Sezon letni 2015 , imprezy , propozycje , kalendarz imprez

Wypowiedz się na aktualne tematy związane z Ustką. Napisz co Ciebie drażni, irytuje i zachwyca. Podziel się z innymi swoimi spostrzeżeniami.

Moderator: DKS

Awatar użytkownika
Smerf Maruda
Posty: 4089
Rejestracja: czwartek, 12 lipca 2007, 11:34
Lokalizacja: Słupsk

Sezon letni 2015 , imprezy , propozycje , kalendarz imprez

Post autor: Smerf Maruda » piątek, 23 stycznia 2015, 09:20

Ponieważ złośliwy Ratuszak Elveez nie zmienił nazwy tematu poprzedniego wątku, zakładam nowy ,
piszcie swoje propozycje. Oto co proponuje Jacek C.


Propozycja planu pracy Wydziału Promocji i Komunikacji Społecznej na 2015 rok


I DZIAŁANIA PROMOCYJNE I MARKETINGOWE

1. Kampania reklamowa zachęcająca turystów do spędzenia wakacji w Ustce. Cel: pozyskanie nowych turystów, promocja Ustki jako atrakcyjnego i przyjaznego miejsca wakacyjnych wyjazdów. Proponowane media: ogólnopolska telewizja, internet, opiniotwórcze gazety. Termin realizacji: kwiecień/maj. Koszt: 50 tys. zł.

2. Kampania reklamowa zachęcająca turystów do przyjazdu do Ustki w okresie świąteczno-noworocznym oraz ferii szkolnych. Cel: wydłużenie sezonu, uświadomienie potencjalnym gościom, że Ustka jest atrakcyjna nie tylko latem, ale przez cztery pory roku. Termin realizacji: październik/listopad. Koszt: 25 tys. zł.

3. Zlecenie badań profesjonalnej firmie sondażowej. Cel: zbadanie rozpoznawalności Ustki, grupy docelowej do której kierowane powinny być działania marketingowe oraz oczekiwań turystów. Termin realizacji: do końca maja. Koszt: 15 tysięcy złotych.

4. Organizacja Study Press, spotkania przedstawicieli mediów ogólnopolskich. Cel: zaprezentowanie dziennikarzom największych walorów Ustki, czego efektem będą publikacje w mediach ogólnopolskich. Termin realizacji: maj/czerwiec. Koszt: 15 tysięcy złotych.

5. Zaproszenie do Ustki znanych i poczytnych blogerów, tworzących blogi tematyczne. Propozycje: blogerzy modowi albo kulinarni. Cel: blogi stają się coraz bardziej poczytne i opiniotwórcze, za ich pośrednictwem można trafić do świadomej grupy internautów. Budowa wizerunku Ustki jako miasta przyjaznego blogerom i internautom, nowoczesne narzędzie promocji kurortu. Termin realizacji: sierpień/wrzesień. Koszt: 15 tysięcy złotych.

6. Promocja Ustki w najbardziej popularnych centrach handlowych dużych miast. Propozycje: Warszawa, Łódź, Poznań. Cel: bezpośrednie dotarcie do mieszkańców największych miast, w weekendy właśnie w centrach handlowych koncentruje się życie w dużych miastach. Termin realizacji: marzec-maj. Koszt: 25 tys. zł.

7. Wyjazd na największe Targi Turystyczne Tour Salon w Poznaniu. Cel: bezpośrednie dotarcie do touroperatorów, organizatorów kolonii i wyjazdów zbiorowych. Termin realizacji: październik. Koszt: 10 tys. zł.

8. Uczestnictwo w Festiwalu Miast Partnerskich w Bielsku-Białej. Cel: promocja Ustki na Podbeskidziu, współpraca z miastem partnerskim. Koszt: 10 tysięcy złotych.

9. Promocja Ustki na nośnikach miejskich, zakup i montaż banerów, flag na słupy oświetleniowe, etc. Cel: utrwalanie w świadomości turystów nazwy Ustka. Termin realizacji: maj. Koszt: 10 tysięcy złotych.

10. Uruchomienie systemu SMS-owego powiadamiania mieszkańców. Cel: informowanie mieszkańców za pośrednictwem SMS-ów o spotkaniach i najważniejszych przedsięwzięciach samorządu, poprawa komunikacji z mieszkańcami. Termin realizacji: cały rok. Koszt: 10 tysięcy złotych.

11. Zamieszczanie ogłoszeń i informacji o pracy Burmistrza i Rady Miasta w gazetach lokalnych, wkładka typu inforatusz. Cel: komunikacja wewnętrzna z mieszkańcami. Termin realizacji: cały rok. Koszt: 20 tysięcy złotych.

12. Promocja Ustki na Facebooku, zamieszczanie tzw. sponsorowanych wpisów. Cel: pozyskanie potencjalnych użytkowników największego portalu społecznościowego, zwiększenie liczby fanów oficjalnego profilu miasta. Termin realizacji: cały rok. Koszt: 5 tys. zł.


ŁĄCZNIE: 210 tysięcy złotych

II ZAKUP POLIGRAFII I GADŻETÓW REKLAMOWYCH

1. Zakup gadżetów reklamowych, typu koszulki, kubki, długopisy, smycze, zestawy VIP-owskie i opracowanie projektów graficznych oraz nowego hasła reklamowego. Odejście od logo miasta, promocja herbu i syrenki. Cel: posiadanie zasobów upominków dla turystów, gości ratusza, delegacji, nagród w konkursach. Termin realizacji: marzec. Koszt: 30 tys. zł.

