Strona 1 z 1

Ustecka Syrenka, liczby i kwoty, niejasności

: niedziela, 12 grudnia 2010, 15:26
autor: Wajper
Zamieszczam w osobnym wątku, by LOT nie mógł powiedzieć, że nie zauważył.

Porównajmy dwa dokumenty:

Obrazek

oraz drugi, opublikowany na stronie LOT (informuję, że strona została zarchiwizowana, wszelkie zmiany są zatem bezcelowe).

http://www.lot.ustka.pl/pl/news647.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Zebrano: 42 635
Wydano: 2 813, 44

Pozostało: 39 821, 56

Złomu: nie zebrano.

Dalej, trzeci zestaw informacji.

Kod: Zaznacz cały

Miło nam poinformować, że podczas niedzielnej licytacji na rzecz pomnika Usteckiej Syrenki udało nam się zgromadzić kwotę 720,00zł. Jest to już druga licytacja na rzecz pomnika. Pierwszą LOT ?Ustka? zorganizował podczas Wielkiej Majówki na terenie OSiR-u. Pierwszą licytację prowadził Pan burmistrz Jan Olech, tym razem na scenie pojawił się zastępca burmistrza Pan Marek Kurowski. Przypominamy równocześnie, że odsłonięcie pomnika nastąpi na usteckim molo,dnia 15 sierpnia 2010. Wszystkich serdecznie zapraszamy!

Kod: Zaznacz cały

Informujemy, że podczas zbiorki złomu metali kolorowych prowadzonej przez Lokalna Organizację Turystyczną "Ustka" zebrano ok. 400 kg metalu. Częś przedmiotów metalowych została zlicytowana podczas dwoch aukcji. Dochód z aukcji w wysokości 1470.55 zł przekazano na budowę pomnika.  Pozostały metal przekazano odlewni, która wykonywała odlew pomnika. Umowa barterowa zawarta między LOT-em a odlewnią m.in. zawiera zapis o przekazaniu złomu. Ponadto w umowie tej LOT zobowiązal się przez najbliższe 5 lat bezpłatnie (poza sezonem turystycznym) udzielać noclegu pracownikom odlewni (dwutygodniowe pobyty dla 6 osób). 
Żródło: strona LOT.

Zebrano: 400 kg metali, część wymieniono na 1470, 55 złotych.
Obiecano bezpłatne noclegi: koszt w przyblizeniu 13 000 złotych.
Podczas licytacji zebrano: na pierwszej - brak danych, na drugiej - 720 złotych.

Przyjrzyjmy się liczbom.

Dokument #1 podaje koszta:
67 279, 44

UWAGI:
- nie wliczono kosztów noclegów pracowników odlewni do całości
- koszt skarbonek i cegiełek RAZEM (ważne) = 1971, 64 złotych

Dokument #2 podaje zyski:
39 821, 56

UWAGI: koszta skarbonek i cegiełek rozdzielono.
- skarbonki = 1971, 64
- cegiełki, druk = 841.80

Różnica pomiędzy kosztami, a zyskami = -27 457,88 złotych, a jeśli doliczyć koszta pobytu członków odlewni, to -40 457, 88.
Jednocześnie LOT podaje, że po opłaceniu kosztów zostało 15 268, 98 złotych.

Pytania dla wyjaśnienia niejasności i sprzecznych informacji:
1. Co się stało z 841, 80 złotych, które w jednym dokumencie uznano za koszt, a w drugim w ogóle nie zamieszczono?
2. Jakim sposobem LOT osiągnął środki rezerwowe na koszta napraw syrenki, skoro zgodnie z dokumentacją dopłacił przeszło 27 tysięcy złotych? Kto wyłożył 42 726,86 złotych?
3. Ile zebrano pieniędzy podczas wszystkich licytacji?
4. Dlaczego LOT w jednym dokumencie mówi o zebraniu 400 kg złomu, a w drugim o braku jakichkolwiek darów w naturze?
5. Ile zebrał LOT pieniędzy ŁĄCZNIE z:
a) skarbonek
b) cegiełek
c) licytacji
d) wpłat bankowych
e) wpłat członków LOT (o ile takowe były)
f) sprzedaży części złomu
6. Ile zebrano pieniędzy podczas zbiórki rozpoczętej przed datą zaplombowania skarbon i co się z nimi stało?
7. Ile zebrano pieniędzy wpłaconych na konto bankowe już po 15 sierpnia 2010 roku, gdy jeszcze długo potem widniała na stronie LOT prośba o sponsoring projektu i konto bankowe i co się z owymi pieniędzmi stało?
[/b]

Kod: Zaznacz cały

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI1)
z dnia 6 listopada 2003 r.
w sprawie sposobów przeprowadzania zbiórek publicznych oraz zakresu kontroli nad tymi
zbiórkami
(Dz. U. z dnia 24 listopada 2003 r.)

