Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Wypowiedz się na aktualne tematy związane z Ustką. Napisz co Ciebie drażni, irytuje i zachwyca. Podziel się z innymi swoimi spostrzeżeniami.

Moderator: DKS

Awatar użytkownika
grooby
Posty: 744
Rejestracja: czwartek, 21 czerwca 2007, 22:32
Lokalizacja: Ustka

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: grooby » piątek, 8 maja 2009, 12:18

Ban.an pisze:grooby,bez urazy,ale myślę,że mylisz pojęcia.Bo opakowanie i ładnie wizualnie to jest właśnie promocja produktu,a nie marki.
Tak zdecydowanie masz rację myle pojęca...., bo nie pracowałem w agencji która zajmowała się PR.

Przepraszam za to że nie rozróżniam marki od produktu.

Ps. Kupując zielone kartony Tymbarku kupujesz sok, jeśli tak to ktory: pomarańczowy, bananowy, porzeczkowy jabłkowo-miętowy, czy inny. Kupujesz sok dla tego, że jest pomarańczowy, czy dla tego że Marka Tymbark kojarzy Ci sie z jakością, satysfakcja, dobrym smakiem.

Wobec powyższego myląc pojęcia przepraszam za niekompetentne posty, które zamieszalem w tym dziale :D
Proszę pomyśl o ochronie środowiska zanim wydrukujesz ten post

Awatar użytkownika
Platichthys_flesus
Posty: 1605
Rejestracja: wtorek, 1 sierpnia 2006, 07:20
Lokalizacja: Ustka

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Platichthys_flesus » piątek, 8 maja 2009, 12:24

nie wiem, na ile strzałem w 10., było napewno o tym głośno i dobrze Adi napisał,ze było to bardziej przypadkowe niż zamierzone. I OK. Ale co za tym poszło? Przedszkolak na plakacie i drewniana syrenka z biustem do pstrykania - wot całe konsekwentne działania marketingowe.

Ach, no i szum medialny wokół liftingu był taki jak wokół Konowicza - materiały miały podobny, humorystyczny wydzwiek.
http://www.pustamiska.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nic trudnego zrobić coś dobrego
Konsument głosuje portfelem

Awatar użytkownika
grooby
Posty: 744
Rejestracja: czwartek, 21 czerwca 2007, 22:32
Lokalizacja: Ustka

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: grooby » piątek, 8 maja 2009, 12:31

Adi pisze:grooby - no kto jak kto ale zaspane panie z wydziału "P" chyba się znają na robocie i czują bluesa w tym temacie i nie będą produkować bzdur przy browarku
Adi byłem wczoraj w wydziale promocji i zdecydowanie jestem pewny, że nie widziałem tam zaspanych Pań. Nie uważam, że działania promocyjne w Ustce sa genialne, bo zdecydowanie nie są, ale nie możesz w ten sposob osądzać Pań z Wydziału Promocji.
To co widzisz to jest tylko 10% ich całej pracy, której nie widać.
Proszę pomyśl o ochronie środowiska zanim wydrukujesz ten post

Adi
Posty: 1806
Rejestracja: sobota, 5 stycznia 2008, 23:16
Lokalizacja: Zaświaty

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Adi » piątek, 8 maja 2009, 12:35

umówmy się, że marka "Kononowicz" ciągle i dobrze się promuje mimo skojarzeń. Podejrzewam, że wbrew pozorom, ta marka może być już warta całkiem sporo. Jeżeli ktoś wykorzysta to w reklamie hmm.. nie wiem czego??? swetrów, papieru toaletowego a nawet garniturów... to może być całkiem niezły strzał. A skoro taka marka się wypromowała, znaczy to, że można wypromować dziś wszystko.
Mierzcie jeszcze siły na zamiary czyli możliwości budżetu a te są mizerne i będą coraz bardziej mizerne.
rozumiemy się? Będziemy się rozumieć, będzie dobrze... nie będziemy się rozumieć... rozumiemy się?

