Strona 41 z 46

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

: poniedziałek, 7 stycznia 2013, 13:33
autor: Edward
Adi dobrze zna obieg dokumentów i urzędnicze zależności. Każda umowa musi być taka, jak sobie życzy burmistrz. Rzeczą radcy prawnego jest tak ją skonstruować, aby była zgodna z prawem. Radca prawny i urzędnicy nie rozpatrują, czy umowa jest korzystna dla miasta czy też nie - chociaż swoje wiedzą.
I jeszcze jedno - nie chciałbym nawet słyszeć o jakimś nowym logo! Mamy piękny herb i z niego korzystajmy.
Edward Zając

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

: poniedziałek, 7 stycznia 2013, 17:05
autor: celestyn
Edward pisze:Nie było wszystko takie proste; gdyby Rada odrzuciła logo, byłoby to wystąpienie przeciw burmistrzowi i urzędnikom.
I takie wystąpienie przeciw byłoby bardzo prawidłowe i pozytywne. Bo rada m.in. właśnie od tego jest by strzec interesu miasta i mieszkańców patrząc urzędnikom na ręce i kiedy oni robią źle, dawać im czytelny i zdecydowany sygnał np. w postaci uchwał, że nie tędy droga.
Edward pisze:Niektórzy radni nigdy tego nie zrobią, niezależnie od sytuacji.
Tacy radni są szkodliwi społecznie i radnymi nigdy być nie powinni. A wyborcy wszelkimi dostępnymi narzędziami prawnymi powinni dążyć do złożenia przez takich radnych mandatu. Niestety na nasze nieszczęście lokalna społeczność jest bierna i obywatelsko niedojrzała.
Edward pisze:Branża tutystyczna logo "olewała", ale większość z nich też woli się nie narażać, niekiedy aż do przesady.
Edward Zając
Większość woli się nie narażać aż do przesady, bo duża część oficjalnej miejscowej branży turystycznej jest zależna od ratusza w tym sensie, że doi na różne sposoby publiczną kasę z ratusza. Albo w postaci składek i dotacji na lokalne organizacje i stowarzyszenia albo w postaci umorzeń podatków itp. itd. A kto by zadzierał z dojną krową.

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

: poniedziałek, 7 stycznia 2013, 21:21
autor: Artur Mazur
Warszawa została przy syrence i najczęściej stosuje herb.

Obrazek

Obrazek

Kod: Zaznacz cały

Szesnaście syrenek narodowych, znanych doskonale z czasu Euro 2012 w Warszawie poszło w dobre ręce. Prezydent stolicy przekazała umowę darowizny Jurkowi Owsiakowi. Syrenki będą licytowane podczas 21.finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

Szesnaście syrenek w barwach narodowych państw biorących udział w mistrzostwach stały wtedy na ulicach Warszawy. Część ozdabiało strefę kibica.- przypomniała Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent Warszawy. - Syrenki zdobyły sympatie kibiców, zarówno gości, jak i warszawiaków. Były tłem licznych pamiątkowych zdjęć ze stolicy.

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

: wtorek, 8 stycznia 2013, 15:03
autor: maj
Problem z logo nie leży w jego wyglądzie, ale w eksploatacji. Jakiekolwiek bo ono nie było należy je wpierw wypromować, żeby ono wypromowało później produkt.
W "usteckim" wydaniu promocja logo skupiła się tylko na nim, zamiast skojarzyć nowy znak z morzem i latem. I tak stojąc na dworcu w Krakowie widzę... logo Ustki, które samo w sobie nic mi nie mówi, ba nawet nie sugeruje czegokolwiek poza nazwą Ustka. Zamiast efektownie wkomponować je w widoki naszego miasta, widzimy dziwną - nawet nie intrygującą - kolorową planszę z jakimś napisem. Gadżety promocyjne rozprowadzane przez LOT przypominają "firmówki" rozprowadzane, przez mały podmiot gospodarczy, a nie poważne materiały promocyjne. A samo logo jest eksponowane jedynie jako malutki prostokącik we wszelkiego typu wydawnictwach... obok nowego herbu miasta.
No i zmiana kolorystyki. Oryginałem jest purpura + żółty. Ale nie "ktoś" się uprał, żeby stosować wersję alternatywną i szlachetną - zwracającą uwagę" purpurę obsesyjnie "gasi' pomarańczowożółtym tłem, przez co cały urok logo pryska.
W "usteckim" wydaniu logopromocja wygląda tak, jakby "ktoś" na siłę kazał Ustce to logo - podobnie jak herb - wprowadzić... a potem się martwcie.

