Remont usteckiego portu

Wypowiedz się na aktualne tematy związane z Ustką. Napisz co Ciebie drażni, irytuje i zachwyca. Podziel się z innymi swoimi spostrzeżeniami.

Moderator: DKS

Awatar użytkownika
Bakłarzan
Posty: 1039
Rejestracja: piątek, 31 sierpnia 2007, 09:14
Lokalizacja: Ustka-Słupsk

Re: Remont usteckiego portu

Post autor: Bakłarzan » sobota, 4 kwietnia 2015, 15:27


https://pl.fotolia.com/id/81447590

Awatar użytkownika
elveez
Posty: 12199
Rejestracja: poniedziałek, 30 czerwca 2003, 15:01
Lokalizacja: Magierowo / Trocinowo
Kontakt:

Re: Remont usteckiego portu

Post autor: elveez » wtorek, 7 kwietnia 2015, 08:44

No bakłarzan nowe kanony w dziennikarstwie :lol: udostępnianie prywatnych filmów :)
Ciekawostki z regionu i nie tylko. Zapraszam na mój kanał. http://www.youtube.com/user/elveezultra/videos
Obrazek

Awatar użytkownika
Bakłarzan
Posty: 1039
Rejestracja: piątek, 31 sierpnia 2007, 09:14
Lokalizacja: Ustka-Słupsk

Re: Remont usteckiego portu

Post autor: Bakłarzan » środa, 8 kwietnia 2015, 21:25

Hmm o jakich prywatnych filmach mowa?

Awatar użytkownika
elveez
Posty: 12199
Rejestracja: poniedziałek, 30 czerwca 2003, 15:01
Lokalizacja: Magierowo / Trocinowo
Kontakt:

Re: Remont usteckiego portu

Post autor: elveez » czwartek, 9 kwietnia 2015, 07:46

Serio nie skumałeś że chodzi o powyższe 2 Twoje filmy które nawet nie wyświetlają podglądu treści ? :mrgreen:
ddd.JPG
Ciekawostki z regionu i nie tylko. Zapraszam na mój kanał. http://www.youtube.com/user/elveezultra/videos
Obrazek

Awatar użytkownika
Bakłarzan
Posty: 1039
Rejestracja: piątek, 31 sierpnia 2007, 09:14
Lokalizacja: Ustka-Słupsk

Re: Remont usteckiego portu

Post autor: Bakłarzan » piątek, 10 kwietnia 2015, 05:54

upss sorka ;) nawet nie wiedziałem
https://pl.fotolia.com/id/81447590

Awatar użytkownika
Smerf Maruda
Posty: 4090
Rejestracja: czwartek, 12 lipca 2007, 11:34
Lokalizacja: Słupsk

Re: Remont usteckiego portu

Post autor: Smerf Maruda » czwartek, 16 kwietnia 2015, 09:26

Na terenie portu mają być zamontowane 4 szlabany, system kontroli dostępu z czytnikami i specjalnymi kartami dla gości , ponadto kilkanaście kamer CCTV IP, w tym 3 obrotowe, monitorujące cały teren portu, aby nawet mysz się nie prześlizgnęła , a to wszystko podłączone światłowodem o łącznej długości 3 km. To wszystko w ramach - Dostawa i montaż systemu inteligentnej platformy telewizji przemysłowej CCTV IP, systemu kontroli dostępu KD oraz zintegrowanego systemu zarządzania bezpieczeństwem SMS na terenie Portu Ustka - wartości zamówienia mniejszej od wyrażonej w złotych równowartości kwoty 207 000 euro.

http://www.pomorze-srodkowe.pl/ustka/mo ... z-za-prl-u" onclick="window.open(this.href);return false;
Zapraszam do polubienia moich stron . . . . . . - www.ziemia-ustecka.pl

www.facebook.com/artur.mazur.14
www.facebook.com/Stara.Ustka
www.facebook.com/ziemia.ustecka

Awatar użytkownika
Mirek
Posty: 7650
Rejestracja: wtorek, 5 kwietnia 2005, 21:39
Lokalizacja: HB 13

Re: Remont usteckiego portu

Post autor: Mirek » czwartek, 16 kwietnia 2015, 10:51

Major Wilkołek by sie cieszył......kto znał ten wie.