Adi
Posty: 1806
Rejestracja: sobota, 5 stycznia 2008, 23:16
Lokalizacja: Zaświaty

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Adi » piątek, 8 maja 2009, 12:41

grooby pisze: Adi byłem wczoraj w wydziale promocji i zdecydowanie jestem pewny, że nie widziałem tam zaspanych Pań.
Wcale się nie dziwię, że ożywiają się na Twój widok ;)
rozumiemy się? Będziemy się rozumieć, będzie dobrze... nie będziemy się rozumieć... rozumiemy się?

Awatar użytkownika
grooby
Posty: 744
Rejestracja: czwartek, 21 czerwca 2007, 22:32
Lokalizacja: Ustka

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: grooby » piątek, 8 maja 2009, 12:48

hahaha
Adi czyżby coś sugerował ... ? :P
Proszę pomyśl o ochronie środowiska zanim wydrukujesz ten post

Awatar użytkownika
DKS
Moderator forum
Posty: 3504
Rejestracja: wtorek, 14 września 2004, 10:14
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: DKS » piątek, 8 maja 2009, 12:50

@ Adi

Z tymi "zaspanymi" paniami to żeś deczko pojechał. Tym paniom na pewno zrobiło się trochę przykro po przeczytaniu Twojego postu. Niemniej "zaspane" panie zapraszają Cię na kawę do Wydziału Promocji, gdzie z chęcią wysłuchają Twoich uwag i propozycji. Wówczas sam ocenisz, czy owe panie są rzeczywiście "zaspane". :D

@ fląderka

Ty wiesz swoje, ja pozostanę przy swoich racjach. Jakże to urocze, że potrafimy się tak pięknie nie zgadzać. Ów wdzięk naszej polemiki bije na łeb na szyję krasę urodziwej, skądinąd, syrenki. :twisted:

Pozdrawiam serdecznie

Awatar użytkownika
Smerf Maruda
Posty: 4090
Rejestracja: czwartek, 12 lipca 2007, 11:34
Lokalizacja: Słupsk

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Smerf Maruda » piątek, 8 maja 2009, 12:54

Kiedyś proponowałem Ustkę jako miasto Smoków,
ale trzygłowego smoka zabrano na wieś, a ciekawie prezentowałby się koło Biedronki
a przecież jakąś ustczaną legendę o bryzgowym smoku "znalazłby" forumowicz Marcin.

Bunkry mamy nieduże , nawet gdyby udało się udostępnić 9 Baterię to jest ona 3km za Ustką , to kawałek,
a prezentacja planu Uroczysko znowu przesunięta w czasie.
Może parę słów panie rzeczniku , co udało się wynegocjować z lasami, UM ,
na co możemy liczyć w tamtym rejonie - jest to bardzo istotna sprawa :!: :!: :!:

Zdecydowanie powinniśmy odciąć się od Słupska, to jest antypromocja Ustki

Co za target można wymyślić z tak mało atrakcyjnym miastem, oprócz terenów wzdłuż Słupi nic już tam nie ma, wszystko wyburzono :evil:

Prędzej zaprośmy Dolinią Charlotty do negocjacji o wzajemnym wspieraniu się. Mamy podobny cel i zamiast konkurować należy współpracować.
http://www.ustka.pl/forum2/viewtopic.ph ... ty.#p55718" onclick="window.open(this.href);return false;
iXik pisze: tyle że połowa mówi: 'aha! ustka! to tam gdzie syrence cycki powiększali!'
.
Mam nadzieje, że przy wyborze pomnika dyskusja będzie równie burzliwa 8)
(a ile w tali i biodrach?) i co niektórzy przyjadą zobaczyć i dotknąć jedynie słusznego i prawidłowego rozmiaru.

