Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Wypowiedz się na aktualne tematy związane z Ustką. Napisz co Ciebie drażni, irytuje i zachwyca. Podziel się z innymi swoimi spostrzeżeniami.

Moderator: DKS

Edward
Posty: 2812
Rejestracja: poniedziałek, 14 lipca 2003, 18:29

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Edward » wtorek, 12 stycznia 2010, 16:50

Może być gorsze - byle nowe, inne, najlepiej moje ....
Mamy piękny herb, mamy herbowe kolory i atrakcyjną historię miejskich klejnotów - ale jest moda na zmiany.
Mam przed sobą wizytówkę LOT-u z hasłem: USTKA NA FALI - nawet w falistym kształcie - ale szukamy czegoś lepszego.
Czy powodem zmian jest to, że miasto chce za to płacić?
Edward Zając

Awatar użytkownika
mattrioszka
Posty: 60
Rejestracja: środa, 17 października 2007, 16:15

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: mattrioszka » wtorek, 12 stycznia 2010, 22:29

Odnośnie "jakości" logo.
Wszystkim tym którzy się "znają" i tym co nie mają pojęcia o projektowaniu identyfikacji wizualnej / brandingu polecam skonfrontować poniższe projekty z tym co zostało wybrane w konkursie.

Co ciekawsze ten link
>> http://www.logolounge.com/logotrends/" onclick="window.open(this.href);return false;
był podany przez firmę 2ba tworzącą brief do konkursu, zakładam że w celu pokazania pokazania "poprzeczki" do której powinny dążyć projekty pod kątem projektowym.

oraz >> http://logopond.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Wystarczy przejrzeć i porównać, Nie trzeba nic pisać. :(

barmanik
Posty: 266
Rejestracja: poniedziałek, 22 sierpnia 2005, 08:46
Lokalizacja: Ustka

Konkurs na logo i hasło...wyraź swoją opinię?

Post autor: barmanik » środa, 13 stycznia 2010, 08:18

W takim razie wyrażę. O ile jedno hasło mi się podoba, a mianowicie hasło nr 2 "wiosna, USTKA, jesień, zima" to logo żadne! Na forum GP24 projekty zostały ocenione raczej negatywnie:

http://forum.gp24.pl/Projekty-nowego-lo ... 33250.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Więc apeluję do organizatorów - nie róbcie nic na siłę i nie uszczęśliwiajcie mieszkańców byle czym! Przecież takie logo ma być na długie lata! Nie wierzę, że w Polsce nie ma osoby czy firmy która by zaprojektowała ładne, nowoczesne, charakterystyczne i zapamiętywane logo!

Połaczyłem wątki nt. konkursu na logo i hasło z tym wątkiem. Akurat tak się złożyło, że konkurs na logo został zaasymilowany przez wątek o strategii.
A starsze wpisy dotyczące konkursów na logo i hasło znajdziecie TUTAJ http://www.ustka.pl/forum2/viewtopic.ph ... it=konkurs" onclick="window.open(this.href);return false;

MAJ - moderator
"Chcemy waszego dobra" powiedział premier. Zaniepokojeni Polacy zaczęli ukrywać swoje dobra w bezpiecznych miejscach!

Adi
Posty: 1806
Rejestracja: sobota, 5 stycznia 2008, 23:16
Lokalizacja: Zaświaty

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Adi » środa, 13 stycznia 2010, 10:35

Hasła są dużo lepsze niż projekty logo. Pewnie dlatego, że regulamin nie narzucił na uczestników bzdurnych ograniczeń, tak jak miało to miejsce w przypadku logo.
Mi przypadło do gustu hasło nr 6 Klimat w dobrym stylu. Chwytliwe jest też hasło numer 2 wiosna, USTKA, jesień, zima jednak moim skromym zdaniem ogranicza ono atrakcyjność miasta jedynie do jednej pory roku. Myślę, że jednak chodzi o to, żeby zachęcić ludzi do odwiedzin o innych porach roku.

Generalnie: hasło tak, logo -nie.

Jeszcze doklejam wesoły regulamin, czego nie wolno było zrobić twórcom logo. Zakazano wszelkich sensownych skojarzeń - może dlatego efekt jest niezwykle mizerny?

