Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Wypowiedz się na aktualne tematy związane z Ustką. Napisz co Ciebie drażni, irytuje i zachwyca. Podziel się z innymi swoimi spostrzeżeniami.

Moderator: DKS

Awatar użytkownika
maj
Posty: 3616
Rejestracja: niedziela, 28 stycznia 2007, 06:12
Lokalizacja: Ustka

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: maj » środa, 9 stycznia 2013, 12:22

Znak miasta to dosyć specyficzne zjawisko. Nie jest ono w stanie funkcjonować samodzielnie, bo to nie butelka coca-coli, po którą idzie się do sklepu i szuka "czegoś' z takim, a nie innym znakiem. Logo miasta to detal, który powinien być obecny w kazdym jego miejscu i powodować utrwalenie więzi znaku z miejscowością. Stąd standardowe propozycje Autorów Strategii, odnoszące się do znakowań wszystkiego i wszędzie w obrębie Ustki. Dopiero potem można sobie pozwolić na promowanie miasta przy pomocy samego znaku. U nas zrobiono na odwrót. Rozpoczęto promocję znaku, ale nie wytworzono powiązań pomiędzy znakiem, a przestrzenią, do której się odnosi. Znak dorzucono ot tak sobie, bo mamy, bo ktoś to "klepnął'.
Żeby znak zaczął żyć własnym życiem potrzeba naprawdę ogromnej kasy i konsekwencji. Nieraz 50% ceny markowych produktów to koszty kampanii promocyjnych. Miasta na takie wydatki nigdy nie będzie stać. Prosty przykład. Jakie logo miasta zapamiętaliście "na zawsze"? Ja żadnego nie pamiętam ( może to kwestia wieku :lol: ). Ale zawsze skojarzę nazwę, która się pojawi pod logo, czy gdziekolwiek indziej i zawsze skojarzę tą nazwę ze wspomnieniami z tamtego miejsca, a nie z logo. Logo, to taki zgrabny ozdobnik, który ma jedynie upiększyć nazwę. A nazwa miasta ma się kojarzyć z... wszystkimi aspektami "turystyki retroaktywnej". (Panie, chroń nas przed takimi słowami w jęz. polskim). Czyli być ładna, z ciekawą ofertą aktywnego spędzenia czasu.
"Ruchy władzy są strasznie przewidywalne, traktują Polaków jak głupich ludzi" (J. Stuhr)
Projekt niezależny "Ustka! To logiczne" https://www.facebook.com/groups/2293914710838298/

Awatar użytkownika
Platichthys_flesus
Posty: 1605
Rejestracja: wtorek, 1 sierpnia 2006, 07:20
Lokalizacja: Ustka

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Platichthys_flesus » środa, 9 stycznia 2013, 12:25

Maj,
pisałam o tym chyba już 2 lata temu. Że marką miasta jest jego nazwa. Tyle i aż tyle.
http://www.pustamiska.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nic trudnego zrobić coś dobrego
Konsument głosuje portfelem

Awatar użytkownika
celestyn
Posty: 3217
Rejestracja: piątek, 1 sierpnia 2008, 22:06

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: celestyn » środa, 9 stycznia 2013, 12:33

maj pisze:Znak miasta to dosyć specyficzne zjawisko. Nie jest ono w stanie funkcjonować samodzielnie, bo to nie butelka coca-coli, po którą idzie się do sklepu i szuka "czegoś' z takim, a nie innym znakiem.

Potwierdziłeś tylko to co sam pisałem dwa lata temu. Logo miasta to nie logo produktu znanej marki, po który ktoś sięga na sklepowej półce. Właśnie dlatego logo nie może być całkowicie abstrakcyjne z brakiem konkretnego czytelnego nawiązania do miasta.
Nie ten jest mądrzejszy kto wyżej stoi i głośniej krzyczy
Piszę poprawnie po polsku

Awatar użytkownika
maj
Posty: 3616
Rejestracja: niedziela, 28 stycznia 2007, 06:12
Lokalizacja: Ustka

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: maj » środa, 9 stycznia 2013, 13:17