2. Wydanie nowego folderu "Ustka na cztery pory roku". Cel: informacja w formie papierowej o największych walorach Ustki, promocja kurortu, do którego można przyjeżdżać na wypoczynek przez cały rok. Termin realizacji: marzec. Koszt: 10 tysięcy złotych.

3. Dofinansowanie wydania Letniej Gazety Turystycznej. Gazetę, w nakładzie 50 tysięcy egzemplarzy, która będzie rozdawana turystom nieodpłatnie, wyda Lokalna Organizacja Turystyczna "Ustka i Ziemia Słupska", w porozumieniu z Wydziałem Promocji i Komunikacji Społecznej. Cel: bezpłatna informacja dla turystów o atrakcjach miasta i organizowanych imprezach. Termin realizacji: kwiecień. Koszt: 8 tys. zł.

4. Druk map miasta, które w Centrum Informacji Turystycznej będą nieodpłatnie przekazywane turystom. Cel: zaspokojenie potrzeb turystów, ułatwienie im poruszania się po Ustce. Termin realizacji: kwiecień. Koszt: 5 tys. zł.

5. Druk plakatów informujących o organizowanych w mieście imprezach. Cel: zaproszenie do udziału w imprezach jak największej liczby turystów. Termin realizacji: cały rok. Koszt: 5 tysięcy złotych.

6. Druk karnetów i folderów związanych z programem "Karnet Wakacyjny", promocja programu. Cel: zwiększenie skuteczności ściągania opłaty uzdrowiskowej. Termin realizacji: kwiecień. Koszt: 5 tysięcy złotych.

ŁĄCZNIE: 63 tys. zł


III ORGANIZACJA IMPREZ

1. Organizacja imprezy sylwestrowej. Cel: uatrakcyjnienie mieszkańcom i turystom powitania Nowego Roku. Termin realizacji: impreza zrealizowana, płatność z tegorocznego budżetu. Koszt: 22 tys. zł

2. Organizacja imprezy Dni Morza wspólnie ze Słupskiem. Program: występy usteckich i słupskich muzyków, konkursy z nagrodami. Cel: podkreślenie morskiego charakteru miasta i idei Dwumiasta, promocja uzdolnionych ustczan. Termin realizacji: czerwiec. Koszt: 10 tys. zł.

3. Organizacja imprezy Wakacyjne Granie Ustka 2015. Program: przedstawienie teatralne dla dzieci, animacje dla najmłodszych, dla dorosłych występ zespołu muzycznego lub artysty kabaretowego. Cel: uatrakcyjnienie wolnego czasu rodzinom z dziećmi. Termin realizacji: lipiec. Koszt 20 tys. zł.

4. Organizacja Festiwalu Sztucznych Ogni albo imprezy plenerowej Lato z Radiem. Obie imprezy ściągają największą publiczność, szacunkowo około 20 tysięcy osób. Cel: uatrakcyjnienie pobytu turystom i czasu wolnego mieszkańcom, budowa wizerunku Ustki, jako miasta atrakcyjnego pod kątem kalendarza imprez. Termin realizacji: lipiec albo sierpień. Koszt: 120 tys. zł

5. Współorganizacja imprezy Bielsko-Biała i Beskidy w Ustce. Cel: zaprezentowanie turystom tradycji i kultury góralskiej, promocja idei współpracy obu miast partnerskich. Termin realizacji: lipiec. Koszt: 15 tysięcy złotych.

6. Współorganizacja Festiwalu Żagli Issa. Program: regaty żeglarskie, miasteczko żeglarskie w porcie i na promenadzie, minitargi żeglarskie, wykłady i szkolenia, koncert szant i gwiazdy. Cel: promocja żeglarstwa i podkreślenie morskiego charakteru miasta, budowa nadmorskiej tożsamości kulturowej. Termin realizacji: lipiec albo sierpień. Koszt: 20 tysięcy złotych.

7. Organizacja Finału Mistrzostw Polski w Beach Soccera. Program: czterodniowe rozgrywki najlepszych drużyn w Polsce, mecze pokazowe z udziałem gwiazd sportu i celebrytów. Cel: budowa wizerunku Ustki jako letniego centrum Beach Soccera. Termin realizacji: lipiec/sierpień. Koszt: 55 tys. zł.

8. Organizacja festiwalu szant, połączonego z paradą uliczną albo imprezy kulturalnej związanej tematycznie z regionem. Cel: uatrakcyjnienie pobytu w Ustce, budowa marki miasta. Termin realizacji: lipiec albo sierpień. Koszt: 30 tys. zł.

9. Organizacja show kulinarnego wspólnie z Magdą Gessler, Prezydentem Słupska Robertem Biedroniem oraz usteckimi przedsiębiorcami - Hotelem Grand Lubicz i restauracją Syrenka. Próba pobicia Rekordu Guinessa w przygotowaniu największej ilości pasty rybnej, która później będzie nieodpłatnie rozdawana turystom. Koncert gwiazdy na scenie. Cel: promocja Ustki w ogólnopolskich mediach, promocja Dwumiasta. Termin realizacji: lipiec albo sierpień. Koszt: 40 tysięcy złotych.