Istotnym elementem Marki Miasta jest logo i hasło promocyjne.
Wskazania do znaku graficznego:
Bazowe założenia:

? odejście od herbu i jego symboliki,
? odejście od symboli stereotypowego podejścia do miast nadmorskich (słońce, morze,
plaża),
? unikanie powtarzalności i braku wyróżnialności na tle innych miast nadmorskich
(zestaw kolorystyczny żółto ? niebieski jest bardzo często stosowany, używają go
m.in. Sopot, Międzyzdroje, Łeba, Hel)
? wyrażenie ?retroaktywnego? charakteru Marki Miasta, opisanego wyżej
? wyeksponowanie w znaku cech wizerunkowych,
? wysoka zapamiętywalność,
? możliwość aplikacji na różnych nośnikach, szczególnie w zmniejszeniu, z czego wynika
konieczność wysokiej czytelności znaku.

Wskazówki dodatkowe:

? znak promocyjny ? znak Marki Miasta Ustka powinien być oparty na
charakterystycznym, wyróżnialnym logotypie (nazwa Marki ? ?Ustka? zapisana
charakterystyczną czcionką),
? wyróżnik graficzny (godło znaku, sygnet) powinien stanowić element dodatkowy ?
dopuszczalne jest rozwiązanie bez wyróżnika graficznego, czyli:
1. znak typograficzny, oparty tylko na logotypie, np. znak marki Dr Irena Eris
2. słowno ? graficzny (logotyp + wyróżnik graficzny)
? znak graficzny powinien być symboliczny bądź abstrakcyjny,
? znak promocyjny powinien być esencją oferty wypoczynku przedstawiona
w lakoniczny sposób przekonująca, pozytywne emocje,
? pożądane skojarzenia z znaczeniem usteckiej ?retroaktywności?,
? znak promocyjny powinien nawiązywać do nowych trendów projektowych1
Odniesienie znaku promocyjnego do herbu Miasta
Zalecane jest odejście od herbu i jego symboliki, czyli:
? wskazane jest, aby w znaku promocyjnym nie eksponować symbolu Syrenki
Usteckiej,
? zalecane jest zastosowanie innych barw, niż barwy heraldyczne (żółty i
niebieski) ? to zestawienie jest nadmiernie eksploatowane w znakach
promocyjnych innym miast nadmorskich (Międzyzdroje, Sopot)
rozumiemy się? Będziemy się rozumieć, będzie dobrze... nie będziemy się rozumieć... rozumiemy się?

jankowalski20

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: jankowalski20 » środa, 13 stycznia 2010, 13:05

taka mała dygresja do logo - zrobione bez niektórych wytycznych ale za to w nowoczesnej konwencji :)
Obrazek
Nawiasem mówiąc regulamin (wytyczne) do zrobienia logo zawęziły pole manewru do minimum.
Logo powinno wyrażać to z czego miasto słynie co się kojarzy z nim, a nie to co próbuje dopiero osiągnąć ? czyli cały ten styl retro-aktywny.

Awatar użytkownika
iXik
Posty: 1909
Rejestracja: środa, 7 maja 2008, 11:50
Lokalizacja: Ustka/Gdańsk

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: iXik » środa, 13 stycznia 2010, 13:13

faktycznie hasło nr 2 jest z jajem, nie wątpię ze przejdzie i właśnie takich haseł do promocji miasta nam potrzeba.
formularz na logo zbojkotowałem
?Nie ma granic tego, co można osiągnąć, jeśli się nie dba komu zostanie przypisana zasługa?
Ronald Reagan


Obrazek nie piszę poprawnie po polsku

Awatar użytkownika
grooby
Posty: 744
Rejestracja: czwartek, 21 czerwca 2007, 22:32
Lokalizacja: Ustka

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: grooby » środa, 13 stycznia 2010, 13:30

iXik pisze:faktycznie hasło nr 2 jest z jajem, nie wątpię ze przejdzie i właśnie takich haseł do promocji miasta nam potrzeba.
formularz na logo zbojkotowałem

Obecni na spotkaniu członkowie komisji własnie nad tym mocno dyskutowali i z tego co pamiętam chyba zostało wybrane do daleszych prac
Proszę pomyśl o ochronie środowiska zanim wydrukujesz ten post

Awatar użytkownika
iXik
Posty: 1909
Rejestracja: środa, 7 maja 2008, 11:50
Lokalizacja: Ustka/Gdańsk

