Strona 33 z 35

Re: przejscie na zachodnia strone

: sobota, 19 września 2015, 22:06
autor: Topilzin
Przed laty twierdziłem że za te pieniądze nie da rady coś sensownego zbudować.I to jako laik ale ze zdrowym rozsądkiem.
Nie ma możliwości korekty ułożenia kładki ani ze względu na zmianę piaskowego podłoża czy wód gruntowych?Zmiany przez wiatr po kilku latach?.Nie mówię już o jakości materiałów za tą cenę.
Taniocha się akurat mści ,poołkownik ma się dobrze a jego były propagandowy obwieś dalej pasie się w państwowym żłobie.
Wystarczy porównać pomiary fundamentów przed i po.Gdzieś są ,czy nie.?Tak ciężko znaleźć winnego?
Z resztą winnego nie będzie a koszty pokryje podatnik jak zwykle.
Obwieś i pooolkownik jak trzeba przejdzie na islam. 8) :evil: :roll:

Re: przejscie na zachodnia strone

: niedziela, 20 września 2015, 09:11
autor: maj
Zasadniczo to sensownie było zbudowane - kładka działała i nie było z nią większych problemów technicznych. Zresztą, jak już wcześniej pisaliśmy, nikt nie odważyłby się na zaprojektowanie, zaakceptowanie i stworzenie budowli zagrażającej bezpieczeństwu.
Z ekspertyz wynika, że bezsensowne to były prace ziemne w sąsiedztwie fundamentów odciągów... Może, gdyby projektant kładki wiedział o planowanej budowie basenu i ryzyku, które ta inwestycja niesie, to inaczej rozwiązałby temat zakotwień odciągów.

Tu mamy sytuację, gdzie właśnie projektanci basenu i jego wykonawcy wiedzieli o kładce i nie dostosowali technologii budowy do warunków zastanych. Inwestor też nie jest bez winy, bo nie rozpoznał zagrożenia zanim zaistniało i nie zareagował właściwie, kiedy już się pojawiło.
Wychodzi, że na czas pracy kafarów kładka powinna być wyłączona z użytkowania. Ale to takie mądrowanie po szkodzie. Przy następnej kładce i budowanym w jej pobliżu basenie będziemy mądrzejsi o nowe doświadczenie :wink: .

Długa i wyboista droga przed Miastem do odzyskania jakichkolwiek pieniędzy za naprawę kładki.

Re: przejscie na zachodnia strone

: niedziela, 20 września 2015, 12:27
autor: celestyn
maj pisze:Przy następnej kładce i budowanym w jej pobliżu basenie będziemy mądrzejsi o nowe doświadczenie
Jeżeli w ogóle ktokolwiek z nas dożyje powstania kolejnej kładki i kiedykolwiek ona powstanie, to mam nadzieję, że będzie to inwestycja właściwie doszacowana. Mam również nadzieję, że w przeciwnieństwie do obecnej, wzorem np. Darłowa, będzie przystosowana do otwierania w każdych warunkach pogodowych poza jakimiś wyjątkowo ekstremalnymi.

Re: przejscie na zachodnia strone

: niedziela, 20 września 2015, 15:47
autor: Mirek
a jego były propagandowy obwieś dalej pasie się w państwowym żłobie
Pijesz do osoby o konotacjach budowlanych? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: przejscie na zachodnia strone

: niedziela, 20 września 2015, 16:37
autor: Topilzin
Są ludzie , co już same spojrzenie mają jakby coś mieli na sumieniu i o nich mowa. :lol: :roll: :wink:
Ktoś zrobił kleksa i nie chce się przyznać a kleks jest czarno na białym. :lol: :lol: :lol:


Re: przejscie na zachodnia strone

: czwartek, 14 stycznia 2016, 11:43
autor: elveez
Espertyzy...

https://drive.google.com/file/d/0B9iwW4 ... rYjgw/view" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.hydro-naval.com/c/aktualnosci.html#news-130" onclick="window.open(this.href);return false;

http://bip.um.ustka.pl/Article/id,520.html" onclick="window.open(this.href);return false;

dziwne tylko ze maile z babolem w adresie dochodziły :)

Re: przejscie na zachodnia strone

: czwartek, 14 stycznia 2016, 22:05
autor: Topilzin
Poszło na Berdyczów?

Trochę w podeszłym wieku te inżyniery.Nie ma młodszych w Warszawie?

Re: przejscie na zachodnia strone

: poniedziałek, 18 stycznia 2016, 14:25
autor: maj
Poczytałem sobie obie ekspertyzy i jestem bardziej skłonny uwierzyć ekspertyzie z PG na zlecenie Hydro-Naval. Dlaczego?
-posługują się znacznie większą ilością danych wejściowych
- stosują symulacje modelowe
- wyniki i wnioski bazują na znormalizowanych obliczeniach.