10. Organizacja Święta Ustki i imprezy Syrenalia. W programie: przedstawienie dla dzieci, koncert szantowy, występ znanego zespołu. Cel: budowa tożsamości kulturowej , uroczyste obchody święta miasta, podkreślenie związku Ustki z morzem. Termin realizacji: sierpień. Koszt: 40 tysięcy zł.

11. Współorganizacja imprez XV Mistrzostwa Polski w Wypłukiwaniu Bursztynu i Finału Wyborów Bursztynowej Miss. Cel: promocja nadmorskiego charakteru Ustki i związków miasta z bursztynem. Termin realizacji: sierpień. Głównym organizatorem imprezy jest Ośrodek Sportu i Rekreacji, który również pokrywa koszty imprez.

11. Organizacja imprezy Wakacje z Duchami, wspólnie z Państwem Barnowskimi . Program: nocna impreza z pochodniami, duchami i upiorami na kanwie legendy o stawiku CPN-owskim. Cel: promocja nowej atrakcji turystycznej Ustki. Termin realizacji: lipiec albo sierpień. Koszt: 12 tysięcy złotych.

12. Organizacja plenerowych pokazów filmowych Kino na leżakach albo spektaklu teatralnego w plenerze. Cel: uatrakcyjnienie pobytu turystom poprzez ofertę kulturalną. Termin realizacji: lipiec albo sierpień. Koszt: 5 tys. zł

13. Współorganizacja regat żeglarskich Memoriał im. Jana Kołpy. Cel: promocja żeglarstwa i morskiego charakteru Ustki. Termin realizacji: wrzesień. Koszt: 5 tys. zł.

14. Organizacja ratuszowych Mikołajek. W programie: program artystyczny dla najmłodszych, konkursy z nagrodami. Cel: uatrakcyjnienie okresu świątecznego mieszkańcom. Termin realizacji: grudzień Koszt: 12 tys. zł.

15. Dofinansowanie imprezy wybranej w ramach ogłoszonego konkursu. Mieszkańcy albo stowarzyszenia będą mogły przedstawić propozycję swojej imprezy wraz z kosztorysem. Cel: stworzenie obywatelskiego budżetu promocyjnego, uatrakcyjnienie czasu turystom . Termin realizacji: lipiec albo sierpień. Kwota dofinansowania: 15 tys. zł.

ŁĄCZNY KOSZT: 421 tys. zł



III INNE WYDATKI

1. Nagłośnienie techniczne imprez - 40 tys. zł

2. Opłaty ZAIKS - 10 tys. zł

3. Elektryk, zabezpieczenie medyczne - 10 tys. zł

4. Ochrona - 10 tys. zł

5. Noclegi i gastronomia - 10 tys. zł

5. Umowa na dokumentację fotograficzną i filmową - 11 tys. zł

6. Dofinansowanie innych imprez i projektów - 15 tys. zł


ŁĄCZNY KOSZT: 106 tys. zł

ŁĄCZNIE WSZYSTKO: 800 tys. zł
Zapraszam do polubienia moich stron . . . . . . - www.ziemia-ustecka.pl

www.facebook.com/artur.mazur.14
www.facebook.com/Stara.Ustka
www.facebook.com/ziemia.ustecka

Awatar użytkownika
Smerf Maruda
Posty: 4089
Rejestracja: czwartek, 12 lipca 2007, 11:34
Lokalizacja: Słupsk

Re: Sezon letni 2015 , imprezy , propozycje , kalendarz impr

Post autor: Smerf Maruda » piątek, 23 stycznia 2015, 09:37

Ośrodek Sportu i Rekreacji zamieścił na swojej stronie zakładkę, w której można zamieszczać propozycje do Kalendarza Imprez.
Jakieś propozycje ?

http://osir.ustka.pl/index.php?option=c ... Itemid=105" onclick="window.open(this.href);return false;
Zapraszam do polubienia moich stron . . . . . . - www.ziemia-ustecka.pl

www.facebook.com/artur.mazur.14
www.facebook.com/Stara.Ustka
www.facebook.com/ziemia.ustecka

chlopak_z_ustki
Posty: 1268
Rejestracja: piątek, 10 czerwca 2005, 20:03
Lokalizacja: Ustka/Gdańsk

Re: Sezon letni 2015 , imprezy , propozycje , kalendarz impr

Post autor: chlopak_z_ustki » niedziela, 25 stycznia 2015, 21:36

3 lutego o godz. 18 w sali narad Urzędu Miasta Ustka przy ul. Ks. Kard. Wyszyńskiego 3 odbędzie się spotkanie dotyczące organizacji sezonu letniego, kalendarza imprez i planowanych działań promocyjnych.

Awatar użytkownika
DKS
Moderator forum
Posty: 3504
Rejestracja: wtorek, 14 września 2004, 10:14
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

Re: Sezon letni 2015 , imprezy , propozycje , kalendarz impr

Post autor: DKS » poniedziałek, 26 stycznia 2015, 09:24

Kochani, na stronie głównej zamieściłem sondę z propozycją sześciu haseł reklamowych. Bardzo proszę o Wasze opinie no i oczywiście o wzięcie udziału w głosowaniu.

Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Smerf Maruda
Posty: 4089
Rejestracja: czwartek, 12 lipca 2007, 11:34
Lokalizacja: Słupsk

Re: Sezon letni 2015 , imprezy , propozycje , kalendarz impr

Post autor: Smerf Maruda » poniedziałek, 26 stycznia 2015, 14:28

Kochani,

Stare hasło nie było złe - Ustka na fali,
ale jeśli ma być lifting to może - Ustka - morze atrakcji

Tylko , aby te atrakcje były , to należałoby zmienić Naczelnika od tych atrakcji.
Ponadto , podejście pana Cegły do mieszkańców Ustki się nie zmieniło,
dalej jest zbyt gburowate .
Każdy fachowiec, zaproponowałby "kochanym mieszkańcom" przesyłanie również swoich propozycji,

No , ale nasi urzędnicy jak zawsze są "najmądrzejsi, najlepsi , nieomylni .... " :twisted:
Zapraszam do polubienia moich stron . . . . . . - www.ziemia-ustecka.pl

www.facebook.com/artur.mazur.14
www.facebook.com/Stara.Ustka
www.facebook.com/ziemia.ustecka

Awatar użytkownika
DKS
Moderator forum
Posty: 3504
Rejestracja: wtorek, 14 września 2004, 10:14
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

Re: Sezon letni 2015 , imprezy , propozycje , kalendarz impr

Post autor: DKS » poniedziałek, 26 stycznia 2015, 15:17

@ Smerf

Dziękuję za wyrażenie swojej opinii. Zwracam Ci jednak uwagę, że regulamin forum zabrania stosowania argumentów ad personam. Nikt nie obraża Cię na forum i tego samego oczekujemy od Ciebie.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
maj
Posty: 3584
Rejestracja: niedziela, 28 stycznia 2007, 06:12
Lokalizacja: Ustka

Re: Sezon letni 2015 , imprezy , propozycje , kalendarz impr

Post autor: maj » poniedziałek, 26 stycznia 2015, 18:17

Smerf Maruda pisze: Każdy fachowiec, zaproponowałby "kochanym mieszkańcom" przesyłanie również swoich propozycji,
3 lutego możesz przedstawić swoje propozycje osobiście na spotkaniu.
Jest BOM
Jest Forum, które od jakiegoś czasu jest dosyć często "monitorowane" zdaje się nie tylko przez NWPiKSUMU :roll:

Nie rozumiem, gdzie widzisz problem ze skomunikowaniem się z Ratuszakami.
"Ruchy władzy są strasznie przewidywalne, traktują Polaków jak głupich ludzi" (J. Stuhr)

Awatar użytkownika
Smerf Maruda
Posty: 4089
Rejestracja: czwartek, 12 lipca 2007, 11:34
Lokalizacja: Słupsk

Re: Sezon letni 2015 , imprezy , propozycje , kalendarz impr

Post autor: Smerf Maruda » środa, 28 stycznia 2015, 18:05

15. Dofinansowanie imprezy wybranej w ramach ogłoszonego konkursu. Mieszkańcy albo stowarzyszenia będą mogły przedstawić propozycję swojej imprezy wraz z kosztorysem. Cel: stworzenie obywatelskiego budżetu promocyjnego, uatrakcyjnienie czasu turystom . Termin realizacji: lipiec albo sierpień. Kwota dofinansowania: 15 tys. zł.

Umknęło mi , może jakieś propozycje ?

------------------------------------------------------------

5. Umowa na dokumentację fotograficzną i filmową - 11 tys. zł
Hubert w tamtym roku wziął koło 8 000 zł za dokumentacje osiągnięć burmistrza Olecha , przecinania wstęg itp, teraz więcej ?

--------------------------------------------------------------

9. Organizacja show kulinarnego wspólnie z Magdą Gessler, Prezydentem Słupska Robertem Biedroniem oraz usteckimi przedsiębiorcami - Hotelem Grand Lubicz i restauracją Syrenka. Próba pobicia Rekordu Guinessa w przygotowaniu największej ilości pasty rybnej, która później będzie nieodpłatnie rozdawana turystom. Koncert gwiazdy na scenie. Cel: promocja Ustki w ogólnopolskich mediach, promocja Dwumiasta. Termin realizacji: lipiec albo sierpień. Koszt: 40 tysięcy złotych.

Nie lubię komuszków , ale skoro już są ,
i nie można ich wysłać na Magadaskar, to nich się do czegoś pożytecznego przydadzą.

Moim zdaniem powinna być to impreza na początku sezonu razem z Festiwalem Sztucznych Ogni, takie mocne wejście na początek sezonu, zachęcające do przyjazdu do Ustki na wakacje 3-5 lipca. Ustecki Wydział Bezpromocji powinien poświecić więcej uwagi na tą imprezę, szukać pomysłów urozmaicenia, dodatkowych eventów , no i oczywiście sponsorów oraz zająć się koordynacją .
3-4 LIPCA 2015 IX FESTIWAL LEGEND ROCK?A

03.07.2015r. Godzina 22:00 ? koncert ZZ TOP
04.07.2015r. Godzina 22:00 ? koncert CARLOS SANTANA
W terminie 20 lipiec - 10 sierpnia to i tak jest murowany sezon.
Zapraszam do polubienia moich stron . . . . . . - www.ziemia-ustecka.pl

www.facebook.com/artur.mazur.14
www.facebook.com/Stara.Ustka
www.facebook.com/ziemia.ustecka

