Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Wypowiedz się na aktualne tematy związane z Ustką. Napisz co Ciebie drażni, irytuje i zachwyca. Podziel się z innymi swoimi spostrzeżeniami.

Moderator: DKS

Awatar użytkownika
iXik
Posty: 1909
Rejestracja: środa, 7 maja 2008, 11:50
Lokalizacja: Ustka/Gdańsk

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: iXik » piątek, 8 stycznia 2010, 13:18

jak juz tak chwalicie nr 3 to dla zasady dowalę jej, że może jest pozytywna i wesoła merytorycznie, ale kolorystyka i forma to ponurak jakich mało

(zacytuję żeby na tej stronie też było)
Smerf Maruda pisze:Obrazek
?Nie ma granic tego, co można osiągnąć, jeśli się nie dba komu zostanie przypisana zasługa?
Ronald Reagan


Obrazek nie piszę poprawnie po polsku

Awatar użytkownika
falcorman
Posty: 2133
Rejestracja: poniedziałek, 10 lipca 2006, 21:50
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: falcorman » piątek, 8 stycznia 2010, 13:23

Kazde logo może zostać jeszcze poddane lekkiej modyfikacji. Tak stwierdzono na spotkaniu 8)
BE THE CHANGE YOU WANT TO SEE IN THE WORLD !
Obrazek Nie zawsze piszę poprawnie po polsku.
To co się skończyło, nigdy się nie zaczęło a to co się zacznie - nigdy się nie skończy.

Awatar użytkownika
iXik
Posty: 1909
Rejestracja: środa, 7 maja 2008, 11:50
Lokalizacja: Ustka/Gdańsk

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: iXik » piątek, 8 stycznia 2010, 13:28

każde? to równie dobrze można było nie zawężać ich do 6ciu i zaprezentować np. w formie elektronicznej ich pełną listę posortowaną zgodnie z datą nadesłania i dopiero wtedy na podstawie otwartych konsultacji zawęzić do 10 logotypów...
w tym kraju ludzie nie mają pomysłu nawet jak wybierać pomysły...

moim zdaniem wybór logotypu to krok milowy w dziedzinie promocji miasta. raz nie rozstrzygnięto konkursu. jeśli tym razem znów go nie rozstrzygną lub zrobią to w sposób karygodny, to będzie mocnym ciosem. będę opcjonował za odwołaniem szefa wydziału promocji.

'tumiwisizm'!
?Nie ma granic tego, co można osiągnąć, jeśli się nie dba komu zostanie przypisana zasługa?
Ronald Reagan


Obrazek nie piszę poprawnie po polsku

Edward
Posty: 2812
Rejestracja: poniedziałek, 14 lipca 2003, 18:29

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Edward » piątek, 8 stycznia 2010, 13:49

Byłem obecny na spotkaniu. W wypowiedzi oświadczyłem, że żadne logo z prezentowanej szóstki nie kojarzy mi się z Ustką. Jeśli do każego potrzebne były wyjaśnienia z czym może się kojarzyć, to zabawa przestaje mieć jakikolwiek sens. Jako dobry przykład podałem znaczek Gdyni - a w ankiecie zamiast wybranego numeru postawiłem poziomą kreskę. Później szerzej to uzasadnię.
Edward Zając

Maza
Posty: 19
Rejestracja: czwartek, 20 września 2007, 19:04

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Maza » piątek, 8 stycznia 2010, 14:03

Topilzin pisze:Wszystkie do kitu.Mogę uzasadnić.
W 100% popieram. Ciekawi mnie jakie opcje byly do zaznaczenia jesli chodzi o to z czym kojarzy sie logo. Chetnie bym przejrzal. Bo jak dla mnie to zadne z tych prac nie kojarza sie z zadnym atrybutem Ustki.

