Remont usteckiego portu

Wypowiedz się na aktualne tematy związane z Ustką. Napisz co Ciebie drażni, irytuje i zachwyca. Podziel się z innymi swoimi spostrzeżeniami.

Moderator: DKS

Awatar użytkownika
elveez
Posty: 12197
Rejestracja: poniedziałek, 30 czerwca 2003, 15:01
Lokalizacja: Magierowo / Trocinowo
Kontakt:

Re: Remont usteckiego portu

Post autor: elveez » wtorek, 18 września 2018, 22:21

Teraz tylko tradzik mlodzienczy i po wszystkim. Pana Karasia nalezy wziac "w obroty" bo mowi co innego w ratuszu a co innego na spotkaniach dot. portu. Ps plotka niesie ze nabrzeze ma byc funkcjonalne pod okrety wojenne zachodu. Stad jego rozmiary
Ciekawostki z regionu i nie tylko. Zapraszam na mój kanał. http://www.youtube.com/user/elveezultra/videos
Obrazek

Awatar użytkownika
maj
Posty: 3598
Rejestracja: niedziela, 28 stycznia 2007, 06:12
Lokalizacja: Ustka

Re: Remont usteckiego portu

Post autor: maj » środa, 19 września 2018, 09:30

"Plotka" - słowo, które w ogóle nie powinno pojawiać się przy tak poważnej inwestycji rzutującej na przyszłe funkcjonowanie sporej części miasta. Chciałbym zobaczyć realne analizy uzasadniające inwestycję w tym miejscu. Otrzymujemy niejednoznaczne informacje graniczące z celową dezinformacją, bez żadnych opcji alternatywnych. De facto zakomunikowano nam rozpoczęcie inwestycji i koniec dyskusji.
"Ruchy władzy są strasznie przewidywalne, traktują Polaków jak głupich ludzi" (J. Stuhr)
Projekt niezależny "Ustka! To logiczne" https://www.facebook.com/groups/2293914710838298/

Awatar użytkownika
celestyn
Posty: 3211
Rejestracja: piątek, 1 sierpnia 2008, 22:06

Re: Remont usteckiego portu

Post autor: celestyn » środa, 19 września 2018, 22:19

Wspominałem o protestach mieszkańców Gdyni w związku z przeładunkami w porcie i o pyle w mieszkaniach nawet przy zamkniętych oknach. Żeby nie być gołosłownym poniżej link do artykułu o tej sprawie.
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Py ... 25286.html
Teraz wyobraźcie sobie co będzie jeśli sytuacja w jakikolwiek sposób powtórzy się w Ustce. U nas wiatry wieją bardziej regularnie i mocniej od portu na miasto, a zwłaszcza na jego ścisłe centrum i strefę uzdrowiskową A. Dodajcie do tego również hałas związany z przeładunkami, niesiony wiatrem na miasto. A przecież przeładunki odbywają się również w nocy. Każdy wie choćby z festiwalu sztucznych ogni, że dźwięki z portu niosą się daleko na całą Ustkę. Na pewno chcemy sobie zgotować taki los?
Nie ten jest mądrzejszy kto wyżej stoi i głośniej krzyczy
Piszę poprawnie po polsku

Awatar użytkownika
maj
Posty: 3598
Rejestracja: niedziela, 28 stycznia 2007, 06:12
Lokalizacja: Ustka

