Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Wypowiedz się na aktualne tematy związane z Ustką. Napisz co Ciebie drażni, irytuje i zachwyca. Podziel się z innymi swoimi spostrzeżeniami.

Moderator: DKS

Włodzimierz Siudek
Posty: 1993
Rejestracja: niedziela, 22 maja 2005, 09:34

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Włodzimierz Siudek » sobota, 15 października 2011, 07:58

Topilzin pisze:Siudek ! co jest pytam bo Zając halsuje aktualnie ? Jak tak bez srategii
a co to Siudek to już też nie może na rowerze pohalsować? :lol: Strategia jest i tak zostanie wykorzystana, jakie kompetencje i chęci będa mieli korzystajacy z tego źródla. Logotyp jest wykorzystywany przez wydzial promocji. Ale to 10% strategii, więc o co burza u internautów? Te logo przeżywają jak małe dzieci. Problemem jest te 90% - to jest zinternalizowanie treści, zmiana świdomości i realizacja. A jak to z takimi dokumentami bywa nieliczni czytają. :wink:

Awatar użytkownika
celestyn
Posty: 3225
Rejestracja: piątek, 1 sierpnia 2008, 22:06

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: celestyn » sobota, 15 października 2011, 09:01

Włodzimierz Siudek pisze:(...)Strategia jest i tak zostanie wykorzystana, jakie kompetencje i chęci będa mieli korzystajacy z tego źródla.
Żadne odkrycie ameryki to to nie jest. Urzędnicy i radni wiele rzeczy by mogli gdyby im się chciało tak jak najczęściej nie chce, myśleli i przewidywali tak często jak wykazują krótkowzroczność i poparli to odpowiednim wkładem pracy zamiast zbijać bąki jak to robi np. Wszółkowski. Logotyp jest wykorzystywany przez wydzial promocji.
Włodzimierz Siudek pisze:Ale to 10% strategii, więc o co burza u internautów? Te logo przeżywają jak małe dzieci. Problemem jest te 90% - to jest zinternalizowanie treści, zmiana świdomości i realizacja. A jak to z takimi dokumentami bywa nieliczni czytają. :wink:
Czytałem dokument i niewiele z niego wynika. Te niby 10% (wg. radnego) jakie stanowi logo to w tej chwili 99%. Ludzie przeżywają to logo bo jest zwyczajnie gówniane i nie kojarzy się z Ustką ale o tym już tu pisaliśmy i w postach wyżej nawet sam autor nie potrafił zbić np. mojej argumentacji w tym względzie. Te pozostałe 90% (wg. radnego) na ten moment w praktyce nie istnieje. Potwierdził to swoją wypowiedzią naczelnik wydziału (bez)promocji, z jego słów na spotkaniu wynika jasno, że całą strategia na ten moment to logo na budynku dworca, kolejne na wjeździe i parę pisemnych monitów (niekoniecznie jego) o więcej połączeń kolejowych do Ustki. Ot i cała strategia - realnie wkład uczciwej pracy wyniósł w sumie pewnie z jeden, a może ze dwa dni. Żałosne!
Nie ten jest mądrzejszy kto wyżej stoi i głośniej krzyczy
Piszę poprawnie po polsku

Awatar użytkownika
Platichthys_flesus
Posty: 1605
Rejestracja: wtorek, 1 sierpnia 2006, 07:20
Lokalizacja: Ustka

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Platichthys_flesus » sobota, 15 października 2011, 11:28

Panie Radny, strategia nie trybi i nie zatrybi, bo nikt w Panem włącznie (jak wynika z Pańskich wypowiedzi w tym wątku) nie jest w stanie powiedzieć o co w niej chodzi i jak ma być realizowana w praktyce. To po pierwsze. Po drugie, dlaczego ja mam zmieniać swoją świadomość pod coś, co moim zdaniem jest wykonane po prostu brzydko (nie mówię o logo, tylko o strategii jako dokumencie, który jest dostępny na stronie ? to jest po prostu niechlujne i ja nie będę się pod tym podpisywać)? Co innego drafty, które wykonują amatorzy, a co innego praca, za którą płci się już grube pieniądze. Od tej wymaga się nie tylko treści ale też tego, żeby to się ?jakoś? prezentowało. Zresztą z tą treścią jak jest, to też już było przemielone. Pustosłowie. I nie ma co się chwalić, że Ustka jako jedyna ma ?brand retroaktywny?, bo za tym nic nie idzie. Poza tym brand to się ma wtedy, kiedy nie trzeba o tym na każdym kroku wspominać.
http://www.pustamiska.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nic trudnego zrobić coś dobrego
Konsument głosuje portfelem