@celestyn. Wyrwałeś cytat z całej wypowiedzi, w której twierdzę co innego, niż Ty w tej chwili piszesz.
Znak miasta ma być.... i tylko tyle.
A u nas - beneficjentów Marki Ustka - jest, ale w przestrzeni miejskiej go nie ma i od początku nawet nie próbował w na poważnie zaistnieć.
"Ruchy władzy są strasznie przewidywalne, traktują Polaków jak głupich ludzi" (J. Stuhr)
Projekt niezależny "Ustka! To logiczne" https://www.facebook.com/groups/2293914710838298/

Awatar użytkownika
celestyn
Posty: 3217
Rejestracja: piątek, 1 sierpnia 2008, 22:06

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: celestyn » środa, 9 stycznia 2013, 13:53

maj pisze:@celestyn. Wyrwałeś cytat z całej wypowiedzi, w której twierdzę co innego, niż Ty w tej chwili piszesz.
Znak miasta ma być.... i tylko tyle.
A u nas - beneficjentów Marki Ustka - jest, ale w przestrzeni miejskiej go nie ma i od początku nawet nie próbował w na poważnie zaistnieć.
Czyli wg. ciebie Maj znak miasta "ma być... i tylko tyle" z niczym się nie kojarzyć i do niczego nie nawiązywać - czysta abstrakcja bez żadnego związku z miastem i bez jakiegokolwiek czytelnego komunikatu. To co prezentujesz to właśnie błąd myślowy autora i ratuszaków, który (poza ewidentnymi niedostatkami estetycznymi) zgubił to logo i spowodował, że od początku nadawało się ono do kosza, a ostatnie dwa lata tylko to potwierdziły.
Nie ten jest mądrzejszy kto wyżej stoi i głośniej krzyczy
Piszę poprawnie po polsku

Awatar użytkownika
iXik
Posty: 1909
Rejestracja: środa, 7 maja 2008, 11:50
Lokalizacja: Ustka/Gdańsk

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: iXik » czwartek, 10 stycznia 2013, 06:06

sęk w tym ze nasza syrenka, która wydaje się być najdobitniejszym i klarownym symbolem miasta nie jest tak utożsamiana z ustką jak np. koziołek z pacanowem czy dwa koziołki z poznaniem, czy nawet syrenka warszawska ze stolicą. dla nas owszem, dla ludzi z zewnątrz nie bardzo.
jednak ujęcie symbolu syrenki w oryginalną szatę graficzną, skrajnie różną od warszawskiej Obrazek, mogłoby zapoczątkować proces utożsamiania ustki jako tej letniej stolicy polski. doprowadzenie naszej syrenki do rangi koziołka z pacanowa to nic innego jak zwykłe działania promocyjne w czasie.

konkurs na logo był powinien rozpoczynać się od słów "wymyśl logo na motywie syrenki"...


na świecie miliony przykładów. a każdy inny. samą indywidualność miejsca już powinna być zależna od grafiki i sposobu przedstawienia

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek
?Nie ma granic tego, co można osiągnąć, jeśli się nie dba komu zostanie przypisana zasługa?
Ronald Reagan


Obrazek nie piszę poprawnie po polsku

Awatar użytkownika
maj
Posty: 3616
Rejestracja: niedziela, 28 stycznia 2007, 06:12
Lokalizacja: Ustka

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: maj » czwartek, 10 stycznia 2013, 08:30

@celestyn
To co prezentuję, to nie błąd myślowy, tylko oczywista oczywistość, że nie wystarczy "kupić sobie logo" i mieć nadzieję, że samo się wypromuje i będzie istnieć.
To nie jest wada logo, a logiki, jaką stosuje się w przypadku wszelkiego typu analiz zewnętrznych zlecanych przez ratusz. Owszem zleca się je, potem z pompą zatwierdza i lądują sobie na na dnie szafy. Bo albo nie ma chęci, albo kasy, albo "ktoś tam" jest mądrzejszy od wszystkich ekspertów razem wziętych i robi po uważaniu.
To czy Tobie logo z czymś usteckim się kojarzy, czy nie, to Twoje osobiste wrażenie. Ja mógłbym na jego podstawie wyobrazić sobie, zachód słońca, plażowe koło ratunkowe. inni sugerowali, że to pączek z dziurką... psia kupa. Dla mnie logo ma intrygować, zastanawiać i przede wszystkim zwracać uwagę na nazwę, którą promuje. W moim odczuciu TO logo po pierwsze intryguje - bo każdy widzi w nim co innego, a niektórzy pomimo nie wiadomo jakiego wytężania wyobraźni nie widzą w nim nic; po drugie zmusza do zastanowienia - o co chodzi w tym kółku; po trzecie zwraca uwagę na nazwę. Bo taka niejednoznaczna plama zmusza do poszukiwania czegoś bardziej oczywistego, czyli nazwy.
"Ruchy władzy są strasznie przewidywalne, traktują Polaków jak głupich ludzi" (J. Stuhr)
Projekt niezależny "Ustka! To logiczne" https://www.facebook.com/groups/2293914710838298/

