tego ze ktoś jadacy z ulic podporzadkowanych nie widzi nadjezdzającego szybko pojazdu Co do zapachu benzyny to czasem jest a czasem go nie ma wszystko zalezy od tego czy pracownik obsługujący cysterne robi to dobrze.

Awatar użytkownika
Mirek
Posty: 7649
Rejestracja: wtorek, 5 kwietnia 2005, 21:39
Lokalizacja: HB 13

Post autor: Mirek » piątek, 23 września 2005, 15:51

@hanse

Masz racje.Przypominam sobie że był juz dym o to że stacja w środku miasta.Pozwolenie na działalność mozna było dac okresowo(kiedyś tak było wolno-nie wiem jak teraz).

Jednego nie potrafie zrozumieć-dlaczego nie ma osobnego pasa dla skręcających w prawo od dworca kolejowego w kierunku Słupska na skrzyżowaniu.Nie potrafie tego zrozumieć -wybaczcie!!!Miejsce jest.A tak samochód który chce jechać w Grunwaldzką blokuje tych z tyłu(-jak piszesz ,którzy stoją do przedszkola).Przecież to małe koszty.Ja zjeżdzam max na lewo udostępniając tym co chca skręcić w Słupską.Pozdro

Edward
Posty: 2812
Rejestracja: poniedziałek, 14 lipca 2003, 18:29

Post autor: Edward » piątek, 23 września 2005, 22:11

Pamiętam, że proponowano przeniesienie stacji na okolice wjazdu do Ustki jeszcze przed jej rozbudową, ale właściciel terenu się nie zgodził. Niestety, Orlen jest uwłaszczony na tym terenie i wie, że dla nich to korzystne miejsce. Dla miasta fatalne, ale nie sądzę, aby udało się ich stamtąd wykurzyć.
Może, gdyby na wjeździe powstała nowa stacja (była mowa o takim projekcie), i gdyby ogłosić bojkot? Albo zagrozić bojkotem i powstaniem nowej stacji - i zaoferować teren na atrakcyjnych warunkach. Ale to szantaż.
Edward Zając

Kazimierz B.
Posty: 207
Rejestracja: czwartek, 24 marca 2005, 13:50

Post autor: Kazimierz B. » piątek, 23 września 2005, 22:17

Edward pisze:Może, gdyby na wjeździe powstała nowa stacja (była mowa o takim projekcie), i gdyby ogłosić bojkot? Albo zagrozić bojkotem i powstaniem nowej stacji - i zaoferować teren na atrakcyjnych warunkach. Ale to szantaż.
Edward Zając

Buchacha cha cha cha cha cha :lol: :lol: :lol:
Mega ROTFL

hanse
Posty: 460
Rejestracja: sobota, 4 czerwca 2005, 13:29
Lokalizacja: Polska

Post autor: hanse » sobota, 24 września 2005, 08:31

budowa pasa dla skretu w kierunku Słupska na tym skrzyżowaniu jest mozliwa - trzeba tylko przesunąc swiatła na wysepce nieco w dół i obciąc metr chodnika na ulicy Dworcowej, konieczna jest wtedy barierka oddzielająca jezdnie od tego chodnika, mozna tez okroic nieco wysepke - wtedy zmieści się 3 pas dla skrecających w kierunku Słupska. Ma to swoje złe strony bo istnieje duze prawdopodobieństwo kolizji z jadacymi z ulicy Marynarki na wprost, potrzebny byłby dodatkowy pas ruchu na ulicy Słupskiej, by ci skrecający w kierunku Słupska nie wpadali na pas tych jadących na wprost do Słupska, mozna to także rozwiązać swiatłami. Budowa ronda w tym miejscu nie jest mozliwa bo jest za mało miejsca. Co do budowy stacji na obrzezach miasta to jest to decyzja koncernów naftowych - jesli będzie wola u konkurentów orlenu lub samego orlenu na taka budowe to pewnie taka powstanie - bo w tej chwili konkurencja jest zadna. Władze miasta moga zainteresowac ta koncepcja jakiegos producenta czy dystrybutora paliw - duzo to nie będzie kosztowac, kartka, koperta i znaczek :). Ceny mamy srednio o 2-4 grosze wyższe niz na stacji orlenu w Słupsku. W planie zagospodarowanie kiedys widziałem miejsce na stacje w okolicach drukarni na ul Słupskiej zaraz za płotem GSu ale była tam jeszcze wizja drogi i mostu przez Słupię (drugiego w mieście). Droga miała przechodzic przez rzeke i biec przez pola i łączyc się z ulica Darłowską na skrzyżowaniu z Zubrzyckiego Wtedy cały ruch do CSMW i na poligon omijałby Ustkę. Coś o tym wiem gdyz z okazji ostatnich ćwiczeń na poligonie przez kilka nocy na poligon były transportowane czołgi na lawetach, a kazdy taki zestaw ma ok 80-ton, po deszczu widac już efekty tych jazd - koleiny na Darłowskiej. Do Morpolu tez ok 5-10 czterdziesto-tonowych zestawów dziennie jedzie ta ulica az się domy trzęsa. Pieniadze mozna na taki projekt uzyskac z UE ale władze musza zgłosić ten problem do zarządcy drogi. Pewnie takiej przebudowy nie dożyje, no chyba że pod cięzarem jakiegos zestawu drogowego zawali sie most na rzece. Obecnie podczas przejazdu tira czuc że most pracuje i drga - podobnie było ze starym wiaduktem z 1903 roku.