Re: Remont usteckiego portu

Post autor: maj » piątek, 21 września 2018, 21:35

http://www.ustka.pl/pl/news/content/4502
No i mamy kolejną odsłonę teatru zwanego "Nowy Port Ustka". Tym razem na scenie marina.
I kolejne pytania bez odpowiedzi. Kiedy i przez kogo sfinansowana?
Kiedy? To można się domyślać, że po 2028 roku w - najwcześniej II etapie (2023 - koniec I etapu + 5 lat na etap nr 2), a najpóźniej w etapie nr....?
Przez kogo sfinansowana? Konsekwencja mówi o finansowaniu unijnym. Tylko, że równolegle dostajemy sygnały o kolejnym kryzysie w okolicach 2020 roku, o cięciu finansowania unijnego w kolejnym rozdaniu grantów (miedzy innymi dzięki polityce "wstawania z kolan" obecnej ekipy rządowej). Trzeba też brać pod uwagę zmianę opcji politycznej u sterów i zmianę optyki finansowania tzw. "strategicznych" inwestycji.
(Kurcze. Niby taki superstrategiczny port na środkowym Wybrzeżu, a kasa z unii zamiast z budżetu centralnego?).
Kiedy poznamy obraz całości tej superinwestycji? Bo na razie mami się nas jakimiś szczątkowymi wizjami w ogóle nie trzymającymi się kupy. Ze sprzecznymi intencjami.
"Ruchy władzy są strasznie przewidywalne, traktują Polaków jak głupich ludzi" (J. Stuhr)
Projekt niezależny "Ustka! To logiczne" https://www.facebook.com/groups/2293914710838298/

Awatar użytkownika
maj
Posty: 3598
Rejestracja: niedziela, 28 stycznia 2007, 06:12
Lokalizacja: Ustka

Re: Remont usteckiego portu

Post autor: maj » piątek, 21 września 2018, 22:39

(33784) A i jeszcze "dokładka" do mariny. Znowu mamy jakiś rysunek starego awanportu z mariną. W artykule pisze się o "pełnym zapleczu sanitarno-bytowym" a na planach tego zaplecza brak. Gdzie w porcie to zaplecze zostanie zlokalizowane?
No i przyjrzyjmy się portowi jako całości po dwóch odsłonach:
Przeładunki i nabrzeża dla kutrów wyprowadzone poza stary port
Marina w starym awanporcie.
Jakie nowe role będą pełnić nabrzeża starego portu? Dla kogą będą przeznaczone?
"Ruchy władzy są strasznie przewidywalne, traktują Polaków jak głupich ludzi" (J. Stuhr)
Projekt niezależny "Ustka! To logiczne" https://www.facebook.com/groups/2293914710838298/

Awatar użytkownika
maj
Posty: 3598
Rejestracja: niedziela, 28 stycznia 2007, 06:12
Lokalizacja: Ustka

Re: Remont usteckiego portu

Post autor: maj » poniedziałek, 15 października 2018, 16:36

(34841) No dobra. Jest list. Są pytania. Czekam na odpowiedzi. Czas start.
(Tej samej treści list przekazany został Burmistrzowi na adres mailowy wskazany w Liście)
Załączniki
FB JGRACZYK.JPG
FB JGRACZYK.JPG (111.12 KiB) Przejrzano 556 razy
0001.jpg
0001.jpg (255.11 KiB) Przejrzano 556 razy
0002.jpg
0002.jpg (274.83 KiB) Przejrzano 556 razy
0003.jpg
0003.jpg (296.59 KiB) Przejrzano 556 razy
0004.jpg
0004.jpg (120.8 KiB) Przejrzano 556 razy
"Ruchy władzy są strasznie przewidywalne, traktują Polaków jak głupich ludzi" (J. Stuhr)
Projekt niezależny "Ustka! To logiczne" https://www.facebook.com/groups/2293914710838298/

Awatar użytkownika
maj
Posty: 3598
Rejestracja: niedziela, 28 stycznia 2007, 06:12
Lokalizacja: Ustka

Re: Remont usteckiego portu

Post autor: maj » poniedziałek, 15 października 2018, 17:15

https://gp24.pl/minister-marek-grobarcz ... r/13576258
ŚRODA 17 października 2018 godz. 17.00
Sala konferencyjna SM KORAB (ul. Grunwaldzka 10)

Do Ustki przyjedzie Minister Marek Gróbarczyk, aby przekonywać sceptyków i zadowolić zwolenników w sprawie rozbudowy portu. Żal nie być.
"Ruchy władzy są strasznie przewidywalne, traktują Polaków jak głupich ludzi" (J. Stuhr)
Projekt niezależny "Ustka! To logiczne" https://www.facebook.com/groups/2293914710838298/

Awatar użytkownika
maj
Posty: 3598
Rejestracja: niedziela, 28 stycznia 2007, 06:12
Lokalizacja: Ustka