Awatar użytkownika
Platichthys_flesus
Posty: 1605
Rejestracja: wtorek, 1 sierpnia 2006, 07:20
Lokalizacja: Ustka

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Platichthys_flesus » czwartek, 10 stycznia 2013, 09:31

maj, dobrze kombinujesz, tylko jedna rzecz nie trybi. W powszechnym odbiorze logo jest paskudne. Wyobrażasz je sobie na stronie Doliny Charlotty? Ja jednak wolę, by mnie witała tym konikiem.

Posłużę się przykładem z showbiznesu. Panie Grycan, chociaż przez autorytety polskiej mody wychwalane za styl, gust, smak, proporcje etc. przeciętnego Polaka już tak nie zachwycają. I pomimo usilnych starań "sprzedania" tego nowego modelu urody, nie może się on przyjąć, mało tego, spotyka z dużym oporem.

Maj, szanuje to, że masz inny gust i inne zdanie. Ale dla większości to logo i w ogóle wizualna część strategii są brzydkie. Podoba się Tobie - weź sobie do domu, ale nie mów, że musi znajdować się w przestrzeni publicznej, skoro budzi negatywne odczucia.

A co do nowego logo. Zawsze będzie ktoś, komu się ono nie spodoba. Pochłonięci będziemy dyskusją nad tym, co w nim poprawić i do czego się zda, a tak naprawdę miasto funkcjonuje z logo lub bez. Chociaż gdyby już, to przychylam się do syrenki. Z prostego powodu - syreny są tylko nad wodą. Poza tym skojarzenie z wypoczynkiem, czystym środowiskiem, pięknem itd.

np ta syrenka przez ixika zamieszczona jest esencją nadmorskiej miejscowości

Obrazek
http://www.pustamiska.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nic trudnego zrobić coś dobrego
Konsument głosuje portfelem

Awatar użytkownika
elveez
Posty: 12197
Rejestracja: poniedziałek, 30 czerwca 2003, 15:01
Lokalizacja: Magierowo / Trocinowo
Kontakt:

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: elveez » czwartek, 10 stycznia 2013, 09:40

Głównym problemem jest to co opisał Celestyn. Firma, firmą - strategia, strategią, ale ratusz kolejny raz robi sobie testy na żywym organizmie, jakby każdy płacił ze swojej kieszeni a nie budżetu. Głosy krytyczne są marginalizowane, a osoby decydujące mają w temacie nikłe rozeznanie. Winnych nie ma.
Ciekawostki z regionu i nie tylko. Zapraszam na mój kanał. http://www.youtube.com/user/elveezultra/videos
Obrazek

Awatar użytkownika
celestyn
Posty: 3217
Rejestracja: piątek, 1 sierpnia 2008, 22:06

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: celestyn » czwartek, 10 stycznia 2013, 10:35

