Co ma wspólnego LOT z rewitalizacją

Wypowiedz się na aktualne tematy związane z Ustką. Napisz co Ciebie drażni, irytuje i zachwyca. Podziel się z innymi swoimi spostrzeżeniami.

Moderator: DKS

Awatar użytkownika
grooby
Posty: 744
Rejestracja: czwartek, 21 czerwca 2007, 22:32
Lokalizacja: Ustka

Re: Co ma wspólnego LOT z rewitalizacją

Post autor: grooby » wtorek, 5 stycznia 2010, 14:22

Nie jestem jakims wielkim fanem LOTu, co nie znaczy że nie jestem za jego funkcjonowaniem w ogóle.

Myślę, że p. Laskowski, jako Prezes organizacji, przedstawił swoje wyjaśnienia w tym temacie, ale tak to jest że każdy może wygłaszać swoje opinie, a mozna sie z nimi zgadzać lub nie, ale nalezy sie z nimi zapoznać. Dla mnie wyjaśnienia są satysfakcjonujące

Co prawda jestem przeciwnikiem przejecia gruntów i budynków przez LOT (mam do tego prawo), ale również jestem przeciwnikiem nagonki na Prezesa, Burmistrza, Naczelnika, bo nie sztuka jest anonimowo komus nabluzgać, sztuka jest imiennie wyrazić swoje argumenty.
Popieram i podtrzymuję, że w Polsce podstawową metodą jest szukanie haków i nieprawidlowości, zamiast zajmowania się wyszukiwaniem pomysłów, które mogą coś poprawić .

Dodam offtopicowo, że ostatnio równiez dochodzą do mnie plotki typu: Ile dałem w łapę i komu, że pozwolono mojej firmie organizaować Festiwal Sztucznych Ognii, zatem odpowiem, że NIE dałem i nie dam nikomu, bo takiej potrzeby nie ma. To jest impreza stricte komercyjna, w większości finansowana przez sponsorów, więc równie dobrze mogła by się odbyć w Łebie, Darłowie, Kołobrzegu, czy na Hawajach :), to że odbędzie się w Ustce to jest tylko "nasza" firmowa decyzja, jestem wdzięczy, że wladze miasta, niektórzy radni przyjeli ją z otwartymi rękoma.

Pozdrawiam
Bartosz Kulmatycki
Proszę pomyśl o ochronie środowiska zanim wydrukujesz ten post

Awatar użytkownika
Mirek
Posty: 7650
Rejestracja: wtorek, 5 kwietnia 2005, 21:39
Lokalizacja: HB 13

Re: Co ma wspólnego LOT z rewitalizacją

Post autor: Mirek » wtorek, 5 stycznia 2010, 15:43

Bartosz Kulmatycki
Znałem kiedys Tadusza Kulmatyckiego-porzadny gosc.

Rodzina?

Pozdro
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."

Włodzimierz Siudek
Posty: 1993
Rejestracja: niedziela, 22 maja 2005, 09:34

Re: Co ma wspólnego LOT z rewitalizacją

Post autor: Włodzimierz Siudek » wtorek, 5 stycznia 2010, 16:39

w zasadzie nie ma sprzeczności między widzeniem prezesa a moim w pojmowaniu roli LOT jako pośrednika w wynajmie kwater, jako dzialalności drugorzędnej, co napisalem wczesniej. Natomiast podczas wyliczeń posłużyłem sie pewna liczbą skierowań, czy jest to zatem inna liczba? Oraz jakie dochody ma LOT z prowadzonego pośrednictwa? To wiedza pozwoliłaby ocenić skalę wielkości tej działalnosci w stosunku do innych sfer.

Awatar użytkownika
Smerf Maruda
Posty: 4090
Rejestracja: czwartek, 12 lipca 2007, 11:34
Lokalizacja: Słupsk

Re: Co ma wspólnego LOT z rewitalizacją

Post autor: Smerf Maruda » wtorek, 5 stycznia 2010, 21:50

LOT Ustka pisze: zapraszam na spotkanie z zarządem celem udzielenia odpowiedzi na nurtujące pytania i rozwiania wszelkich wątpliwości. Zapraszam Państwa w czwartek 07.01.2010 o godzinie 17.00 do sali nr 204 w Urzędzie Miasta Ustka. Tych Państwa,
którzy nie przyjdą na to spotkanie proszę o nie wypowiadanie się więcej w temacie.