Awatar użytkownika
Platichthys_flesus
Posty: 1605
Rejestracja: wtorek, 1 sierpnia 2006, 07:20
Lokalizacja: Ustka

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Platichthys_flesus » sobota, 15 października 2011, 13:16

Zapomniałm jeszcze
Po trzecie - dlaczego to mieszkaniec, retaurator, kwaterodawca ma dostosowywać swoją świadomość do urzędu? To oni są na pierwszej linii kontaktu turysta-miasto i niestety, ale lepiej znają ich odczucia.
Strategia natomiast wraz z jej wizualną częścią została de facto przyjęta zaocznie. A niech Pan powie szczerze. Zna Pan chociaż jedną osobę, której by się logo i gadżety z nim podobały? Która chciałby to mieć w posiadaniu? Chociażby za darmo? Ja nietety nie. Esencjonalna niech będzie tutaj wypowiedź jednego pana na profilu fecebookowym Ustki:
Obrazek
Obrazek

ale będziemy się kopać z koniem, że jest super i wystarczy obkleić miasto, by się sprzedało. No nie. I tu czarowanie rzeczywistości "aktywnością w eleganckim stylu" nic nie da.
http://www.pustamiska.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nic trudnego zrobić coś dobrego
Konsument głosuje portfelem

Awatar użytkownika
Platichthys_flesus
Posty: 1605
Rejestracja: wtorek, 1 sierpnia 2006, 07:20
Lokalizacja: Ustka

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Platichthys_flesus » wtorek, 8 listopada 2011, 18:27

można też szyderstwem ;-)
Załączniki
normalnie ameryka.jpg
normalnie ameryka.jpg (60.03 KiB) Przejrzano 1643 razy
gwiazda.jpg
gwiazda.jpg (94.3 KiB) Przejrzano 1643 razy
http://www.pustamiska.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nic trudnego zrobić coś dobrego
Konsument głosuje portfelem

Awatar użytkownika
Platichthys_flesus
Posty: 1605
Rejestracja: wtorek, 1 sierpnia 2006, 07:20
Lokalizacja: Ustka

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Platichthys_flesus » wtorek, 8 listopada 2011, 21:09

Obrazek
http://www.pustamiska.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nic trudnego zrobić coś dobrego
Konsument głosuje portfelem

Awatar użytkownika
elveez
Posty: 12199
Rejestracja: poniedziałek, 30 czerwca 2003, 15:01
Lokalizacja: Magierowo / Trocinowo
Kontakt:

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: elveez » wtorek, 8 listopada 2011, 21:13

Podoba mi sie to! chyba kojarze z motywem kronik prl.
Ciekawostki z regionu i nie tylko. Zapraszam na mój kanał. http://www.youtube.com/user/elveezultra/videos
Obrazek

Edward
Posty: 2812
Rejestracja: poniedziałek, 14 lipca 2003, 18:29

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Edward » wtorek, 8 listopada 2011, 22:55

Na październikowej sesji pytałem, kiedy skończy się wydawanie pieniędzy na promocję logo zamiast na promocję miasta. Nie doszło do dyskusji, więc chyba trzeba będzie zgłosić oficjalny wniosek. Najwyżej przegram głosowanie - zresztą nie pierwszy raz. Mam jednak nadzieję, że w przyszłym roku nie wydamy na rozpowszechnianie tego bubla ani grosza.
A ta fotka z Ameryką nawet mi się podoba; to prawdziwe retro i pomysł wart rozwinięcia.
Edward Zając

Awatar użytkownika
celestyn
Posty: 3225
Rejestracja: piątek, 1 sierpnia 2008, 22:06

