Strona 45 z 46

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

: czwartek, 28 lutego 2013, 00:33
autor: iXik
zauważyliście, że wiodące prym w promocji miasta używają logotypów zaprojektowanych na bazie nie tyle herbów co ważniejszych symboli miejskich?


w przypadku warszawy jest to syrenka, która całkiem przypadkowo i szczęśliwie widnieje też na herbie
Obrazek Obrazek Obrazek


gniezno ma wyraźnie katedrę, nic jej nie przebije i mimo orła w godle właśnie ją prezentuje
Obrazek Obrazek Obrazek


kamienna góra, zwyczajnie przedstawiła swoją nazwę w wersji graficznej, wybitnie udanej i docenianej przez środowisko oraz mieszkańców
Obrazek


szczecin nazwę zapisał fonetycznie mając niemców za sąsiadów i myśląc ogólnie o inwazji za granicą. ale to co przedstawia to zalew nad którym leży. symbol dość dobitny
Obrazek Obrazek


logo krakowa po najnowszej zmianie przedstawia serce miasta czyli rynek. jeden z ważniejszych symboli
Obrazek Obrazek


to samo robi przemyśl, bo nie ma nic ciekawszego i bardziej rozpoznawalnego do zaoferowania, a akurat plan miasta jest nietuzinkowo klarowny
Obrazek Obrazek


gdynia ma fenomenalne logo. jednym z symboli jest impreza tall ship races z wielkimi żaglowcami w roli głównej, a żagiel idealnie pasuje do portowego wizerunku miasta i jak najbardziej jest gdyńskim symbolem, w herbie go nie ma
Obrazek Obrazek Obrazek


katowice - spodek, bo TYLKO to się z nimi kojarzy, wszystko inne jak węgiel, śląsk, kolejnictwo są daleko w tyle
Obrazek Obrazek


są miasta takie jak nowy jork Obrazek, czy poznań Obrazek, które podjęły się opracowania formuły graficznej bez konkretnych nawiązań i swoim kosztem i dużym nakładem czasu wypromowały same sobą adekwatnie do możliwości owe logotypy. mimo, że symboli miejskich mają pełno.

to samo rozwiązanie firma wszystkim dobrze znana próbowała przeforsować w ustce. nie przewidzieli oni jednak skali na jaką ustka potrzebowała się promować, a na jaką finansowo była ona zdolna. takie logo bez rozdmuchania na początku nic nie daje i tylko wegetuje. jednak zauważcie jak wiele pomagają symbole.

dlatego też moim zdaniem przydałoby się zastanowić co prócz syrenki jest w ustce na tyle rozpoznawalnego (czego nie mają inni) co mogłoby być podstawą do projektów graficznych. wysmakowanych, niepoddających się modzie, ponadczasowych, wionących świeżością. od symboli trzeba było zacząć a nie jak to zrobiono odrzucić na wstępie.

proponuję zrobić ankietę wśród mieszkańców i turystów. zanim sezon 2013 się skończy. jakie ustka ma symbole miejskie.
jednak zawęziłbym najpierw do 10 opcji w ramach luźnych dyskusji w mieście, urzędzie czy tu na forum.

przedstawiam 10 moich typów, a wy powiedzcie co należałoby stąd wyrzucić, co dodać, co uogólnić a co zawęzić

- syrenka ustecka
- umierający wojownik
- zrewitalizowana starówka (wizerunki ogółu, pojedynczych zaułków, chat, może plan)
- port ustecki z przedłużeniem słupią
- ceglana latarnia z białym hełmem (niewiele podobnych)
- promenada i wieńczące żeromskiego zaplecze
- nowy ratusz (dawna szkoła)
- dzielnica willowa
- kutry, jednostki pływające
- plaża, morze i słońce (mi się wydaje oklepane wzdłuż wybrzeża ale żeby nie było że pominąłem)

jeśli wypracowalibyśmy ostateczną dziesiątkę najlepszych z najlepszych można byłoby stworzyć ankietę na forum. chyba dopuszcza 10 opcji, lub na stronie głównej miasta gdzieś przypiętą na górze nad artykułami przez całą długość sezonu