Tomasz Laskowski
Nigdy i nigdzie do końca życia :shock:
A tym, którym termin nie pasuje, sami sobie winni :evil: :lol:


Burmistrz Miasta Ustka Jan Olech zaprasza na otwarte konsultacje społeczne poświęcone Strategii Marki Miasta Ustka.
Spotkanie poświęcone będzie wyborowi logo i hasła promocyjnego Ustki .
Spotkanie odbędzie się 7 stycznia (czwartek) o godz. 17 w sali narad (nr 101) usteckiego ratusza.
Zapraszam do polubienia moich stron . . . . . . - www.ziemia-ustecka.pl

www.facebook.com/artur.mazur.14
www.facebook.com/Stara.Ustka
www.facebook.com/ziemia.ustecka

Awatar użytkownika
celestyn
Posty: 3225
Rejestracja: piątek, 1 sierpnia 2008, 22:06

Re: Co ma wspólnego LOT z rewitalizacją

Post autor: celestyn » wtorek, 5 stycznia 2010, 23:42

LOT Ustka pisze:(...)trudno jest polemizować z ludźmi, którzy nie mając prawdziwych danych wypowiadają się w temacie a wszelkie plotki i pomówienia przyjmują jako pewnik i właśnie te nonsensy wypowiadają później bezkarnie na łamach forum kryjąc się pod pseudonimem. Gdyby zależało im na rzetelnej informacji wiedzą gdzie się udać.
Nie zauważyłem, żeby ktoś w postach wyżej autorytatywnie operował pewnikami poza skanem sprawozdania i niektórymi liczbami i kwotami, a przypuszczać i odnosić jakieś wrażenia ma prawo każdy. Za to nie każdy ma na tyle niewiele obowiązków zawodowych, żeby latać do LOT-u. Zresztą śmiem wątpić, czy wszystkie dane finansowe i statystyczne dotyczące działalności LOT-u są do wglądu dla wszystkich ciekawskich i to w dodatku od ręki.
LOT Ustka pisze: Zapraszam Państwa w czwartek 07.01.2010 o godzinie 17.00 do sali nr 204 w Urzędzie Miasta Ustka. Tych Państwa, którzy nie przyjdą na to spotkanie proszę o nie wypowiadanie się więcej w temacie. W przeciwnym wypadku sami Państwo wystawicie sobie opinie.
Jeśli pan prezes uważa, że można podać termin z dwudniowym wyprzedzeniem i jak ktoś nie przyjdzie to m... w kubeł to ja nie wiem kto tu wystawia sobie laurkę, chyba, że zakłada się błędnie z góry, że nikt nie ma żadnych planów, obowiązków itp itd. Moim zdaniem można było równie dobrze podać termin z wyprzedzeniem dwugodzinnym. I naprawdę nawet nie chcę się zastanawiać czy to cwaniactwo czy brak myślenia ze strony adwersarza. Osobiście w podanym terminie będę ładny kawałek od Ustki.
LOT Ustka pisze: 1) Kto i na jakich zasadach dał tej organizacji czytaj LOT ten budynek
Nikt nie dał. Dwa lata temu Rada Miasta na wniosek złożony przez LOT podjęła uchwalę o konieczności budowy nowego Centrum Informacji Turystycznej z dodatkową funkcją jaką ma być parking rowerowy oraz punkt do samodzielnej naprawy usytuowany na części placu. W obiekcie ma się mieścić również przechowalnia bagażu, kącik dla matki z dzieckiem, toaleta, magazyn na artykuły promocyjne (banery, druki, reklamy, namiot wystawienniczy itp.). Na piętrze ma się znajdować sala audiowizualna w której będą odbywały się spotkania czy prelekcje dla grup zorganizowanych, które w nowoczesny sposób będą mogły poznać uroki i historię Ustki i okolic. Sala ma też służyć wszystkim przedstawicielom środowiska pro-turystycznego jako miejsce spotkań i konsultacji. Reasumując teren jak i budynek nadal będą własnością miasta Ustka, LOT będzie mógł tylko użytkować część budynku podobnie jak inne stowarzyszenia pro-turystyczne. Urząd Miasta wraz z LOTem złożył wniosek do Urzędu Marszałkowskiego o uzyskanie środków na budowę CIT z pieniędzy unijnych - czekamy.

Brzmi to nieźle, tylko żeby nie było niejasności - konkretnie jakie inne organizacje usteckie mają użytkować?
LOT Ustka pisze: 2) Czy plan miejski przewiduje w tym miejscu parking
Oczywiście, że nie jeśli nie liczyć parkingu rowerowego o którym wspomniałem wcześniej. Co nie wyklucza, że sam plac zanim zostanie zabudowany użytkowany będzie jako tymczasowy parking w sezonie letnim, celem chociażby częściowego rozładowania problemu miasta. Oczywiście wolelibyśmy aby do tego nie doszło, co oznaczałoby że miasto uzyskało dotację i zaczyna budowę tak długo wyczekiwanego Centrum Informacji.

Moim zdanie płatny parking na tak niewielkiej posesji w niczym nie rozwiąże problemów Ustki w kwestii parkowania, a sam fakt prowadzenia takiego płatnego parkingu przez LOT w tym miejscu może prowadzić do niejasności, kontrowersji i krytycznego spojrzenia na LOT, chyba, że sposób rozliczenia z tego tytułu byłby bardzo przejrzysty i precyzyjnie udokumentowany do najdrobniejszych kwot, co przy tego typu działalności jest niezwykle trudne jeśli nie niemożliwe. Po co wokół siebie psuć atmosferę - to jak strzelanie gola do własnej bramki.
LOT Ustka pisze: 4) Czy LOT ma zgodę ministra finansów na zbiórkę publiczną środków pieniężnych na budowę pomnika syrenki
Oświadczam, że LOT ma wszystkie wymagane zezwolenia. Swoją drogą widzę, że forumowicz ustka2009 jest wielkim fanem budowy pomnika syrenki... Wychodzi na to, że jak LOT nic nie robi to źle, jak robi to jeszcze gorzej! Zamiast się przyłączyć to lepiej skrytykować przedsięwzięcie...