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: iXik » środa, 13 stycznia 2010, 13:42

jankowalski20 pisze:Obrazek
jeśli próbujesz zareklamować swoje loga na forum, bo 'nie spełniły wymagań' lub jakkolwiek oferujesz je miastu, to zapomnij, że forum coś zmieni.
- regulamin jest nieugięty
- żaden moderator czy admin nie ma władzy by ci pomóc
- na forum nie wchodzą ci którzy powinni, poza kilkoma radnymi. nie wpłyniesz też na ratusz
- nic co tu piszesz nie jest wiążące (to może nawet i zaleta)
- itd... poza tym pisz co chcesz :] i wogóle witaj w gronie
?Nie ma granic tego, co można osiągnąć, jeśli się nie dba komu zostanie przypisana zasługa?
Ronald Reagan


Obrazek nie piszę poprawnie po polsku

jankowalski20

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: jankowalski20 » środa, 13 stycznia 2010, 14:23

iXik pisze:jeśli próbujesz zareklamować swoje loga na forum, bo 'nie spełniły wymagań' lub jakkolwiek oferujesz je miastu, to zapomnij, że forum coś zmieni.
- regulamin jest nieugięty
- żaden moderator czy admin nie ma władzy by ci pomóc
- na forum nie wchodzą ci którzy powinni, poza kilkoma radnymi. nie wpłyniesz też na ratusz
- nic co tu piszesz nie jest wiążące (to może nawet i zaleta)
- itd... poza tym pisz co chcesz :] i wogóle witaj w gronie
To jest jedynie luźna dygresja to tego tematu. Można zrobić coś z jajem ale jeżeli jest władza która ma swoje zamiary to nie przejdzie choćby idealne i najcudowniejsze logo, a z tej 6tki finałowej trzeba wybrać mniejsze zło.
Osobiście uważam że są 2 loga które wyglądają nowocześnie ale nie są aż tak chwytliwe. Natomiast te w miarę chwytliwe wyglądają jak z przed 30lat (nie mówię tu o propozycji nr. 1 - bo to jest kompletna pomyłka i z regulaminem nie ma też nic wspólnego).

ad.1 wiem
ad.2 też wiem
ad.3 nie mam zamiaru wpływać na ratusz
ad.4 to chyba dobrze
ad.5 dziękuje i witam :)

Awatar użytkownika
DKS
Moderator forum
Posty: 3504
Rejestracja: wtorek, 14 września 2004, 10:14
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: DKS » czwartek, 14 stycznia 2010, 09:34

A mi najbardziej podoba się hasło "Ustka odNowa". Proste, łatwo zapamiętywalne, dobrze się kojarzy i zawiera w sobie kilka warstw semantycznych. Tu duże "N" będzie ładnie wyglądać na materiałach promocyjnych.

Hasło nr 2 też niezłe, oryginalne, ale moim zdaniem trochę jednak za długie. I jak wspomniał adi akcentuje jedynie sezonowość Ustki, a chyba wszystkim nam zależy na tym, by turyści ściągali do nas przez cały rok.

Jeśli chodzi o projekty logo, to i ja spodziewałem się wyższego poziomu prac. Niemniej, osobiście waham się między 2 a 3.

Oczywiście są to moje prywatne opinie i nie są oficjalnym stanowiskiem władz Miasta.

Awatar użytkownika
Mirek
Posty: 7650
Rejestracja: wtorek, 5 kwietnia 2005, 21:39
Lokalizacja: HB 13

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Mirek » czwartek, 14 stycznia 2010, 12:13

Ustka odNowa
Mojej osobie kojarzy sie to hasło ze odnową władz.

Popularne w latach 70 hasło- odnowa.

Czy aby napewno podoba sie rzecznikowi burmistrza Ustki?
Czy cos nie sugeruje....... :wink: :idea: :mrgreen:

Jak to Ustki to pustki -tak kiedys napisał L.Staff o naszym miasteczku.
To raczej jest antyhasło :(

Ustka na pierwszy ogień
Chodzi o słonce a nie bombe atomowa....
Pozdro
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."

Awatar użytkownika
Platichthys_flesus
Posty: 1605
Rejestracja: wtorek, 1 sierpnia 2006, 07:20
Lokalizacja: Ustka

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Platichthys_flesus » czwartek, 14 stycznia 2010, 12:31

Ustka en vogue ;D

jak światowo :roll:
http://www.pustamiska.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nic trudnego zrobić coś dobrego
Konsument głosuje portfelem

Awatar użytkownika
falcorman
Posty: 2133
Rejestracja: poniedziałek, 10 lipca 2006, 21:50
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: falcorman » czwartek, 14 stycznia 2010, 13:33

A może jak kiedyś Heineken;

USTKA ... there's nothing else like it ! 8)
BE THE CHANGE YOU WANT TO SEE IN THE WORLD !
Obrazek Nie zawsze piszę poprawnie po polsku.
To co się skończyło, nigdy się nie zaczęło a to co się zacznie - nigdy się nie skończy.