Wielki Brat by sie zawstydził..... :oops:
Większośc ludzi sobie nie zdaje sprawy co to za system przyjeżdzając do Ustki z kochanką na wczasy..... :(
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."

Awatar użytkownika
celestyn
Posty: 3225
Rejestracja: piątek, 1 sierpnia 2008, 22:06

Re: Remont usteckiego portu

Post autor: celestyn » czwartek, 16 kwietnia 2015, 18:26

Ogólnie monitoring podnosi bezpieczeństwo, ale tyle kamer na tak małym obszarze i dodatkowo szlabany? Może jeszcze znowu zaczną plażę grabić? Tylko po co?
Nie ten jest mądrzejszy kto wyżej stoi i głośniej krzyczy
Piszę poprawnie po polsku

Awatar użytkownika
Smerf Maruda
Posty: 4090
Rejestracja: czwartek, 12 lipca 2007, 11:34
Lokalizacja: Słupsk

Re: Remont usteckiego portu

Post autor: Smerf Maruda » czwartek, 16 kwietnia 2015, 18:50

celestyn pisze:Ogólnie monitoring podnosi bezpieczeństwo, ale tyle kamer na tak małym obszarze i dodatkowo szlabany? Może jeszcze znowu zaczną plażę grabić? Tylko po co?
Czemu nie , ale kupują też pojazd wielofunkcyjny .

Ustecki port - na bogato.,

- Zakup i dostawa pojazdu wielofunkcyjnego z narzędziami na potrzeby Portu Morskiego w Ustce

1. Przedmiot zamówienia obejmuje zakup i dostawy pojazdu wielofunkcyjnego z dodatkowymi narzędziami (zamiatarka
śmieci z odkurzaczem, pług odśnieżny, posypywarka soli i piasku, szczotka do śniegu i piasku), z przeznaczeniem na
potrzeby Portu Morskiego w Ustce.
2. Wymagane parametry techniczne i funkcjonalne:
2.1. Pojazd wielofunkcyjny: nie będący prototypem, pochodzący z produkcji seryjnej i nie robiony pod potrzeby
tego zamówienia:
a) fabrycznie nowy ? rok produkcji 2014 lub 2015,
b) długość pojazdu ze szczotkami max 5000 mm,
c) szerokość pojazdu max 1400 mm,
d) wysokość pojazdu max 2400 mm,
e) rozstaw osi max 2200 mm,
f) prędkość robocza max nie więcej niż 25 km/h,
g) prędkość przejazdowa max nie więcej niż 25 km/h,
h) pojemność zbiornika paliwa min 40 l,
i) ciężar całkowity max DMC 3500 kg,
j) koła/opony, pojedyncze (felgi + opony wielosezonowe) 15/16 cali, lub letnie z dodatkowym komplet opon
zimowych,
k) koło zapasowe pełnowymiarowe,
l) pojemność silnika 1900-2500 cm?, moc min. 50 kW (min EURO 5), chłodzony cieczą,
m) rodzaj paliwa ON,
n) układ jezdny dwuosiowy, przegubowy, amortyzowany, lub wszystkie koła skrętne,
o) napęd na wszystkie koła, utrzymanie stałych obrotów w trybie roboczym,
p) hamulec postojowy,
q) radioodbiornik,
r) kierownica umieszczona centralnie lub po prawej stronie,

wymagany osprzęt (narzędzia): pług, posypywarka piasku/soli, zamiatarka z odkurzaczem, szczotka do
śniegu/śmieci muszą być kompatybilne z dostarczonym pojazdem wielofunkcyjnym i gotowe do użytkowania
wraz z nim w zależności od potrzeb Zamawiającego.
s) kamera z możliwością obserwacji w warunkach ograniczonego oświetlenia, zamontowana w tylnej części
maszyny, ułatwiająca manewr cofania wraz z panelem LCD, umożliwiającym obserwację w każdych

. OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Zakup i dostawa łodzi inspekcyjnej typu RIB, przyczepy podłodziowej wraz z wyposażeniem dla potrzeb Portu Morskiego Ustka
Data utworzenia: 2015-03-24

3. Specyfikacja techniczna łodzi inspekcyjnej typu RIB:
1) długość: od 5,0 do 5,5 m ? zgodnie ze świadectwem klasy łodzi;
2) liczba niezależnych komór wypornościowych ? min 5;
3) szerokość całkowita: od 2,2 m do 2,4 m ? zgodnie ze świadectwem klasy łodzi;
4) ładowność: min 800 kg, min. 9 osób ? zgodnie ze świadectwem klasy łodzi;
5) masa łodzi bez silnika i wyposażenia: do 350 kg;
6) powierzchna pokładu przeciwpoślizgowa i samoodpływowa;
7) kadłub wyposażony w ucho dziobowe i 2 ucha rufowe oraz zawiesia umożliwiające wodowanie przy użyciu
urządzeń dźwigowych;
8) tuba ochronna wykonana z tkaniny gumowej;
9) tuba wyposażona w zewnętrzną linkę burtową;
10) tuba wzmocniona na zewnątrz odbojnicą ochronną;
11) kolor tuby szary/siwy;
12) konsola środkowa Jockej 2-osobowy z owiewką w kolorze niebieskim;
13) zbiornik paliwa min. 70 l wbudowany w konsolę jockej;
14) rufowy maszt ze stali nierdzewnej ze światłami nawigacyjnymi i reflektorem dalekosiężnym obrotowym oraz
koszami na koła ratunkowe;
15) akumulator, instalacja elektryczna, odbiorników, panel elektryczny, sygnał dźwiękowy, pompa zęzowa
elektryczna;
16) wskaźnik poziomu paliwa, obrotomierz, wskaźnik trymu;
17) instalacja elektryczna, paliwowa i sterowania silnika, manetka i kierownica;
18) silnik spalinowy czterosuwowy zaburtowy, o mocy od 70 do 80 kM z elektronicznym wtryskiem paliwa;

http://www.pomorze-srodkowe.pl/ustka/wi ... ecien-2015" onclick="window.open(this.href);return false;
Zapraszam do polubienia moich stron . . . . . . - www.ziemia-ustecka.pl

www.facebook.com/artur.mazur.14
www.facebook.com/Stara.Ustka
www.facebook.com/ziemia.ustecka

Awatar użytkownika
celestyn
Posty: 3225
Rejestracja: piątek, 1 sierpnia 2008, 22:06

Re: Remont usteckiego portu

Post autor: celestyn » piątek, 17 kwietnia 2015, 20:03

Odnośnie tych kamer w porcie
http://www.strefabiznesu.gp24.pl/artyku ... ys-zlotych" onclick="window.open(this.href);return false;
Kamera na każdej lampie? Duża przesada i bezcelowe wydawanie kasy.
Nie ten jest mądrzejszy kto wyżej stoi i głośniej krzyczy
Piszę poprawnie po polsku

Awatar użytkownika
Mirek
Posty: 7650
Rejestracja: wtorek, 5 kwietnia 2005, 21:39
Lokalizacja: HB 13

Re: Remont usteckiego portu

Post autor: Mirek » piątek, 17 kwietnia 2015, 21:47

Miasto chce, by port był portem, a nie parkingiem.
Czy miasto och....ało?

A gdzie turyści maja parkować ?
W Łebie?


40 sekunda wypowiedzi:

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."