hanse
Posty: 460
Rejestracja: sobota, 4 czerwca 2005, 13:29
Lokalizacja: Polska

Post autor: hanse » sobota, 24 września 2005, 08:51

jeszcze jedno nie wiem czy wiece ale ceny w hurcie paliwa takie jak obecnie były w kwietniu konkretnie 6 kwietnia i Pb95 było wtedy po 3,70 za litr teraz przy tej samej cenie jest po 4,50 ????? ktos nas robi na niezłą kasę? Ciekawe kto? :) Pzdr zmotoryzowanych!

Edward
Posty: 2812
Rejestracja: poniedziałek, 14 lipca 2003, 18:29

Post autor: Edward » sobota, 24 września 2005, 08:52

Budowa stacji paliw obok drukarni na Słupskiej była omawiana w tej kadencji. O ile wiem, radny Wszółkowski nawet był mocno zaangażowany w tę sprawę i prowadził jakieś rozmowy.
Co do drogi i drugiego mostu, jest to rzecz zasadnicza dla rozwoju zachodniej Ustki. Problem w tym, że to droga wojewódzka i mamy bardzo niewielki wpływ na to, co się dzieje w tej sprawie. Zresztą, województwo chce ją prowadzić przez ogródki działkowe. Co prawda działkowcy otrzymali teren do czasu, gdy tereny te są niepotrzebne miastu, ale wystarczyło nagłośnić, że istnieje możliwość poprowadzenia tamtędy drogi, aby gotowi byli wywalić radę i burmistrza. Jednak droga i most w tamtej okolicy muszą powstać, chociaż to nie ustecka władza będzie decydować o tym, kiedy i gdzie powstaną.
Edward Zając

hanse
Posty: 460
Rejestracja: sobota, 4 czerwca 2005, 13:29
Lokalizacja: Polska

Post autor: hanse » sobota, 24 września 2005, 09:01

myslę, że w te sprawe nie powinien angażowac się radny skoro jest to teren miasta, jakis list intencyjny czy zapraszający do wybudowania stacji i kilka miejsc pracy moze powstac, w tej chwili na tym terenie przewalają sie tylko śmieci.

Edward
Posty: 2812
Rejestracja: poniedziałek, 14 lipca 2003, 18:29

Post autor: Edward » sobota, 24 września 2005, 09:44

O ile wiem, miasto wysłało wiele ofert w tej sprawie, chyba do wszystkich koncernów paliwowych. Wielka stacja z całym zapleczem usługowym: gastronomicznym, handlowym i hotelowym może powstać za firmą RAMI - teren jest oferowany. Poprzednia rada planowała tam parking.
Nie widzę nic złego w tym, że radny wykorzystuje własne możliwości do ściągnięcia inwestora do miasta. Może to czasem wyglądać podejrzanie, ale ciągle wiele spraw załatwia się dzięki temu, że ma się "dojście", że zna się kogoś decydującego w danej sprawie. Gdy racje wielu stron równoważą się, często decyduje sympatia dla którejś ze stron. Gdybyśmy mieli posła z Ustki, to chyba nie mielibyśmy mu za złe, gdyby ściągał do nas inwestorów i np. doprowadził do poprowadzenia słupskiej obwodnicy po naszej stronie. Właśnie na przykładzie tej obwodnicy możemy zobaczyć, co tak naprawdę decyduje o ulokowaniu inwestycji.
Edward Zając