Re: Remont usteckiego portu

Post autor: maj » środa, 17 października 2018, 20:31

FARSA :!: FARSA :!: FARSA :!:
Naiwnie, jak się okazało, łudziłem się, że wizyta Min. Gróbarczyka jest w istocie podyktowana chęcią wyjaśnienia oponentom pewnych wątpliwości dotyczących inwestycji w porcie.
Tak naprawdę było to spotkanie przedwyborcze i nasycone taką ilością wazeliny, że przy wychodzeniu z sali trzeba było uważać, żeby się nie pośliznąć. Każdy przeciwnik inwestycji został wyzwany od politycznie uwikłanych, KOD-ziarzy, i wrogów rozwoju Ustki. Kontrkandydatowi obecnego Burmistrza i mnie udało się zadać dwa pytania dotyczące zasadności i analiz takiego kierunku inwestycji. Niestety żadne z nich nie doczekało się odpowiedzi. A dodatkowo G. Koski dostał politycznie po uszach, bo kandyduje i jest przeciwny inwestycji (nie miał szans na odpowiedź na te zarzuty). Pomimo kolejnych prób zadania pytań zarówno przeze mnie jaki G. Koskiego nie dopuszczono nas do głosu. Pytanie próbował również zadać Burmistrz Jan Olech... z takim samym skutkiem. Mikrofon wędrował wyłącznie do klakierów. W końcu - po niecałej godzinie - spotkanie zakończono tłumacząc to brakiem czasu Pana Ministra.
To tylko utwierdziło mnie w przekonaniu, że ta inwestycja nie ma prawa ruszyć w tym kształcie. Jest uruchomiona bez jakichkolwiek analiz i bez jakichkolwiek gwarancji finansowych kolejnych etapów. To zwykły polityczny skok na 200 unijnych baniek bez pomysłu co dalej.
Jeżeli jest inaczej - proszę pokazać mi jednoznaczne dowody, że się mylę. Wówczas posypię głowę popiołem i przeproszę. Póki co nie mam za co.
"Ruchy władzy są strasznie przewidywalne, traktują Polaków jak głupich ludzi" (J. Stuhr)
Projekt niezależny "Ustka! To logiczne" https://www.facebook.com/groups/2293914710838298/

Awatar użytkownika
maj
Posty: 3598
Rejestracja: niedziela, 28 stycznia 2007, 06:12
Lokalizacja: Ustka

Re: Remont usteckiego portu

Post autor: maj » czwartek, 18 października 2018, 23:13

Pozwolę sobie zamieścić link do wpisu z Forum GP24:
http://forum.gp24.pl/minister-marek-gro ... try2244261 , który uważam za bardzo interesujący i w sumie bardzo optymistyczny, bo pozwala mieć nadzieję, że funkcja przeładunkowa zaistniała tylko we wniosku unijnym.
"Ruchy władzy są strasznie przewidywalne, traktują Polaków jak głupich ludzi" (J. Stuhr)
Projekt niezależny "Ustka! To logiczne" https://www.facebook.com/groups/2293914710838298/

Awatar użytkownika
maj
Posty: 3598
Rejestracja: niedziela, 28 stycznia 2007, 06:12
Lokalizacja: Ustka

Re: Remont usteckiego portu

Post autor: maj » piątek, 19 października 2018, 23:15

(35018) Myślę, że to jest moja ostatnia wypowiedź w tym temacie do czasu, aż nie otrzymam odpowiedzi na pytania wysłane mailowo.
Nie jest tak, że definitywnie jestem przeciw tej inwestycji. Jak powiedział, na spotkaniu 10 października, Pan Nowicki w Ustce praktycznie nie ma ŻADNEJ OSOBY, która sprzeciwiałaby się modernizacji portu. Są tylko rozbieżności pomiędzy planami a logiką. Wczoraj przeanalizowałem wypowiedzi Burmistrza z filmiku ze spotkania (10.10.2018) zamieszczonego na FB :

1. Naprawdę podziwiam Burmistrza, Pana Jakubiaka i Państwa Ginter za troskę o port i ich determinację w jego ratowaniu, której przez dekady nie było wśród polityków i urzędników Urzędu Morskiego... Także tych, którzy obecnie są grzecznościowo wymieniani wśród ojców tego sukcesu.