Awatar użytkownika
elveez
Posty: 12199
Rejestracja: poniedziałek, 30 czerwca 2003, 15:01
Lokalizacja: Magierowo / Trocinowo
Kontakt:

Re: Remont usteckiego portu

Post autor: elveez » poniedziałek, 1 czerwca 2015, 11:17

Od czwartku miał funkcjonować nowy basen rybacki w Ustce. Burmistrz wierzy, że jeśli stanie się to tuż po wakacjach, to dotacja ocaleje.
Ustka będzie miała wiele szczęścia, jeśli uda się rozliczyć budowę basenu rybackiego o czasie

- Budowa idzie jak krew z nosa - to pierwsze zdanie na temat basenu rybackiego Jacka Graczyka, który tuż po wyborze na burmistrza Ustki obawiał się, że miasto może stracić dofinansowanie do budowy.- Przyczyną tego jest fakt, że wykonawca rozpoczął roboty dwa miesiące później, niż wynikało to z umowy i harmonogramu - mówił wtedy burmistrz, upatrując opóźnienie w tym, że ratusz dopiero pod koniec lipca 2014 roku wybrał inżyniera kontraktu, który miał nadzorować wykonawcę gdański Navimor Invest. Roboty zamiast w lipcu zaczęły się dopiero we wrześniu.

- Mówiłem tak, bo wtedy nie miałem jeszcze wglądu w dokumenty. Okazuje się, że jest jeszcze gorzej - twierdzi dzisiaj Jacek Graczyk. - Navimor bez kar umownych może budować do 4 listopada. Wówczas miastu przepadnie dotacja, którą trzeba rozliczyć ostatecznie we wrześniu.

Zobacz także: Wielka inwestycja w Ustce. Budowa basenu rybackiego (wideo, zdjęcia)

Ustka otrzymała 16 mln zł dofinansowania z funduszu rybackiego. Jednak po przetargu zostały oszczędności, bo Navimor zaoferował, że zbuduje basen za ok. 13 mln zł. Miał skończyć w czwartek. - Poprzedni burmistrz podpisał umowę z wykonawcą w czerwcu 2014 roku na zakończenie prac 28 maja 2015 roku. Jednak w umowie znalazł się niewytłumaczalny zapis dotyczący terminu "nie krócej niż 11 miesięcy od przekazania placu budowy" - tłumaczy burmistrz. - Navimor miał zacząć budowę w lipcu. Jednak miasto oddało plac budowy 5 września. Według tego zapisu, to oznaczało termin zakończenia prac - na początku sierpnia tego roku. Jednak plac na drogę dojazdową miasto przekazało dopiero 5 grudnia. W ten sposób bez żadnych konsekwencji firma może pracować do listopada. Dogadałem się z Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, że możemy rozliczyć pieniądze do końca września. Jeśli firma skończy w sierpniu lub na początku września, to jest szansa, że zdążymy.

Jednak dopiero 22 maja Navimor oświadczył, że znalazł podwykonawców. Miał z tym problemy, bo jego oferta przetargowa miała niską cenę.- Wcześniej chciał, żebym zgodził się na tańsze zamienniki materiałowe. Przecież obowiązuje prawo zamówień publicznych! - oburza się burmistrz. - Ale w końcu, gdy znalazł podwykonawców, to jest pewna szansa na rozliczenie dotacji.
W ubiegłym roku urzędnicy ratuszowi nie chcieli budową psuć sezonu. Navimor na temat opóźnień się nie wypowiada.
- Spółka stara się jednak nie komentować szczegółowo realizowanych przez siebie kontraktów - oświadczyła Izabela Tyborska, specjalista ds. obsługi spółki i giełdy.

Poprzedni burmistrz Jan Olech w rozmowie telefonicznej powiedział, że jest w Niemczech i słabo nas słyszy. Nie znamy więc jego opinii.
Ciekawostki z regionu i nie tylko. Zapraszam na mój kanał. http://www.youtube.com/user/elveezultra/videos
Obrazek

Awatar użytkownika
Topilzin
Posty: 6396
Rejestracja: niedziela, 4 lutego 2007, 13:26

Re: Remont usteckiego portu

Post autor: Topilzin » sobota, 20 czerwca 2015, 20:02

Co tam? Dziurka w nabrzeżu pokazała swój ryjek?Punktualna na sezon jak PKP.
Może zabezpieczyć ,udrożnić , powiększyć i zrobić atrakcję jak Wieliczka?
Jak to było z tasiemcem?Jeżeli nie możesz go zwalczyć to musisz pokochać. :wink: :lol: :lol:
"Bagatelizować, bagatelizować i jeszcze raz bagatelizować... złapią za rękę, mówić że nie wasza."

