Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Wypowiedz się na aktualne tematy związane z Ustką. Napisz co Ciebie drażni, irytuje i zachwyca. Podziel się z innymi swoimi spostrzeżeniami.

Moderator: DKS

Awatar użytkownika
Ban.an
Posty: 1445
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 13:31

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Ban.an » czwartek, 7 maja 2009, 20:35

grooby,ale to są hotele pokroju naszego Lubicza - ileś tam gwiazdek na stanie,a nie knajpka na deptaku.To jest chyba różnica.Głupi przykład:
kebab na promce 15,kebab na koło dworca pkp ( co jak wiadomo zwyle jest drożej ) 6 zł.A był dwa razy większy niż to co u nas sprzedają.

iXix,plażę i morze mają też Międzyzdroje,Kołobrzeg,Świnoujście,Sopot,Gdynia.I z czym są kojarzone?
" (...) możliwość, by miastem rządzili wybierani szacowni członkowie społeczności, którzy obiecają, że nie będą się wywyższać ani przy każdej okazji zdradzać publicznego zaufania, natychmiast stała się tematem żartów w całym mieście"
T.Pratchett

Awatar użytkownika
Platichthys_flesus
Posty: 1605
Rejestracja: wtorek, 1 sierpnia 2006, 07:20
Lokalizacja: Ustka

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Platichthys_flesus » czwartek, 7 maja 2009, 20:45

Banan, na pomorzu nie każde, bo 17 ;) i ludzie naprawde przyjezdzaja,zeby latarnie morska zobaczyc, w głębi lądu ich nie ma.
ale też bym na nią aż tak nie stawiała.\Z Ustką problem polega na tym,że naprawde, nie da wyciągnąć się czegoś (poza cyckami syrenki), czego nikt wczesniej już nie wyciągnął - bunkrów, plazy,lasow itd

Tez cięzko będzie kojarzyć Ustkę z funem, skoro miasto promowało się przedszkolakami
http://www.pustamiska.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nic trudnego zrobić coś dobrego
Konsument głosuje portfelem

Awatar użytkownika
grooby
Posty: 744
Rejestracja: czwartek, 21 czerwca 2007, 22:32
Lokalizacja: Ustka

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: grooby » czwartek, 7 maja 2009, 21:01

Fląderka dobrze wiesz, że każdą markę można odbudować.
Przykładem jest KITKAT, który w latach 90 w Polsce wylądował na półkach z jedzeniem dla kotów, a w 2009 wprowadzono nowy produkt - lody. Poza tym Kit Kat jest teraz w pierwszej 10 sprzedaży batoników.

Podobnie było z BurgerKingiem
Proszę pomyśl o ochronie środowiska zanim wydrukujesz ten post

Awatar użytkownika
Topilzin
Posty: 6396
Rejestracja: niedziela, 4 lutego 2007, 13:26

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Topilzin » czwartek, 7 maja 2009, 21:44

Obrazek
Portugalczyk knajpa centrum Hamburga Lange Reihe .Porcja tzw. Griilplatte czyli taca z grilla.6 różnych ryb grilowanych + dostawki i kraby.Bez panierki.Na fotce już część wyjedzona.9.9?
"Bagatelizować, bagatelizować i jeszcze raz bagatelizować... złapią za rękę, mówić że nie wasza."

Adi
Posty: 1806
Rejestracja: sobota, 5 stycznia 2008, 23:16
Lokalizacja: Zaświaty

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Adi » czwartek, 7 maja 2009, 22:06

grooby pisze: nie promujemy soku jako soku, a markę z uwagi na to, że sok produkuje kilkanascie firm, a my naszym opakowaniem, czyli marką musimy udowodnić że nasz jest najlepszy.
Zawsze myślałem, że markę soku udowadnia się smaczną zawartością a nie opakowaniem
W Ustce możemy wybudować coś na miare Wieży Eifla, Muzeum Gugenheima, czy World Island, nie mamy na to specjalnie wielkich szans, więc trzeba znaleźć inne rozwiązanie

przestańmy fantazjować, trzeba zacząć od podstaw, które na forum wałkujemy już do znudzenia: bunkry, basen, amfiteatr, zagospodarowanie portu, niszczejących terenów postoczniowych, Wczasowej itp..., sieć regionalnych ścieżek rowerowych, stanice kajakowe, marina, usługi zdrowia, park zdrojowy .... Miasto wszystkiego nie udźwignie musi stworzyć przyjazny klimat do inwestowania, jeśli nie - zapyzieje a i budżet będzie coraz bardziej dziurawy
FUN sciąga inwestorów to napisałem jeden akapit wcześniej.
FUN -em promuje się Mielno - seks, dragi, alkohol i głośna muza, narazie wypromowali się mordobiciem niejakiego Majdana
Reasumując, to marka MIASTA twory inwestycje, wiec najpierw musimy stworzyć markę, a później inwestycje przyjdą same
Tu się właśnie pięknie różnimy bo ja uważam, że najpierw stwórzmy inwestycje, a marka przyjdzie sama
rozumiemy się? Będziemy się rozumieć, będzie dobrze... nie będziemy się rozumieć... rozumiemy się?

