Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Wypowiedz się na aktualne tematy związane z Ustką. Napisz co Ciebie drażni, irytuje i zachwyca. Podziel się z innymi swoimi spostrzeżeniami.

Moderator: DKS

Awatar użytkownika
widok
Posty: 50
Rejestracja: piątek, 8 maja 2009, 21:08

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: widok » wtorek, 19 stycznia 2010, 16:05

Firmy, które ddddużo więcej dostały bardziej edukują co to MARKA - zapraszam m.in. niektórych Żeglujących do zapoznania się:

http://zmieniamyradom.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Nigdzie - nawet w pobliskim Koszalinie nie wybierali logo Wszyscy z Artystami na czele, podobnie Marką (brand) - zajmują się tym firmy, które mają wiedzę czemu to służy i jak to się robi (Brand Manager to w firmie ważna osoba).

Konsultacje - tak, wywiady - tak, ale jak rozkaz padnie to koniec dyskusji :wink:

A słyszałem, że artyści, plastycy, znamienici Ustczanie nic nie wybrali i chcą ogłosić III Otwarty Konkurs na Logo Ustki - to już chyba taka ustecka tradycja.

A może jednak trzeba posłuchać tych co wiedzą, co już to robili :idea:
...a i hasła podobno także Jury nie pasowały - to po co się pchali do Komisji :mrgreen:

Awatar użytkownika
widok
Posty: 50
Rejestracja: piątek, 8 maja 2009, 21:08

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: widok » wtorek, 19 stycznia 2010, 16:15

...a tu można jeszcze poogladac loga kilkudziesieciu polskich miast i też powiatów i województw
- tych co wybrali

:arrow: UWAGA - artyści, to nie są dzieła sztuki - mają służyć ludziom, pomagać w sprzedaży (marketingu), a nie wisieć na ścianie!
:!: http://www.2ba.pl/index.php?option=com_ ... ry&catid=5" onclick="window.open(this.href);return false;

pieroog
Posty: 316
Rejestracja: czwartek, 24 lutego 2005, 12:34
Lokalizacja: Z garnka

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: pieroog » wtorek, 19 stycznia 2010, 16:51

A mnie się podoba to logo Rudej Śląskiej :P


Obrazek


Jak sie nie ładuje to kliknąc tutaj: http://demotywatory.pl/229161/Ruda-Slaska" onclick="window.open(this.href);return false;
NoBody is perfect,my name is NoBody...

Adi
Posty: 1806
Rejestracja: sobota, 5 stycznia 2008, 23:16
Lokalizacja: Zaświaty

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Adi » środa, 20 stycznia 2010, 13:39

Podjęto już decyzję w sprawie logo i hasła. Jedyną rozsądną.
Mewy donoszą, że w ratuszu również w innych sprawch też zaczyna wygrywać rozsądek. Czyżby dopiero przedwyborczy okres przyniósł w końcu opamiętanie?
rozumiemy się? Będziemy się rozumieć, będzie dobrze... nie będziemy się rozumieć... rozumiemy się?

Awatar użytkownika
dumb
Posty: 1524
Rejestracja: wtorek, 24 maja 2005, 22:22
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: dumb » środa, 20 stycznia 2010, 14:46

całe szczęście, te loga to porażka była
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
grooby
Posty: 744
Rejestracja: czwartek, 21 czerwca 2007, 22:32
Lokalizacja: Ustka

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: grooby » środa, 20 stycznia 2010, 19:14

grooby pisze: Żadnego z tych Logo nie chciałbym widzieć przez kilka lat na plakatach Ustki, więc może się tak skonczyć, że członkowie Komisji podejma decyzję o nie rozstrzyganiu kunkursu (bardzo duże prawdopodobienstwo). Najchętniej złożylbym VOTUM SEPARATUM i pewnie tak się stanie, że wielu z nasz nie podpisze protokołu.
a nie mówiłem :)

Protokół podpisany, że komisja nie wybiera ani LOGO ani HASŁA :)
Proszę pomyśl o ochronie środowiska zanim wydrukujesz ten post