Awatar użytkownika
Korybut
Posty: 137
Rejestracja: piątek, 26 lutego 2010, 11:23

Re: Remont usteckiego portu

Post autor: Korybut » sobota, 18 lipca 2015, 18:00

http://gryf24.pl/2015/07/14/ustka-jak-g ... t-w-ustce/

Obrazek

Jak dla mnie to ciekawa sprawa. Może trochę miasto by odżyło gdyby projekt faktycznie doszedł do skutku :D

Awatar użytkownika
Smerf Maruda
Posty: 4090
Rejestracja: czwartek, 12 lipca 2007, 11:34
Lokalizacja: Słupsk

Re: Remont usteckiego portu

Post autor: Smerf Maruda » sobota, 18 lipca 2015, 19:02



12 zdjęć wizualizacji na https://www.facebook.com/ziemia.ustecka" onclick="window.open(this.href);return false;
Zapraszam do polubienia moich stron . . . . . . - www.ziemia-ustecka.pl

www.facebook.com/artur.mazur.14
www.facebook.com/Stara.Ustka
www.facebook.com/ziemia.ustecka

Awatar użytkownika
Topilzin
Posty: 6396
Rejestracja: niedziela, 4 lutego 2007, 13:26

Re: Remont usteckiego portu

Post autor: Topilzin » sobota, 18 lipca 2015, 20:53

Nieszkodliwa zabawa ale będzie powód aby przez następne 10 lat absolutnie nic nie robić.Skoro są takie wielkie plany.....
"Bagatelizować, bagatelizować i jeszcze raz bagatelizować... złapią za rękę, mówić że nie wasza."

Awatar użytkownika
celestyn
Posty: 3225
Rejestracja: piątek, 1 sierpnia 2008, 22:06

Re: Remont usteckiego portu

Post autor: celestyn » poniedziałek, 20 lipca 2015, 11:26

Uważam, że z usteckim portem trzeba coś zrobić, żeby nie stał się tylko nadmorską malowniczą ruiną, w której nic się nie dzieje i która nie przynosi miastu i mieszkańcom żadnych korzyści. Jestem absolutnie za tym by coś robić i wyrwać port z obecnej stagnacji. Na ten moment jednak nie wiem czy port powinien być rozbudowywany, czy też tylko przejść generalny remont od podstaw z odtworzeniem z jakimiś korektami falochronów. Spotkanie w ratuszu nie dało na to pytanie jednoznacznej odpowiedzi dlatego podchodzę do tematu bardzo ostrożnie. Sama prezentacja była moim zdaniem niezbyt przemyślana, chaotyczna i niepełna merytorycznie, nawet biorąc pod uwagę, że to tylko wstępna koncepcja. Nie było żadnej analizy koncepcji od strony ekonomicznej. Nie było analizy możliwości wykorzystania portu pod kątem konkretnych funkcji. To było coś w stylu hurrra niech zbudują nam duży port jak mają kasę, a potem jakoś to będzie. Uważam, że tak nie można podchodzić do tak istotnych, wręcz żywotnych inwestycji dla miasta, nawet na etapie wstępnych koncepcji. Dlatego choć jestem za to absolutnie nie podzielam hurraoptymizmu projektantów. Przypominało to bardziej urządzanie przydomowego ogródka - tu marchewka, tu kalafior a tam trawka, a port nie może funkcjonować samodzielnie w oderwaniu od czynników gospodarczych i ekonomicznych związanych z całym regionem.
Nie ten jest mądrzejszy kto wyżej stoi i głośniej krzyczy
Piszę poprawnie po polsku