Awatar użytkownika
Smerf Maruda
Posty: 4089
Rejestracja: czwartek, 12 lipca 2007, 11:34
Lokalizacja: Słupsk

Re: Sezon letni 2015 , imprezy , propozycje , kalendarz impr

Post autor: Smerf Maruda » wtorek, 3 lutego 2015, 08:38

9. Organizacja show kulinarnego wspólnie z Magdą Gessler, Prezydentem Słupska Robertem Biedroniem oraz usteckimi przedsiębiorcami - Hotelem Grand Lubicz i restauracją Syrenka. Próba pobicia Rekordu Guinessa w przygotowaniu największej ilości pasty rybnej, która później będzie nieodpłatnie rozdawana turystom. Koncert gwiazdy na scenie. Cel: promocja Ustki w ogólnopolskich mediach, promocja Dwumiasta. Termin realizacji: lipiec albo sierpień. Koszt: 40 tysięcy złotych.
Czyli pozostaje 11-12 lipiec lub 27-28 czerwiec. ?
Dzisiaj spotkanie .

Obrazek
Zapraszam do polubienia moich stron . . . . . . - www.ziemia-ustecka.pl

www.facebook.com/artur.mazur.14
www.facebook.com/Stara.Ustka
www.facebook.com/ziemia.ustecka

Awatar użytkownika
Smerf Maruda
Posty: 4089
Rejestracja: czwartek, 12 lipca 2007, 11:34
Lokalizacja: Słupsk

Re: Sezon letni 2015 , imprezy , propozycje , kalendarz impr

Post autor: Smerf Maruda » wtorek, 3 lutego 2015, 08:46

Wawrowski Wyśmiał ustecki Wydział Bezpromocji
Tymczasem pomysły Jacka Cegły skrytykował Mirosław Wawrowski, dyrektor Doliny Charlotty, w liście otwartym do burmistrza Jacka Graczyka.

"Przerażającym jest dla mnie fakt, iż w dobie postępującego upadku rangi miasta, braku pomysłów na stworzenie nowej jego jakości, zespół Wydziału Promocji pod kierownictwem pana Jacka Cegły, od lat odpowiadającego za promocję Ustki, przygotował po raz kolejny jałową, nic sobą nie wnoszącą sztampę, zbitek informacji, który znów nie przedstawia działań realnych i rzeczywistego rozłożenia kosztów, nie niesie ze sobą żadnych konkretnych projektów marketingowych, a stwarza tylko pozory starań w kierunku rozwoju miasta - pisze. - Osoby przygotowujące plan nie rozumieją sensu i nie posiadają ukierunkowanej wizji swoich działań marketingowo-promocyjnych. Plan bez konkretów stanowi policzek dla mieszkańców Ustki i jest próbą niewłaściwego wykorzystania pieniędzy samorządowych".
Pisałem wiele razy, ze czas zwolnić tą nieudolną ekipę i wziąć np: ludzi Wolskiego z LOT-u.

http://www.gp24.pl/apps/pbcs.dll/articl ... /150209945" onclick="window.open(this.href);return false;
Zapraszam do polubienia moich stron . . . . . . - www.ziemia-ustecka.pl

www.facebook.com/artur.mazur.14
www.facebook.com/Stara.Ustka
www.facebook.com/ziemia.ustecka

Awatar użytkownika
Smerf Maruda
Posty: 4089
Rejestracja: czwartek, 12 lipca 2007, 11:34
Lokalizacja: Słupsk

Re: Sezon letni 2015 , imprezy , propozycje , kalendarz impr

Post autor: Smerf Maruda » wtorek, 3 lutego 2015, 17:20

15. Dofinansowanie imprezy wybranej w ramach ogłoszonego konkursu. Mieszkańcy albo stowarzyszenia będą mogły przedstawić propozycję swojej imprezy wraz z kosztorysem. Cel: stworzenie obywatelskiego budżetu promocyjnego, uatrakcyjnienie czasu turystom . Termin realizacji: lipiec albo sierpień. Kwota dofinansowania: 15 tys. zł
.
Dobry pomysł dodać do tego jeszcze 15 000 z funduszu imprezowego z blogerami :twisted:
8. Organizacja festiwalu szant, połączonego z paradą uliczną albo imprezy kulturalnej związanej tematycznie z regionem. Cel: uatrakcyjnienie pobytu w Ustce, budowa marki miasta. Termin realizacji: lipiec albo sierpień. Koszt: 30 tys. zł.
Szanty w mieście portowym ,(żeglarskim jeszcze nie jesteśmy ) powinny być dla turystów, to, ze wielu z nas, Ustczan ma ich już dość , nie jest argumentem.
Odejście od logo miasta, promocja herbu i syrenki
Nareszcie :!:
11. Organizacja imprezy Wakacje z Duchami, wspólnie z Państwem Barnowskimi . Program: nocna impreza z pochodniami, duchami i upiorami na kanwie legendy o stawiku CPN-owskim. Cel: promocja nowej atrakcji turystycznej Ustki. Termin realizacji: lipiec albo sierpień. Koszt: 12 tysięcy złotych.
Dobrze zorganizowanych nietypowych imprez Ustce brakuje.
Reorganizacja Wydziału Promocji, połączenie z OSiR , wymiana personelu na kompetentny
Szkoda, że dopiero jesienią :(

http://www.pomorze-srodkowe.pl/ustka/wi ... onsultacji" onclick="window.open(this.href);return false;
Zapraszam do polubienia moich stron . . . . . . - www.ziemia-ustecka.pl

www.facebook.com/artur.mazur.14
www.facebook.com/Stara.Ustka
www.facebook.com/ziemia.ustecka