maj pisze:@celestyn
To co prezentuję, to nie błąd myślowy, tylko oczywista oczywistość, że nie wystarczy "kupić sobie logo" i mieć nadzieję, że samo się wypromuje i będzie istnieć.(...)
Maj, nie rozumiesz. Ja nie twierdzę, że wystarczy kupić logo. Twierdzę, że w promocję DOBREGO CZYTELNEGO DLA ODBIORCY logo nie trzeba wkładać kasy tylko po to by uzyskać jego skojarzenie z naszym miastem. Kasa powinna być wkładana nie w kojarzenie loga z miastem tylko w kojarzenie samego miasta przy pomocy dobrego łatwo kojarzącego się z nim logo. A to ogromna różnica.
maj pisze:To nie jest wada logo, a logiki, jaką stosuje się w przypadku wszelkiego typu analiz zewnętrznych zlecanych przez ratusz. Owszem zleca się je, potem z pompą zatwierdza i lądują sobie na na dnie szafy. Bo albo nie ma chęci, albo kasy, albo "ktoś tam" jest mądrzejszy od wszystkich ekspertów razem wziętych i robi po uważaniu.
Masz rację, ale to nie zmienia faktu, że to logo jest po prostu kiepskie choćby dlatego, że nie kojarzy się jednoznacznie z Ustką, a przecież ma to być logo Ustki.
maj pisze:To czy Tobie logo z czymś usteckim się kojarzy, czy nie, to Twoje osobiste wrażenie.
Chyba nie czytasz postów innych na tym forum i choćby forach lokalnych gazet oraz nie rozmawiasz z ludźmi dookoła siebie. Można napisać wszystko, tylko nie to, że jestem odosobniony w swoich odczuciach i poglądach na temat tego logo.
maj pisze:Ja mógłbym na jego podstawie wyobrazić sobie, zachód słońca, plażowe koło ratunkowe. inni sugerowali, że to pączek z dziurką... psia kupa.
Owszem mógłbyś, i każdy mógłby sobie na podstawie tego logo wyobrazić cokolwiek, milion różnych rzeczy (to pierwsza jego wada), pączka z dziurką, zachód słońca, koło ratunkowe etc., tylko że TO NIE OZNACZA SKOJARZENIA Z USTKĄ, bo pączek z dziurką, zachód słońca, koło ratunkowe itd. to nie są elementy charakterystyczne tylko dla Ustki a więc prowadzące skojarzeniowo do niej. A co jeśli komuś logo skojarzy się z psią kupą, żygowinami na studzience kanalizacyjnej, albo brudnym odbytem po czynnościach fizjologicznych? Wszak każdy wg. Ciebie może mieć dowolne skojarzenia. Chciałbyś żeby komuś usteckie logo czyli pośrednio Ustka kojarzyła się z takimi przemiłymi rzeczami? :mrgreen:
(Już bardziej łopatologicznie chyba ci tego Maj nie wytłumaczę.)
maj pisze:Dla mnie logo ma intrygować, zastanawiać i przede wszystkim zwracać uwagę na nazwę, którą promuje. W moim odczuciu TO logo po pierwsze intryguje - bo każdy widzi w nim co innego, a niektórzy pomimo nie wiadomo jakiego wytężania wyobraźni nie widzą w nim nic; po drugie zmusza do zastanowienia - o co chodzi w tym kółku; po trzecie zwraca uwagę na nazwę. Bo taka niejednoznaczna plama zmusza do poszukiwania czegoś bardziej oczywistego, czyli nazwy.
Logo może sobie intrygować - OK czemu nie, może zastanawiać - OK proszę bardzo, ma zwracać uwagę - oczywiście, ale przede wszystkim logo miasta ma się kojarzyć właśnie z konkretnym miastem i nie przez włożone w nie pieniądze (bo to utopia) tylko przez symbolikę loga samą w sobie. Tego ostatniego warunku to logo nie spełnia i kropka.
Nie ten jest mądrzejszy kto wyżej stoi i głośniej krzyczy
Piszę poprawnie po polsku

Awatar użytkownika
maj
Posty: 3616
Rejestracja: niedziela, 28 stycznia 2007, 06:12
Lokalizacja: Ustka

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: maj » czwartek, 10 stycznia 2013, 11:00

Konsensusu nie osiągniemy nigdy.
Ty wyraziłeś woja opinię, ja swoją. Pozostaje nam przyglądać się z boku dalszemu rozwojowi historii z logo... chociażby z tak prozaicznej przyczyny, że wszyscy ratuszacy zgodnie twierdzą, że opinie wyrażane na Forum mają w ... 8)
"Ruchy władzy są strasznie przewidywalne, traktują Polaków jak głupich ludzi" (J. Stuhr)
Projekt niezależny "Ustka! To logiczne" https://www.facebook.com/groups/2293914710838298/

Edward
Posty: 2812
Rejestracja: poniedziałek, 14 lipca 2003, 18:29

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Edward » czwartek, 10 stycznia 2013, 11:30