Adi
Posty: 1806
Rejestracja: sobota, 5 stycznia 2008, 23:16
Lokalizacja: Zaświaty

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Adi » piątek, 8 stycznia 2010, 14:12

Przestańcie już się pastwić nad tym logo, komisją i konkursem. Przejrzałem sobie inne miasta - wybrane już projekty i gdzie indziej wcale nie lepiej.
Przykład:
http://art.blox.pl/2008/05/Logo-typy.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja po zastanowieniu doszedłem do wniosku, że najlepsze logo naszego miasta to herb Ustki. Jest w nim wszystko, z czym Ustka powinna się kojarzyć.
rozumiemy się? Będziemy się rozumieć, będzie dobrze... nie będziemy się rozumieć... rozumiemy się?

Edward
Posty: 2812
Rejestracja: poniedziałek, 14 lipca 2003, 18:29

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Edward » piątek, 8 stycznia 2010, 16:14

Adi: dziękuję, już nie muszę pisać swojego uzasadnienia.
Edward Zając

Awatar użytkownika
falcorman
Posty: 2133
Rejestracja: poniedziałek, 10 lipca 2006, 21:50
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: falcorman » piątek, 8 stycznia 2010, 16:41

A swoją drogą, dlaczego logo ma być odnośnikiem zaraz do morza, latarni czy syrenki lub wskazywać w sposób ewidentny funkcje uzdrowiskowe. Ma się kojarzyć miło i pozytywnie z miastem, a jak ktoś wbije sobie do łba, zapadnie mu pod kopułką fajnie wyglądająca i zachęcająca nazwa to nie bedzie miał większych problemów ze skojarzeniem o co chodzi z tą Ustką.
Drugi problem jest taki, że za bardzo chce się to logo wyłonić w sposób "artystyczny".

Postawmy na normalność. Postawmy na Ustkę :!: 8)

Mnie się podobały loga nr 3 i 5, z czego w 5 trochę mniejsze odstępy, a w 3 jakaś mała korekta nie zaszkodzi i będzie fajnie. Przyciąga uwagę. I o to choidzi.
BE THE CHANGE YOU WANT TO SEE IN THE WORLD !
Obrazek Nie zawsze piszę poprawnie po polsku.
To co się skończyło, nigdy się nie zaczęło a to co się zacznie - nigdy się nie skończy.

Awatar użytkownika
mattrioszka
Posty: 60
Rejestracja: środa, 17 października 2007, 16:15

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: mattrioszka » piątek, 8 stycznia 2010, 18:50

ja uprościłabym herb miasta i zrobiłabym z tego logo :) a tak wieczne kombinacje i marudzenie

Awatar użytkownika
celestyn
Posty: 3225
Rejestracja: piątek, 1 sierpnia 2008, 22:06

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: celestyn » piątek, 8 stycznia 2010, 18:53

Faktycznie te loga z linku Adiego to naprawdę koszmarki mimo, że dużych miast, które mogą mieć na usługach duże zespoły fachowców od promocji. Rację też ma falcorman bo nie ma co się w logo doszukiwać elementów charakterystycznych dla Ustki. Po pierwsze Ustka nie ma jakichś specjalnie unikatowych cech, elementów czy atrakcji, po których mogłaby być stuprocentowo rozpoznawalna i które można by zawrzeć w logo miasta, a po drugie logo to tylko logo nie musi zawierać jakichś większych treści, jest dobre jeśli nośne i jeżeli ma szansę samo w sobie stać się rozpoznawalnym znakiem Ustki. Pewnie, że można by było w logo standardowo umieścić jakiś element plaży, mewę, czy cokolwiek innego, ale takie logo byłoby z pewnością dla większości zbyt dosłowne, mało odkrywcze, bez polotu itp. itd. No i zgoda z iXikiem, że barwy tego uśmiechniętego logo nr 3 są niedobrane bo makabrycznie żałobne, między innymi to miałem na myśli pisząc wcześniej, że jest niedopracowane, ale jeśli chodzi o samą formę jest najlepsze z tych konkretnych sześciu. W końcu kojarzenie miasta z uśmiechem jest bardzo pozytywne.
Nie ten jest mądrzejszy kto wyżej stoi i głośniej krzyczy
Piszę poprawnie po polsku