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: celestyn » wtorek, 8 listopada 2011, 23:30

Ratuszacy jak leśne dziadki z PZPN, analogia do usteckiej strategii z badziewiastym logo zamiast herbu aż kole w oczy.
I tu i tu zamieniono to co oczywiste na jakąś tandetę opierając się podobno na badaniach. I tu i tu ludzie takiego działania po prostu nie akceptują i nie mogą uwierzyć w aż taką głupotę decydentów.
http://euro2012.wp.pl/title,Skandal-boj ... caid=1d590" onclick="window.open(this.href);return false;
Większość kibiców nie akceptuje koszulek, na których w miejscu godła naszyto logo związku piłkarskiego.
Różnica tylko taka, że u nas logo zastąpiło nie godło tylko herb.
Nie ten jest mądrzejszy kto wyżej stoi i głośniej krzyczy
Piszę poprawnie po polsku

Awatar użytkownika
Mirek
Posty: 7650
Rejestracja: wtorek, 5 kwietnia 2005, 21:39
Lokalizacja: HB 13

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Mirek » środa, 9 listopada 2011, 06:29

Mam jednak nadzieję, że w przyszłym roku nie wydamy na rozpowszechnianie tego bubla ani grosza.
Ciapki Wam sie nie podobają?
W głowach sie Wam chyba poprzewracało.
Toż to dzieło sztuki.
Sorki.
Przez duze S czyli Sztuki..... :idea:

Obrazek
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."

Edward
Posty: 2812
Rejestracja: poniedziałek, 14 lipca 2003, 18:29

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Edward » środa, 9 listopada 2011, 07:07

celestyn: przeglądnąłem wpisy na temat nowych wzorów koszulek dla reprezentacji. Dziwi mnie, że to zwykli "kibole" mają poglądy patriotyczne, a góra ... Analogia do wyglądu koszulek i logo widoczna.
Mirek: jesteśmy z prowincji i nie rozumiemy sztuki przez duże "S". Ja w dodatku, jak mi powiedział artysta - projektant, jestem za stary aby to zrozumieć. Powiedział też: zapłacone, możecie wyrzucić do kosza! Miał rację ... i tylko szkoda, że go natychmiast nie posłuchała większość radnych.
Edward Zając

Adi
Posty: 1806
Rejestracja: sobota, 5 stycznia 2008, 23:16
Lokalizacja: Zaświaty

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Adi » środa, 9 listopada 2011, 09:49

Jak facet już dostał pieniądze to był arogancki i tak Cię potraktował. Jakby z nim umowa była tak skonstruowana, że dostałby zapłatę dopiero po zaopiniowaniu pozytywnym tego logo i tej strategii przez radę miasta, albo przez burmistrza po zasięgnięciu opinii radnych, gościu inaczej by śpiewał. Zrobił w wała jak chciał i na koniec powiedział "pocałujcie mnie w .... logo".
Też współpracuję z agencjami reklamowymi i również tworzyliśmy różne logo czy strategie wizerunkowe, ale zawsze umowa była tak skonstruowana ,że pieniądze szły dopiero wtedy, jak zaakceptowaliśmy robotę bez uwag. A uwag było zawsze mnóstwo. Czasami dopiero dwudziesta czy trzydziesta koncepcja była przyjęta. Nie było zmiłuj. Był dobry efekt była kasa.
rozumiemy się? Będziemy się rozumieć, będzie dobrze... nie będziemy się rozumieć... rozumiemy się?

Awatar użytkownika
Platichthys_flesus
Posty: 1605
Rejestracja: wtorek, 1 sierpnia 2006, 07:20
Lokalizacja: Ustka

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Platichthys_flesus » środa, 9 listopada 2011, 13:17

Odsłuchałam sobie dzisiaj nagrania z posiedzenia Komisji Budżetowej opiniującej strategię, a w głównej mierze logo i wnioski są takie.
Radni dali sobie wcisnąć ciemnotę z obawy, że w oczach światowców sami za ciemnotę zostaną uznani. Mało tego, to dali to sobie jeszcze wcisnąć krzykiem.