Awatar użytkownika
falcorman
Posty: 2133
Rejestracja: poniedziałek, 10 lipca 2006, 21:50
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: falcorman » środa, 20 stycznia 2010, 20:13

Moze do 2050 uda wam się coś wybrać. Może narodzi się jakaś gwiazda, której uda się spełnić oczekiwania i jej/jego projekt przypadnie do gustu. Ale szczerze w to wątpie. Powodzenia :!: :wink:

8)
BE THE CHANGE YOU WANT TO SEE IN THE WORLD !
Obrazek Nie zawsze piszę poprawnie po polsku.
To co się skończyło, nigdy się nie zaczęło a to co się zacznie - nigdy się nie skończy.

Awatar użytkownika
Platichthys_flesus
Posty: 1605
Rejestracja: wtorek, 1 sierpnia 2006, 07:20
Lokalizacja: Ustka

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Platichthys_flesus » czwartek, 21 stycznia 2010, 09:12

No i prawidłowo. Chociaż osobiście uważam, że w ścisłym finale nie znalazła się ?creme de la creme? nadesłanych prac (mi najbardziej pasowało logo z parasolką).

W każdym razie uważam, że może nam to wyjść wszystkim na dobre. Przynajmniej teraz zarówno jury jak i mieszkańcy wiedzą, czego nie oczekują.
Być może też 2ba przemyśli jeszcze raz te surowe kryteria barw i wzorów. Faktycznie Ustka, myślę jest kojarzona z syrenką, przy haśle np. ?Najseksowniejszy kurort ;)? (wszak i symbol i nazwa miasta trochę się z cielesnością kojarzą, a wykorzystania słowa kurort od ?kur Ort? sugeruje retro charakter uzdrowiskowy ;)) mogłoby być to nawet ciekawe, przynajmniej na jeden sezon.
http://www.pustamiska.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nic trudnego zrobić coś dobrego
Konsument głosuje portfelem

Awatar użytkownika
falcorman
Posty: 2133
Rejestracja: poniedziałek, 10 lipca 2006, 21:50
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: falcorman » czwartek, 21 stycznia 2010, 10:28

Jury i mieszkańcy sami nie wiedzą nawet czego oczekują. Więc o czym tu mowa. 8)
Chyba gruszek na wierzbie, co najwyżej.
Malkontenctwo :!:
BE THE CHANGE YOU WANT TO SEE IN THE WORLD !
Obrazek Nie zawsze piszę poprawnie po polsku.
To co się skończyło, nigdy się nie zaczęło a to co się zacznie - nigdy się nie skończy.

Awatar użytkownika
maj
Posty: 3626
Rejestracja: niedziela, 28 stycznia 2007, 06:12
Lokalizacja: Ustka

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: maj » czwartek, 21 stycznia 2010, 10:39

W sumie prawda.

Nie ma wzorca dobrego logo. Logo jest, albo go nie ma i podmiot posługuje się jakimś innym znakiem.

Od odbiorcy i jego gustów czy wyczulenia estetycznego zależy, czy dany piktogram zmobilizuje do zainteresowania ukrytym pod nim podmiotem, czy zostanie jedynie plamą kolorowych pikseli bez wyrazu.

Logo się wprowadza i po prostu jest. Gdyby wszystkie firmy liczyły na opinie pracowników lub klientów, dot. swego logo, to żadna by takowego nie miała. Logo wchodzi na tapetę decyzją Szefa i osób od wizerunku i kropka.
"Ruchy władzy są strasznie przewidywalne, traktują Polaków jak głupich ludzi" (J. Stuhr)
Projekt niezależny "Ustka! To logiczne" https://www.facebook.com/groups/2293914710838298/

Awatar użytkownika
*wiemJAK!
Posty: 1
Rejestracja: poniedziałek, 11 stycznia 2010, 23:56

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: *wiemJAK! » czwartek, 21 stycznia 2010, 17:23

Uprzejmie informujemy, że jury konkursu na projekt logo i hasło promocyjne Miasta Ustka w dniu 18 stycznia 2010 roku podjęło decyzję o nie rozstrzyganiu konkursu, zgodnie z § 12, pkt 2 Regulaminu. Powodem takiej decyzji jest nie spełnienie oczekiwań i wymagań Organizatora. (Komunikat w sprawie konkursu na projekt logo i hasło promocyjne Miasta Ustka ? 21.01.2010 r.)