2. Mniej więcej rozumiem, że Ustka wzięła, co było akurat do wzięcia bez analiz wstępnych i zastanawiania się nad dalszym ciągiem, bo nigdy, patrząc od Urzędu Morskiego w górę, nie było woli politycznej i merytorycznej w kwestii remontu portu Ustka. Kolejni Dyrektorzy Urzędu - pochodzący z innych portów Wybrzeża - tam pompowali pieniądze. Ustka niestety nie dysponuje flotą i tradycjami handlowymi, które zrodziłyby tu urzędników/polityków mogących ubiegać się o fotel Dyrektora Urzędu Morskiego i lobbować za portem.

(Tak swoją drogą od dawna zastanawiam się, w jak szybkim czasie znalazłyby się pieniądze gdyby faktycznie falochrony „złożyły się” przy kolejnym sztormie i Ustka by podniosła medialne larum o zaniedbaniach Urzędu Morskiego. I czy Urząd Morski, przewidując nadchodzącą katastrofę, ma w szufladzie gotowe plany przebudowy obu falochronów).

Dla przeciwwagi wskażę, jak powinien wyglądać prawidłowy proces projektowania w oparciu o równolegle ogłoszoną budowę Portu Centralnego w Gdańsku https://trojmiasto.onet.pl/marek-grobar ... ek/kr4q15m
Docelowo w ramach Portu Centralnego na ok. 500 ha, ma powstać kilka terminali o zróżnicowanym przeznaczeniu, m.in. masowy, drobnicowy, pasażerski czy terminal dla ładunków ro-ro. Inwestycja zakłada stopniowe powstawanie kolejnych terminali, w zależności od potrzeb prywatnych operatorów. Konsorcjum ma opracować koncepcję budowy PC w ciągu 10 miesięcy. Wykonawca przedstawi trzy warianty koncepcji Portu. Każdy musi zawierać mapę oraz część opisową. Dokument będzie zawierał pogłębione analizy dotyczące m.in. popytu na morski transport towarów czy przewozy pasażerskie w skali kraju, kontynentu i całego świata, a także obecnych potoków strumieni towarowo-pasażerskich w Porcie Gdańsk. Budowa Portu Centralnego ma zostać sfinalizowana do końca 2027 roku.
3. Wracając do nagrania (tu zaimponował mi pan Nowicki opanowaniem w tej "gęstej atmosferze")
- Padła kwota, jaką będzie kosztować łącznie I i II etap modernizacji. Mowa jest o 320 milionach. Z tego 190 leży fizycznie na stole. I kolejne 130 baniek jest przyobiecane przez ministra. Tylko, że między obiecane a przyznane są jeszcze wybory parlamentarne z opcją zmiany ekipy politycznej u sterów i koniecznością nowego lobbowania za kontynuacją modernizacji. O innych zawirowaniach polityczno-gospodarczych nie wspomnę. Ale ok. Bądźmy optymistami i załóżmy, ze mamy II etapy sfinansowane i ukończone w roku... 2028?
- Z jednej strony mamy deklaracje Burmistrza, że to Zarząd Portu będzie decydował o charakterze i wielkości przeładunków, ale z drugiej strony, jeżeli funkcja towarowa będzie marginalizowana, to jak tak duży port zarobi na swoje utrzymanie i dalszy rozwój? Nie mówię już o funkcji terminalu pasażerskiego, bo na przykładzie np. przeprawy na Bornholm widzimy jak "duże" jest zainteresowanie skomunikowaniem Ustki ze Skandynawią. Ale może jestem mało przewidujący i nie czuję tematu.
- To, co mnie zastanowiło najbardziej to pewien dysonans w wypowiedzi Burmistrza dot. opracowywanego właśnie MPZP Tereny portu (film od 1:07:14). Burmistrz dezawuuje głosy o wycince lasu, by za chwilę wskazać obszar przyszłego funkcjonowania MPZP Tereny portu. BIP i Google Maps nie kłamią. Obszar planowanego MPZP "zahacza" o ok. 10 ha lasu. Nie jestem jakimś ekoterrorystą i widzę potrzebę istnienia zaplecza logistycznego dla nabrzeża przeładunkowego. Ale TO trzeba ludziom powiedzieć wprost bez owijania we frazesy. Istnieje możliwość, że w perspektywie czasu las wchodzący w obszar MPZP Tereny portu może zostać wycięty, a wydma zrównana z ziemią. (Pojawia się pytanie: Co z Bunkrami zlokalizowanymi w centralnej części tego MPZP?). Dodatkowo południowa krawędź jest oddalona tylko/aż o ok. 260 m od osiedla Na Wydmie. To dużo, jeżeli faktycznie przeładunki będą nieuciążliwe i incydentalne, a wskazana wielkość 400 tys ton jest wzięta z sufitu i nigdy nie do zrealizowania. Ale to również bardzo mało, jeżeli przeładunki osiągną deklarowane w Studium Wykonalności ok. 400 000 ton/rok. To nie jest tak, że te 400 tys. ton da się po cichutku i czyściutko przeładować. Są to dziesiątki zestawów drogowych, sprzętu załadowczo-wyładowczego. Optymistycznie zakładając, że nie będzie przeładunku drobnicowego, to sam ruch takiej ilości maszyn na placu będzie generował wcale niebanalny kurz. Powiedzcie wprost Mieszkańcom, że z dużą dozą prawdopodobieństwa muszą się liczyć z tym, że w przeciągu jednej-dwóch najbliższych dekad (zależy od koniunktury) komfort ich życia w mieście może ulec pogorszeniu. Nie chodzi tylko o osiedle Na Wydmie. Ten port będzie oddziaływał na całą Ustkę Zachodnią (obwodnica) i na obszar starej Ustki Wschodnej (zgodnie z dominującym kierunkiem wiatrów).