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

: wtorek, 8 stycznia 2013, 15:32
autor: errorkowski
O naszym logo dyskutują też w Darłowie gdzie tamtejszy burmistrz chce odświeżyć 9-cio letnie logo. Warto poczytać jego
blog- arkadiuszklimowicz.pl na którym rozmawia z mieszkańcami miasta. ciekawy mają budżet na 2013r - inwestycje za
kilkadziesiąt milionów w tym wiszący most z obwodnicą ponad kanałem portowym za ponad 15 mln. w IV kw 2013 pojedziemy tą drogą z Ustki do Koszalina.

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

: wtorek, 8 stycznia 2013, 15:39
autor: Mirek
Po pierwsze, opracowenie nowego znaku promocyjnego (loga) - nic by Darłowa nie kosztowało. W przeciwieństwoi e do Ustki mamy w Biurze Promocji Miasta specjalistów wysokiej klasy, którzy są w stanie wykonać takie zadanie "za darmo" a dokładnie w ramach normalnych obowiązków zawodowych. Po drugie - herb i logo to zupełnie coś innego. Jedno nie może zastępować drugiego.
Burmistrz Darłowa.

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

: wtorek, 8 stycznia 2013, 15:42
autor: Platichthys_flesus
@Maj,
nie zgodze się, ale nie we wszystkim. Żeby coś funkcjonowało w promocji, to musi się jakoś estetycznie prezentować. Odpowiedzą na to niech będzie entuzjazm, z jakim branża turystyczna podchodzi do logo. Bo w końcu również wykorzsytanie znaku przez branże zakładała strategia. Tymczasem wskaż mi chociaż jedną kwaterę, która ów twór umieściła obok swojej nazwy.
Wiesz, odpowiedz sobie sam - chciałbyś to mieć jako symbol swojej działalności?
I od odpowiedzi na to pytanie rozpoczynamy dalsze prace nad symbolu wdrażaniem.

Na to logo zmarnowano już wystarczająco dużo pieniędzy, czasu i energii.

I jakbyś Maju nie próbował tego wprowadzić - jeteśmy tak skonstruowani, by to co nieładne odrzucać. A to jest w odbiorze większości niestety brzydkie.

@Mirek,
może moje posty o stocklogos przeczytali ;)

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

: wtorek, 8 stycznia 2013, 15:45
autor: Mirek
@Mirek,
może moje posty o stocklogos przeczytali ;)
Pewnie tak :)




Poczytajcie artykuł o nowym zakładzie na na samym koncu podziękowania!!!!
http://arkadiuszklimowicz.pl/index.php/ ... tworni-ryb" onclick="window.open(this.href);return false;


Cos w Ustce nie gra!!!!Zdecydowanie.

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

: wtorek, 8 stycznia 2013, 15:48
autor: Platichthys_flesus
to z 2010 rou, ale tez zwróciłam od razu na to uwagę.
Kiedy ostatnio w Ustce jakiś zakład pracy otwarto?

Patriotyzm lokalny mnie opuszcza...

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

: wtorek, 8 stycznia 2013, 17:08
autor: Ania21
http://forum.gp24.pl/lista-najwiekszych ... at-t80285/" onclick="window.open(this.href);return false;

Coś jest na rzeczy. Ciekawe jak szybko mojego posta z moderują :D .

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

: wtorek, 8 stycznia 2013, 18:47
autor: Mirek
Ciekawe jak szybko mojego posta z moderują :D .
A dlaczego maja zmoderować?

Wyjaśnij.