Awatar użytkownika
falcorman
Posty: 2133
Rejestracja: poniedziałek, 10 lipca 2006, 21:50
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: falcorman » piątek, 8 stycznia 2010, 19:47

Dokładnie 8)
BE THE CHANGE YOU WANT TO SEE IN THE WORLD !
Obrazek Nie zawsze piszę poprawnie po polsku.
To co się skończyło, nigdy się nie zaczęło a to co się zacznie - nigdy się nie skończy.

Adam Marczak
Posty: 87
Rejestracja: piątek, 27 listopada 2009, 16:00
Lokalizacja: Ustka

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Adam Marczak » piątek, 8 stycznia 2010, 20:41

Cóż... fakt żadne z wytypowanych znaków nie kojarzy mi się szczególnie z morzem. Jednakże jeśli trzeba wybierać z pośród wytypowanych znaków uważam 2 jako ewentualnie odpowiedni. Pierwsze co mi przyszło na myśli to stare pocztówki z Ustki kiedy to plaża była podzielona na sektor dla pań i sektor dla panów (Dawniej było tak wszędzie). Te strojne kapelusze... ach :lol: Później jak się przypatrzyłem pomyślałem, że może być to syrenka... lekko ... nowoczesna :D Z kapelusikiem :twisted: (Moda trzyma się także syrenek jak widać :lol: ) A na koniec jakoś nie wiem czemu popatrzyłem na tą "niby głowę" i przypomniał mi się Saturn :D Prawdę mówiąc i dobrze! Często mamy piękne bezchmurne niebo, idealne do obserwacji nieba. Poza tym kolorystyka. Z pewnością jest weselsza od trójki, ale zaintrygowało mnie użycie złotej barwy w nazwie miasta. Jak wiemy złoto jest czyste, cenne, szlachetne i wspaniałe. Za pomocą tego koloru można podkreślić te cechy które Ustka zresztą posiada :)

Awatar użytkownika
Smerf Maruda
Posty: 4090
Rejestracja: czwartek, 12 lipca 2007, 11:34
Lokalizacja: Słupsk

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Smerf Maruda » piątek, 8 stycznia 2010, 20:52

Co to ma być te Logo?

Logo - graficzny znak towarowy spełniający rolę marketingową a jednocześnie informacyjną, poprzez skrótowe, ale łatwo zauważalne i łatwo zapamiętywane przedstawienie symbolu firmy...


* przyciągnięcie uwagi oglądającego formą graficzną wyróżniającą to logo z otoczenia,

* powiązanie emocjonalne ... z symbolizowanym podmiotem poprzez formę graficzną

Często konstruowane jest ze stylizowanych i pomysłowo zaaranżowanych pierwszych liter nazwy symbolizowanego podmiotu
lub też zawiera charakterystyczne dla danego podmiotu elementy graficzne.

Może jednak symbolizować jakąś ideę jedynie swoim kształtem lub wywoływanym nastrojem

Powinno u odbiorcy wywoływać odpowiednie skojarzenia oraz nastrój,
a jeśli to możliwe, motywować również do pożądanej reakcji.


Logo ma być przede wszystkim czytelne i łatwo rozpoznawalne
i dlatego powinno mieć niezbyt skomplikowane kształty oraz niewielką liczbę kolorów.