Maj - niektórzy zaliczają do "ratuszaków" również radnych. Mogę więc tylko napisać: gdyby nie interesowały mnie opinie forumowiczów, to nie toczyłbym na Forum tylu dyskusji, nie narażałym się na tyle nieprzychylnych, często wręcz wrogich komentarzy. Nie wrzucaj wszystkich do jednego worka!
Edward Zając

Awatar użytkownika
celestyn
Posty: 3217
Rejestracja: piątek, 1 sierpnia 2008, 22:06

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: celestyn » czwartek, 10 stycznia 2013, 11:52

maj pisze:Konsensusu nie osiągniemy nigdy.
Ty wyraziłeś woja opinię, ja swoją. Pozostaje nam przyglądać się z boku dalszemu rozwojowi historii z logo... chociażby z tak prozaicznej przyczyny, że wszyscy ratuszacy zgodnie twierdzą, że opinie wyrażane na Forum mają w ... 8)
Opinię wyrazić i podać swoje argumenty ma prawo każdy. Jeśli chodzi o nasze opinie to różnią się również tym, że za prawdziwością mojego punktu widzenia przemawiają fakty czyli ostatnie dwa lata. Akurat konkretnie my dwaj konsensusu osiągnąć nie musimy bo to nie ma wpływu na promocję i wizerunek miasta. Logo jakiś tam (choć samo w sobie mocno ograniczony) wpływ ma. Dlatego kończąc podsumuję najprościej jak się da - nie sprawdziło się więc powinno odejść do lamusa.
Edward pisze:Maj - niektórzy zaliczają do "ratuszaków" również radnych. Mogę więc tylko napisać: gdyby nie interesowały mnie opinie forumowiczów, to nie toczyłbym na Forum tylu dyskusji, nie narażałym się na tyle nieprzychylnych, często wręcz wrogich komentarzy. Nie wrzucaj wszystkich do jednego worka!
Edward Zając
Śledzenie opinii z dyskusją czy bez to jedno. Wyciąganie z tego wniosków i przekładanie na jakiekolwiek działania to drugie - zupełnie osobna sprawa. Wiadomo, że przynajmniej część ratuszaków (w szerokim znaczeniu zaliczam również radnych) śledzi forum, nieliczni jak Ty Edwardzie dyskutują na forum. Niestety nic z tego nie wynika i pod tym względem Maj ma rację pisząc, że ratuszaki mają forum w d... choć na pewno bliższe rzeczywistości byłoby stwierdzenie, że ratuszaki mają w d... ogólnie opinie mieszkańców.
Ostatnio zmieniony czwartek, 10 stycznia 2013, 12:08 przez celestyn, łącznie zmieniany 3 razy.
Nie ten jest mądrzejszy kto wyżej stoi i głośniej krzyczy
Piszę poprawnie po polsku

Artur Mazur
Posty: 1157
Rejestracja: wtorek, 15 maja 2012, 12:13

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Artur Mazur » czwartek, 10 stycznia 2013, 11:56

Przypomnijcie sobie postawione założenie do projektu logo,
gdzie pisało , ze logo ma nie nawiązywać do herbu, morza, plaży... itp.

Interesujące jest ,
kto był ich autorem !!! ,
czy da się to wyjaśnić ???
Od tego hucpa z logo się zaczęła.

PS: A następnie postawić pod ścianę, za dywersję :roll:
Kto pierwszy ustali tą osobę z imienia i nazwiska ?

Awatar użytkownika
maj
Posty: 3616
Rejestracja: niedziela, 28 stycznia 2007, 06:12
Lokalizacja: Ustka

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: maj » czwartek, 10 stycznia 2013, 13:24

Mało które logo miasta (może nawet skłoniłbym się w kierunku słowa "żadne") jest wyróżnikiem miasta. Po pierwsze nazwa, po drugie POZYTYWNE skojarzenia. Czytaj: infrastruktura, klimat, atrakcje. Bez tego choćby nam logo zaprojektował sam Horowitz, nie mamy szans na wypromowanie Ustki. Zasadniczo u nas kuleje wszystko. Tak samo, jak wszystko jest robione za zasadach temat-doraźna interwencja-zarzucenie tematu (nie martwcie się Ustka nie jest w tej kwestii wyjątkiem na mapie świata). Brak długofalowej polityki, albo inaczej "efekt krótkiej kołdry".
Problemem nie jest logo, a polityka... I tej wersji będę się trzymał 8)