Tu nie podejmuję się komentarza, dla mnie raczej oczywiste, że takich zbiórek zarejestrowana organizacja nie robi bez stosownych dokumentów, chyba, że lubi kontakty z prokuratorem. :mrgreen:
LOT Ustka pisze: 5) Na jak długo lot dostał budynek po ?Kaśce?
Budynku już nie ma, ponadto w świetle wcześniejszych złożonych w tej sprawie wyjaśnień pytanie uznaję za nieaktualne.

Nie sądzę żebym poziomem inteligencji wybijał się jakoś szczególnie ponad innych forumowiczów, więc skoro dla mnie jest oczywiste, to pewnie dla innych też, że skoro powstanie nowy budynek to właśnie o jego czas użytkowania przez LOT chodzi, więc pytanie moim zdaniem jest jak najbardziej aktualne. Przecież zawsze może się w przyszłości zdarzyć, że jakaś inna organizacja zaoferuje lepsze warunki prowadzenia na rzecz miasta punktu informacyjnego czy innych rzeczy robionych lub nie aktualnie przez LOT. Może się też zdarzyć, że ratusz będzie chciał zająć się taką działalnością we własnym zakresie. No chyba że prezes LOT-u zakłada wieczny monopol na prowadzenie określonej działalności na terenie miasta przez jego organizację.
LOT Ustka pisze: 6) Pytanie zostawiam bez komentarza

Pytanie jest sformułowane dosyć agresywnie, ale ja na miejscu prezesa LOT tym bardziej bym na nie odpowiedział podając może nie wyczerpujące ale konkretne odpowiedzi jak w poprzednich pytaniach, choćby po to żeby raz na zawsze uciąć publicznie (bo to forum jest publiczne) wszelkie negatywne dywagacje. No chyba, że LOT ma coś do ukrycia.
LOT Ustka pisze: 7) Pytanie uznaję za bezprzedmiotowe.

Rzeczywiście bezprzedmiotowe w świetle poprzednich wyjaśnień.
LOT Ustka pisze: Post forumowicza o pseudonimie ? Celestyn? to już typowe pomówienie nadające się do podania sprawy do sądu. Proszę nie brać tego jako groźby, dalecy jesteśmy od tego. Ale następnym razem proszę się mocno zastanowić nad formą wypowiedzi.
Odpowiedź. Oczywiście na rozbiórkę tego obiektu zostały pozyskane wszelkie wymagane zezwolenia ze starostwa jak również innych organów. Uzyskane środki z rozbiórki (około 10.000zł.) przeznaczone zostaną w 100% na budowę pomnika usteckiej syrenki. Rozbiórki dokonała firma specjalizująca się w tego typu działaniach a przy pozostałych pracach pracowały osoby zatrudnione na umowy, które przewiduje i reguluje Kodeks pracy.

Rozumiem, że chodzi o mój pierwszy post w wątku. W tym kraju afera goni aferę od sfer rządowych po najniższe szczeble samorządowe w przysłowiowych Kozich wólkach. Dzieje się tak w większości przypadków na styku władza - biznes, często dokumentacja swoje a rzeczywistość swoje. Pan prezes ma inne obserwacje i doświadczenia? Nie śledzi mediów? A może żyje w jakiejś innej Polsce lub zgoła na innej planecie? :mrgreen: W oparciu o taki obraz kraju każdy ma prawo snuć zuniwersalizowane przypuszczenia i przemyślenia. Przypuszczenie nie musi być trafne i nie jest w żaden sposób równoznaczne z stwierdzeniem stanu faktycznego lub jego świadomym przeinaczeniem, a tym samym nie może zostać uznane za celowe pomówienie czy jak kto woli oszczerstwo. Pan prezes rozumie różnicę, czy może z jakichś powodów opuścił lekcję języka polskiego dotyczącą różnic między trybem przypuszczającym a oznajmującym w polskiej mowie? Nagroda Nobla, temu prawnikowi, który podjąłby się takiej sprawy i wygrał. :)
LOT Ustka pisze: ?Smerf Maruda? Pytanie czy budżet miasta dopłaci do Pańskiej organizacji 90 tysięcy zł.

Odpowiedź. Zapewne tak pod warunkiem, że najpierw ją pan założy i zarejestruje w sądzie a następnie poprowadzi pan punkt informacji turystycznej czynny przez cały rok, który w sezonie czynny jest przez siedem dni w tygodniu po 12 godz. dziennie. Zatrudniając 2 osoby plus 1 w okresie sezonu. Wynagrodzenie dyrektora netto to 1800, najniższą krajową otrzymują pozostali pracownicy co w połączeniu z kosztami około pensyjnymi (ZUS, podatek) daje około 65 tysięcy kosztów pracowniczych. LOT nie płaci tak zwanej trzynastki ani nadgodzin. Do tej kwoty należy dodać opłatę za lokal, ogrzewanie, oświetlenie, wodę, środki czystości, telefony materiały biurowe, w tym tusze do drukarek, internet, wydawnictwa, przewodniki, materiały promocyjne, uczestnictwo w 5-6 targach (Warszawa, Berlin, Poznań i inne), koszty przejazdu delegacje, składki do PROT, obsługa księgowa, wydatki związane z organizacją imprez itp. W sumie w roku 2009 LOT wydatkował około 118,500 tysięcy zł. Oczywiście należy też dodać, że członkowie Zarządu jak i prezes pracują społecznie bez żadnych gratyfikacji.