Awatar użytkownika
maj
Posty: 3626
Rejestracja: niedziela, 28 stycznia 2007, 06:12
Lokalizacja: Ustka

Re: Remont usteckiego portu

Post autor: maj » poniedziałek, 20 lipca 2015, 14:24

Ś.P. E. Zając kiedyś to bardzo jasno wyartykułował mniej więcej tak:
Obsada Urzędu Morskiego jest czysto polityczna. A jak do tej pory Ustka nie miała i nie ma na tyle zasłużonych partyjnych działaczy, którzy w nagrodę obsadziliby posadę Dyrektora UMor. Co skutkuje tym, że ustecki port staje się coraz większą ruiną, delikatnie przypudrowaną nowym polbrukiem, podczas, gdy portom w Kołobrzegu i Darłowie kończą się racjonalne pomysły co by można jeszcze zrobić z rzeką pieniędzy do nich płynącą.
"Ruchy władzy są strasznie przewidywalne, traktują Polaków jak głupich ludzi" (J. Stuhr)
Projekt niezależny "Ustka! To logiczne" https://www.facebook.com/groups/2293914710838298/

Awatar użytkownika
celestyn
Posty: 3225
Rejestracja: piątek, 1 sierpnia 2008, 22:06

Re: Remont usteckiego portu

Post autor: celestyn » niedziela, 16 sierpnia 2015, 14:37

http://www.gp24.pl/apps/pbcs.dll/articl ... /150819917" onclick="window.open(this.href);return false;
Budowa awanportu ma znieść ograniczenia dzisiejszego portu. Samorządowcy liczą, że budowa będzie możliwa w ramach rekompensat za tarczę antyrakietową. Trwają rozmowy w tej sprawie. Przebudowa drogi krajowej numer 21 i modernizacja portu to dwa główne roszczenia, które wysuwa Ustka w związku z budową amerykańskiej instalacji antyrakietowej w Redzikowie.
Właściwie dziwię się, że tu na forum miejskim nie rozgorzała dyskusja na temat przedstawionej w ratuszu koncepcji nowego portu. To jaki będzie port może zaważyć nad kierunkiem rozwoju Ustki. Może się stać albo źródłem dochodu dla mieszkańców albo wręcz przeciwnie.
Jakie funkcje może mieć port? Handlową (przeładunkową), rybacką, pasażerską, jachtową lub wojenną. Ale czy wszystkie z nich są realne? Warto by było się wspólnie bardzo dokładnie zastanowić nad tą kwestią. Może więc po kolei.
Funkcja handlowa czyli przeładunkowa.
Jesteśmy bodaj najgorzej skomunikowanym miastem portowym z południem kraju. Duże porty takie jak Szczecin - Świnoujście na zachód od nas oraz Gdynia - Gdańsk na wschód, są świetnie skomunikowane z resztą kraju zarówno autostradami/drogami ekspresowymi, jak i magistralami kolejowymi. Również Kołobrzeg i Darłowo w niebyt odległej perspektywie czasowej mogą liczyć na szybkie połączenie w głąb kraju przy pomocy planowanej drogi S11, którą nietrudno będzie przedłużyć na wybrzeże z Koszalina. My pod tym względem jesteśmy w czarnej d... i nie wygląda na to żeby coś się zmieniło. Owszem ma powstać droga ekspresowa S6 wzdłuż wybrzeża między Gdańskiem a Szczecinem. Ale szczerze wątpię żebyśmy mogli liczyć na to, że ktoś z głębi kraju wydłuży trasę transportu lądowego tylko po to, żeby przeładować swoje towary akurat w Ustce. Jeśli już dowiezie je do trójmiasta albo Szczecina to zapewne tam je przeładuje. Tak podpowiadają względy ekonomiczne. W koncepcji liczymy na przebudowę drogi krajowej 21 do Słupska, ale czy Słupsk i cały region jest wystarczająco silny gospodarczo żeby dzięki niemu port mógł żyć i się utrzymać? Moim zdaniem raczej nie. Bez komunikacji z resztą kraju równie dobrej jak w innych portach trudno będzie nam konkurować.
Przyjrzyjmy się koncepcji - głównie dotyczy ona przebudowy falochronów z przesunięciem zachodniego falochronu o jakieś 250m na zachód. To może poza znacznym powiększeniem awanportu nie zwiększyć znacząco długości nabrzeży możliwych do wykorzystania przeładunkowego. Poza tym port przeładunkowy to nie tylko nabrzeża. ale przede wszystkim powierzchnie, na których mogą być składowane przeładowywane towary. Bezpośrednim zapleczem nowego awanportu są bunkry, które mają pozostać nietknięte, a nawet się rozwijać. W takim razie powierzchni, o których piszę po prostu nie będzie w zbyt wielkiej ilości. Mówi się o wykorzystaniu portu do przeładunku elementów związanych z budową farm wiatrowych na ławicy słupskiej. Owszem, pod tym względem Ustka usytuowana jest idealnie. Ale budowa nie będzie trwać wiecznie, w pewnym momencie się zakończy i co dalej z wykorzystaniem przeładunkowym portu?
Nie twierdzę, że mam absolutną rację ale to takie moje wątpliwości co do funkcji handlowej. Następne funkcje w kolejnych postach.
Nie ten jest mądrzejszy kto wyżej stoi i głośniej krzyczy
Piszę poprawnie po polsku