Awatar użytkownika
GRABARZ
Posty: 2809
Rejestracja: czwartek, 30 czerwca 2005, 12:21
Lokalizacja: Przewłoka - Reszta Świata
Kontakt:

Re: Sezon letni 2015 , imprezy , propozycje , kalendarz impr

Post autor: GRABARZ » wtorek, 3 lutego 2015, 22:13

Właśnie wróciłem ze spotkania w ratuszu. Zastanawiam się tylko po co ono zostało zorganizowane, skoro wszystko już wcześniej zostało przedyskutowane w wąskim gronie (LOT + wydział promocji). Kiedy po spotkaniu podszedł do mnie jeden z redaktorów radiowych i zapytał o moje w nioski odpowiedziałem krótko - czas w Ustce się zatrzymał na epoce wczesnego Gierka. Od lat kręcimy się w kółko i nic z tego nie wynika. Wydajemy masę pieniędzy na "bzdety". Podzielam uwagę pana Tomasza Laskowskiego, że w dzisiejszych czasach, każde większe wiejskie wesele ma pokaz sztucznych ogni bardziej spektakularny od tych, które prezentuje się w Ustce. Zgadzam się również z jego opinią, że w czasie FSO Ustkę odwiedza Słupsk i jego okolice, co dobitnie widać po rejestracjach samochodowych.
"Nic się tutaj nie zmieni. Nie ma szans na zmiany..." - takie wnioski z tego spotkania ze sobą wyniosły osoby, z którymi chwilę podyskutowałem po spotkaniu.
Nie rozumiem dlaczego tak kurczowo trzymać się Festiwalu Sztucznych Ogni. Skoro mówi się, że jest to największa impreza Ustki, na którą chęć przyjechania deklaruje tak wiele osób to dlaczego by jej nie przenieść na wrzesień, albo czerwiec? Przecież od lat dyskutuje się o wydłużeniu sezonu. Odpowiedź będzie krótka - wtedy wyszła by cała ranga tej imprezy na którą przez szereg lat, jak szacuję, wydano około 2 milionów złotych. Wyszło by bezlitośnie, że ranga tej imprezy jest po prostu żadna. A pomysłu na całkiem nową,świeżą imprezę, która za 5 lat biła by na głowę FSO wydział promocji nie ma.

Podaję Wam pomysł na tacy, ale oczekuję profesjonalnej współpracy. Datę na poniższym zdjęciu można zmienić, ale trzeba tę DOKŁADNĄ datę znać już dziś i brać się ostro do roboty. Jeśli oczywiście chcecie, aby Ustka zaistniała w szerszej świadomości. Inaczej możecie zgasić światło nad tą mieściną.

Obrazek

Obrazek

Każdy dureń może ubić interes, ale potrzeba geniuszu, wiary i wytrwałości, aby stworzyć markę.
: David Ogilvy
Nie trzeba się nikogo bać. A jeśli ktoś się kogoś boi, to dlatego, że udzielił temu komuś jakiejś władzy nad sobą. (H.Hesse)

Awatar użytkownika
celestyn
Posty: 3209
Rejestracja: piątek, 1 sierpnia 2008, 22:06