Dziękuję za ciekawą dyskusję.
"Ruchy władzy są strasznie przewidywalne, traktują Polaków jak głupich ludzi" (J. Stuhr)
Projekt niezależny "Ustka! To logiczne" https://www.facebook.com/groups/2293914710838298/

Awatar użytkownika
elveez
Posty: 12197
Rejestracja: poniedziałek, 30 czerwca 2003, 15:01
Lokalizacja: Magierowo / Trocinowo
Kontakt:

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: elveez » czwartek, 10 stycznia 2013, 13:54

Edward pisze:Maj - niektórzy zaliczają do "ratuszaków" również radnych. Mogę więc tylko napisać: gdyby nie interesowały mnie opinie forumowiczów, to nie toczyłbym na Forum tylu dyskusji, nie narażałym się na tyle nieprzychylnych, często wręcz wrogich komentarzy. Nie wrzucaj wszystkich do jednego worka!
Edward Zając
Ratuszak - określenie pejoratywne dotyczące osób, które w Rartuszu podejmują (niewłaściwe) decyzje rzutujące na funkcjonowanie szeroko pojętego miasta, ruchu, ludzi, infrastruktury itd. Według mnie Radni podchodzą pod to określenie.
Radny Edward nie jest wyjatkiem jeśli chodzi o zbieranie batów, co wynika głównie z braku porozumień które powinny dać miastu rozwiązania klarowne i optymalne, a dają głównie konflikty - od czego nie jest wolna także Rada Miejska.
Ciekawostki z regionu i nie tylko. Zapraszam na mój kanał. http://www.youtube.com/user/elveezultra/videos
Obrazek

Edward
Posty: 2812
Rejestracja: poniedziałek, 14 lipca 2003, 18:29

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Edward » czwartek, 10 stycznia 2013, 15:18

elveez: radny Edward, no i może jeszcze ze dwóch innych, są wyjątkiem! Reszta nie obrywa, bo nie pokazuje się na Forum. Może jedynie czytają i śmieją się z frajerów, którzy otwarcie, pod swoim nazwiskiem, podejmują tutaj dyskusję. Praktycznie każdy radny, który tutaj zaistnieje, jest na z góry przegranej pozycji; może tylko stracić!
Edward Zając

Awatar użytkownika
celestyn
Posty: 3217
Rejestracja: piątek, 1 sierpnia 2008, 22:06

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: celestyn » czwartek, 10 stycznia 2013, 16:16

maj pisze:Mało które logo miasta (może nawet skłoniłbym się w kierunku słowa "żadne") jest wyróżnikiem miasta.
Tu akurat nie masz racji, mógłbym przytoczyć sporo przykładów ale ograniczę się do jednego - spójrz choćby na logo sąsiedniego Słupska. Nie będę się powtarzał w temacie, odsyłam do postów w tym wątku (nie tylko moich) sprzed roku czy dwóch.
maj pisze:Po pierwsze nazwa, po drugie POZYTYWNE skojarzenia. Czytaj: infrastruktura, klimat, atrakcje. Bez tego choćby nam logo zaprojektował sam Horowitz, nie mamy szans na wypromowanie Ustki. Zasadniczo u nas kuleje wszystko. Tak samo, jak wszystko jest robione za zasadach temat-doraźna interwencja-zarzucenie tematu (nie martwcie się Ustka nie jest w tej kwestii wyjątkiem na mapie świata). Brak długofalowej polityki, albo inaczej "efekt krótkiej kołdry".
To wiedzą w Ustce wszyscy, włącznie z winnymi tego stanu. Z tym, że ci którzy są winni z premedytacją utrzymują ten stan lub się nim zwyczajnie nie przejmują póki mają z tego osobistą korzyść.
maj pisze:Problemem nie jest logo, a polityka... I tej wersji będę się trzymał 8)
Dziękuję za ciekawą dyskusję.
Ja bym stwierdził, że problematyczne logo wynikło właśnie z problemu polityki.
Dzięki.
Edward pisze:elveez: radny Edward, no i może jeszcze ze dwóch innych, są wyjątkiem! Reszta nie obrywa, bo nie pokazuje się na Forum.
Nie do końca, jeśli krytykowana jest rada albo ratuszacy ogólnie, to jest to krytyka skierowana do wszystkich radnych. Bez względu na to czy oni się pojawiają na forum czy nie.
Edward pisze:Może jedynie czytają i śmieją się z frajerów, którzy otwarcie, pod swoim nazwiskiem, podejmują tutaj dyskusję.
Mam wrażenie, że wielu ratuszaków śmieje się ze wszystkiego i wszystkich póki kasa leci i "interesy są załatwione".
Edward pisze:Praktycznie każdy radny, który tutaj zaistnieje, jest na z góry przegranej pozycji; może tylko stracić!
Edward Zając
I tak i nie. Każdy radny, który wszystkie działania robiłby całkowicie otwarcie i wyłącznie w interesie miasta i ogółu mieszkańców byłby tu na wygranej pozycji i nie tylko nic by nie stracił, ale zapewne zyskał dodatkowych zwolenników pisząc na tym forum. Niestety jak widać takich radnych nie ma, no ale to już nie wina forum tylko samych radnych. Natomiast przy obecnej bardzo słabej radzie każdy radny, który podejmie dyskusję może tylko stracić, nie potrafiąc uzasadnić w jakikolwiek akceptowalny sposób działań swoich i całej rady.
Nie ten jest mądrzejszy kto wyżej stoi i głośniej krzyczy
Piszę poprawnie po polsku