Awatar użytkownika
celestyn
Posty: 3225
Rejestracja: piątek, 1 sierpnia 2008, 22:06

Re: Remont usteckiego portu

Post autor: celestyn » niedziela, 16 sierpnia 2015, 14:56

Funkcja pasażerska
Tu również mam mieszane odczucia. Ze względu na brak dobrej komunikacji Ustki z resztą kraju przegrywamy na starcie z innymi portami. Stałe linie promowe pływają ze Szczecina - Świnoujścia i Gdańska - Gdyni. Nawet jeśli w Ustce powstałby port zdolny obsługiwać promy, to nikt z głębi kraju nie będzie specjalnie wydłużać drogi do Ustki lecz w stosunkowo szybki i wygodny sposób trafi do wymienionych wcześniej portów, z których od lat odbywa się żegluga pasażerska. W tym względzie nie mamy na co liczyć nawet po rozbudowie portu. Podczas prezentacji koncepcji portu były głosy o obsłudze promów wycieczkowych. O tym że jedno zawinięcie takiego promu może dać spory zysk mieszkańcom żyjącym z turystyki. Tutaj moja refleksja. Bałtyk to nie Morze Śródziemne, ani jakieś Karaiby. Nie ta szerokość geograficzna, nie te warunki pogodowe. Promy wycieczkowe pływają po naszym morzu głównie w lipcu i sierpniu, sporadyczne od końca kwietnia do września. Przeglądając informacje naliczyłem takich rejsów na Bałtyku ok. 30 rocznie, z czego ze 3 zawijają do polskich portów - Gdyni i Gdańska. Pływają głównie do bałtyckich Sankt Petersburga i bałtyckich stolic na ogół omijając polskie porty, nawet te od lat przystosowane do obsługi promów. Nawet rejsy małymi jednostkami na Bornholm nie potrafiły się dłużej utrzymać w naszym porcie. Poza tym przeciętny prom pasażerski lub pasażersko-samochodowy pływający po Bałtyku ma od prawie 150 do 200 metrów długości, do 30 metrów szerokości i ok. 6 - 7 metrów zanurzenia, a niektóre są jeszcze większe i mają nawet 250 metrów długości. Biorąc pod uwagę wszystkie powyższe rzeczy wydaje mi się, że funkcja pasażerska usteckiego portu, nawet po przebudowie, to lekka mrzonka.
Nie ten jest mądrzejszy kto wyżej stoi i głośniej krzyczy
Piszę poprawnie po polsku

ODPOWIEDZ