Witam,

1 obraz jest lepszy od 1000 słów ? pozwolę sobie zatem w odpowiedzi na powyższy komunikat pokazać dwa:

? pierwszy ? sprzed prawie 1,5 roku, gdy nie było wyznaczonych kierunków strategicznych ? projekt uczestniczący w 1 konkursie na logo Ustki (kod zgłoszenia 100401/nr konkursowy 35):

Obrazek

uzupełniony propozycją hasła: ?Ustka faluje uśmiechem? (nr konkursowy 25);


? drugi ? projekt z aktualnego konkursu (hasło projektu Harengus), wedle wskazań strategii marki oraz briefu konkursowego:

Obrazek


Organizatorowi oraz członkom szanownej komisji konkursowej (szczególnie tym, którzy mają alergię na regulaminy, briefy, kwestionariusze i wytyczne strategii marki) ? ale także i wszystkim pozostałym, osobiście zainteresowanym zagadnieniem tożsamości wizualnej swojego miasta, polecam prosty eksperyment:

proszę wygodnie usiaść ? rozluźnić się, uspokoić oddech oraz myśli ? i głośno, powoli wypowiedzieć słowo: SYLT ? najlepiej 3x i z zamkniętymi oczyma.

Następnie proszę zapisać na kartce pierwsze skojarzenia (wszelakiej kategorii) oraz obrazy, które wyłoniły się z odmętów wyobraźni. A potem proszę uprzejmie sprawdzić jakim logo promocyjnym (i hasłem) posługuje się Sylt.

Pozdrawiam,

Aleksander Bąk

--
*wiemJAK!

Awatar użytkownika
iXik
Posty: 1909
Rejestracja: środa, 7 maja 2008, 11:50
Lokalizacja: Ustka/Gdańsk

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: iXik » czwartek, 21 stycznia 2010, 17:43

masz świetne portfolio, kilka prac faktycznie wartych uwagi, spory dorobek osiągnięć, doceniony wiele razy, a na naszym forum plujesz się jak małe dziecko :wink:

szczerze mówiąc propozycje jakie dałeś dla ustki wcale nie są rewelacyjne. widać że potrafisz coś wykonać, ale pomysłu za dobrego nie czuć. komisja miała prawo nie rozstrzygnąć. nie bądź urażony, że dołączyłeś do grona autorów, których projekty się nie spodobały.

wręcz dziwi mnie, że szanowany projektant jak ty jeszcze nie nauczył się odnosić porażki. wybrednych zleceń całe masy, nie ostatni raz się nadziejesz.

już to ostatnio komuś mówiłem
pozdro i witaj na forum
?Nie ma granic tego, co można osiągnąć, jeśli się nie dba komu zostanie przypisana zasługa?
Ronald Reagan


Obrazek nie piszę poprawnie po polsku

Awatar użytkownika
elveez
Posty: 12199
Rejestracja: poniedziałek, 30 czerwca 2003, 15:01
Lokalizacja: Magierowo / Trocinowo
Kontakt:

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: elveez » czwartek, 21 stycznia 2010, 17:55

Te ustka mi sie podobaja. Trafione warto by wrocic do ideii bicia rekordu swiata w calowaniu sie....i tu akurat role gra ilosc a nie jakosc ;)
Ciekawostki z regionu i nie tylko. Zapraszam na mój kanał. http://www.youtube.com/user/elveezultra/videos
Obrazek

Awatar użytkownika
Przemysław Nycz
Posty: 207
Rejestracja: wtorek, 10 maja 2005, 13:51
Lokalizacja: Ustka

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Przemysław Nycz » piątek, 22 stycznia 2010, 11:45

Polecam do przeczytania. Bardzo ciekawy artykuł o tworzeniu strategii promocji:

Dukaty w promocji
2010-01-22

Dukaty lokalne, spoty reklamowe, szczegółowe badania opinii publicznej, nowe logo, czy piktogramy ? to niektóre z elementów składających się na kreowanie wizerunku regionów. O tym, jak tworzyć strategię promocji dyskutowali członkowie Panoramy Regionów, Metropolii i Miast Serwisu Samorządowego.