Awatar użytkownika
Topilzin
Posty: 6396
Rejestracja: niedziela, 4 lutego 2007, 13:26

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Topilzin » czwartek, 7 maja 2009, 22:14

Nic dodać , nic ujać.Dzięki.
"Bagatelizować, bagatelizować i jeszcze raz bagatelizować... złapią za rękę, mówić że nie wasza."

Awatar użytkownika
iXik
Posty: 1909
Rejestracja: środa, 7 maja 2008, 11:50
Lokalizacja: Ustka/Gdańsk

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: iXik » czwartek, 7 maja 2009, 22:21

Adi pisze:
Reasumując, to marka MIASTA twory inwestycje, wiec najpierw musimy stworzyć markę, a później inwestycje przyjdą same
Tu się właśnie pięknie różnimy bo ja uważam, że najpierw stwórzmy inwestycje, a marka przyjdzie sama
podsumowując dotychczasowe argumenty muszę się z tym silnie zgodzić
nikt nie reklamuje czegoś czego jeszcze nie posiada, a jeśli tak to jest nieodpowiedzialnym ryzykantem

najpierw powinniśmy stworzyć cykl imprez ściągających turystów,
a potem możemy ten cały program zachwalać i ogłaszać wszem i wobec całemu światu

ale samo roztrząsanie 'czy pierwsza była kura czy jajko' nic nam nie da...
zastanówcie się lepiej jak tą markę miasta rozbudować...
co moglibyśmy zaoferować potencjalnym przyjezdnym żeby chcieli do nas zawitać
?Nie ma granic tego, co można osiągnąć, jeśli się nie dba komu zostanie przypisana zasługa?
Ronald Reagan


Obrazek nie piszę poprawnie po polsku

Awatar użytkownika
Smerf Maruda
Posty: 4090
Rejestracja: czwartek, 12 lipca 2007, 11:34
Lokalizacja: Słupsk

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Smerf Maruda » piątek, 8 maja 2009, 00:21

Może ktoś ma czas i ciekawy pomysł na zrobienie szybkich pseudo ankiet na forach głównych portali internetowych, typy zapytania czy warto jechać do Ustki , co tam jest ciekawego , albo poszukać już w istniejących watkach z czym ludziska Ustkę kojarzą.
Zapraszam do polubienia moich stron . . . . . . - www.ziemia-ustecka.pl

www.facebook.com/artur.mazur.14
www.facebook.com/Stara.Ustka
www.facebook.com/ziemia.ustecka

Awatar użytkownika
Platichthys_flesus
Posty: 1605
Rejestracja: wtorek, 1 sierpnia 2006, 07:20
Lokalizacja: Ustka

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Platichthys_flesus » piątek, 8 maja 2009, 09:14

Smerf ma racje, napierw powinnismy wiedziec,czego potencjalny przyjezdny od Ustki oczekuje, czego oczekuje w ogole po wakacjach/ kilkudniowym pobycie/weekendowym pobycie nad morzem.
Co ciekawego jest w Ustce... hmm...,
w Ustce jest ładnie (ładniej zdecydowanie niż Łebie, ale Łeba się lepiej kojarzy).
Faktycznie, zamiast myśleć, czym się reklamować lepiej może zacząć mysleć, co należałoby zrobić, by było czym się reklamować.
Syrenka ze swoimi wdziękami jest pewnym rozwiązaniem - miasta jako letniej stolicy pięknych i młodych,tylko gdzie się oni podzieją wieczorem?