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

: czwartek, 28 lutego 2013, 10:27
autor: elveez
W odpowiedzi na pismo od LOT, burmistrz Jan Olech poinformował, że tuż po zakończeniu tegorocznego sezonu letniego zamierza podjąć ostateczną decyzję w tej sprawie. Przeanalizowana zostanie możliwość wystąpienia do rady miasta o zmianę lub wycofanie logo z użytku.
Niech także ktoś stanie na wysokości zadania i sfinansuje nowe logo - kto ? Ten (Ci?) który zadecydował o tym bublu i jego wdrożeniu. W Ustce zaczyna robić się piaskownica gdzie "duże dzieci" bawią sie jak im sie podoba i marnotrawią pieniądze.

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

: sobota, 2 marca 2013, 10:32
autor: celestyn
No co Ty Elveez. :) Jak brać to wszyscy pełnymi garściami, nawet kasę za niewykorzystane urlopy choć można je było wykorzystać, albo pensję naczelnika choć się już nim nie jest ale podobni z rady powiatu chronią. Można też brać diety i głosować jak każą albo dla świętego spokoju. Jak ponieść konsekwencje (zwłaszcza finansowe) to nie ma nikogo, można by zrymować hasło przewodnie ratusza:
zero odpowiedzialności
honoru i godności

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

: sobota, 2 marca 2013, 18:23
autor: wiking
Ban.an pisze:
Adi pisze:To już któraś z kolei strategia, o której słyszę... Nie wiecie skąd takie zamiłowanie burmistrza do strategii ? ;)
Najpierw należy postawić pytanie, czy miasto ma i w najbliższych latach będzie miało środki na realizację jakiejkolwiek strategii. Pierwszą, nadrzędną strategią powinno być maksymalne wspieranie inwestycji szczególnie takch, które w przyszłości zwiększą dochody do budżetu miasta a także wygenerują możliwie dużo miejsc pracy.
INWESTYCJE !!!
INWESTYCJE !!!
INWESTYCJE !!!
Bez tego marka "Ustka" będzie wydmuszką
A ja dołożę jeszcze zdobycie inwestorów.
Obrazek

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

: środa, 13 marca 2013, 12:53
autor: mistrzuniu23
Jeden już był czy jest dalej : ) ale się nie może dogadać z Urzędem Miejskim, a po sprzedaży Morpolu p. Burmistrz w wypowiedzi jak można było zauważyć na gp24.pl zaczął się interesować, gdy inwestor chce uciekać, tak samo było z Browarem. Aż mi się przypomina artykuł jak stopniowo zaczęła upadać Stocznia Ustka, przychodziły nowe zlecenia, które lądowały w niszczarce..

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

: środa, 13 marca 2013, 13:55
autor: wiking
mistrzuniu23 pisze:Jeden już był czy jest dalej : ) ale się nie może dogadać z Urzędem Miejskim, a po sprzedaży Morpolu p. Burmistrz w wypowiedzi jak można było zauważyć na gp24.pl zaczął się interesować, gdy inwestor chce uciekać, tak samo było z Browarem. Aż mi się przypomina artykuł jak stopniowo zaczęła upadać Stocznia Ustka, przychodziły nowe zlecenia, które lądowały w niszczarce..
Tak ! pamiętam jak Stocznia Ustka robiła jako (chyba) jedyna w ówczesnym świecie łodzie ratunkowe dla tankowców ! Komu to przeszkadzało ?! :roll:

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

: środa, 13 marca 2013, 14:24
autor: wiking
iXik pisze:zauważyliście, że wiodące prym w promocji miasta używają logotypów zaprojektowanych na bazie nie tyle herbów co ważniejszych symboli miejskich?
to samo rozwiązanie firma wszystkim dobrze znana próbowała przeforsować w ustce. nie przewidzieli oni jednak skali na jaką ustka potrzebowała się promować, a na jaką finansowo była ona zdolna. takie logo bez rozdmuchania na początku nic nie daje i tylko wegetuje. jednak zauważcie jak wiele pomagają symbole.