Było to kolejne spotkanie Rady Programowej obu Panoram, zorganizowane przez Serwis Samorządowy PAP. Wzięli w nim udział rzecznicy prasowi i pracownicy Urzędów Marszałkowskich oraz Urzędów Miast. Partnerem konferencji była Mennica Polska S.A.

Tym razem rozmawialiśmy o strategiach promocji regionów.

?Pozytywnie nakręceni polecają: Śląskie. Pozytywna energia? ? z tej prezentacji uczestnicy spotkania mogli się dowiedzieć o tym, jak rozpocząć budowanie strategii, na czym się skoncentrować i jakich błędów nie popełniać. O ciekawej i owocnej współpracy mówili Adam Hajduga z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego oraz Barbara Labudda z agencji Eskadra Publica.

- Śląskie było pierwszym regionem, który opracował tego rodzaju strategię. Od czasu jej uchwalenia mamy trzeciego marszałka i każdy z nich konsekwentnie trzymał się obranej przez strategię drogi ? podkreślił Adam Hajduga.

Przy tworzeniu strategii śląskiego, okazało się, że największym problemem, z jakim przyszło się nam zmierzyć jest fatalna sfera emocjonalna ? śląskie kojarzy się głównie z panami z kilofami. Tymczasem jest to region o niezwykłym potencjale. W sferze racjonalnej jest więc bardzo dobrze ? zaznaczył Hajduga. Na podstawie tych wniosków stworzono cele strategii. Ważnym elementem tego rodzaju działań są badania, na podstawie których można się np. dowiedzieć, jak region jest postrzegany przez mieszkańców, ale również, jak konkretne działania są odbierane przez naszą grupę docelową, jakie są efekty kampanii reklamowej itp.

- Przy budowaniu strategii PR dla Śląskiego zaczęliśmy od tego, że przeczytaliśmy wszystkie publikacje prasowe dotyczące regionu ? mówiła Barbara Labudda. - Wywnioskowaliśmy, że dziennikarze lokalni są krytycznie nastawieni do wizerunku regionu, i obowiązuje zasada postrzegania przez media: im dalej, tym lepiej. Problemem jest również to, że często media ogólnopolskie cytują media lokalne, więc nieprzychylne publikacje docierają do szerszego grona odbiorców. Aby odwrócić tę sytuację, o nowej strategii promocyjnej regionu poinformowaliśmy najpierw dziennikarzy mediów ogólnopolskich, a dopiero później lokalnych ? podkreśliła.

Uczestnicy Rady Programowej dowiedzieli się również, jak zorganizować oryginalną konferencję prasową, wykorzystując do tego ciekawe i niedrogie gadżety, ale również dając dziennikarzom przygotowane wcześniej opinie niezależnych ekspertów i jak najwięcej rzetelnych danych, z którymi nawet nieprzychylni przedstawiciele mediów muszą się zgodzić. Wszelkie tego typu działania zwiększają znacznie szanse na pozytywne publikacje na temat regionu. ? Nigdy nie ograniczajcie się Państwo tylko do przekazania dziennikarzom samej informacji prasowej. Najlepiej by było, gdyby wszelkie dane np. z domów mediowych, czy wynikające z badań opinii publicznej, były przygotowane w formie newsowej ? radziła Barbara Labudda.

Warto również dodać, że według szacunków, każda złotówka wydana na kampanię PR, zwróciła się dziesięciokrotnie.
O tym, jak budować strategię regionu mówiła również Iwona Wujastyk, kierownik Biura Marki i Wizerunku Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego.