Edward
Posty: 2812
Rejestracja: poniedziałek, 14 lipca 2003, 18:29

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Edward » czwartek, 10 stycznia 2013, 16:45

Celestyn: jedyna funkcja, jaka Tobie by pasowała, to burmistrz - dyktator. Dla Ciebie wszyscy robią źle, wszyscy robią wszystko dla korzyści materialnych. Jedynie CELESTYN z wysokości swego rozbudowanego poczucia własnej wartości, potrafiłby w Ustce urządzić krainę wiecznej szczęśliwości!
Przeczytaj swoje wypowiedzi: Ty wszystkich i wszystko krytykujesz! Więc powiedz, co Ty zrobiłeś dla Ustki?! Jakim działaniem przyczyniłeś się do jej rozwoju, do tego aby o naszym mieście pozytywnie myśleli w województwie, w stolicy? Przecież masz wiedzę, jakieś zainteresowania - czy wykorzystujesz je na pożytek miasta i swój wlasny?
Edward

Awatar użytkownika
Topilzin
Posty: 6396
Rejestracja: niedziela, 4 lutego 2007, 13:26

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Topilzin » czwartek, 10 stycznia 2013, 17:28

Edward pisze:Celestyn: jedyna funkcja, jaka Tobie by pasowała, to burmistrz - dyktator. Dla Ciebie wszyscy robią źle, wszyscy robią wszystko dla korzyści materialnych. Jedynie CELESTYN z wysokości swego rozbudowanego poczucia własnej wartości, potrafiłby w Ustce urządzić krainę wiecznej szczęśliwości!
Przeczytaj swoje wypowiedzi: Ty wszystkich i wszystko krytykujesz! Więc powiedz, co Ty zrobiłeś dla Ustki?! Jakim działaniem przyczyniłeś się do jej rozwoju, do tego aby o naszym mieście pozytywnie myśleli w województwie, w stolicy? Przecież masz wiedzę, jakieś zainteresowania - czy wykorzystujesz je na pożytek miasta i swój wlasny?
Edward
Jak widzę najlepszą obroną jest atak.Edward nie ośmieszaj się.Celestyn nic nie musi robić dla Ustki bo nie jest wybrańcem i nie bierze kasy.
Udziela się natomiast na forum nieodpłatnie , krytykuje , owszem jednak ta krytyka jest logicznie uzasadniana.Ma też różne pomysły.Robi dokładnie to co powinni robić radni a nie robią.Patrzeć władzy na ręce.
Zróbcie więc na początek chociaż tyle co on to pogadamy albo oddajcie diety.
"Bagatelizować, bagatelizować i jeszcze raz bagatelizować... złapią za rękę, mówić że nie wasza."

ODPOWIEDZ