Ekspertyza na zlecenia UM opiera się zasadniczo na obserwacji "objawów" nie odnosząc się zbytnio do przyczyn ich zaistnienia (poza błędami w procedurze smarowania łożyska wantowego). Nie dopatrzyłem się w tej ekspertyzie określenia przyczyn zmiany odchylenia pylonu i zmiany położenia końca kładki w położeniu "otwarta".
Owszem TA ekspertyza wskazuje na pewne błędy eksploatacji ale nie mówi o przyczynach utraty parametrów pracy.
Swoja drogą zdziwiłem się, że tak wysoko posadowione łożysko nie ma zautomatyzowanego systemu smarowania i jest zależne od widzimisię tudzież rzetelności operatora.

Obie ekspertyzy razem dają "użytkownikowi" dwie wskazówki:
1. Wymagane jest wzmocnienie pali fundamentowych odciągów
2. Należy usprawnić proces smarowania trudnodostępnego łożyska wantowego
(Moje) Nie wiem, czy nie przydałoby się zamontowanie dodatkowego napędu (np. hydraulicznego) poruszającego łożysko wantowe.

Jestem skłonny zgodzić się z ekspertyzą PG w części dot. zmiany parametrów gruntu wskutek prac przy budowie basenu. Te 4 fundamenty palowe przy odciągach to było niezbędne minimum przy założeniu stanu gruntu sprzed budowy. Przy projektowaniu kładki prawdopodobnie nikomu do głowy nie przyszło by dorzucić do fundamentów kilka dodatkowych centymetrów wszerz i na długości, które znosiłyby skutki przyszłych prac ziemnych w ich pobliżu. Wskutek tego mamy sytuację, w której zasadniczo obecne fundamenty niby są ok, ale... trzeba je podwoić...

W każdym bądź razie... zapowiadają się kolejne wakacje bez kładki?!

Re: przejscie na zachodnia strone

: środa, 20 stycznia 2016, 11:52
autor: elveez
Stosowanie zwrotów typu "nie można wykluczyć..." robi z "ekspertyzy miasta" rozprawkę.
Zastanawia tez samodzielne skrawanie betonu przez operatora jak i kształt tych ubytków.

Re: przejscie na zachodnia strone

: czwartek, 21 stycznia 2016, 12:08
autor: Jka
Chyba nie czytali tego tematu :D

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1019379,tit ... omosc.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Jka

Re: przejscie na zachodnia strone

: czwartek, 21 stycznia 2016, 12:42
autor: elveez
Mają gest :) Nierdzewka droga piekielnie się zrobiła.

Re: przejscie na zachodnia strone

: piątek, 22 stycznia 2016, 11:34
autor: reja14
Do sezonu letniego już niedługo, a czas upływa szybko. Strony sporu powinny zrobić wszystko by na lato kładka była czynna(zachowując dobrą reputację i uznaną markę wykonawcy, użytkownika itp.)
Znajomi z południa kraju śledzą poczynania w naszym mieście pod kątem kolejnych wakacji i dopytują się o kładkę .
Chwalą cały ciąg promenady do latarni-syrenka, molo,kładka,bunkry aż do 3-go mola.
Jeżeli nie da się uruchomić kładki do sezonu Ustka na tym sporo straci.

Re: przejscie na zachodnia strone

: niedziela, 7 lutego 2016, 09:53
autor: Topilzin
Na razie to najdroższy statyw do kamery.Też atrakcja.

Re: przejscie na zachodnia strone

: środa, 9 marca 2016, 20:03
autor: Smerf Maruda
Ustecka kładka to bubel, została źle zaprojektowana !!! - Ekspertyza dotycząca usteckiej kładki by Smerf Maruda.


Z uwagi, że na niemieckim polskojęzycznym forum dla Polaków GP24, często jestem wzywany, abym wypowiedział się w sprawie kładki, aby uciąć spekulacje prezentuję swoją opinię: - Ustecka kładka to nie perełka budowlana. Niestety to niewypał konstrukcyjny i bubel. Jej łożyska nigdy nie będą dobrze pracować, brakuje im równego obciążenia, balastu równoważącego ciężar kładki. Same wanty, odciągi tu nie pomogą, należało zastosować przeciwwagę, BALAST !!! Teraz pozostaje usprawnić system smarowania łożyska (zastosować automatyczne), tak by kładka wytrzymała Unijne 5 lat, ażeby nie zwracać kasy.

Należy również pomyśleć o przebudowie jej konstrukcji, tak aby łożyska mogły pracować w lepszych warunkach. Głównym winowajcom jest projektant, który nie ma doświadczenie przy tego typu budowlach - Pracownia Projektowa ze Słupska.