Awatar użytkownika
celestyn
Posty: 3225
Rejestracja: piątek, 1 sierpnia 2008, 22:06

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: celestyn » czwartek, 14 stycznia 2010, 14:28

Z pewnością nie wszyscy się z tym zgodzą ale podsumowując kwestię logo:
1. Logo może funkcjonowac obok herbu bo ma nieco inny zakres zastosowań - herb jest bardziej "dostojny" oraz nieco archaiczny w swej symbolice i nadaje się raczej do bardziej oficjalnych i poważnych zastosowań rerezentacyjnych oraz urzędowych , a logo nadaje się do bardziej "nowoczesnych" zastosowań promocyjnych niekoniecznie bardzo poważnych i oficjalnych.
2. Kwestię wprowadzenia nowego logo, powinno się rozpatrzeć tylko pod warunkiem, że są na to fundusze, które nie przydałyby się do rozwiązania innych znacznie ważniejszych spraw. W innym przypadku temat powinno się odłożyć w czasie.
3. Powinno się dokładnie rozważyć czy nie lepiej odkurzyć dobre projekty już istniejące, niż wprowadzać na siłę coś nowego tylko dlatego, że jest nowe. Zwłaszcza jeśli te nowe projekty nie grzeszą pomysłowością i jakością.
4. Jeżeli przedstawione loga wybrane przez komisję są "mniejszym złem" spośród zaproponowanych, to zamiast takie "mniejsze zło" wprowadzać, lepiej konkurs przeprowadzić od nowa i tak do skutku, aż przedstawione propozycje będą miały satysfakcjonującą jakość.
5. Wymaganie bardzo szerokich i ściśle określonych treści takich jak "retroaktywność", w znaku graficznym o dość ograniczonej symbolice, jakim jest logo składające sie głównie z nazwy miasta, to spory przerost treści nad formą (nie mylić z przerostem formy nad treścią). Czyli jest to co najmniej lekki bezsens powodujący niepotrzebne ograniczenia stylistyczne i dym w mózgownicach projektantów logo. Ta retroaktywność powinna być raczej tylko wskazówką stylistyczną.
Nie ten jest mądrzejszy kto wyżej stoi i głośniej krzyczy
Piszę poprawnie po polsku

Awatar użytkownika
iXik
Posty: 1909
Rejestracja: środa, 7 maja 2008, 11:50
Lokalizacja: Ustka/Gdańsk

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: iXik » czwartek, 14 stycznia 2010, 16:53

celestyn pisze:Z pewnością nie wszyscy się z tym zgodzą ale podsumowując kwestię logo:
1. Logo może funkcjonowac obok herbu bo ma nieco inny zakres zastosowań - herb jest bardziej "dostojny" oraz nieco archaiczny w swej symbolice i nadaje się raczej do bardziej oficjalnych i poważnych zastosowań rerezentacyjnych oraz urzędowych , a logo nadaje się do bardziej "nowoczesnych" zastosowań promocyjnych niekoniecznie bardzo poważnych i oficjalnych.
2. Kwestię wprowadzenia nowego logo, powinno się rozpatrzeć tylko pod warunkiem, że są na to fundusze, które nie przydałyby się do rozwiązania innych znacznie ważniejszych spraw. W innym przypadku temat powinno się odłożyć w czasie.
3. Powinno się dokładnie rozważyć czy nie lepiej odkurzyć dobre projekty już istniejące, niż wprowadzać na siłę coś nowego tylko dlatego, że jest nowe. Zwłaszcza jeśli te nowe projekty nie grzeszą pomysłowością i jakością.
4. Jeżeli przedstawione loga wybrane przez komisję są "mniejszym złem" spośród zaproponowanych, to zamiast takie "mniejsze zło" wprowadzać, lepiej konkurs przeprowadzić od nowa i tak do skutku, aż przedstawione propozycje będą miały satysfakcjonującą jakość.
5. Wymaganie bardzo szerokich i ściśle określonych treści takich jak "retroaktywność", w znaku graficznym o dość ograniczonej symbolice, jakim jest logo składające sie głównie z nazwy miasta, to spory przerost treści nad formą (nie mylić z przerostem formy nad treścią). Czyli jest to co najmniej lekki bezsens powodujący niepotrzebne ograniczenia stylistyczne i dym w mózgownicach projektantów logo. Ta retroaktywność powinna być raczej tylko wskazówką stylistyczną.
1. w pełni popieram
2. polemizowałbym, im wcześniej wybrane tym dłużej budowana marka
3. jeśli wspominasz socjalizm to jestem przeciwny... to źle się kojarzy w całym młodym pokoleniu, jeśli zaś ostatnie lata coś niechcący zasugerowały to czemu nie
4. w pełni popieram
5. w pełni popieram
?Nie ma granic tego, co można osiągnąć, jeśli się nie dba komu zostanie przypisana zasługa?
Ronald Reagan