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

: wtorek, 8 stycznia 2013, 19:05
autor: Adi
Skoro Błądkowski pokazał jak to robią mądrzejsi to i ja dorzucę coś od sąsiadów ale tych od wschodu:
http://www.leba.pl/atrakcje/lebskie-piwo.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Odnośnie logo - nasz mądry burmistrz kupił jedynie wersję podstawową znaku w dwóch wersjach kolorystycznych (rysunek 57 strona 99 na poniższym linku). Nie kupiono całej linii wizualnej związanej z logo, która wygląda zdecydowanie lepiej i jest w tym jakiś zamysł (Szkice na rysunku 58 strona 101 jego zastosowania dalej). Kupiono towar NIEKOMPLETNY.

http://www.ustka.pl/new/pliki/promocja/ ... _Ustka.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;


żaden śpiący radny nie zadał wtedy pytania, co właściwie kupił miłościwie nam panujący doktor inżynier...

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

: wtorek, 8 stycznia 2013, 20:30
autor: Platichthys_flesus
to już nie ma co robić piwa. Wszyscy wkoło mają ;)
Jakieś usteckie modżajto wymyślić ;DDDD

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

: wtorek, 8 stycznia 2013, 20:39
autor: Topilzin
Platichthys_flesus pisze:to już nie ma co robić piwa. Wszyscy wkoło mają ;)
Jakieś usteckie modżajto wymyślić ;DDDD
Ustecką nalewkę babuni.Retroaktywnie.Uśmiech boormiszcza zamiast sołtysa. :lol:
Lub "ustecki mocz pawiana".Orginalny "mocz pawiana" był we flocie swego czasu z suszonych owoców , wody i cymsika.Marka pewno jeszcze niezarejestrowana bo to była nazwa potoczna. :lol:

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

: wtorek, 8 stycznia 2013, 20:51
autor: Platichthys_flesus
dobre, Topek, dobre ;D

umknęło mi jednak, że ze względu na wybitne walory uzdrowiskowe w Ustce nie można nic produkować.

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

: środa, 9 stycznia 2013, 08:50
autor: maj
Platichthys_flesus pisze:(...) Tymczasem wskaż mi chociaż jedną kwaterę, która ów twór umieściła obok swojej nazwy.(...)
Wiesz, odpowiedz sobie sam - chciałbyś to mieć jako symbol swojej działalności?(...)
Odnośnie wykorzystania logo przez podmioty prywatne, to nie jest nowością, że raczej jedyne co ich interesuje w Ustce jest jej lokalizacja. Nie tylko w kwestii logo kwaterodawcy są w opozycji do Ratusza.

Druga część cytatu... Odpowiedziałbym , że TAK. Ma ono jakiś potencjał. Osobiście mi logo w wersji: purpurowe tło i żółty wzór, oraz jego wielokolorowe klony i modyfikacje bardzo odpowiadają. Ale samo kupno logo, jak to miało miejsce w przypadku Ratusza, przypomina mi kupno wypasionego telewizora przez staruszkę/staruszka (dla poprawności medialnej zaznaczyłem obie płcie i zastrzegam, że nie dotyczy to wszystkich osób w podeszłym wieku 8) ), która poza przyciskami ON-OFF i program, dźwięk, nie potrafi z nim nic innego z takim cackiem zrobić. Do wypromowania znaku potrzeba FACHOWCÓW - solidnej agencji promocyjnej, a nie urzędników z Ratusza, którzy po omacku bawią się logo. A to oczywiście wiąże się z niebanalnymi kosztami. A te, wg. Radnych, są zbędne... jak zresztą cała promocja Miasta, co widać w kolejnych budżetach.

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

: środa, 9 stycznia 2013, 09:29
autor: Platichthys_flesus
nie Maj... Nie mogę się zgodzić, chociażby dlatego, że znam nastroje jakie wywołuje to logo.
Nawet przy nowym filmie promocyjnym - całkiem porządnym, a logo na koniec też ładnie wplecione - komentarz są takie, że "wszytsko psuje to (tutaj pada określenie, nierzadko w języku nieparlamentarnym ;)) na końcu".
I co zrobić? Dalej inwestować czas i pieniądze w nietrafiony zakup? Żeby się przyjął, chociaż nie przyjmie się za Chiny, jeżeli do tej pory nie tyle, że nie pomaga, a po prostu wadzi?