Więcej:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Logo" onclick="window.open(this.href);return false;
Zapraszam do polubienia moich stron . . . . . . - www.ziemia-ustecka.pl

www.facebook.com/artur.mazur.14
www.facebook.com/Stara.Ustka
www.facebook.com/ziemia.ustecka

Awatar użytkownika
falcorman
Posty: 2133
Rejestracja: poniedziałek, 10 lipca 2006, 21:50
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: falcorman » piątek, 8 stycznia 2010, 21:01

Obrazek
BE THE CHANGE YOU WANT TO SEE IN THE WORLD !
Obrazek Nie zawsze piszę poprawnie po polsku.
To co się skończyło, nigdy się nie zaczęło a to co się zacznie - nigdy się nie skończy.

Grzegorz
Posty: 576
Rejestracja: poniedziałek, 10 stycznia 2005, 17:10

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Grzegorz » piątek, 8 stycznia 2010, 21:16

Jestem za 5-tką, kolorki tylko bym zmienił.

_____
takie jest moje zdanie

Awatar użytkownika
Smerf Maruda
Posty: 4090
Rejestracja: czwartek, 12 lipca 2007, 11:34
Lokalizacja: Słupsk

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Smerf Maruda » piątek, 8 stycznia 2010, 21:43

Teraz to już tylko wystarczy z tych wszystkich zrobić jedno
i wyciąć niepotrzebne 90 % elementów i wyjdzie cudo .
Plastycy forumowi do roboty.



Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Koszmarek
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Co to :shock:

Obrazek

Obrazek

Ustka w kratę.
Obrazek

Obrazek

Picasso?
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Zapraszam do polubienia moich stron . . . . . . - www.ziemia-ustecka.pl

www.facebook.com/artur.mazur.14
www.facebook.com/Stara.Ustka
www.facebook.com/ziemia.ustecka

Edward
Posty: 2812
Rejestracja: poniedziałek, 14 lipca 2003, 18:29

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Edward » sobota, 9 stycznia 2010, 10:17

Ustka od prawie stu lat ma swój znak - swój herb. Projektowanie znaku ma sens w wypadku nowej firmy, dopiero powstającej. Jeśi firma z tradycjami decyduje się na zmianę swojego znaku, co zdarza się niezmiernie rzadko, to promocja nowego znaku trwa długo i kosztuje olbrzymie sumy.
Ustka pod swoim herbem jest już znana, a herbowa Syrenka przeszła przez media na wszystkich kontynentach. Nie widzę najmniejszego powodu, aby wymieniać nasz znak na nowy, który nie ma najmniejszych szans na to, aby przebić popularnością nasz herb i Syrenkę. Ile lat promocji i ile pieniędzy trzeba by wydać, aby nowy znak zaczął kojarzyć się z naszym miastem?
Nie sądzę, aby na tym zamieszaniu Ustka mogła cokolwiek zyskać - raczej przeciwnie. Być może ktoś chce realizować swoje prywatne ambicje nie licząc się z tym, że Ustka na tym tylko straci?
Edward Zając

Awatar użytkownika
Topilzin
Posty: 6396
Rejestracja: niedziela, 4 lutego 2007, 13:26

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Topilzin » sobota, 9 stycznia 2010, 10:26

Nic dodać nic ująć Edwardzie.Zważywszy że proponuje się badziewie i wilelkie bicie piany.
"Bagatelizować, bagatelizować i jeszcze raz bagatelizować... złapią za rękę, mówić że nie wasza."

Awatar użytkownika
grooby
Posty: 744
Rejestracja: czwartek, 21 czerwca 2007, 22:32
Lokalizacja: Ustka

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: grooby » sobota, 9 stycznia 2010, 11:06

Znalazłem trochę czasu, żeby zabrać głos w tej sprawie.
Mianowicie , jak wiecie bylem w komisji wybierającej logo. Nie mozna mnie podejrzewać o wybór bubla, marketingowego (logo) i już wyjasniam.