- Na początku zadaliśmy sobie pytanie: co to jest Mazowsze? Wiadomo, że jest to centralny i najlepiej rozwinięty region Polski, w którym znajduje się stolica; że Mazowsze to skrzyżowanie głównych szlaków komunikacyjnych, jest to region o najniższym poziomie bezrobocia, gdzie koszty pracy są niskie i gdzie mieszkają głównie ludzie młodzi i dobrze wykształceni. Jednak obszar województwa nie pokrywa się z historycznym Mazowszem, które znajduje się na terenie obecnych województw: mazowieckiego, łódzkiego, podlaskiego, kujawsko-pomorskiego i warmińsko-mazurskiego. To duży problem. Poza tym mamy do przełamania stereotyp: Mazowsze to obszar wokół Warszawy.

Dlatego - jak podkreśliła Iwona Wujastyk - cele strategiczne promocji Mazowsza to m.in. repozycjonowanie Warszawy w stosunku do Mazowsza oraz nadanie regionowi ?własnej twarzy?, czyli jasnego, wyraźnego wizerunku.

Dodajmy, że postanowiono promować region pod nazwą historyczną Mazowsze oraz Mazovia w językach obcych, a nazwę administracyjną ? Województwo Mazowieckie ? pozostawić wyłącznie do zastosowań urzędowych. Podobnie w przypadku Śląskiego ? zrezygnowano z nazwy ?województwo?, ponieważ kojarzy się urzędowo i mało przyjaźnie.

W promocji Mazowsza wykorzystywane jest nowe logo oraz piktogramy. Logo nawiązuje do centralnego położenia regionu (?Serce Polski. Serce Europy?), jest nowoczesne i budzi pozytywne skojarzenia. Piktogramy są uzupełnieniem Systemu Identyfikacji Wizualnej. Wskazują na folklor, historię, muzykę, ekologię, kulturę, naukę i wydarzenia. ? Około 550 osób zostało przeszkolonych z Systemu Identyfikacji Wizualnej Marki Mazowsze, w tym pracownicy urzędu, jednostek podległych oraz spółek z udziałem samorządu ? podkreśliła Iwona Wujastyk. W działania promocyjne włączono około 120 jednostek podległych i 11 spółek. Logotyp Mazowsza będzie się pojawiał na ich drukach korespondencyjnych, stronach WWW i w materiałach promocyjnych, więc coraz szersze grono odbiorców spotka się z naszym logo ? dodała. Zaznaczyła też, że rozpoczęto ścisłą współpracę z samorządami lokalnymi w celu budowania silnej marki Mazowsza.

Podczas spotkania Rady Programowej uczestnicy zapoznali się też z innowacyjnym sposobem promocji ? Dukatem Lokalnym. To atrakcyjne narzędzie promocyjne, nawiązujące do historycznych tradycji bicia monet przez lokalnych władców.

Jak poinformowała Barbara Jaroszek, dyrektor Działu Handlu Krajowego Mennicy Polskiej S.A., współczesny dukat lokalny emituje miasto i wprowadza do ?obiegu? poprzez lokalnych przedsiębiorców. Dukat funkcjonuje w ściśle określonym czasie jako bon towarowy i jest formą płatności za towary i usługi. Cieszy się powodzeniem wśród mieszkańców i turystów. Jest doskonałym, a przede wszystkim trwałym narzędziem promującym lokalne społeczności.

Dukaty wspomagają promocję ważnych wydarzeń np. z okazji 20-tej rocznicy Odzyskania Wolności i Upadku Komunizmu w Europie Środkowej, UM Gdańska wyemitował 4 Talary Gdańskie (300 tys. sztuk). UM Radomia wyemitował 7 Jastrzębi z okazji Air Show 2009 (25 tys. sztuk). Dużym powodzeniem cieszyły się dukaty wyemitowane w 2008 r. przez cztery nadmorskie miejscowości (seria ?Polskie Latarnie Morskie? w Jastarni, Słupsku, Świnoujściu i Kołobrzegu). Akcja odniosła tak duży sukces, iż kontynuowano ją w 2009 r. w innych miastach: Mielnie, Sztutowie, Rewalu i Darłowie. Inne ciekawostki i więcej informacji znajdą Państwo na stronie http://WWW.dukatlokalny.pl" onclick="window.open(this.href);return false;


Źródło:http://www.samorzad.pap.pl/palio/html.r ... =885343510
/.../ nie jestem poprawny politycznie...