Logo Szklarskiej Poreby również powstało pod patronatem 2ba. Jest koszmarne. Nie ma to na szczęście wpływu na urok Szklarskiej, ale sama wolałabym, by tamtejsi włodarze, zamiast inwestować w to, żeby mi się to logo w końcu spodobało, zainwestowali w coś innego, np. szersze chodniki.

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

: środa, 9 stycznia 2013, 10:00
autor: maj
Jeżeli coś powstało, to oczywiste, że jednym pasuje innym nie i to jest naturalna kolej rzeczy. Pozostawmy więc sferę estetyczną logo, bo w tej nigdy konsensusu nie osiągniemy.

Z drugim wątkiem zgodzę się z Tobą. Na chwilę obecną faktycznie nie ma sensu pompować kasy w logo, bo zostało ono udupione już na początku ścieżki, która, wg. Strategii Marki, nie była taka zła. Brakło jedynie kompetencji i woli do jej realizacji. Politycznie można by jeszcze dorzucić słowo "kryzys czegoś tam..." i mamy odpowiedź na niepowodzenie Strategii.

Czy w ogóle jest sens tworzenia nowego logo w obecnych uwarunkowaniach kompetencyjnych, ekonomicznych i politycznych Ustki?

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

: środa, 9 stycznia 2013, 10:44
autor: Adi
maj pisze: Czy w ogóle jest sens tworzenia nowego logo w obecnych uwarunkowaniach kompetencyjnych, ekonomicznych i politycznych Ustki?
Bardzo ciekawy jest ten aspekt polityczny. Bo oto organizacja LOT otwarcie zanegowała działania burmistrza proponując wrzucenie logo do kosza. Tak się wcześniej nie zdarzało. To już drugi policzek wymierzony burmistrzowi Olechowi w ostatnim czasie, pierwszym było przyznanie przez inne stowarzyszenie zardzewiałej kotwicy wybranemu przez niego zastępcy, p. Kwiatkowskiemu. Dla mnie nie ulega wątpliwości, że coś się dzieje pod usteckim dywanem politycznym ...

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

: środa, 9 stycznia 2013, 11:02
autor: celestyn
maj pisze:Jeżeli coś powstało, to oczywiste, że jednym pasuje innym nie i to jest naturalna kolej rzeczy. Pozostawmy więc sferę estetyczną logo, bo w tej nigdy konsensusu nie osiągniemy.
Oczywiste, w końcu niektórym osobisty zmysł estetyczny podpowiada, że i g...no na chodniku nie wygląda źle.
maj pisze:Z drugim wątkiem zgodzę się z Tobą. Na chwilę obecną faktycznie nie ma sensu pompować kasy w logo, bo zostało ono udupione już na początku ścieżki, która, wg. Strategii Marki, nie była taka zła.
Od początku nie było sensu pompować kasy w to logo. I nie dlatego, że zostało udupione, lecz dlatego (powtórzę ponownie po dwóch latach), że jest zbyt abstrakcyjne by mogło się kojarzyć z miastem i je promować. Strategia, nie była odkrywcza można powiedzieć standardowa, dosyć logiczna tyle że oparta o gówniany znak logo.
maj pisze:Brakło jedynie kompetencji i woli do jej realizacji. Politycznie można by jeszcze dorzucić słowo "kryzys czegoś tam..." i mamy odpowiedź na niepowodzenie Strategii.
Każdy kiedy tylko zechce może wypuścić dowolnego gniota, a kiedy ten się nie sprawdzi zrzucić winę na ludzi, że niekompetentni realizowali, że zbyt głupi odbiorcy nie zrozumieli. W tym przypadku gniot + niekompetencja spowodowały niezrozumienie. Powtórzę, dobry produkt broni się sam.
maj pisze: Czy w ogóle jest sens tworzenia nowego logo w obecnych uwarunkowaniach kompetencyjnych, ekonomicznych i politycznych Ustki?
Jeśli sposób opracowania, tworzenia, wyboru i zakupu logo miałby się powtórzyć to zdecydowanie nie. A jak uczy życie ratuszacy bez względu na wszystko i wszystkich nie zmieniają swoich głupawych metod myślenia i działania. Dlatego mamy co mamy i jest jak jest.