Tu można się tylko zastanawiać, czy poza sezonem nawet rozszerzonym o miesiące bezpośrednio przed i po nim jest celowe zatrudnianie aż dwóch osób na pełnych etatach w tak sennym po sezonie miasteczku jak Ustka? Odpowiedzią może byłby faktyczny zakres i ilość prac wykonanych przez te osoby np. w okresie od listopada do kwietnia czyli przez sześć miesięcy w roku. Można dywagować, czy dwie osoby na etatach w pewnych okresach roku to nie jest zwykły przerost formy nad treścią i rozrzutność miejskich pieniędzy.
LOT Ustka pisze: ?Smerf Maruda? pytanie ciekawe, że LOT który otrzymuje 10% opłaty uzdrowiskowej nie jest zainteresowany zwiększeniem jej ściągalności.
Odpowiadam, że jest i to bardzo, dlatego na wniosek burmistrza prowadzi prace nad przygotowaniem w tej sprawie odpowiednich działań.

Biorąc pod uwagę czas istnienia LOTu dopiero teraz prowadzi "prace nad przygotowaniem" odpowiednich działań? Zamiast już dawno podjąć jakieś konkretne działania? I to prowadzi te "prace" nawet nie z własnej inicjatywy tylko na wniosek burmistrza? Może jednak coś jest w stwierdzeniu, w postach powyżej niektórych forumowiczów nt. nieudolności? Nie wyrokuję kogo w ramach LOTu.
LOT Ustka pisze: Włodzimierz Siudek z Pańskiego pytania w sprawie słabych wyników finansowych z tyt. agencji pośrednictwa zakwaterowania wynika, że jest pan niedoinformowany, mógł pan zapoznać się bliżej z tematem podczas ostatniej grudniowej wizyty u nas.
Zadaniem głównym LOT nie jest prowadzenie biura zakwaterowań. Podnosiliśmy ten problem niemalże na każdym Walnym a na ostatnim wręcz oświadczyliśmy, że odchodzimy od tej formy. Na pewno jednym z zadań LOTu jest promocja jej członków oraz pomoc w zdobywaniu obłożenia ale niekoniecznie przez pośrednictwo. Na internetowych stronach LOTu promujemy naszych członków podając informację na temat obiektów, prywatne strony internetowy tychże podmiotów oraz prezentując zdjęcia. W przeciwieństwie do klasycznych prywatnych biur pośrednictwa podajemy pełne dane adresowe naszego członka. Zachodzi zatem pytanie po co turysta ma dzwonić z prośbą o nocleg skoro sam może łączyć się z kwaterodawcą i negocjować cenę? Pośredniczymy najczęściej gdy w szczycie sezonu turysta zniechęcony kilkoma telefonami nie mogąc znaleźć kwatery zwraca się z tą prośbą do nas lub będąc na miejscu bez wcześniejszej rezerwacji ma ten sam problem.

To nieco wyjaśnia. Szczerze mówiąc porównałem sobie stronę LOTu usteckiego z witrynami LOT-ów z innych miejscowości i regionów i na tych innych w wielu przypadkach promuje się raczej lokalne atrakcje a nie członków LOTów i w związku z tym strony innych LOTów często nie zawierają danych adresowych baz noclegowych itp. itd. Przeglądane przeze mnie witryny mają, to chyba najwłaściwsze określenie, mniej komercyjny charakter.
LOT Ustka pisze: ?Celestyn? kolejne bezpodstawne zarzuty ale skoro bardzo chce pan zapoznać się z tematem i pracami LOTu to tak jak wyżej już napisałem - zapraszam na spotkanie.

Rozumiem, że chodzi o drugi mój post.Nie bezpodstawne zarzuty tylko wrażenie i opinia na podstawie danych podanych przez innych forumowiczów. Do wrażeń i wstępnych opinii na podstawie dostępnych w danym momencie informacji każdy ma prawo. Jeśli np. zamieszczony skan sprawozdania z działalności LOTu (zresztą moim zdaniem kompromitująco ubogiego), albo informacje wyartykułowane przez innych forumowiczów, w tym radnego miejskiego, są nieprawdziwe lub nieścisłe, czy niekompletne, to wystarczy je w jasny i konkretny sposób sprostować, a wtedy możliwe, że moje wrażenia i opinia się zmienią, bo podobno tylko krowa nie zmienia poglądów, a ja nie czuję się rogacizną domową. :mrgreen:
Nie ten jest mądrzejszy kto wyżej stoi i głośniej krzyczy
Piszę poprawnie po polsku