Obrazek nie piszę poprawnie po polsku

Awatar użytkownika
celestyn
Posty: 3225
Rejestracja: piątek, 1 sierpnia 2008, 22:06

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: celestyn » czwartek, 14 stycznia 2010, 17:02

iXik pisze: 1. w pełni popieram
2. polemizowałbym, im wcześniej wybrane tym dłużej budowana marka
3. jeśli wspominasz socjalizm to jestem przeciwny... to źle się kojarzy w całym młodym pokoleniu, jeśli zaś ostatnie lata coś niechcący zasugerowały to czemu nie
4. w pełni popieram
5. w pełni popieram
Odnośnie pkt. 3 - oczywiście, że nie mam na myśli projektów pamiętających jedynie słuszny system :mrgreen:
Odnośnie pkt. 2 - rzeczywiście można tu polemizować bo są argumenty i za i przeciw, konkretnie miałem na myśli niecelowość inwestowania pieniędzy w nowe logo ewentualnym kosztem naprawdę jakichś bardzo istotnych i pilnych potrzeb, a czy takowe są powinni dokładnie się zastanowić decydujący o wydatkach z kasy miasta.
Nie ten jest mądrzejszy kto wyżej stoi i głośniej krzyczy
Piszę poprawnie po polsku

Awatar użytkownika
widok
Posty: 50
Rejestracja: piątek, 8 maja 2009, 21:08

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: widok » piątek, 15 stycznia 2010, 15:34

Hej, hej - Marka to dużo więcej niż logo:
http://www.slideshare.net/krystianciesl ... rka-miasta" onclick="window.open(this.href);return false;
A co do kosztów to chyba przesada druk czy plakat z herbem kosztuje tyle samo co taki sam materiał z logo.
Sweterek który się wam podoba i w którym ładnie wygladasz lub garnitur starającego się o prace kosztuje prawie tyle samo co inny, brzydki, nieefektowny i nie pomagający mi dostać roboty.
Różnica jest tylko jedna - ten pomoże mi dostac pracę i zarobić, a podobny może sie nie spodobać i nie dostanę tej roboty.
Retroaktywny to wybrany rodzaj garniturka, który ma Ustce coś dać (morze i piasek ma gratis) ...za inne zapłacisz kartą (skojarzenie jest...) i oto chodzi jedno z najwazniejszych jak napisano w prezentacji powyżej ^ to np. byc pierwszym - retroaktywny nikt jeszcze nie jest, złe, że się nie podoba, najważniejsze żeby działało i przynosiło skojarzenia które dadzą Usktką Kasę - bo przecież wiekszości o to chodzi - nie oszukujmy się. Ajak chcemy tak jak wszyscy morze, plaża, iasek to sorry ale ile bysmy forsy na taka promocje nie wydali to się nie przebijemy.

Dlatego jest wybór:
1. Nie robic nic - nic to nie kosztuje i nic nie daje - inne Miasta cos robią - może wyrzucają pieniądze :shock: na ten cały marketing i markę, a lepiej naprawic babci dach i wyłozyc kawałek chodniczka płytkami - wyborca to doceni.... :D
2. Walić marketingowo dalej Ustka po staremujak wiekszośc nad morzem - plaża, morze, super :!: przyjedz do nas - i liczyc że jak się powie w poznaniakowi: plaża, morze to skojarzy to tylko z Ustką
3. Iść konsekwentnie wytyczoną drogą rozwoju, wyróżnic sie wśród tłumów wiosek nadmorskich i znaleźć różnicę pokazać co mamy WIĘCEJ i co chcemy LEPSZEGO zaoferowac turystom jak nie już teraz :!: to w przyszłości ....dokąd idziemy , czy chcemy i komunikowac to np. poprzez hasło Retroaktywna by po jakimś czasie kojarzyło sie z Ustką i jej innością. Sięgać po więcej :idea:

Warto zobaczyc np na swieży Radom:
http://www.radom.pl/_portal/12611238704 ... cznej.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Myślę, że są jednak patrioci lokalni, którzy chcieliby zmian, chyba, że dla wiekszości to Ustka ma byc PUstka, albo tak jak za Komuny.