Re: Sezon letni 2015 , imprezy , propozycje , kalendarz impr

Post autor: celestyn » wtorek, 3 lutego 2015, 22:48

Przeczytałem projekt, wysłuchałem wypowiedzi naczelnika C. w ratuszu i choć są jakieś przebłyski, to nadal te wszystkie działania promocyjne są niespójne, chaotyczne i nieskoordynowane.
1. Dyskusja i cały projekt traktowały o wszystkim i o niczym. Brak jest całościowego spojrzenia, uporządkowania działań promocyjnych:
- w projekcie i tym co można było usłyszeć wiele razy była mowa o promocji atrakcji Ustki, ale nigdzie te atrakcje nie zostały wymienione. Cały plan promocyjny powinien się zacząć od wstępu, w którym zostałby zrobiony głęboki "rachunek sumienia" czyli dogłębna analiza i wypunktowanie, co konkretnie miasto i okolica mogą zaoferować turystom jako rzeczywiste i potencjalne atrakcje.
- w oparciu o analizę atrakcji oferowanych przez miasto i okolicę oraz na podstawie analizy tego, kto najczęściej i najchętniej przyjeżdża do Ustki, a także kogo chcielibyśmy do miasta przyciągnąć, powinna zostać określona konkretnie grupa docelowa, do której miasto chce skierować działania promocyjne. To z kolei stanowiłoby podstawę do określenia, jakie sposoby promocji, jakie media itp, trzeba wykorzystać żeby do grupy docelowej dotrzeć. Tego również nie zrobiono, więc jest tak "na pałę", może reklamy w centrach handlowych, a może facebook i inne serwisy społecznościowe, a może jeszcze coś innego. Dopiero w wypowiedzi prezesa LOTniarzy można było usłyszeć, że grupą docelową są rodziny z dziećmi. Ale zaraz niekonsekwentnie, że są działania w kierunku nawiązania współpracy z Doliną Charlotty, w związku z dużymi imprezami, które się tam dzieją. To jest właśnie przejaw niespójności, bo trudno sobie wyobrazić np. cztero albo więcej osobową rodzinę zasuwającą na koncert do Doliny Charlotty gdzie bilet od łepka kosztuje np. 200zł czy dla rodzinki 800 - 1000zł.
2. Chaos, chaos i jeszcze raz chaos.
- coś tan sobie organizuje Wydział Promocji, coś organizuje Miejski Dom Kultury, coś organizuje Ośrodek Sportu i Rekreacji. To wszystko powinno być skoordynowane, wspólnie przeanalizowane, przygotowane i ustalone. Następnie powinien nastąpić podział zadań. MDK powinien się zająć organizacją wydarzeń kulturalnych, koncertów muzycznych itp. OSiR powinien dostać jako swoją działkę do realizacji w oparciu o wspólne ustalenia, wszystkie imprezy sportowe, turystyczne itp., a wydział promocji całą resztę, nie mieszczącą się w poprzednich kategoriach. Oczywiście chodzi również o to, by tam gdzie impreza wykracza poza możliwości jednego z powyższych podmiotów, istniała pełna współpraca i koordynacja działań.
- ponadto zarówno w projekcie, jak i wystąpieniu naczelnika C. do jednego wora zostały wrzucone różne rzeczy. Wymieszane bez ładu i składu ze sobą zostały działania związane z promocją zewnętrzną, czyli przyciągnięciem turysty do miasta, działania związane z promocją wewnętrzną, czyli powiadamianiem o wydarzeniach turystów już przebywających w mieście oraz komunikacja społeczna, czyli powiadamianie mieszkańców, które z promocją nie ma nic wspólnego. I to wszystko w jednym worze.
3. Pieniędzy na to wszystko za wiele nie ma ale nie jest też to suma nieznaczna. Widać jakieś przebłyski, np. przynajmniej na papierze lekki zwrot ku imprezom, które nawiązują do nadmorskiego położenia Ustki. Moim zdaniem błędem jest próba odejścia od dużych, spektakularnych imprez typu Lato z Radiem. Imprezami niskobudżetowymi takimi jak wykorzystanie miejscowych artystów można w tygodniu zapełnić odrobinę czasu znudzonym turystom. Ale tacy miejscowi artyści, z całym szacunkiem dla nich, nie przyciągną do Ustki ludzi, którzy dopiero będą się decydować czy wybrać nasze miasto, czy jakiś inny kurort. To samo dotyczy innych imprez niskobudżetowych. Dlatego w weekendy powinny być występy albo imprezy z ludźmi znanymi. A jakimi, to powinno wynikać z analizy i określenia grupy docelowej, bo tak jak dwudziestolatki nie przyjadą specjalnie dla Maryli Rodowicz, tak osób w średnim wieku, albo starszych, nie zachęci ściągnięcie zespołów, w których zakochana jest gimbaza itp.
4. Kwestia finansowania. Wiadomo, że budżet jest słaby więc i kasa na promocję choć nie taka zła to na pewno nie taka jakiej by się chciało. Ale zastanawia mnie partnerstwo publiczno prywatne. Kto jest beneficjentem zysków z imprez podnoszących atrakcyjność Ustki? Przeciętny mieszkaniec nie. Śmietankę spijają kwaterodawcy i gastronomicy np. ze spółki Promenada. Nie powinno być więc tak, że miasto na wszystkie imprezy wykłada swoją kasę albo szuka upragnionych zewnętrznych sponsorów strategicznych. Ci, którzy spijają finansową śmietankę w wyniku promocji miasta powinni partycypować w kosztach tej promocji. Taki LOT np. zamiast dostawać kasę na promocję miasta, powinien jeszcze do tej promocji dopłacać, podobnie np. spółka Promenada albo gastronomicy portowi. A nie, że miasto czyli wszyscy mieszkańcy, z których większość z turystyki nie ma nic poza uciążliwościami, łożą na promocję, a zyski spija grupka pasibrzuchów.

Oczywiście kwestii jest znacznie więcej. Np. reklamowanie góralskiej kwaśnicy w lecie nad morzem to dla mnie totalne nieporozumienie. Mam nadzieję, że sygnalizowane zmiany nie będą tylko kosmetyczne i że będzie to rzeczywiste głębokie odejście od utartych kanonów z poprzednich lat. Póki co przedstawione propozycje swoją ogólnikowością i chaotycznością nie uprawniają do nadmiernego optymizmu. Wszystkie wydarzenia planowane wydarzenia powinny być rozpatrywane pod kątem efektu promocyjnego. lub wypełnienia czasu przebywającym w mieście turystom, a nie na zasadzie, że ktoś jest zna odpowiednich ludzi w ratuszu to dostanie "kawałek tortu", bez względu czy na materiały promocyjne, imprezę sportową, muzyczną czy żeglarską. Nie rozumiem też do końca tak jak Grabarz, kto dał LOTowi mandat na współdecydowanie z ratuszem w wąskim gronie, w kwestiach sposobu promocji i wydatkowania pieniędzy na ten cel. No chyba, że LOT wykłada na ten cel jakąś kasę ze swoich a nie miejskich zasobów. To może budzić wątpliwości odnośnie transparentności działań, a podobno w tej kadencji ma być wszystko jawnie i przejrzyście.
Nie ten jest mądrzejszy kto wyżej stoi i głośniej krzyczy
Piszę poprawnie po polsku