Mamy piękny klif morski aż do Dębiny - to jest coś co nas wyróżnia.
Mamy Nataszę w którą należy dalej inwestować (na bezrybiu i rak ryba)
Festiwal Sztucznych Ogni,
Warhead, ale jako festiwal 2-3 dniowy
drogie żarcie i piwo na promenadzie
no i mamy p.Bartuś, skoro nie możemy się jej pozbyć , należy wykorzystać do promocji Ustki, kto ma pomysł?>
grooby pisze: 12 na spotkanie - konsultacje - przyniosę cenniki z restauracji 2 może 3 hoteli LeMerideien Bristol (5 gwiazdek), Qubus Wrocław(4), Hilton Warszawa(5) i gwarantuję ze to co zobaczycie to powali Was na podłogę.
Pokarzę parę innych absurdów usteckich, które wpływaja na naszą markę, a raczej jej brak.
Owszem przynieś to na spotkanie ale wpierw wklej tutaj.
Słowo pisane ma większą moc od ulotnego gadania
Zapraszam do polubienia moich stron . . . . . . - www.ziemia-ustecka.pl

www.facebook.com/artur.mazur.14
www.facebook.com/Stara.Ustka
www.facebook.com/ziemia.ustecka

Awatar użytkownika
Ban.an
Posty: 1445
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 13:31

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Ban.an » piątek, 8 maja 2009, 13:11

grooby,wiem,że ciężko się ze mną rozmawia,bo nie wyrażam się jasno,więc postaram się najjaśniej jak potrafię:
by coś promować,nawet nazwę jakiegoś towaru,trzeba najpierw ten towar mieć.A na chwilę obecną Ustka nie jest towarem.
Parę postów wyżej opisałem co mogłoby być znakiem rozpoznawczym Ustki.Skupiłem się na tym co uważam za nasz największy plus - impreza.
No bo sorry ale krajobrazy to piękne są na całym polskim wybrzeżu.Prawdopodobnie łącznie z klifami zasugerowałem chyba też sposób w jaki można tę markę budować.
Bo budowanie marki jak się nie ma towaru mogę porównać do wymyślania tytułów książki jak nie ma jeszcze ani jednego słowa napisanego.A poczta pantoflowa może cały ten trud w budowanie marki zepsuć w jeden sezon.Żyjemy w czasach gdzie ludzie dowiadują się wielu rzeczy z for internetowych,poprzez listy dyskusyjne i inne temu podobne rzeczy.Większość ludzi odchodzi od oglądania telewizji,czytania gazet.Jak mam gdzieś jechać to się popytam znajomych jak tam jest,zajde na jedno,drugie,trzecie forum i dowiem sie od ludzi jak tam jest.I nie ważne ile dane miasto włożyło kasy w promocję swoją i swojej nazwy,jeśli w danym mieście jest drogo,nie ma ciekawej oferty,jest dennie tam,to tam nie pojade.
" (...) możliwość, by miastem rządzili wybierani szacowni członkowie społeczności, którzy obiecają, że nie będą się wywyższać ani przy każdej okazji zdradzać publicznego zaufania, natychmiast stała się tematem żartów w całym mieście"
T.Pratchett

Adi
Posty: 1806
Rejestracja: sobota, 5 stycznia 2008, 23:16
Lokalizacja: Zaświaty

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Adi » piątek, 8 maja 2009, 13:17

@ rzecznik - hmm.. to one mają czas w pracy na czytanie forum i kawki :wink: :?: teraz, jak mam już przechlapane to chyba dostanę co najwyżej czarną polewkę 8)
Pamiętaj o pierwszej zasadzie budowania marki Ratusza - niezadowolony petent pochwali urzędnika może ze trzem osobom, a niezadowolony pożali się dziesięciu. Mam nadzieję, że następnym razem będzie lepiej.
Za to gorąco polecam załatwianie spraw u Pań z Wydziału Architektury !!!
rozumiemy się? Będziemy się rozumieć, będzie dobrze... nie będziemy się rozumieć... rozumiemy się?

Awatar użytkownika
DKS
Moderator forum
Posty: 3504
Rejestracja: wtorek, 14 września 2004, 10:14
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: DKS » piątek, 8 maja 2009, 14:15

@ Adi
hmm.. to one mają czas w pracy na czytanie forum
Jak urzędnicy nie czytają forum to źle, bo niby nie w s ł u c h u j ą się w głos ludu. Czytają, też niedobrze. Zwariować z wami można. :twisted:

P.S. Zaproszenie na kawę aktualne. Od siebie dorzucę syrenkę. Tą z wielkim biustem - rzecz jasna. :twisted:

Awatar użytkownika
grooby
Posty: 744
Rejestracja: czwartek, 21 czerwca 2007, 22:32
Lokalizacja: Ustka