dlatego też moim zdaniem przydałoby się zastanowić co prócz syrenki jest w ustce na tyle rozpoznawalnego (czego nie mają inni) co mogłoby być podstawą do projektów graficznych. wysmakowanych, niepoddających się modzie, ponadczasowych, wionących świeżością. od symboli trzeba było zacząć a nie jak to zrobiono odrzucić na wstępie.

proponuję zrobić ankietę wśród mieszkańców i turystów. zanim sezon 2013 się skończy. jakie ustka ma symbole miejskie.
jednak zawęziłbym najpierw do 10 opcji w ramach luźnych dyskusji w mieście, urzędzie czy tu na forum.

przedstawiam 10 moich typów, a wy powiedzcie co należałoby stąd wyrzucić, co dodać, co uogólnić a co zawęzić

- syrenka ustecka
- umierający wojownik
- zrewitalizowana starówka (wizerunki ogółu, pojedynczych zaułków, chat, może plan)
- port ustecki z przedłużeniem słupią
- ceglana latarnia z białym hełmem (niewiele podobnych)
- promenada i wieńczące żeromskiego zaplecze
- nowy ratusz (dawna szkoła)
- dzielnica willowa
- kutry, jednostki pływające
- plaża, morze i słońce (mi się wydaje oklepane wzdłuż wybrzeża ale żeby nie było że pominąłem)

jeśli wypracowalibyśmy ostateczną dziesiątkę najlepszych z najlepszych można byłoby stworzyć ankietę na forum. chyba dopuszcza 10 opcji, lub na stronie głównej miasta gdzieś przypiętą na górze nad artykułami przez całą długość sezonu
Urodziłem się w Ustce 62 lata temu I nie przypominam sobie żeby Ustka kiedykolwiek potrzebowała reklamy ! Są po prostu miejsca gdzie ludziska będą przyjeżdżali bez względu na to czy godłem będzie syrenka (z resztą bez ryby co jest w herbie) czy dawna szkoła do której chodziłem ! Żeromskiego jest najpiękniejszą ulicą w Ustce , tylko z lekka zaniedbaną . "Zrewitalizowana" starówka jest poronionym pomysłem nie wiem czyim , ale ktoś wziął za to poważne pieniądze ! Czy wiecie jak wyglądają starówki bez rewitalizacji w starych miastach? Takie coś jak te pseudo stare domy po prostu odstraszają ewentualnych turystów ! To by było na tyle albowiem nie chcę więcej się rozwodzić nad tematem który mnie denerwuje !!

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

: piątek, 10 maja 2013, 09:40
autor: elveez
Co to za brązowe domki handlowe na promenadzie ? czyzby mennica sie rozmnozyla ?

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

: sobota, 11 maja 2013, 08:36
autor: rzfireck
iXik pisze:
przedstawiam 10 moich typów, a wy powiedzcie co należałoby stąd wyrzucić, co dodać, co uogólnić a co zawęzić

- syrenka ustecka
- umierający wojownik
- zrewitalizowana starówka (wizerunki ogółu, pojedynczych zaułków, chat, może plan)
- port ustecki z przedłużeniem słupią
- ceglana latarnia z białym hełmem (niewiele podobnych)
- promenada i wieńczące żeromskiego zaplecze
- nowy ratusz (dawna szkoła)
- dzielnica willowa
- kutry, jednostki pływające
- plaża, morze i słońce (mi się wydaje oklepane wzdłuż wybrzeża ale żeby nie było że pominąłem)

Zrewitalizowana część Ustki - tak, marką już kojarzoną z Ustką jest także restauracja Syrenka.

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

: środa, 3 lipca 2013, 22:19
autor: Platichthys_flesus
Grabarz pyta, czy szykuje nam się druga Bułgaria.

A ja się pytam, czy szykuje nam się druga Rumunia?

Chyba dochodzi do retro deaktywacji.

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

: czwartek, 4 lipca 2013, 20:46
autor: celestyn
Ten budynek na zdjęciu wyżej powinien być w tej chwili historyczną już perełką usteckiej promenady. W rzeczywistości od lat niszczeje i popada w coraz większą ruinę, a szkoda. Wygląda na to, że właściciel chyba świadomie chce doprowadzić do zniknięcia tego budynku by uzyskać plac pod coś nowego.