Adi
Posty: 1806
Rejestracja: sobota, 5 stycznia 2008, 23:16
Lokalizacja: Zaświaty

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Adi » środa, 3 lutego 2010, 14:06

Nowe obiegowe hasło dla Ustki: Ustka łatwopalna
Nie trzeba konkursu i strategii, markę już mamy :shock:
rozumiemy się? Będziemy się rozumieć, będzie dobrze... nie będziemy się rozumieć... rozumiemy się?

Awatar użytkownika
maj
Posty: 3626
Rejestracja: niedziela, 28 stycznia 2007, 06:12
Lokalizacja: Ustka

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: maj » środa, 3 lutego 2010, 14:16

Albo "Ustka dla zapaleńców" :twisted:

http://www.gp24.pl/apps/pbcs.dll/articl ... /247101094" onclick="window.open(this.href);return false;
"Ruchy władzy są strasznie przewidywalne, traktują Polaków jak głupich ludzi" (J. Stuhr)
Projekt niezależny "Ustka! To logiczne" https://www.facebook.com/groups/2293914710838298/

Awatar użytkownika
celestyn
Posty: 3225
Rejestracja: piątek, 1 sierpnia 2008, 22:06

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: celestyn » piątek, 5 lutego 2010, 15:03

Wszyscy piszą o strategi rozwoju marki a tak naprawdę do mnie to w ogóle nie przemawia. Jeżeli nawet będziemy mieć (w co nie wierzę patrząc na wydział promocji) profesjonalną promocję, nowe logo czy spot reklamowy, ładne stoiska na takich czy innych targach TO CO Z TEGO? Nawet jeśli promocją przyciągniemy jakichś turystów to i tak w większości jednorazowo i ich nie zatrzymamy. Mamy do zaoferowania tak naprawdę tylko morze i plażę i to niezbyt szeroką. To samo ma do zaoferowania każda inna miejscowość na wybrzeżu. A co poza tym? Tak właściwie to prawie nic poza drożyzną i przysłowiowymi frytkami na starym oleju o czym wielokrotnie już wielu tu pisało. Jedyna atrakcja to Festiwal sztucznych ogni i to wszystko, to zdecydowanie za mało na cały sezon, nawet tak krótki jak na naszym wybrzeżu. W przypadku niepogody nawet basenu nie ma.
Całe to budowanie strategii rozwoju marki miasta Ustka przypomina mi takie tworzenie kolorowej etykiety na konserwę o mało atrakcyjnej i lekko przeterminowanej zawartości, którą nawet jeśli ktoś raz kupi to drugi nie powtórzy tego samego błędu.
Nie ten jest mądrzejszy kto wyżej stoi i głośniej krzyczy
Piszę poprawnie po polsku

Edward
Posty: 2812
Rejestracja: poniedziałek, 14 lipca 2003, 18:29

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Edward » piątek, 5 lutego 2010, 15:52

celestyn: w sprawie Nataszy nasze poglądy różnią się, ale tutaj przyznaję ci rację. Wielu wyobraża sobie, i przekonuje innych, że jakieś teoretyczne opracowania coś zmienią. Realnie mamy morze, piękną plażę zachodnią i gorszą wschodnią - reszta jest na niskim poziomie atrakcji i nie wyróżnia nas spośród innych miejscowości nadmorskich. Pomijam bazę gastronomiczną i hotelową, bo nie ona stanowi o atrakcyjności miejsca.
Sądzę jednak, że gdyby na Ustkę spojrzał ktoś z zewnątrz, jakiś prawdziwy specjalista od rozwoju turystyki, to widział by miejscowość o potencjalnie ogromnych możliwościach. Powtarzam - specjalista od rozwoju turystyki, od stworzenia bazy, a nie od promocji tego, czego nie ma. Masz rację - klienta można nabrać tylko raz!
Edward Zając

Awatar użytkownika
celestyn
Posty: 3225
Rejestracja: piątek, 1 sierpnia 2008, 22:06

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: celestyn » piątek, 5 lutego 2010, 15:59