Jak na ironię nadzieją jest w słabe skomunikowanie Ustki z regionem, które, póki się nie poprawi, będzie blokować tą demoniczną wartość przeładunków. A to może potrwać dekad kilka. Załóżmy, że mamy ten zachodni falochron - sam jako taki niegroźny - może w kolejnym kroku marinę i wyremontowane stare falochrony. To daje nam mniej więcej 10 lat na sensowne przygotowanie ustczan i Ustki do zmian w profilu miasta.
"Ruchy władzy są strasznie przewidywalne, traktują Polaków jak głupich ludzi" (J. Stuhr)
Projekt niezależny "Ustka! To logiczne" https://www.facebook.com/groups/2293914710838298/

Awatar użytkownika
maj
Posty: 3598
Rejestracja: niedziela, 28 stycznia 2007, 06:12
Lokalizacja: Ustka

Re: Remont usteckiego portu

Post autor: maj » czwartek, 25 października 2018, 18:32

https://www.youtube.com/watch?v=VJHjbPV ... sLDzQt0dDg
(35185) Miałem nie pisać do czasu formalnej odpowiedzi, ale wywiad nieco mi odpowiedział na pewne pytania, więc pozwolę sobie na wyciągnięcie z tegoż pewnych wniosków (oczywiście czysto subiektywnych). Może wskaże je hasłowo, bo o co chodzi wyjaśniałem w postach wyżej:
1. Zarząd portu będzie decydował o przeładunkach vs. port będzie miał funkcje przeładunkowo-pasażerską
2. (Może przewrażliwiony jestem) Burmistrz wskazał budowę mariny w I etapie - czyli wtedy, kiedy zachodnie molo nie zostanie przebudowane. Myślę, że to zwykłe przejęzyczenie.
3. Burmistrz (jego ludzie) są świadomi sytuacji, o której pisałem wcześniej - w rozdaniu grantów unijnych 2021-2027 będzie o wiele mniej pieniędzy niż w obecnym. Brali/biorą więc, co jest do wzięcia. Jak to się odbije na kolejnych etapach inwestycji portowej? Poczekamy - zobaczymy.
W każdym bądź razie mniejsze granty = niższa ogólna koniunktura (załóżmy póki co, że nie ma mowy o kryzysie w nieodległym czasie). I zauważcie, że rozpoczęto gros inwestycji o znaczeniu subregionalnym (np. nasza S6), które będą w pierwszej kolejności subsydiowane. Czy coś skapnie na kolejne etapy portu? Znowu niepewność.