Na pytanie co Ustka ma do zaoferownia mogę odpwiedzieć: piękne okoliczności przyrody, bo z infrastrukturą i rozrywką to kiepsko i na poprawę się nie zapowiada
http://www.pustamiska.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nic trudnego zrobić coś dobrego
Konsument głosuje portfelem

Awatar użytkownika
grooby
Posty: 744
Rejestracja: czwartek, 21 czerwca 2007, 22:32
Lokalizacja: Ustka

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: grooby » piątek, 8 maja 2009, 09:28

Mylicie pojęcia, już o tym pisalem

Nie chodzi o promocję Ustki i ściągniecie turystów (chociaż w konsekwencji na pewno TAK), a chodzi o doprowadzenie do tego, że słowo Ustka będzie się jednoznacznie kojarzyć. Strategia Marki to nie Strategia promocji Ustki. Żeby było jasne.
Wiem że hasło z plakatu może trochę mylić bo zamiast pytania "dlaczego wybierasz Ustkę" powinno brzmieć "z czym kojarzysz Ustkę", mały błąd, który teoretycznie nie ma znaczenia bo znaczy prawie to samo, ale w tego typu działaniach najważniejsza jest gra słów, która prowadzi tylko do jednego skojarzenia.
Przesłanie musi być jasne i nie może być żadnego marginesu skojarzeniowego.

@fląderka
wcale nie trzeba myśleć co wymyślić, bo Ustka ma ogromny potencjał, tylko nie wykorzystany i udowodnię to we wtorek. Jeśli zbierzemy wszystko w jedno okaże się że jesteśmy jedyną miejscowością nad Bałtykiem, która ma takie możliwości.
FUN -em promuje się Mielno - seks, dragi, alkohol i głośna muza, narazie wypromowali się mordobiciem niejakiego Majdana
W Twoim przypadku magiczne marketingowo słowo FUN wyraźnie się znegatyzowało, uważam Cię za bardzo inteligentnego forumowicza i nie wierzę, że z tym co wymienileć kojarzy Ci się FUN - no chyba że się myle

i jescze jedno prosty przykład, czy czytasz skład chemiczny :przysłowiowych naszych soków" czy kupujesz oczami. Opakowanie, kampania reklamowa do wg badań 91,3% sukcesu produktu. Odczucie smakowe jest bardzo subiektywnei i liczy się przede wszystkim to w co jest opakowane. Nie mów mi że kladąć obok przed Tobą 2 identyczne pod względem walorow produkty z ronica że jesen jest opakowany w piękne kolorowe super graficznie zaprojektowane opakowania, a drugi owinięty w brudna starą gazetę wybierzesz ten zapakowany w gazetę.
Takie są zasady marketingu badania wielu naukowców to potwierdzają, więc nie udawaj że jest inaczej.
Zwróć uwagę, że w hipermarketach towary, na których jest najwięksa marża są ułożone na wysokości wzroku i przy wejściu do sklepu i kasach. To nie jest przypadek, to badania na które wydano miliardy euro.
Ostatnio zmieniony piątek, 8 maja 2009, 09:43 przez grooby, łącznie zmieniany 1 raz.
Proszę pomyśl o ochronie środowiska zanim wydrukujesz ten post

Adi
Posty: 1806
Rejestracja: sobota, 5 stycznia 2008, 23:16
Lokalizacja: Zaświaty

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Adi » piątek, 8 maja 2009, 09:34

a jest możliwość umieszczenia nagrania ze spotkania, sam nie mogę być, ale z chęcią posłucham w wolnej chwili, co grooby i inni mają do powiedzenia.
rozumiemy się? Będziemy się rozumieć, będzie dobrze... nie będziemy się rozumieć... rozumiemy się?

Awatar użytkownika
Platichthys_flesus
Posty: 1605
Rejestracja: wtorek, 1 sierpnia 2006, 07:20
Lokalizacja: Ustka

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Platichthys_flesus » piątek, 8 maja 2009, 09:38

Grooby, ja wiem, o co Ci chodzi, jednak jestem zdania,że zrobiono ostatnimi czasy bardzo wiele, by Ustka kojarzyła się z tym,że włodarze miasta nie mają poważniejszych problemów nad wymiary postaci z herbu, czego dowodem jest post iXiKa. Oczywiście pamięc ludzka jest krótka i zawodna i podajać nowy wizerunek, tamen szybko sam się wymaże
http://www.pustamiska.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nic trudnego zrobić coś dobrego
Konsument głosuje portfelem

Adi
Posty: 1806
Rejestracja: sobota, 5 stycznia 2008, 23:16
Lokalizacja: Zaświaty

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Adi » piątek, 8 maja 2009, 11:24

Smerf dobrze kombinuje, z tym, że ja zrobiłbym dużą ankietę wśród turystów: dlaczego akurat Ustka, i co się w niej Panu/Pani podoba, a co nie podoba. Pracując tutaj poznałem wiele osób, które Ustkę lubią i przyjeżdżają tu od wielu lat - nie tylko w sezonie, a nawet inwestują w nieruchomości. Myślę, że ich opinie byłyby tutaj niezwykle pomocne. Nawet pokusiłbym się o taką ankietę w Kołobrzegu, Łebie, Mielnie - miałbym pełen obraz walorów i słabości konkurencyjnych miast.
rozumiemy się? Będziemy się rozumieć, będzie dobrze... nie będziemy się rozumieć... rozumiemy się?