Edwardzie to, że nasze poglądy różnią się diametralnie w jednej kwestii nie oznacza, że muszą we wszystkich. :) No właśnie klienta można nabrać tylko jeden raz a baza noclegowa nawet ekskluzywna nie jest atrakcją samą w sobie chyba, że się nocuje w jakimś miejscu szeroko znanym z jakichś szczególnych powodów albo posiadającym szczególny np. regionalny czy historyczny klimat, a takich miejsc w Ustce nie ma.
Nie ten jest mądrzejszy kto wyżej stoi i głośniej krzyczy
Piszę poprawnie po polsku

Awatar użytkownika
widok
Posty: 50
Rejestracja: piątek, 8 maja 2009, 21:08

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: widok » niedziela, 7 lutego 2010, 17:24

Pewnie, że teoria nic nie zmieni, dopóki jej się w czyn nie wprowadzi, ale po to jest żeby o niej podyskutowac dokąd iść, a po podjęciu decyzji udać się w drogę, a nie ciągle deliberować przy drogowskazie....i w końcu to fachowcy maja to zrobić....a tutaj w Mieście jak w przypadku zatrudnienia fachowców od kładzenia płytek....Panie ale to nie tak...ja to zrobię lepiej, taniej, inaczej a dlaczego to tak...pogadać można, ale albo się to daje tym co wiedzą albo się robi samemu i tyle....
....i kto się podejmuje, kto ma wiedzę, doświadczenie i najważniejsze JUŻ TO ROBIŁ I ZROBIŁ?
ręka do góry!

No tak się jakoś złożyło, że 2ba to też specjaliści od turystyki:
http://www.2ba.pl/index.php?option=com_ ... &Itemid=35" onclick="window.open(this.href);return false;
Robią też Strategię Rozwoju Turystyki dla Miast i Powiatów ....ich strategię marketingu turystycznego Sopotu zatwierdziła Rada Miasta Sopotu...a proponowany tam produkt Sopot, sport and spa zostal skomercjalizowany.... więc mozna chyba pytać śmiało :o

Ale chyba niewiele osób w ogóle czytało na czym ma polegać marka Ustki - retroaktywna (i stąd taki krzyk) choć podane są linki i powieszone materiały ...no własnie na produktach które nie są tylko sloncem, plaza i morzem...

Radni się z tym zapoznali i w oparciu o ich głosowanie zostal sformuowany ten kierunek (równie dobrze mogli wybrac Syrenkę)....a teraz sie wycofują.
Zgadzam się ze trzeba mieć produkt by go sprzedawac ale bez jasnej i wyartykulowanej wizji ze strony wladz kto bedzie wiedział w ktora strone ma isc - przecierz to nie urząd bedzie tworzył produkt i nabijał sobie kiesę.
Mają dac hasło, pokazać kurs i powiedzieć jakie korzyści będą mieli ci, którzy będa płynęli z prądem, z hasłem w tym kierunku - np. Stoisko w retroaktywnym stylu (w uproszczeniu patrz w uproszczeniu: stylowe, uzdrowiskowe, pełna życia... id.), a jak ktoś chce "chinszczyznę" sprzedawać to proszę bardzo - nie bronimy, ale bez tych preferencji. To firmy, przedsiębiorcy...mają się do tego przekonać poprzez robienie lepszego biznesu.
Ale pamiętajmy Klientami są turyści....to o mają pieniądze...przyjeżdzają z nimi do Ustki, chca je wydac, ale nie na to samo co jest często gdzie indziej i jeszcze lepsze i tańsze.... Guru od marketingu mówił "sprzedając coś pomyśl, że kupujący to twoja żona....i nie licz że wciśniej jej g....).
Ustka chce się wyróżnić ....wybrano kierunek teraz trzeba sie odpowiednio ubrac.....dopasowac do kierunku i....zacząć sprzedawać trochę inną twarz....i ta twarz taka sie za kilka lat stanie... :)