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: grooby » piątek, 8 maja 2009, 14:58

Ban.an

Ty dalej nie widzisz różnicy pomiędzy marką a towarem (produktem) i nie chodzi tu o promowanie wimaginowanych rzeczy, tylko o promocję marki. Marka nie musi się koniecznie kojarzyc z konkretnym produktem, a np z grupą produktów (walorów) - czymś miłym, przyjemnym.
Proszę pomyśl o ochronie środowiska zanim wydrukujesz ten post

Awatar użytkownika
maj
Posty: 3626
Rejestracja: niedziela, 28 stycznia 2007, 06:12
Lokalizacja: Ustka

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: maj » piątek, 8 maja 2009, 15:13

Czytam sobie tą dyskusję nt. marki Ustki i w pewnym momencie straciłem orientację, co marką jest, a co nie. 8)
Rzut oka do SJP:
marka I
1. ?znak firmowy umieszczany na wyrobach?
2. ?jakość lub gatunek wyrobów danej firmy?
3. ?dobra opinia?

Te trzy objaśnienia wskazują, jakie działania należy podjąć, żeby Ustka była znana i pozytywnie postrzegana. Każdy z Was ma rację. A Forum pełne jest pomysłów na pozytywne zmiany... w sumie strategia nie jest potrzebna... wystarczą wydruki z Forum :wink:

Może wrzucę swoje trzy grosze, w odniesieniu do powyższych definicji:

1. Znak firmowy
Opracowanie LOGO i HASŁA - jedna próba spalona, druga pewnie też, więc gdzieś w 2012 (na Mistrzostwa?) będziemy mieli dobre logo.

2. Jakość
Powtórzę coś, co pisałem (pisaliśmy) kilkakrotnie (najpierw dyskutowaliśmy w trakcie sezonu - wniosków nie wyciągnięto, bo już sezon, a następny jeszcze daleko; potem ruszyliśmy z dyskusjami zaraz po zakończeniu sezonu, ale jeszcze przed uchwaleniem nowego budżetu - również bez nadziei na realizację)
Miasto winno zadbać o baaaaardzo przejrzystą politykę informacyjną odnośnie układu miasta, dojścia do głównych punktów miasta, czy atrakcji turystycznych (coś w stylu drogowskazów Plaża >>> 15 min (1km)) Chodzi mi o to, żeby przyjezdni czuli się tu pewnie, bez konieczności zbyt częstego pytania o pewne oczywiste rzeczy (plażę, bankomaty, duże sklepy, toalety, IT, hotele, parkingi :wink: , ścieżki rowerowe :wink: No i oczywiście dokończenie strony głównej - czyli anglo- i niemieckojęzyczna wersja oraz "wirtualny spacer"
Mój konik :wink: czyściutka plaża (maszyna do czyszczenia piachu :!: ), przebieralnie na europejskim poziomie - kiedyś wrzuciłem tu fotkę z, moim zdaniem, rozsądnym rozwiązaniem http://www.ustka.pl/forum2/viewtopic.php?p=44682#p44682" onclick="window.open(this.href);return false; , cywilizowane dojazdy do brzegu dla wózków inwalidzkich - ukłon w stronę fotki Mirka - a nie te z roku na rok krótsze plastiki
INWESTYCJE - Miasto robi parki, ulice i parkingi; prywaciarze - prywatna infrastruktura, jakość usług, wspomaganie imprez kulturalnych

3. Dobra opinia
Plon zebrany po spełnieniu punktów 1 i 2

Chciałoby się pisać jeszcze więcej, ale forum jest pełne tego wszystkiego.
"Ruchy władzy są strasznie przewidywalne, traktują Polaków jak głupich ludzi" (J. Stuhr)
Projekt niezależny "Ustka! To logiczne" https://www.facebook.com/groups/2293914710838298/

Awatar użytkownika
Topilzin
Posty: 6396
Rejestracja: niedziela, 4 lutego 2007, 13:26

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Topilzin » piątek, 8 maja 2009, 15:18

Zamiast urlopu na poludniu wybierz Ustke.I jeszcze kilka zdan o czystosci i ladnej plazy.
Obrazek
"Bagatelizować, bagatelizować i jeszcze raz bagatelizować... złapią za rękę, mówić że nie wasza."