Opinię sporządził inżynier Smerf Mamoń.
Koniec, kropka. Howgh

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: przejscie na zachodnia strone

: piątek, 11 marca 2016, 13:50
autor: Smerf Maruda

Re: przejscie na zachodnia strone

: sobota, 12 marca 2016, 09:12
autor: maj
Oj Smerf. Nie wszystkie mosty są takie same pod względem konstrukcji.
Odpowiednio zakotwiczone odciągi są wystarczającym zabezpieczeniem stabilności kładki. W budownictwie jest wiele przykładów mostów, gdzie pylon(y) wiszącego mostu znajduje się na jednym brzegu przeprawy, a solidnie zakotwiczone odciągi gwarantują stabilność konstrukcji. Nie potrzebna do tego przeciwwaga. Właściwe naprężenie lin oraz stabilne zakotwiczenie gwarantuje, że łożysko pod kładką jest obciążane jednakowo w każdym punkcie. W zasadzie tego typu konstrukcja przede wszystkim wisi na wantach, a łożysko pod kładką ma za zadanie zagwarantować płynną pracę napędu. Samo łożysko nie powinno być zbyt mocno obciążone.
Tutaj doszło do dwóch nieprawidłowości: 1) naruszona została struktura gruntu podczas prac przy nowym basenie, 2) chyba z powodu cięcia kosztów zrezygnowano z pomostu rewizyjnego łożyska wantowego oraz nie zaprojektowano automatycznego systemu smarowania tegoż, pomimo, że właśnie łożysko na pylonie jest elementem konstrukcyjnym, w którym zbiegają się główne obciążenia konstrukcji.
Zasadniczo obie ekspertyzy mówią o dwóch różnych przypadłościach. Pierwsza dotyczy utraty stabilności konstrukcji wskutek prac ziemnych w pobliżu odciągów i spowodowanego tym odchylenia pylonu - wina zarządcy kładki, który nie zareagował na monity Hydro-Navalu o wyłączenie kładki na czas prac w pobliżu odciągów. Druga dotyczy wad może nie konstrukcyjnych, ale logicznych - dotyczących zastosowanego systemu inspekcji i smarowania głównego - wantowego - łożyska kładki. Tym samym prace dot. naprawy kładki muszą iść dwukierunkowo. Należy ustabilizować odciągi i dopracować system smarowania łożyska na pylonie.
Moim zdaniem wina w głównej mierze leży po stronie zarządcy kładki. A, że jest to urzędnik(-cy?) więc sprawa jeszcze długo będzie się ciągnąć, aż do całkowitego rozmycia odpowiedzialności. Ergo - kładka w sezonie 2016 będzie ładnie oświetlonym eksponatem industrialnej sztuki nieużytkowej.

Strony sporu powinny przeprowadzić kolejną ekspertyzę. Należałoby sprawdzić, czy w chwili obecnej, po zakończeniu prac przy basenie, fundamenty lin odciągowych nie ustabilizowały się w nowym położeniu i czy praca kładki nie wpływa na stabilność gruntu wokół nich. Jeżeli wyszłoby, że grunt się ustabilizował i trzyma fundamenty w stałym - nowym - położeniu, wówczas jedyną pracą, jaka byłaby do wykonania byłoby ponowne wyregulowanie lin wantowych. Sprawą drugorzędną, ale nie do realizacji "kiedyś", jest poprawa systemu smarowania łożyska na pylonie. A już całkowicie trzeciorzędną staje się kwestia wzmocnienia fundamentów odciągów... chociaż i tutaj nie będzie to kwestia "wiecznego nigdy" ale załóżmy tego pięciolecia.

Re: przejscie na zachodnia strone

: wtorek, 29 marca 2016, 12:01
autor: elveez
Burmistrz o kładce i falochronie https://drive.google.com/file/d/0B5yWyh ... RfWlE/view" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: przejscie na zachodnia strone

: czwartek, 31 marca 2016, 22:55
autor: Smerf Maruda
maj pisze:Oj Smerf. Nie wszystkie mosty są takie same pod względem konstrukcji.
Odpowiednio zakotwiczone odciągi są wystarczającym zabezpieczeniem stabilności kładki. W budownictwie jest wiele przykładów mostów, gdzie pylon(y) wiszącego mostu znajduje się na jednym brzegu przeprawy, a solidnie zakotwiczone odciągi gwarantują stabilność konstrukcji. Nie potrzebna do tego przeciwwaga. Właściwe naprężenie lin oraz stabilne zakotwiczenie gwarantuje, że łożysko pod kładką jest obciążane jednakowo w każdym punkcie.
Ale Maj one nie są ruchome !!!
Nie muszą przeciwstawiać się wiatrowi, odchyłom,drganiom itp. i skrajnym temperaturom w ruchu.

Smerf niestety jak zawsze mijał racje :(


Re: przejscie na zachodnia strone

: sobota, 2 kwietnia 2016, 09:56
autor: maj
Smerf Maruda pisze:Ale Maj one nie są ruchome !!!
Nie muszą przeciwstawiać się wiatrowi, odchyłom,drganiom itp. i skrajnym temperaturom w ruchu.
Smerf niestety nie ma racji. Wszystkie mosty ( a już te wiszące w szczególności) są konstrukcjami dymamicznymi, czyli w stałym ruchu. I wszystkie muszą stawiać opór wiatrowi, zmianom temperatury, drganiom, zmiennym obciążeniom, warunkom atmosferycznym...
Dlatego właśnie żaden most nie jest na sztywno zespoloną konstrukcją.

Re: przejscie na zachodnia strone

: niedziela, 3 kwietnia 2016, 14:53
autor: Smerf Maruda
Nie zrozumiałeś, nie są konstrukcjami ruchomymi.