Awatar użytkownika
Platichthys_flesus
Posty: 1605
Rejestracja: wtorek, 1 sierpnia 2006, 07:20
Lokalizacja: Ustka

Re: Co ma wspólnego LOT z rewitalizacją

Post autor: Platichthys_flesus » środa, 6 stycznia 2010, 08:56

LOT Ustka pisze:
Odpowiedź. Zapewne tak pod warunkiem, że najpierw ją pan założy i zarejestruje w sądzie a następnie poprowadzi pan punkt informacji turystycznej czynny przez cały rok, który w sezonie czynny jest przez siedem dni w tygodniu po 12 godz. dziennie. Zatrudniając 2 osoby plus 1 w okresie sezonu. Wynagrodzenie dyrektora netto to 1800, najniższą krajową otrzymują pozostali pracownicy
A ja trochę z innej beczki niż poprzednicy. Uważam, że jak na wymagania stawiane kandydatom na pracownika (preferowane wyższe wykształcenie i dobra znajomośc co najmniej jednego jeżyka obcego) proponowanie najniższej krajowej jest co najmniej uwłaczające.

I nie zgodzę się z Celestynem, że należałoby sie zastanowić nad słusznością zatrudniania dwóch pracowników poza pełnym sezonem. Oczywiście, można zwolnić i zostawić tylko dyrektora biura, który tym samym ma na głowie wszystko od przygotowania budżetu do posprzątania toalety, tylko jaki ambitny człowiek (a chyba na takim nam wszytskim zależy mając na uwadzę, że LOT pełni zaówno funckję informacji turystycznej jak i współdziała z miastem w sprawach promocji na zewnątrz) się na to zgodzi? Albo też z jaką starannościa podchodzić będzie do swoich obowiązków mając na uwaze, że wszystko jest jego/jej obowiązkiem?

Poza tym, jak rzecze staropolskie przysłowie - co dwie głowy to nie jedna, a w sprawach związanych z promocja (reprezentowaniem miasta) jest to moim zdaniem niezwykle ważne.
http://www.pustamiska.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nic trudnego zrobić coś dobrego
Konsument głosuje portfelem

Awatar użytkownika
celestyn
Posty: 3225
Rejestracja: piątek, 1 sierpnia 2008, 22:06

Re: Co ma wspólnego LOT z rewitalizacją

Post autor: celestyn » środa, 6 stycznia 2010, 09:17

Platichthys_flesus pisze:
LOT Ustka pisze: A ja trochę z innej beczki niż poprzednicy. Uważam, że jak na wymagania stawiane kandydatom na pracownika (preferowane wyższe wykształcenie i dobra znajomośc co najmniej jednego jeżyka obcego) proponowanie najniższej krajowej jest co najmniej uwłaczające.

I nie zgodzę się z Celestynem, że należałoby sie zastanowić nad słusznością zatrudniania dwóch pracowników poza pełnym sezonem. Oczywiście, można zwolnić i zostawić tylko dyrektora biura, który tym samym ma na głowie wszystko od przygotowania budżetu do posprzątania toalety, tylko jaki ambitny człowiek (a chyba na takim nam wszytskim zależy mając na uwadzę, że LOT pełni zaówno funckję informacji turystycznej jak i współdziała z miastem w sprawach promocji na zewnątrz) się na to zgodzi? Albo też z jaką starannościa podchodzić będzie do swoich obowiązków mając na uwaze, że wszystko jest jego/jej obowiązkiem?

Poza tym, jak rzecze staropolskie przysłowie - co dwie głowy to nie jedna, a w sprawach związanych z promocja (reprezentowaniem miasta) jest to moim zdaniem niezwykle ważne.
Z tą kwestią wymagania a oferowane warunki to rzeczywiście można się zgodzić. Co do zasadności zatrudnienia dwóch osób po sezonie to jak pisałem odpowiedź dałby wykaz rzeczywistych prac wykonywanych po sezonie. Trudno zatrudniać kogoś dla przysłowia. Być może redukcja jednego etatu i przekazanie części środków na niego przeznaczonych na podwyższenie pensji dla jednego pracownika pozwoliłoby zaoferować lepsze warunki finansowe a tym samym większe wymagania przy jednoczesnej oszczędności pieniędzy. Chodzi oczywiście o okres poza sezonem kiedy w mieście niewiele się dzieje.
Nie ten jest mądrzejszy kto wyżej stoi i głośniej krzyczy
Piszę poprawnie po polsku

Awatar użytkownika
Platichthys_flesus
Posty: 1605
Rejestracja: wtorek, 1 sierpnia 2006, 07:20
Lokalizacja: Ustka

Re: Co ma wspólnego LOT z rewitalizacją

Post autor: Platichthys_flesus » środa, 6 stycznia 2010, 09:30

@ Celestyn,
w mieście może i dzieje się niewiele, ale trochę dzieje się poza miastem. Przede wszystkim dwie ważne imprezy turystyczne - Tour Salon w Poznaniu w paździrniku i ITB w Berlinie w marcu. Wydaje mi sie,że dobre przygotowanie się jako wystawcy zajmuje z parę miesięcy (1,5-2). A od kwietnia twardo już trzeba przygotowywać się do sezonu. Jestem zdania, że nie można cedować wszystkiego na jedną osobę.