Należy zwrócić również uwagę, że kupa projektów finansowanych z unijnych pieniędzy w naszym regionie to projekty w miejską przestrzeń (parki, urządzenia rekreacyjne, miękkie projekty, drogi lokalne). Niestety TAKIE projekty głównie ładnie wyglądają. Ale w zasadzie nie generują dochodów dla miasta. Ba! Wręcz dodatkowo obciążają samorządowy budżet. W pierwszym rzędzie w postaci konieczności zadłużenia miasta na wkłady własne. A potem generują koszty utrzymania. Poprawia się estetyka miasta. Ale to nie przekłada się na wzrost liczby mieszkańców w wieku produkcyjnym, czy na wzrost miejsc pracy. Przy spadku koniunktury właśnie ten aspekt funkcjonowania miasta będzie dużym obciążeniem dla kasy miasta. Dojdzie do tego utrzymanie portu, który niby ma nie być przeładunkowy, a postojowy... Cały czas liczę, że moje wnioskowanie jest błędne...

4. Burmistrz nadal wyraża wolę dialogu z mieszkańcami...
"Ruchy władzy są strasznie przewidywalne, traktują Polaków jak głupich ludzi" (J. Stuhr)
Projekt niezależny "Ustka! To logiczne" https://www.facebook.com/groups/2293914710838298/

Awatar użytkownika
celestyn
Posty: 3211
Rejestracja: piątek, 1 sierpnia 2008, 22:06

Re: Remont usteckiego portu

Post autor: celestyn » niedziela, 28 października 2018, 20:32

maj pisze:
czwartek, 25 października 2018, 18:32
1. Zarząd portu będzie decydował o przeładunkach vs. port będzie miał funkcje przeładunkowo-pasażerską
Nie. Będzie decydował rachunek ekonomiczny, pod warunkiem, że przy braku odpowiedniej infrastruktury komunikacyjnej w ogóle będzie co przeładowywać. Funkcja pasażerska na 99% jest nierealna, chyba, że włączy się w to wojsko i będą w Ustce przerzuty np. amerykańskich żołnierzy. Z innych funkcji port się nie utrzyma.
maj pisze:
czwartek, 25 października 2018, 18:32
2. (Może przewrażliwiony jestem) Burmistrz wskazał budowę mariny w I etapie - czyli wtedy, kiedy zachodnie molo nie zostanie przebudowane. Myślę, że to zwykłe przejęzyczenie.
Raczej nie przejęzyczenie. Prędzej mało rozsądne ale świadome działanie pod "jachtklubowych" autorów koncepcji.
maj pisze:
czwartek, 25 października 2018, 18:32
3. Burmistrz (jego ludzie) są świadomi sytuacji, o której pisałem wcześniej - w rozdaniu grantów unijnych 2021-2027 będzie o wiele mniej pieniędzy niż w obecnym. Brali/biorą więc, co jest do wzięcia. Jak to się odbije na kolejnych etapach inwestycji portowej? Poczekamy - zobaczymy.
W każdym bądź razie mniejsze granty = niższa ogólna koniunktura (załóżmy póki co, że nie ma mowy o kryzysie w nieodległym czasie). I zauważcie, że rozpoczęto gros inwestycji o znaczeniu subregionalnym (np. nasza S6), które będą w pierwszej kolejności subsydiowane. Czy coś skapnie na kolejne etapy portu? Znowu niepewność.
Może się okazać, że z braku solidnych gwarancji zostaniemy z niedokończoną inwestycją, zabetonowaną plażą i rozgrzebanym niedziałającym portem. I to na lata jeśli zabraknie pieniędzy. A to by była tragedia dla miasta.
maj pisze:
czwartek, 25 października 2018, 18:32
4. Burmistrz nadal wyraża wolę dialogu z mieszkańcami...