§ 10. 1. Przeprowadzający zbiórkę publiczną prowadzi dokumentację dotyczącą przebiegu akcji
zbiórkowej, w formie rejestru, zawierającą następujące informacje:
1) komu, kiedy i jakie puszki kwestarskie, skarbony stacjonarne, przedmioty i cegiełki
wartościowe zostały wydane;
2) kiedy przeprowadzona zbiórka publiczna została zakończona;
3) sumę zebranych ofiar pieniężnych;
4) rodzaj i ilość zebranych ofiar w naturze.
2. Dane, o których mowa w ust. 1, muszą być potwierdzone podpisami osób, które zbiórkę
przeprowadzały i które odebrały zebrane ofiary.
3. Usuwanie wpisów bądź czynienie ich nieczytelnymi jest niedozwolone; dozwolone są
przekreślenia dające możliwość odczytania przekreślonej treści.
§ 11. Przeprowadzający zbiórkę publiczną przechowuje dokumentację, o której mowa w § 10,
przez okres dwóch lat od dnia zakończenia zbiórki.
§ 12. Publiczne ogłoszenie wyników zbiórki publicznej zawiera:
1) nazwę i siedzibę przeprowadzającego zbiórkę publiczną;
2) nazwę organu oraz datę i numer pozwolenia;
3) sumę zebranych ofiar pieniężnych, uwzględniającą ilość i rodzaj zebranych ofiar na
poszczególne cele, według form zbiórki publicznej;
4) rodzaj i ilość zebranych ofiar w naturze;
5) wysokość kosztów przeprowadzenia zbiórki publicznej, z dokładnym wymienieniem rodzaju i
wysokości poszczególnych wydatków.
Czy owe dane były publikowane? Jeśli nie, to bardzo o to PROSIMY. Na razie wydaje mi się, że doszło do złamania prawa (p. powyższa ustawa i jej poszczególne zapisy, nie tylko te zacytowane przeze mnie). Ale z pewnością się mylę. Dlatego proszę o udostępnienie pełnej dokumentacji projektu wszystkim zainteresowanym.

Re: Ustecka Syrenka, liczby i kwoty, niejasności

: wtorek, 14 grudnia 2010, 15:53
autor: LOT Ustka
WYDATKI:
Wynagrodzenie artysty 30 000 ZŁ.
Wynagrodzenie dla odlewni 26 000 ZŁ (plus noclegi oraz złom kolorowy wynikający z umowy)
Montaż pomnika, praca koparki1 207,08 ZŁ.
Wykonanie ogrodzenia wokół pomnika 2 440 ZŁ.
Wykonanie skarbonek oraz druk cegiełek 1 971,64 ZŁ.
Pozostałe koszty: druk zaproszeń, koszty korespondencji, Koszty druku naklejek z herbem, koszty organizacji odsłonięcia pomnika, antyramy do cegiełek, nocleg pracowników odlewni koszty bankowe i inne : 5 660 ZŁ.
SUMA: 67 278,72 zł.
PRZYCHODY:
Kwota zgromadzona w skarbonkach? 6 875 zł.
Sprzedaż cegiełek - 35 760 zł. ( m.in. dochód z biletów na Przegląd Muzyki Alternatywnej- bilety były sprzedawane w formie cegiełek)
Darowizny gotówkowe firm strategicznych ? 14 713 zł.
Dochód z licytacji przedmiotów wartościowych ( m.in. złomu) ? 1 470,55 zł.
Sprzedaż pozostałego złomu ? 269 zł.
Rozbiórka wykonana przez ?LOT USTKA? przy ul. Marynarki Polskiej 71 ? łączny dochód- 10 700.65 zł.
Dochód uzyskany przez LOT ?USTKA? ze sprzedaży monet oraz naklejek z herbem 1 342,97 zł.
Wpłata dokonana przez LOT ?USTKA? z tytułu prowadzenia agencji zakwaterowań
w 2009 r. 4 600 zł.
Wpływy osiągnięte przez LOT ?Ustka? z przeznaczeniem na konto syrenkowe ? 6 800,00 zł.
SUMA: 82 531,17 zł.