Oszczędzanie na pracownikach jest najłatwiejsze, ale też najszybciej skutki takiego oszczędzania wychodzą na wierzch.
http://www.pustamiska.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nic trudnego zrobić coś dobrego
Konsument głosuje portfelem

Awatar użytkownika
Smerf Maruda
Posty: 4090
Rejestracja: czwartek, 12 lipca 2007, 11:34
Lokalizacja: Słupsk

Re: Co ma wspólnego LOT z rewitalizacją

Post autor: Smerf Maruda » środa, 6 stycznia 2010, 12:49

Skoro LOT zajmuję się promocją Ustki,
wyjeżdża na targi itp.

to co robi Ratuszowy Wydział Promocji przez cały rok?
Kolejnych paru pracowników.
Zapraszam do polubienia moich stron . . . . . . - www.ziemia-ustecka.pl

www.facebook.com/artur.mazur.14
www.facebook.com/Stara.Ustka
www.facebook.com/ziemia.ustecka

Awatar użytkownika
Platichthys_flesus
Posty: 1605
Rejestracja: wtorek, 1 sierpnia 2006, 07:20
Lokalizacja: Ustka

Re: Co ma wspólnego LOT z rewitalizacją

Post autor: Platichthys_flesus » środa, 6 stycznia 2010, 12:55

@Smerf
sprawdz sobie ile stowarzyszen w Ustce ma w statucie promocje miasta.
ja nie osadzam teraz, czy robia to dobrze. Zakładam też, że na targach reprezentuja stowarzyszenie (posrednio miasto, aczkolwiek dla odbiorcy to jedno i to samo).
http://www.pustamiska.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nic trudnego zrobić coś dobrego
Konsument głosuje portfelem

Awatar użytkownika
celestyn
Posty: 3225
Rejestracja: piątek, 1 sierpnia 2008, 22:06

Re: Co ma wspólnego LOT z rewitalizacją

Post autor: celestyn » środa, 6 stycznia 2010, 12:55

Smerf Maruda pisze:Skoro LOT zajmuję się promocją Ustki,
wyjeżdża na targi itp.

to co robi Ratuszowy Wydział Promocji przez cały rok?
Kolejnych paru pracowników.
Faktycznie dobre pytanie, dlatego naprawdę tylko rzetelna informacja o faktycznie wykonanych pracach przez pracowników LOTu poza sezonem dałaby odpowiedź nt. zasadności utrzymania, jak rozumiem z pieniędzy przekazanych przez miasto, aż dwóch pełnych etatów poza sezonem.
Nie ten jest mądrzejszy kto wyżej stoi i głośniej krzyczy
Piszę poprawnie po polsku

Awatar użytkownika
Smerf Maruda
Posty: 4090
Rejestracja: czwartek, 12 lipca 2007, 11:34
Lokalizacja: Słupsk

Re: Co ma wspólnego LOT z rewitalizacją

Post autor: Smerf Maruda » środa, 6 stycznia 2010, 13:08

Platichthys_flesus pisze:@Smerf
sprawdz sobie ile stowarzyszen w Ustce ma w statucie promocje miasta.
ja nie osadzam teraz, czy robia to dobrze. Zakładam też, że na targach reprezentuja stowarzyszenie (posrednio miasto, aczkolwiek dla odbiorcy to jedno i to samo).

Jest drobna różnica,
LOT bierze z usteckiej kasy za to ok. 90 tys. rocznie
i tłumaczenia , że ta suma idzie na zatrudnienie pracowników nic nie wyjaśnia,
ponieważ można zwiększyć budżet 10 razy,
zatrudnić 20 pracowników i będą oni robić to samo, czyli prawie nic.

Taniej wyjdzie, wynajęcie prywatnej firmy na określone imprezy ,
niż płacenie ludziom przez cały rok ,
nie do końca wiadomo za co.
Zapraszam do polubienia moich stron . . . . . . - www.ziemia-ustecka.pl

www.facebook.com/artur.mazur.14
www.facebook.com/Stara.Ustka
www.facebook.com/ziemia.ustecka

Awatar użytkownika
Platichthys_flesus
Posty: 1605
Rejestracja: wtorek, 1 sierpnia 2006, 07:20
Lokalizacja: Ustka

Re: Co ma wspólnego LOT z rewitalizacją

Post autor: Platichthys_flesus » środa, 6 stycznia 2010, 13:22

Moim zdaniem koszty pracownicze w LOT wg tego, co przedstawił prezes LOT są i tak niskie tak wiec nie wiem, z czego tutaj obcinac jeszcze.

Jezeli np zwolnic etat, to trzeba liczyc sie z tym,ze temu, który został, trzeba dopłacić. Z drugiej strony, gdy temu, który został cos sie odwidzi i znajdzie inna prace, to biuro lezy i kwiczy wraz z nim informacja turystyczna.