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

: sobota, 21 września 2013, 10:33
autor: Topilzin
http://wiadomosci.onet.pl/krakow/krakow ... -dno/s04n5" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

: sobota, 21 września 2013, 11:32
autor: Mirek
@Topek
Zajeb...ty pomysł!

Ku...a ile nasze ciapki by kosztowały?

2,50zł?

:)

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

: sobota, 21 września 2013, 16:50
autor: celestyn
Mirek pisze: Ku...a ile nasze ciapki by kosztowały?
2,50zł?
:)
Więcej warte nie są, no chyba, że firma liczyłaby od sztuki ciapka. :mrgreen:
Tak to jest z tymi "profesjonalnymi" firmami graficznymi. "Produkują" i wciskają ludziom szajs i ciemnotę każąc podziwiać "nośne, kreatywne dzieła" nieznającej się szarej masie. Usiłują za takie "arcydzieła" jak nasze usteckie sraczkorzygi kasować duże pieniądze, a tu ktoś im śmie psuć rynek. I tylko takie kiepy z prowincjonalnymi kompleksami jak niektórzy nasi ratuszacy się na to wszystko łapią.

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

: sobota, 21 września 2013, 17:23
autor: Topilzin
Honor urzędnika (zbitka słowna :D ) nie pozwala brać tak okropnie niskich łapówek czym przy zamówieniu publicznym na kwotę 25 zł musiałoby się skończyć.Tzw. śmiech na sali.Co innego za tzw. sztosa lub gałę .... :lol: też blotka w przeliczeniu na mamonę ale miła i nie trzeba się wstydzić przed kolegami z ferajny:D Trudno to zakwalifikować jako korzyść majątkową.Raczej majtkową. :lol: 8) :lol:

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

: sobota, 21 września 2013, 17:54
autor: wiking
Topilzin pisze:Honor urzędnika (zbitka słowna :D ) nie pozwala brać tak okropnie niskich łapówek czym przy zamówieniu publicznym na kwotę 25 zł musiałoby się skończyć.Tzw. śmiech na sali.Co innego za tzw. sztosa lub gałę .... :lol: też blotka w przeliczeniu na mamonę ale miła i nie trzeba się wstydzić przed kolegami z ferajny:D Trudno to zakwalifikować jako korzyść majątkową.Raczej majtkową. :lol: 8) :lol:
"Boski Panie" Przecież nie można się naśmiewac z czyich ułomności !!?

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

: sobota, 21 września 2013, 17:55
autor: wiking
Topilzin pisze:Honor urzędnika (zbitka słowna :D ) nie pozwala brać tak okropnie niskich łapówek czym przy zamówieniu publicznym na kwotę 25 zł musiałoby się skończyć.Tzw. śmiech na sali.Co innego za tzw. sztosa lub gałę .... :lol: też blotka w przeliczeniu na mamonę ale miła i nie trzeba się wstydzić przed kolegami z ferajny:D Trudno to zakwalifikować jako korzyść majątkową.Raczej majtkową. :lol: 8) :lol:
"Boski Panie" Przecież nie można się naśmiewac z czyich ułomności !!?

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

: sobota, 21 września 2013, 18:07
autor: Topilzin
"Boski Panie" Przecież nie można się naśmiewac z czyich ułomności !!?

Z ułomności nie można ale ze zboczenia już jak najbardziej. :lol: :lol: :lol:

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

: sobota, 21 września 2013, 18:33
autor: Mirek
fgf.jpg
fgf.jpg (14.58 KiB) Przejrzano 2090 razy

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

: sobota, 21 września 2013, 19:06
autor: wiking
Topilzin pisze:"Boski Panie" Przecież nie można się naśmiewac z czyich ułomności !!?

Z ułomności nie można ale ze zboczenia już jak najbardziej. :lol: :lol: :lol:
:D Jasne :!:
Prawo do wyśmiewania jest o wiele ważniejsze niż prawo do niebycia przedmiotem kpin. Pierwsze sugeruje otwartość, drugie opresję.
Rowan Atkinson