Wg. stanu na dziś krótko - jedna wielka ściema.
Nie ten jest mądrzejszy kto wyżej stoi i głośniej krzyczy
Piszę poprawnie po polsku

Awatar użytkownika
maj
Posty: 3598
Rejestracja: niedziela, 28 stycznia 2007, 06:12
Lokalizacja: Ustka

Re: Remont usteckiego portu

Post autor: maj » czwartek, 15 listopada 2018, 18:32

(35842) Minął miesiąc od momentu, kiedy do Burmistrza (przynajmniej w teorii) powinny trafić moje pytania odnoszące się do informacji wysyłanej mieszkańcom w październiku viewtopic.php?p=112831#p112831
Czy 30 dniowy okres bez odpowiedzi pozwala, abym mógł już mówić oficjalnie, że Burmistrz nie wywiązuje się z deklaracji jakie wówczas złożył?
1. Pismo wysłane na adres mailowy wskazany w liście emordal@um.ustka.pl (raport poniżej)
2. Nie dostałem odpowiedzi (spam też sprawdzałem). Rozumiem też, że nie było zastrzeżeń do sposobu doręczenia pytań, danych osobowych w liście zawartych, niezrozumienia treści (nie dostałem informacji zwrotnej z oczekiwaniem wyjaśnienia nieścisłości)

W samym fakcie, że Burmistrz prosi o przesyłanie pytań na wyżej wskazany adres, a nie przez BOM, może być haczyk z bliżej niesprecyzowanym terminem na odpowiedź. Ale skoro wysłałem zapytanie na adres urzędnika Ratusza, na podstawie dokumentu otrzymanego z Ratusza (nie były to materiały KWW Jacka Graczyka) i z danymi korespondencyjnymi tam wskazanymi, to rozumiem, że uruchomiony i zachowany jest bieg urzędowy dokumentu i obowiązuje 30-dniowe oczekiwanie na rozpatrzenie?
Mam ponowić zapytanie na BOM bom1@um.ustka.pl ?
Załączniki
Raport wysłania 12-10-2018.jpg
Raport wysłania 12-10-2018.jpg (153.43 KiB) Przejrzano 43 razy
"Ruchy władzy są strasznie przewidywalne, traktują Polaków jak głupich ludzi" (J. Stuhr)
Projekt niezależny "Ustka! To logiczne" https://www.facebook.com/groups/2293914710838298/

Awatar użytkownika
maj
Posty: 3598
Rejestracja: niedziela, 28 stycznia 2007, 06:12
Lokalizacja: Ustka

Re: Remont usteckiego portu

Post autor: maj » sobota, 17 listopada 2018, 19:26

(35914) Ktoś wie dlaczemu zarzucono tą koncepcję?
http://www.tawernaskipperow.pl/czytelni ... ustce/4259
Kwotowo inwestycja byłaby zbliżona do obecnie deklarowanych pieniędzy, ale tak zorganizowana inwestycja powoduje, że spełnione są WSZYSTKIE słowne deklaracje inicjatorów obecnie prowadzonej inwestycji:
a) technicznie uratowany zostałby cały port;
b) byłby on miejscem schronienia;
c) pozwalałby na minimalne przeładunki (nabż. Władysławowskie);
d) port miałby marinę;
e) nie byłoby wymagane kilkuhektarowe zaplecze logistyczne;
f) port nie byłby uciążliwy dla mieszkańców i turystycznego charakteru miasta.

Przy obecnie planowanej inwestycji, ile kolejnych etapów (czyt. milionów) potrzeba, aby doczekać się wreszcie remontu starych nabrzeży portowych?

Przypominam – Ustka jest fatalnie skomunikowana z resztą kraju i w najbliższych kilku dekadach nie grozi jej boom przeładunkowy. Jeżeli kiedykolwiek koniunktura podaruje nam sieć dróg transportowych, a statki drzwiami i oknami będą się pchać z ładunkami do portów Środkowego Wybrzeża, to wybudowanie dużego portu, w niekolidującej z miastem lokalizacji to kwestia 2-3 lat. Sprawdźcie ile trwała budowa od podstaw ogromnego gazoportu w Świnoujściu – o faktycznie strategicznym znaczeniu.
Załączniki
MARINA2015.jpg
Żródło zdjęć: http://www.tawernaskipperow.pl/czytelnia/ciekawostki/marina-w-ustce/4259
"Ruchy władzy są strasznie przewidywalne, traktują Polaków jak głupich ludzi" (J. Stuhr)
Projekt niezależny "Ustka! To logiczne" https://www.facebook.com/groups/2293914710838298/

ODPOWIEDZ