Awatar użytkownika
Smerf Maruda
Posty: 4090
Rejestracja: czwartek, 12 lipca 2007, 11:34
Lokalizacja: Słupsk

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Smerf Maruda » piątek, 15 stycznia 2010, 15:59

Mądrze Widok prawisz ,
czyli wystartujesz w tegorocznych wyborach , aby to zmienić? :roll:
Zapraszam do polubienia moich stron . . . . . . - www.ziemia-ustecka.pl

www.facebook.com/artur.mazur.14
www.facebook.com/Stara.Ustka
www.facebook.com/ziemia.ustecka

Awatar użytkownika
widok
Posty: 50
Rejestracja: piątek, 8 maja 2009, 21:08

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: widok » piątek, 15 stycznia 2010, 16:06

Pewnie - Jak tylko padnie komenda ...ide jak w dym :!:
Warto zdać sobie sprawę, że polskie miasta i regiony stają dziś do rywalizacji o uwagę mediów i zainteresowanie opinii publicznej. Toczy się między nimi zażarty bój o turystów, inwestorów, nowych mieszkańców, lokalizację spektakularnych imprez i prestiżowych instytucji. W tej sytuacji promocja jest miastom potrzebna jak rybie woda, kto zaś się na nią nie zdecyduje ? zginie. A właśnie dobrze zbudowana marka pozwoli skutecznie i atrakcyjnie prowadzić ten proces.
Bo dzięki niej można:
1. Pozytywnie odróżnić się na tle konkurencji.
2. Celowo zarządzać wizerunkiem miasta, a nie zdawać się na działania doraźne i przypadkowe.
3. Zyskać sympatię odbiorców.
Tak jak markowe produkty i towary mają lojalnych klientów i przynoszą większe dochody, tak markowa Legnica będzie gwarancją lepszego życia dla jej mieszkańców, wzmocnienia jej wizerunku i ? w rezultacie ? rosnącego dobrobytu miasta i działających w nim firm.
Zbudowanie silnej, wiarygodnej i skutecznej marki miejskiej to zadanie na lata. Ale warto podjąć ten trud, bo inwestycja w markową Legnicę opłaci się wszystkim.
Dlatego każdego, komu leży na sercu przyszłość naszego miasta, zapraszamy do współpracy!
to z :
http://www.portal.legnica.eu/portal.php ... 606466bb28" onclick="window.open(this.href);return false;
ale dotyczy także Ustki....tyle, że tutaj najważniejszą grupą odbiorców są Turysci,

A MORZ(Ż)E to ŚCIEMA

To, że Ustka się nie kojarzy jeszcze oprócz morza to nie znaczy, że nie można pracowac nad tymi nowymi skojarzeniami - tylko trzeba wiedzieć jakimi i najlepiej je wybrać i konsekwentnie mówić, pokazywać i wpajać....walic jak z Pałacem Kultury w Warszawie .... a potem .....kosić kasę :mrgreen:

rzfireck
Posty: 204
Rejestracja: wtorek, 18 marca 2008, 09:49

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: rzfireck » sobota, 16 stycznia 2010, 18:51

Logo powinno być czytelne na wszystkich materiałach reklamowych.
Odejście od koloru pomarańczowego to wielki błąd. Pomarańcza to oznaka kreatywności, inspiracji, przyjaźni. Niebieski to zimno i konserwatyzm.
Janowskie logotypy są zdecydowanie ciekawsze od finałowych. Gdyby wyciąć napis Ustka z logotypu z latarnią morską i połączyć wraz ze słoneczkiem i dwoma ptaszkami plus zmienić kolor czcionki byłby mój faworyt.

Ustka zawsze się będzie kojarzyć wraz z morzem, plażą, słońcem, latem. Nic tego nie zmieni :P
Z oferowanych haseł nr 2 tylko wchodzi w rachubę.

Jeśli chce się zmienić imidź Ustki to jedyne na co bym postawił to akcentowanie historii miasta powiązanej z niemieckimi gospodarzami. Wszak to im Ustka zawdzięcza swoją historyczną zabudowę miejską, która wpisuje się w kulturalny wizerunek miasta.
Jak to jest, że o przyszłości wykształciuchów decydują nie wykształciuchy? Takie rzeczy tylko w Polsce!

ODPOWIEDZ