Awatar użytkownika
grooby
Posty: 744
Rejestracja: czwartek, 21 czerwca 2007, 22:32
Lokalizacja: Ustka

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: grooby » piątek, 8 maja 2009, 11:36

@ Adi

Znakomity pomysł z analizą SWOT, badanie w postaci ankiety papierowej jest dosyć drogie, ale badanie w formie ankiety internetowej może być fajnym pomysłem
Proszę pomyśl o ochronie środowiska zanim wydrukujesz ten post

Awatar użytkownika
DKS
Moderator forum
Posty: 3504
Rejestracja: wtorek, 14 września 2004, 10:14
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: DKS » piątek, 8 maja 2009, 11:45

Dziękuję za wszystkie wpisy, zawierające ciekawe uwagi i propozycję. Z przyjemnością przekaże je autorom strategii. Co do ankiet, to będą one przeprowadzane zarówno wśród mieszkańców, jak i turystów. Będzie też analiza Ustki na tle innych, podobnych miejscowości uzdrowiskowych.

Pewnie powielę to, co pisali już niektórzy, ale rozpoczynając pracę nad budową marki, przyświecał nam jeden zasadniczy cel: chcemy wiedzieć, kto głównie przyjeżdża do Ustki, do kogo mamy kierować swoją ofertę rozrywkowo-kulturalną, czym wyróżniamy się od innych miejscowości, na co powinniśmy przede wszystkim postawić organizując sezon.

Do tej pory było tak, że Ustka stawiała i na młodych i na starych, na całe rodziny, jak i na singli, na turystykę, ale i na uzdrowisko. Chcemy to zmienić. Skupić się na dotarciu do konkretnej grupy turystów. Zmobilizować wszelkie działania promocyjne, by szły w jednym, spójnym kierunku. Dodam, że działania służące budowie marki podejmowane są w Ustce po raz pierwszy.

Wszystkich forumowiczów zapraszam na wtorkowe spotkanie. Jego przebieg będzie transmitowany "na żywo".

Pozdrawiam serdecznie :)

Adi
Posty: 1806
Rejestracja: sobota, 5 stycznia 2008, 23:16
Lokalizacja: Zaświaty

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Adi » piątek, 8 maja 2009, 11:48

eee tam drogie... Niech nieco zaspane panie z wydziału promocji ruszą w teren w godzinach pracy z ołówkiem w garści + kilka wypadów do ościennych nadmorskich kurortów, rano wyjazd, przed 15 powrót ;) Myślę, że po sto ankiet w każdej miejscowości da przynajmniej ogólny obraz i wskazówki, jakie słabości innych, które nasze walory wykorzystać i jakie inwestycje wykonać do stworzenia unikalnej marki "USTKA"
rozumiemy się? Będziemy się rozumieć, będzie dobrze... nie będziemy się rozumieć... rozumiemy się?

Awatar użytkownika
grooby
Posty: 744
Rejestracja: czwartek, 21 czerwca 2007, 22:32
Lokalizacja: Ustka

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: grooby » piątek, 8 maja 2009, 11:52

@Rzecznik
Pewnie powielę to, co pisali już niektórzy, ale rozpoczynając pracę nad budową marki, przyświecał nam jeden zasadniczy cel: chcemy wiedzieć, kto głównie przyjeżdża do Ustki, do kogo mamy kierować swoją ofertę rozrywkowo-kulturalną, czym wyróżniamy się od innych miejscowości, na co powinniśmy przede wszystkim postawić organizując sezon.
Wiemy i jeśli ankiety mają być robione w tym kierunku to bedzie to wyrzucenie dużej kasy w błoto bez sensu, nie na tym polega badanie rozwoju marki. Wystarczy podjechać do GUSu w Słupsku ul Jana Pawła II.
Adi pisze:eee tam drogie... Niech nieco zaspane panie z wydziału promocji ruszą w teren w godzinach pracy z ołówkiem w garści + kilka wypadów do ościennych nadmorskich kurortów, rano wyjazd, przed 15 powrót ;) Myślę, że po sto ankiet w każdej miejscowości da przynajmniej ogólny obraz i wskazówki, jakie słabości innych, które nasze walory wykorzystać i jakie inwestycje wykonać do stworzenia unikalnej marki "USTKA"
to nie takie proste.... osoby ktore się na tym nie znaja nie zrobią tego dobrze.
Ankiety robione przez studentów na ćwiczenia terenowych, czy innych wymysłach wykładowców potzrebujących danych do swoich publikacji są na poziomie wiarygodności 12-13%
Sam potrafiłem na studenckim wyjeździe wypełnic 20 ankiet w trakcie wieczoru przy browarku. :P
Proszę pomyśl o ochronie środowiska zanim wydrukujesz ten post