82 531,17zł - 67 278,72 zł= 15 252.45 zł
NA KONCIE SYRENKOWYM Z PRZEZNACZENIEM DO DALSZYCH DZIAŁAŃ ZWIĄZANYCH Z PROGRAMEM ? USTECKA SYRENKA? POZOSTAŁO: 15 252.45 zł ( stan na 30.09.2010).
NAPRAWA POMNIKA: 188, 10 ZŁ. SPONSOROWANE PRZEZ OSOBĘ FIZYCZNĄ.
W celu zapoznania się z poszczególnymi dokumentami dotyczącymi sprawy pomnika zapraszamy do naszego biura przy ul. Marynarki Polskiej 87.

Re: Ustecka Syrenka, liczby i kwoty, niejasności

: wtorek, 14 grudnia 2010, 18:47
autor: Wajper
Dziękuję, nie omieszkam skorzystać z zaproszenia.

Ślicznie wytłumaczyliście wszystko. Ale nadal pozostają malutkie pytania:

1. Co się stało z 841, 80 złotych, które w jednym dokumencie uznano za koszt druku cegiełek, a w drugim w ogóle nie zamieszczono?
3. Ile zebrano pieniędzy podczas wszystkich licytacji (OSiR)?

Oraz pytania retoryczne:

6. Ile zebrano pieniędzy podczas zbiórki rozpoczętej przed datą zaplombowania skarbon?
7. Ile zebrano pieniędzy wpłaconych na konto bankowe już po 15 sierpnia 2010 roku, gdy jeszcze długo potem widniała na stronie LOT prośba o sponsoring projektu i konto bankowe i co się z owymi pieniędzmi stało?

I bonusowe pytanie, tak z czystej ciekawości:

Dlaczego osoba fizyczna opłaca koszta naprawy Syrenki, skoro istnieje na to fundusz???

Oraz spostrzeżenie:

Zmieniliście klasyfikację pozostałych środków z "przeznaczono na naprawę pomnika" na "przeznaczono do dalszych działań związanych z programem". Co też planujecie w związku z tymże programem, na co zarezerwowaliście środki? I jaki jest stan OBECNY tychże środków, nie wrześniowy?

Re: Ustecka Syrenka, liczby i kwoty, niejasności

: piątek, 14 stycznia 2011, 09:52
autor: Wajper
Z kosztorysu MARBUD wynika, że:

1. Roboty budowlane związane z relokacją pomnika Nepomucena w Ustce wyniosły:
a) wartość kosztorysowa: 17502, 75 zł.
B) robocizna: 2345, 96
c) materiały: 6901, 18
d) sprzęt: 2327, 34

2. Wykonanie podestu pod pomnik Syrenki w Ustce wyniosło:
a) wartość kosztorysowa: 22273, 04 zł
B) robocizna: 3241, 30
c) materiały: 15024, 65
d) sprzęt: 299, 60

Jednocześnie czytamy w piśmie UM z dnia 26.10.10:

"(...) informuję, że na podstawie przeprowadzonego rozeznania cenowego ww. roboty wykonało Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe MARBUD (---adres---, pomijam, by uniknąć posądzeń o kryptoreklamę - dopisek Wajper) za cenę:

1. podest pod pomnik Syrenki - 27 877, 00 (...)
2. przeniesienie pomnika Nepomucena - 21 533, 00"

Zeby jeszcze było mniej jasno, nagranie z 22.07.10 (sesja komisji) wykazuje, że zrobiono znienacka zaskakującą (bo temat Syrenka w ogole nie był poruszany na wcześniejszych sesjach RM) "zmianę do budżetu" w wysokości 50 tysięcy, które to przesunięcie środków miało być wykorzystane na "przeniesienie Napomucena" i "podest Syrenki", które wyceniono, odpowiednio, na 15 i 35 tysięcy złotych.

Niech ktoś mi powie, że te liczby się zgadzają i że jestem durniem, ale mi z kalkulatorem w łapie wychodzą strasznie dziwne rzeczy.
What conects the dots here, a czego nie widzę wskutek ignorancji?

Re: Ustecka Syrenka, liczby i kwoty, niejasności

: piątek, 14 stycznia 2011, 10:02
autor: masasza
WNiosek złożyłem na komisji rewizyjnej i w miesiącu styczniu komisja rewizyjna bedzie sprawdzała wydatkowanie kwoty 50 000 zł.

Re: Ustecka Syrenka, liczby i kwoty, niejasności

: piątek, 14 stycznia 2011, 10:21
autor: Wajper
Dziękujemy bardzo.

Re: Ustecka Syrenka, liczby i kwoty, niejasności

: sobota, 15 stycznia 2011, 09:18
autor: Mirek
Oł jest.

Pozytywna postawa.


Pozdro

Re: Ustecka Syrenka, liczby i kwoty, niejasności

: sobota, 15 stycznia 2011, 11:38
autor: Wajper
Liczymy również na pozytywną postawę komisji pod przewodnictwem pana Błądkowskiego.