Jezeli bierzecie pod uwage zatrudnienie kogos na 1/2 etatu, to trzeba liczyc się z tym,ze bedzie mało chętnych, by pracowac za 660 zł brutto miesiecznie, szczegolnie,jezeli praca wypadalaby w godzianch, ktore utrudniaja podjecie innego zajecia.

Z tym trzeba sie liczyc planujac zatrudnienie.
http://www.pustamiska.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nic trudnego zrobić coś dobrego
Konsument głosuje portfelem

Awatar użytkownika
celestyn
Posty: 3225
Rejestracja: piątek, 1 sierpnia 2008, 22:06

Re: Co ma wspólnego LOT z rewitalizacją

Post autor: celestyn » środa, 6 stycznia 2010, 15:35

Platichthys_flesus pisze:Moim zdaniem koszty pracownicze w LOT wg tego, co przedstawił prezes LOT są i tak niskie tak wiec nie wiem, z czego tutaj obcinac jeszcze.

Jezeli np zwolnic etat, to trzeba liczyc sie z tym,ze temu, który został, trzeba dopłacić. Z drugiej strony, gdy temu, który został cos sie odwidzi i znajdzie inna prace, to biuro lezy i kwiczy wraz z nim informacja turystyczna.

Jezeli bierzecie pod uwage zatrudnienie kogos na 1/2 etatu, to trzeba liczyc się z tym,ze bedzie mało chętnych, by pracowac za 660 zł brutto miesiecznie, szczegolnie,jezeli praca wypadalaby w godzianch, ktore utrudniaja podjecie innego zajecia.

Z tym trzeba sie liczyc planujac zatrudnienie.
Niskie koszty są i tak zbyt drogie jeśli być może są niepotrzebne. Nikt tu chyba się nie zastanawiał czy cały etat czy pół tylko czy dwa etaty czy jeden.
Nie ten jest mądrzejszy kto wyżej stoi i głośniej krzyczy
Piszę poprawnie po polsku

Awatar użytkownika
Platichthys_flesus
Posty: 1605
Rejestracja: wtorek, 1 sierpnia 2006, 07:20
Lokalizacja: Ustka

Re: Co ma wspólnego LOT z rewitalizacją

Post autor: Platichthys_flesus » środa, 6 stycznia 2010, 15:46

@Celestyn,
patrz pkt 1 ;]

Zauważyłam, ze zarzadzanie kadrami to jest cos, do czego bardzo wielu ma aspiracje.

Trzeba myslec nie tylko o liczbach, bo Ty tak naprawde proponujesz oszczednosc wysokosci paru set zł. miesięcznie. Ale trudno wtedy spodziewac sie poprawy pracy biura LOT, gdy obciazona wszytskim jest jedna osoba.
http://www.pustamiska.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nic trudnego zrobić coś dobrego
Konsument głosuje portfelem

Awatar użytkownika
celestyn
Posty: 3225
Rejestracja: piątek, 1 sierpnia 2008, 22:06

Re: Co ma wspólnego LOT z rewitalizacją

Post autor: celestyn » środa, 6 stycznia 2010, 16:13

Platichthys_flesus pisze:@Celestyn,
patrz pkt 1 ;]

Zauważyłam, ze zarzadzanie kadrami to jest cos, do czego bardzo wielu ma aspiracje.

Trzeba myslec nie tylko o liczbach, bo Ty tak naprawde proponujesz oszczednosc wysokosci paru set zł. miesięcznie. Ale trudno wtedy spodziewac sie poprawy pracy biura LOT, gdy obciazona wszytskim jest jedna osoba.
Powtarzam po raz czwarty, że na to czy w interesującym mnie okresie uzasadnione jest utrzymanie dwóch etatów mogą dać odpowiedź tylko konkretne dane o rzeczywiście wykonanych zadaniach i pracach przez pracowników LOT w analogiczych okresach poprzednich lat.
Nie ten jest mądrzejszy kto wyżej stoi i głośniej krzyczy
Piszę poprawnie po polsku

Awatar użytkownika
Platichthys_flesus
Posty: 1605
Rejestracja: wtorek, 1 sierpnia 2006, 07:20
Lokalizacja: Ustka

Re: Co ma wspólnego LOT z rewitalizacją

Post autor: Platichthys_flesus » środa, 6 stycznia 2010, 17:28

No dobrze,ale nawet gdyby takie dane zostałyby tutaj przedstawione, to kto miałby rozsadzac, czy jest zasadne trzymanie dwóch etatów czy jednego?
http://www.pustamiska.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nic trudnego zrobić coś dobrego
Konsument głosuje portfelem

Awatar użytkownika
celestyn
Posty: 3225
Rejestracja: piątek, 1 sierpnia 2008, 22:06

Re: Co ma wspólnego LOT z rewitalizacją

Post autor: celestyn » środa, 6 stycznia 2010, 17:52

Platichthys_flesus pisze:No dobrze,ale nawet gdyby takie dane zostałyby tutaj przedstawione, to kto miałby rozsadzac, czy jest zasadne trzymanie dwóch etatów czy jednego?
Teoretycznie powinien zarząd LOT, ale przecież w polskiej rzeczywistości jak się dostaje kasę na coś to się nie odmawia nawet jeśli takie finansowanie nie jest celowe. W praktyce powinien po głębokiej analizie decydować ten kto tak lekko rozdaje podatnicze pieniądze czyli ratusz, bo jak ratusz nie dałby kasy na utrzymanie drugiego etatu, to idę o zakład, że członkowie LOTu z własnej kieszeni by tego etatu nie sfinansowali :).
Nie ten jest mądrzejszy kto wyżej stoi i głośniej krzyczy
Piszę poprawnie po polsku