:arrow: 2ba: "Ustkę wyróżnia:
Charakter dziewiętnastowiecznego, nadmorskiego uzdrowiska widoczny w Ustce na każdym kroku w dzielnicy nadmorskiej. Turyści są zachwyceni tą atmosferą, gdy oglądając wille w ogrodach wczuwają się w uzdrowiskową atmosferę. Miasto wyróżnia również klimat starego, nadmorskiego portu rybackiego. Kutry,
przypływające z morza przynoszą zapach ryb i morskiej wody. Klimat portu tworzą kutry rybackie, zacumowane jachty, nabrzeże portowe połączone z wychodzącym w morze falochronem i Promenadą Nadmorską. Patrząc na dawne chaty rybackie w charakterystyczną biało ? brązową kratę można mieć wrażenie, że cofamy się w czasie. W Ustce podziwiać można połączenie eleganckich willi w ogrodach z dawnymi chatami rybackimi wybudowanymi w szachulcowym stylu (mur pruski). Oba te style współgrają ze sobą, tworząc nasz niepowtarzalny ?retroaktywny? styl. Wraz z portowym charakterem składają się na niepowtarzalny, niespotykany nigdzie indziej na polskim Wybrzeżu klimat Ustki. Marka ma uchwycić, wyeksponować i utrwalić tę niepowtarzalność. Miasto Ustka podjęło prace nad stworzeniem Strategii Marki Miasta Ustka, poprzez którą chce wyeksponować:
? klimat dawnego, stylowego uzdrowiska,
? portowy charakter dawnej osady rybackiej,
? możliwość całorocznego wypoczynku i atrakcyjność o każdej porze roku,
? specyficzną aktywność ? odmienną od aktywności Łeby, Sopotu, Helu: Ustecka aktywność jest w modnym stylu retro, czyli elegancka, stylowa niespieszna, dopasowana do potrzeb i możliwości,
? specyficzny klimat retro, który jest utożsamiany z dobrą jakością, stylem, wysmakowaniem, troską o turystę i jego potrzeby, ale jednocześnie świeżością
oraz dynamizmem, które uzewnętrzniają się w rewitalizowanych chatach rybackich: retro na zewnątrz, nowoczesnych i o wysokiej jakości wewnątrz.
Cele dla Marki Miasta Ustka:
? cel 1: ukierunkowanie ruchu turystycznego i wydłużenie sezonu turystycznego
(rozładowanie natężonego sezonowego ruchu turystycznego i stworzenie oferty
atrakcyjnych produktów ?posezonowych?, wpisujących się w konwencję
retroaktywną),
? cel 2: ukierunkowanie pozostałych narzędzi marketingowych na stworzenie
wizerunku Marki ?Ustka retroaktywna?,
? cel 3: wspieranie rozwoju usług uzdrowiskowych i infrastruktury uzdrowiskowej oraz
?para ? uzdrowiskowej? w stylu retroaktywnym,
? cel 4: inicjowanie działań na rzecz zmiany zachowań mieszkańców i branży
turystycznej oraz zaangażowanie tych grup w wdrażanie Marki.
:arrow: itd.....
......cd http://bip.um.ustka.pl/upload/4428/REGU ... 1_2009.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; :idea:

zapytajcie Turystów czy to im sie podoba....czy przyjadą :shock:

warto najpierw przeczytać bo to tam cały opis tej Retroaktywności.... a p. B. Podruczna-Mocarska uczestniczyła aktywnie w konsultacjach nt marki i napisała w Wiadomościach Usteckich 96/01 2010:
http://www.2ba.pl/index.php?option=com_ ... 3&Itemid=1" onclick="window.open(this.href);return false;

że to źle, że Ustka ma być Uzdrowiskowa...itd, że Port ...itd, a powyżej to wszystko jest (więc z czym sie nie zgadza) warto najpierw się zapoznać, a potem o tym dyskutować i to na zasadzie co nam się konkretnie nie podoba, a nie że wszystko do d.... Retoaktywna, że dziwna, niespotykane....a może właśnie to zaleta, że jeszcze nikt tak...

:oops: Ja bym chciał, żeby Ustka była inna...i jeszcze, żeby inni to dostrzegali i mówili.....i żeby się sprzedawała....i nie tanio, może nawet lepiej niż Ibuprom.

ODPOWIEDZ