Edward
Posty: 2812
Rejestracja: poniedziałek, 14 lipca 2003, 18:29

Post autor: Edward » sobota, 24 września 2005, 10:16

Na skrzyżowaniu Słupskiej z Ogrodową zaplanowane jest rondo, którego zadaniem ma być spowolnienie ruchu na wjeżdzie do miasta. Wydaje się oczywiste, że to rondo powinno być zaplanowane w ten sposób, aby w przyszłości stanowić część trasy z Darłowa przez nowy most w kierunku Rowów i SPN-u. Taki projekt mógłby być argumentem na ulokowanie stacji paliw w tym miejscu. Ale, jak już wspomniałem, nie Ustka o tym decyduje. Rozwiązanie, które nam może wydawać się oczywiste, dla władz wojewódzkich nabiera zupełnie innego wymiaru.
Brałem udział prawie we wszystkich spotkaniach dotyczących obwodnicy i widziałem, że logiczne argumenty mają niewielki wpływ na podejmowane decyzje.
Edward Zając

hanse
Posty: 460
Rejestracja: sobota, 4 czerwca 2005, 13:29
Lokalizacja: Polska

Post autor: hanse » sobota, 24 września 2005, 10:37

Panie Edwardzie, w przypadku tego radnego mogły to byc tylko słowa podobnie jak na jego ulotce wyborczej :) skoro sie tym interesował to pewnie jakąs odpowiedź dostał a jesli sie tylko interesował werbalnie to żadnych efektów z tego nie będzie. :( Stacja za zajezdnia Rami jest rozwiązaniem nie najlepszym. Najlepszym może byc wtedy jak na tym terenie wybudowałoby się sklep "wielkopowierzchniowy" nie koniecznie spozywczy. Na to ten teren jest chyba przeznaczony? Burmistrz powinien powołac kogos kto bedzie miał w zakresie obowiazków reagowanie i zapraszanie inwestorów do miasta, nie koniecznie musi być to nowy etat ale np skoro Słupsk robi problemy przy sklepach obi czy castoramy to mozna przecież dogadac sie z gmina wiejska i postawić taki sklep poza granicami Słpska na terenie gminy wiejskiej Ustka, podobnie jak czyni to Kobylnica, byłby to jeszcze jeden argument za północna obwodnica :)

Edward
Posty: 2812
Rejestracja: poniedziałek, 14 lipca 2003, 18:29

Post autor: Edward » sobota, 24 września 2005, 11:37

Moje sympatie polityczne są bardzo dalekie od opcji reprezentowanej przez tego radnego, ale popieram działanie, a nie opcję.
Co do promocji naszych możliwości przyciągnięcia inwestorów, ma Pan całkowitą rację. Coś w tym zakresie wreszcie się robi, ale daleko nam do stanu zadawalającego. Powodów tego jest wiele - jednym z nich może być powszechna od lat opinia, że w Ustce wszystko trzeba "załatwiać". Jest jakiś powód, że Ustkę omijają prawdziwi inwestorzy, a trafiają się raczej bardzo dziwni, łagodnie mówiąc.
Edward Zając

Włodzimierz Siudek
Posty: 1993
Rejestracja: niedziela, 22 maja 2005, 09:34

Post autor: Włodzimierz Siudek » niedziela, 25 września 2005, 08:50

W tak malej społeczności nie jest tak istotne, kto z jakiej partii, ale jakie ma pomysły, a przede wszystkim możliwość ich realizacji. Bez pomysłu się nie da, ale bez wsparcia większości też nie. Niektórzy mają dziesiątki wspaniałych pomysłów, a później wystarczy by zrealizaować ten jeden wyjątkowy, by pozostawić cos trwałego. Ja np. mam mniej pomysłów, ale gdy one są, a zyskują poparcie znajomych, mieszkańców - próbuję je wcielic w życie. I tu też wiele zależy od wielu okoliczności możliwość ich realizacji. Życie weryfikuje wiele wniosków, to jednak nie oznacza , że należy przestać o nich myśleć.
Radnemu, o którym piszecie zazdroszczę takiej " głowy " do pomysłów.