Awatar użytkownika
grooby
Posty: 744
Rejestracja: czwartek, 21 czerwca 2007, 22:32
Lokalizacja: Ustka

Re: Co ma wspólnego LOT z rewitalizacją

Post autor: grooby » środa, 6 stycznia 2010, 17:55

Ta dyskusja zmieniła jakoś sens forumowicz Ustka2009, zadał kilka pytań, na które p. Laskowski odpowiedział lub nie, ale Co ma wspólnego ten wątek z zatrudnieniem w Locie.

Chociaż, wydaje mi się, że wszystkie te zarzuty kierowane przeciwko Organizacji są poniekąd troche uzasadnione.
Na stronach LOTu nie ma bierzących informacji o dzialaniach, sprawozdań z posiedzen Zarządu, konkretnych danych o wykorzystaniu kwater, zwyklej statystyki, czy tez raportu z wykonanych dzialań w roku 2009 (podpinanie pod impreze LOTu Festiwalu Legend w Charlocie, wydaje mi się trochę nie na miejscu, z uwagi na fakt, że LOT prowadził tylko sprzedaż biletów, a organizacyjnie chyba nie wspomagał - ale nie wiem może się myle). Myśle, ze to powoduje pytania, które zadal/a Ustka2009.
Zgodze się z wiekszościa, że też bym chcial wiedzieć jak wykorzystywana jest dotacja i 10% opłaty klimatycznej. Tego nie wiemy, obrocz tlumaczenia, że utrymanie pracowników kosztuje. Zgodze się, ale do prowadzenie Informacji nie trzeba byc LOTem zgodnie z Ustawą.

Wydaje mi się, że informacja powinna być tylko działalnością drugorzedna, a pośrednictwo w wynajmie kwater trzeciorzędną, a PROMOCJA, wydawnictwa, mapy, imprezy, powinny byc priorytetem, a mam wrażenie że cos tu zostało odwrócone.

Mam nadzieję, że jeśli ktoś się zglosi do LOTu, to otrzyma wszystkie informacjie dotyczące wydatkowania pieniędzy publicznych. Szczerze mnie to mało interesuje, bo mam ważniejsze sprawy na glowie, a nie jestem członkiem LOTu, zeby wnikac w jego finanse.

Ps. 1 osoba w Informacji - Locie to trochę za mało, tam jest tyle pracy, ze poprostu fizycznie tego 1 osoba nie ogarnie .... sprzedaz kwater, prowadzenie bazy, udzielanie informacji, wyjazdy na targi itp.

Panie Prezesie, z calym szacunkiem nie bede mógł skorzystac z Pana zaproszenia, bo w tym samym czasie jest spotkanie - konsultacje w sprawie LOGO, a jak Pan dobrze wie oboje jesteśmy w tej samej komisji.
http://bip.um.ustka.pl/upload/4489/Z_PR ... j_logo.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Proszę pomyśl o ochronie środowiska zanim wydrukujesz ten post

Awatar użytkownika
celestyn
Posty: 3225
Rejestracja: piątek, 1 sierpnia 2008, 22:06

Re: Co ma wspólnego LOT z rewitalizacją

Post autor: celestyn » środa, 6 stycznia 2010, 18:46

grooby pisze:Ta dyskusja zmieniła jakoś sens forumowicz Ustka2009, zadał kilka pytań, na które p. Laskowski odpowiedział lub nie, ale Co ma wspólnego ten wątek z zatrudnieniem w Locie.
To normalne, że w trakcie dyskusji na jakikolwiek temat mogą pojawić się nowe wątki i pytania.
grooby pisze: Ps. 1 osoba w Informacji - Locie to trochę za mało, tam jest tyle pracy, ze poprostu fizycznie tego 1 osoba nie ogarnie .... sprzedaz kwater, prowadzenie bazy, udzielanie informacji, wyjazdy na targi itp.
Dywagacje o zasadności dwóch etatów dotyczą wyłącznie okresu kiedy na dość długi czas ruch turystyczny w Ustce praktycznie zamiera, więc trudno mówić o bieżącej sprzedaży kwater i udzielaniu informacji komukolwiek. Co do wyjazdów na targi to słuszne pytanie zadał bodajże SM czyli od czego w takim razie jest wydział promocji miasta? A z prowadzeniem i aktualizowaniem bazy, która pewnie w naszym mieście ostatecznie nie zmienia się z dnia na dzień w jakiś bardzo dynamiczny sposób, jedna osoba powinna sobie śmiało poradzić i to bez większego wysiłku.
Nie ten jest mądrzejszy kto wyżej stoi i głośniej krzyczy
Piszę poprawnie po polsku

ODPOWIEDZ