Awatar użytkownika
elveez
Posty: 12199
Rejestracja: poniedziałek, 30 czerwca 2003, 15:01
Lokalizacja: Magierowo / Trocinowo
Kontakt:

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: elveez » piątek, 8 maja 2009, 15:19

Banan wybierajac produkt np laptopa z prockiem Intel kupujesz produkt ktorego wyznacznikiem jest np tech. centrino ..marke okresla logo Centrino.
http://twojepc.pl/news4425.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Grooby mozesz dla Ustki jakis chociazby wyjaskrawiony przyklad podac ?

Topek z jpg wynika ze Uska stoi na glowie :lol:
Ciekawostki z regionu i nie tylko. Zapraszam na mój kanał. http://www.youtube.com/user/elveezultra/videos
Obrazek

Awatar użytkownika
maj
Posty: 3626
Rejestracja: niedziela, 28 stycznia 2007, 06:12
Lokalizacja: Ustka

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: maj » piątek, 8 maja 2009, 15:20

Topilzin. Wiesz jak ciężko płaski monitor do góry nogami postawić :lol: :?:
"Ruchy władzy są strasznie przewidywalne, traktują Polaków jak głupich ludzi" (J. Stuhr)
Projekt niezależny "Ustka! To logiczne" https://www.facebook.com/groups/2293914710838298/

Adi
Posty: 1806
Rejestracja: sobota, 5 stycznia 2008, 23:16
Lokalizacja: Zaświaty

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Adi » piątek, 8 maja 2009, 15:23

Topilzin, pomysł i grafika 10/10
rozumiemy się? Będziemy się rozumieć, będzie dobrze... nie będziemy się rozumieć... rozumiemy się?

Adi
Posty: 1806
Rejestracja: sobota, 5 stycznia 2008, 23:16
Lokalizacja: Zaświaty

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Adi » piątek, 8 maja 2009, 15:25

rzecznik pisze:
P.S. Zaproszenie na kawę aktualne. Od siebie dorzucę syrenkę. Tą z wielkim biustem - rzecz jasna. :twisted:
rozumiem, że nie chodzi o drewnianą ... 8)
rozumiemy się? Będziemy się rozumieć, będzie dobrze... nie będziemy się rozumieć... rozumiemy się?

Awatar użytkownika
Topilzin
Posty: 6396
Rejestracja: niedziela, 4 lutego 2007, 13:26

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Topilzin » piątek, 8 maja 2009, 15:30

Jak widać Ustka nie stoi na głowie lecz cała reszta a wszystkie drogi muszą prowadzić do tego kurortu.Takie wrażenie należy wywołać.
"Bagatelizować, bagatelizować i jeszcze raz bagatelizować... złapią za rękę, mówić że nie wasza."

Awatar użytkownika
Ban.an
Posty: 1445
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 13:31

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Ban.an » piątek, 8 maja 2009, 16:06

elveez,kupując lapka patrzysz na jego wygląd czy na to co ma w środku?Czy lepiej kupić acera lub asusa, bo to znane marki,ale w środku nic ciekawego,czy kupić takiego msi czy inną toshibę bo ma lepsze podzespoły,mimo,że to mniej znane marki marki?
To o co walczę skwitował maj,najpierw zadbajmy o to byśmy mieli co pokazać,a marka się sama z czasem wypromuje.
Najpierw to trzeba ustalić jakich ludzi chcemy ściągnąć do Ustki,a nie by Ustka była znana,bo o to nie trzeba się martwić - jest znana.
Ale jasne,lepiej wymyślać tytuły do nieistniejących piosenek a później się dziwić,że nikt nas nie zna z naszych dzieł.
" (...) możliwość, by miastem rządzili wybierani szacowni członkowie społeczności, którzy obiecają, że nie będą się wywyższać ani przy każdej okazji zdradzać publicznego zaufania, natychmiast stała się tematem żartów w całym mieście"
T.Pratchett

ODPOWIEDZ