Po drugie. Radny Zając i Koski, jak się okazało już na komisji słusznie wiercili dziurę w brzuchu z herbem, ponieważ logo Puli, na które powołuje się autor, jest niczym innym jak wariacją nt. herbu miasta. Dobór kolorów dla mnie jest straszny, ale może Chorwaci tak lubią (sadząc po herbie).

Poza tym sam autor stwierdza, że logo tak naprawdę jest puste i trzeba go wypełnić. Problem w tym, ze jednak w ogólnym odbiorze jest on brzydkie i tyle. I nic się nie da poradzić. Autor argumentuje, że targetem nie są mieszkańcy i branża turystyczna. Jak rozumiem również nie są nim studenci Wyższej Szkoły Reklamy ponieważ oni mają wiedzę teoretyczną, której przeciętnemu Kowalskiemu brakuje. Ba. Nawet nie będzie o nią zabiegać, bo do swojej profesji jej nie potrzebuje. Potrzebuje pewnie miłych, sielankowych skojarzeń.

Kolejny argument, żeby zaskoczyć kontrastem, bo wszyscy mają plaże. Otóż nieliczni mają już tą plaże ;-) Wszyscy idą w stronę kompletnej abstrakcji. A co za tym idzie, wróżymy powrót do tradycyjnych, obrazkowych form. Ale nie w tym rzecz. Rzecz w tym, żeby chcieć to wykorzystywać, skoro ma pomagać sprzedawać produkt. I dlatego radny Zając miał rację, by wyjść z tym do branży turystycznej. Zresztą w strategii nawet zaproponowane było gwiazdkowanie obiektów logo, ale tego gwiazdkowania po ponad pół roku jeszcze w Ustce nie widziałam.

Ale co się dzieje z perspektywy czasu. Sam autor podkreśla, że nie istota jest sprzedaż logo. Tym czasem ja odnoszę wrażenie, że w tym sezonie poczyniono wszystko, by sprzedać logo. Ono nie było gdzieś obok, tylko głównym elementem. Zresztą widać to na tablicach wjazdowych i to jest esencją, co z tą całą dyskusją zostało poczynione.


Adi ma rację. Ciekawa jestem, jak wyglądałaby dyskusja, gdyby umowa była skonstrowana w inny sposób.
http://www.pustamiska.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nic trudnego zrobić coś dobrego
Konsument głosuje portfelem

Włodzimierz Siudek
Posty: 1993
Rejestracja: niedziela, 22 maja 2005, 09:34

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Włodzimierz Siudek » środa, 9 listopada 2011, 16:24

Adi pisze:Jakby z nim umowa była tak skonstruowana, że dostałby zapłatę dopiero po zaopiniowaniu pozytywnym tego logo
- kto przygotowal podstawy umowy i ją podpisał? - chyba to stało w urzędzie. Wykonawca jedynie miał komfortowa sytuację. Uważam jednak, że wzruszenie logo i ponowne prace nad logo byłyby błędem. Od początku akceptowalem logo i strategię, teraz powinien być czas nad wdrażanie i nalezy to zrobić najlepiej, jak mozliwe. Ale to demokracja zdecyduje, gdy radny złoży wniosek.

Awatar użytkownika
celestyn
Posty: 3225
Rejestracja: piątek, 1 sierpnia 2008, 22:06

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: celestyn » środa, 9 listopada 2011, 16:44

Platichthys_flesus pisze:(...)Radni dali sobie wcisnąć ciemnotę z obawy, że w oczach światowców sami za ciemnotę zostaną uznani. Mało tego, to dali to sobie jeszcze wcisnąć krzykiem.
Tak to się kończy kiedy zaścianek chce udawać elitę nie tylko przed lokalnym "plebsem".
Platichthys_flesus pisze:(...). Ciekawa jestem, jak wyglądałaby dyskusja, gdyby umowa była skonstrowana w inny sposób.
Gdyby umowa była skonstruowana mądrze (czytaj na warunkach korzystnych dla miasta) to autor z pewnością by się lepiej postarał bo musiałby stworzyć projekt na poziomie zadowalającym ratuszaków. Inaczej zwyczajnie za swoją pracę nie dostałby ani grosza. Biorąc to pod uwagę nie byłby taki hardy i musiałby w projekcie uwzględnić opinie i zastrzeżenia ratuszaków bo nie miałby gwarancji, że projekt zostanie przyjęty a tym samym zapłacony.
Nie ten jest mądrzejszy kto wyżej stoi i głośniej krzyczy
Piszę poprawnie po polsku