Środa: Firma 2BA wskazala nam 30 prac, które spełniały warunki formalne regulaminu, po ostrej wymianie zdań pokazano nam wszystkie prace i..... w ok 120, czy 130 nie bylo nic. Moim zdaniem, ale chyba nie tylko bo mówiliśmy jednogłosnie, w większości byly to buble.
NIE BYŁO, ŻADNEJ PRACY GODNEJ SZCZEGÓLNEJ UWAGI (jakaś porażka),

W końcu po wielkich bólach wybralismy te 6 prac, które Wam pokazano na spotkaniu. Żadne z nich nie wzbudziło szczególnego entuzjazmu wśród członków komisji, w której oprócz mnie znajdowali się zarówno plastycy, specjaliści z branży turystycznej, Prof. Sławomir Rzeczpczynski, Dr inż arch Elzbieta Szalewska- twórca "krainy w Kratę", więc wydaje mi się że komisja była wpełni kompetentna.

Teraz, 2BA, bedzie robila badania wśród turystów i mieszkańców - moim zdaniem trochę nie trafiony okres, ale ok. bedzie jakas grupa respondentów. Po badaniach przedstawia nam wnioski i bedziemy opiniować konkretne logo Panu Burmistrzowi.
Prace zgodnie z regulaminem będzie można skorygować wg sugestii komisji, dlatego m.in znalazło się logo w tej specyficznej kolorystyce :) o rozwalone kompozycyjnie.

Żadnego z tych Logo nie chciałbym widzieć przez kilka lat na plakatach Ustki, więc może się tak skonczyć, że członkowie Komisji podejma decyzję o nie rozstrzyganiu kunkursu (bardzo duże prawdopodobienstwo). Najchętniej złożylbym VOTUM SEPARATUM i pewnie tak się stanie, że wielu z nasz nie podpisze protokołu.

POZIOM PRAC BEZNADZIEJNY: czcionki zgarniente żywcem z Corela (problemem będzie wykorzystanie ich przez miasto, bo bedzie musiało kupic tą czcionkę, a to są koszty ok 10-12 tys), Logo tymi "kwiatami" "rybkami" (2) - skojażenie http://www.rybnik.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Logo (moim zdniem techniczno - stoczniowe) powiązanie z Heildelberg,
więc na prawdę nie było z czego wybierać.

Osobiście nie do końca zgadzam się z regulaminem, ale podejmując się pracy w komisji (spolecznej :)) nie jakko go przyjąłem.
mattrioszka pisze:ja uprościłabym herb miasta i zrobiłabym z tego logo :) a tak wieczne kombinacje i marudzenie
mam podobne zdanie
Grzegorz pisze:Jestem za 5-tką, kolorki tylko bym zmienił.takie jest moje zdanie

Dlatego je zostawilismy, bo można pracować nad kolorami i kompozycją.

Pozdrawiam
Bartosz Kulmatycki
Proszę pomyśl o ochronie środowiska zanim wydrukujesz ten post

eks-pert
Posty: 6
Rejestracja: poniedziałek, 28 września 2009, 22:31

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: eks-pert » sobota, 9 stycznia 2010, 11:13

Absolutnie zgadzam sie z Edwardem i Topilzinem . LOGO Ustki to nic innego jak znany w kraju herb. Szukanie nowego logo to marnowanie naszych miejskich pieniędzy i udawanie że się coś robi / mam na mysli wydział promocji / . Nic z tego nie będzie interesujacego ale zawsze w umysłach mieszkańców pozostanie , że się coś dzieje , nie ważne ,że nie przyniesie to żadnego efektu.A przypominam ,ze wsześniej były całkiem niezłe loga Ustki np wykonane przez P.Jaskułę . A czy hasło promocyjne ""USTKA TO MORZE W TRAFNYM WYBORZE ", wymyślone przez nieżyjacą już ustczankę ,to naprawdę takie złe hasło .Ale u nas zawsze stare pomysły się odsyła do lamusa , bo to nie moje i szuka się za nie swoje / miejskie / pieniadze nowych rozwiazań , przeważnie wyważając otwarte drzwi .

ODPOWIEDZ