hanse
Posty: 460
Rejestracja: sobota, 4 czerwca 2005, 13:29
Lokalizacja: Polska

Post autor: hanse » niedziela, 25 września 2005, 09:20

nie chodzi o pomysły, bo one same się rodza jeśli radny umie patrzec i chce zrobić cos dla miasta i lokalnej społeczności. Pomysł ze stacja czy sklepem jest prosty jak przysłowiowy drut, w krajach na zachód od Odry w takim mieście jak nasze jest kilka stacji benzynowych, basen publiczny(aquapark tak sie teraz to nazywa) kilka miejsc gdzie mozna pójsc z rodzina i nie obawiac się ze się dostanie w ryj od młodych podpitych gosci), a w odległości do 10 km sa co najmniej 2 sklepy wielkopowierzchniowe. Sa miejsca gdzie mozna spedzac wolny czas nie tylko przez 60 dni w sezonie ale przez pozostałe 300 dni w roku tez. I jakos w tych miasteczkach bezrobocie jest mniejsze i przyjemniej się żyje. Jakos to do nas nie potrafi dotrzec.

Edward
Posty: 2812
Rejestracja: poniedziałek, 14 lipca 2003, 18:29

Post autor: Edward » niedziela, 25 września 2005, 09:56

Właśnie dlatego jedno z haseł, które puściłem przed wyborami samorządowymi, było "wyciąć wszystkich partyjnych". Trzy lata temu oznaczało to konieczność wycięcia SLD i UP, bo ich przedstawiciele weszli do Rady jako znaczna większość. Uważałem, że taka sytuacja źle wpływa na pracę Rady.
Z tego co wiem w tej Radzie jedynie p. Wszółkowski jest "partyjny". Można powiedzieć, że przez te trzy lata tylko raz wyszedł z pomysłem, którego korzeni można szukać w SLD - poparcie dla powstania Środkowopomorskiego. Wielokrotnie na tym Forum i w "Ziemi Usteckiej" wykazywałem szkodliwość tej uchwały (większość Rady to poparła). Pomijając tę historię, na lepszą pracę tej Rady niż poprzedniej wpływa właśnie to, że nikt nie musi zachowywać "dyscypliny partyjnej".
Oczywiście, jest to moja prywatna opinia, ale dość spójna z pomysłem jednomandatowych okręgów wyborczych czy potraktowaniu Ustki jako jednego okręgu w wyborach samorządowych.
Edward Zając

Awatar użytkownika
Mirek
Posty: 7649
Rejestracja: wtorek, 5 kwietnia 2005, 21:39
Lokalizacja: HB 13

Post autor: Mirek » poniedziałek, 26 września 2005, 19:56

Widziałem że budowa na Fornalskiej ruszyła z kopyta.Powiedzcie mi Panowie co będzie z opuszczonymi mieszkaniami i domami po lokatorach przeniesionych do bloku na Fornalskiej?Pozdro

Edward
Posty: 2812
Rejestracja: poniedziałek, 14 lipca 2003, 18:29

Post autor: Edward » poniedziałek, 26 września 2005, 20:21

Z tego co wiem, przeniosą się tam rodziny z budynków przewidzianych do rewitalizacji. Znakomita większość tych budynków (75%) nie nadaje się nawet do remontu - będzie wyburzona i odtworzona w podobnym kształcie z tym, że w każdym z nich muszą być jakieś usługi, handel czy gastronomia. Tylko pod tym warunkiem możemy liczyć na fundusze unijne - na budownictwo mieszkaniowe ich nie dostaniemy.
Edward Zając

Awatar użytkownika
dumb
Posty: 1524
Rejestracja: wtorek, 24 maja 2005, 22:22
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

Post autor: dumb » poniedziałek, 26 września 2005, 20:22

Mam jedno pytanie. Czy ktoś z Was pomyślał o tym że najpierw musi się znaleźć chętny żeby tę stację paliw zbudować?
ObrazekObrazek

Zablokowany