Adi
Posty: 1806
Rejestracja: sobota, 5 stycznia 2008, 23:16
Lokalizacja: Zaświaty

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Adi » środa, 9 listopada 2011, 16:50

Oczywiście, że w urzędzie radny Włodzimierzu, nigdzie nie sugerowałem odpowiedzialności rady. Zostawiając już sprawę logo, chciałbym zauważyć, że często radni muszą opiniować i głosować rzeczy błahe, drobnostki jakieś, a istotnych spraw nie konsultuje się. To jest luka do załatania. Może przy okazji zmian statutu miasta?
rozumiemy się? Będziemy się rozumieć, będzie dobrze... nie będziemy się rozumieć... rozumiemy się?

Edward
Posty: 2812
Rejestracja: poniedziałek, 14 lipca 2003, 18:29

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Edward » środa, 9 listopada 2011, 16:59

Problemem jest, że obecnie wydajemy pieniądze na popularyzację logo a nie na promowanie miasta. Oczywiście możliwe jest takie działanie, ale aby było skuteczne, to trzeba byłoby na to przeznaczyć kwoty nieporównanie większe, na jakie Ustki nigdy nie będzie stać. Po prostu obecne logo nikomu i niczym nie kojarzy się z Ustką i tym, co stanowi o popularności naszego miasta. Po prostu wmówiono nam, że każdy produkt można sprzedać, gdy się go odpowiednio zareklamuje. Zapomniano, że ta odpowiednia reklama kosztuje a klient da się nabrać tylko raz.
Nie sądzę, aby w głosowaniu nad tym logo decydowała obawa przed ośmieszeniem się przed artystą ze stolicy. Decydujący o wyniku głosowania był moment oświadczenia, że za wszystko już zapłacono, więc możemy produkt wyrzucić do kosza. To był mocny cios po którym część radnych zwątpiła w sens oporu.
Edward Zając

Awatar użytkownika
Platichthys_flesus
Posty: 1605
Rejestracja: wtorek, 1 sierpnia 2006, 07:20
Lokalizacja: Ustka

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Platichthys_flesus » środa, 9 listopada 2011, 19:37

zastanawiam się, czy Ci, którzy się tak rozpływali nad uniersalizmem tego logo byliby równie bezkrytyczni, gdyby przyszło im zapłacić za nie z własnej kieszeni. A jeżeli tak, to zawze można złożyć miastu ofertę zakupu ;]

Dawno temu nad brzegiem morza...
Obrazek
http://www.pustamiska.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nic trudnego zrobić coś dobrego
Konsument głosuje portfelem

rzfireck
Posty: 204
Rejestracja: wtorek, 18 marca 2008, 09:49

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: rzfireck » środa, 9 listopada 2011, 22:24

Fląderko możesz rozwinąć znaczenie tajemnicznego terminu "gwiazdkowanie obiektów logo"?

Sprzedaż logo, masz przez to rozumieć, mimo, że nie rozumię idei logo, mam je zrozumieć bądź pokochać :wink:
Jak to jest, że o przyszłości wykształciuchów decydują nie wykształciuchy? Takie rzeczy tylko w Polsce!

Awatar użytkownika
Platichthys_flesus
Posty: 1605
Rejestracja: wtorek, 1 sierpnia 2006, 07:20
Lokalizacja: Ustka

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Platichthys_flesus » czwartek, 10 listopada 2011, 08:40

@rzfireck,
chodzi o kategoryzację. Przepraszam, że tak niejasno się wyraziłam. Standardowe gwiazdki miałyby być zastąpione logo w kol. żółtym, a nazwa obiektu miałaby być w bordo.
http://www.pustamiska.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nic trudnego zrobić coś dobrego
Konsument głosuje portfelem

ODPOWIEDZ