Awatar użytkownika
DKS
Moderator forum
Posty: 3504
Rejestracja: wtorek, 14 września 2004, 10:14
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: DKS » piątek, 8 maja 2009, 12:00

@ fląderka
że zrobiono ostatnimi czasy bardzo wiele, by Ustka kojarzyła się z tym,że włodarze miasta nie mają poważniejszych problemów nad wymiary postaci z herbu
Mimo że lifting piersi usteckiej syrenki miał miejsce za poprzedniej kadencji, absolutnie się z Tobą nie zgodzę. Informacja o tym, że władze majstrują przy herbowym biuście obiegła nie tylko Polskę, ale i świat (zainteresowały się tym amerykańskie, a nawet japońskie media). Propozycja radnej Paściak była strzałem w 10. I nie jest to tylko moja opinia, a wielu speców od turystyki, z którymi miałem okazję rozmawiać przy okazji różnych spotkań konferencji.

Może to niuans; ale po nagłośnieniu sprawy z piersiami hitem stała się drewniana syrenka z megabiustem. Do dziś zresztą, gdy jeżdżę w Polskę, zarówno zawodowo, jak i prywatnie, gospodarze proszą mnie, by przywieźć kilka drewnianych syrenek.

Jeśli chodzi o syrenkę, to możemy mówić nawet o pewnej spójności promocyjnych działań. Syrenka z herbu i zamieszanie wokół jej biustu. Pomnik syrenki. Książka o syrence, którą niebawem zamierza wydać historyk Marcin Barnowski. Czy ostatnio Bryzgi Rosowe, które też kojarzą się z legendą i syrenką. :D

Pozdrawiam serdecznie

Awatar użytkownika
Ban.an
Posty: 1445
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 13:31

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Ban.an » piątek, 8 maja 2009, 12:02

grooby,bez urazy,ale myślę,że mylisz pojęcia.Bo opakowanie i ładnie wizualnie to jest właśnie promocja produktu,a nie marki.
Piersi syrenki.Dobrze,ale co za tym idzie ,że ludzie to kojarzą,jak nie kojarzą tego z dobrą zabawą podczas wypoczynku?
" (...) możliwość, by miastem rządzili wybierani szacowni członkowie społeczności, którzy obiecają, że nie będą się wywyższać ani przy każdej okazji zdradzać publicznego zaufania, natychmiast stała się tematem żartów w całym mieście"
T.Pratchett

Adi
Posty: 1806
Rejestracja: sobota, 5 stycznia 2008, 23:16
Lokalizacja: Zaświaty

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Adi » piątek, 8 maja 2009, 12:13

rzecznik - Akcja z biustem i syrenką to było raczej nieplanowane, przypadkowe działanie podchwycone przez media i nie do końca wykorzystane, bo porażką było zachęcanie do opalania się topless. Wśród naturystów wyrobioną markę mają Rowy, ale mają do tego warunki. Przecież w naszym kraju na zwykłych plażach nagie opalanie jest trochę "nie bardzo". Może trzeba było wydzielić kawał spokojnej plaży gdzieś dalej po zachodniej stronie i zareklamować się wśród zwolenników nagiego opalania pod hasłem "nawet nasza herbowa syrenka opala się topless". W końcu naturysta to też konsument, a i z drewnianych biuściastych figurek można było przy okazji uczynić znany, UNIKALNY! świetny rekwizyt
grooby - no kto jak kto ale zaspane panie z wydziału "P" chyba się znają na robocie i czują bluesa w tym temacie i nie będą produkować bzdur przy browarku
rozumiemy się? Będziemy się rozumieć, będzie dobrze... nie będziemy się rozumieć... rozumiemy się?

ODPOWIEDZ