Awatar użytkownika
GRABARZ
Posty: 2809
Rejestracja: czwartek, 30 czerwca 2005, 12:21
Lokalizacja: Przewłoka - Reszta Świata
Kontakt:

Re: Sezon letni 2015 , imprezy , propozycje , kalendarz impr

Post autor: GRABARZ » wtorek, 3 lutego 2015, 23:11

Obrazek
Nie trzeba się nikogo bać. A jeśli ktoś się kogoś boi, to dlatego, że udzielił temu komuś jakiejś władzy nad sobą. (H.Hesse)

Awatar użytkownika
maj
Posty: 3584
Rejestracja: niedziela, 28 stycznia 2007, 06:12
Lokalizacja: Ustka

Re: Sezon letni 2015 , imprezy , propozycje , kalendarz impr

Post autor: maj » wtorek, 3 lutego 2015, 23:24

Na dyskutowanie o sezonie 2015 był czas najpóźniej po zakończeniu sezonu 2014, kiedy jeszcze świeże były wrażenia zarówno turystów jak i tubylców i na bieżąco można było zaproponować zmiany czy inne podejście do tematu.
Teraz nie pozostaje nam nic innego, jak przyjęcie do wiadomości informacji Ratusza o planowanych wydarzeniach.
Osobiście uważam, i od lat to powtarzam, że Miasto nie powinno być organizatorem imprez sezonowych, a koordynatorem kalendarza imprez organizowanych przez lokalne instytucje proturystyczne.
Jakoś tak dziwnie się w Ustce utarło, że Miasto MUSI coś organizować, a cała lokalna branża turystyczna będzie z tego spijać śmietankę nie dokładając do oprawy sezonu ani złotówki.
Według mnie rolą miasta jest zabezpieczenie logistyczne sezonu:
-udostępnienie sceny,
-zgranie kalendarza imprez organizowanych przez lokalne instytucje kultury, twórców czy też sponsorowane przez zewnętrzne marki i lokalny biznes
-odpowiednią oprawę medialną (reklama Ustki w ogólnokrajowych mediach, nośnikach reklamowych etc.)
-skoordynowany system informacji o mieście, jego atrakcjach, atrakcjach w okolicy (bezpłatne foldery, mapki, tablice w mieście (fajowa jest ta koło starego LOT-u) wyraźne linki do stron regionalnych ...
- zabezpieczenie czystości i porządku w mieście podczas sezonu,
- cywilizowany poziom organizacji kąpielisk miejskich (nie omieszkam ponownie wspomnieć o porządnych, a nie z dykty, przebieralniach i o maszynie do czyszczenia piachu, która po powstaniu rafy będzie obligatoryjna)

Po wycofaniu się Ratusza z organizacji imprez, niezależność myślenia i konieczność utrzymania dochodowego status quo lokalnego biznesu szybko zmobilizuje ich do wzięcia na siebie roli nie tylko beneficjenta lokalizacji własnego biznesu w Ustce, ale zobliguje ich do poczucia się też gospodarzami sezonu.
"Ruchy władzy są strasznie przewidywalne, traktują Polaków jak głupich ludzi" (J. Stuhr)

Awatar użytkownika
Smerf Maruda
Posty: 4089
Rejestracja: czwartek, 12 lipca 2007, 11:34
Lokalizacja: Słupsk

Re: Sezon letni 2015 , imprezy , propozycje , kalendarz impr

Post autor: Smerf Maruda » wtorek, 3 lutego 2015, 23:34

Pobożne życzenia. Panie niby ze stolycy Wars...Shore. Może zacznijmy od tego, że RATUSZ to TWIERDZA!!!! Hermetycznie zamknięte, leniwe do granic możliwości kolesiostwo, które ma w du*** miasto i swoich mieszkańców. Myślisz że dlaczego Ustka ma logo przypominające dziurę w du***? Jak myślisz kto wymyślił te logo? Swoją drogą ciekawa jest historia tego koszmarnego logo, ratuszaki wymyśliły że wydadzą 50 tys na nowe logo, chociaż Ustka jako drugie miasto w Polsce ma w herbie SYRENKE! Znakomity symbol miasta! Nikogo o zdanie nie pytając wydano jak na warunki usteckie horrendalną i niewytłumaczalną kasę na coś tak niezrozumiałego dla mieszkańców i turystów (Sorry, legenda głosi że niejaki Pan były szef wydziału promocji wie o co chodzi w logo, bo podobno sam je promował, ale naprawdę broń nas Boże o takich ludzi!) . Ratuszaki pracują do 15.30 od pn-pt, nikt od nich niczego nie wymaga, pensja wpływa na konto zawsze 1, posada ciepła często załatwiona dzięki starym dobrym układom, to po co się starać? Wiem, bo pracowałem w urzędzie, ludzie z pomysłami są dosyć szybko ustawiani w szeregu, jak masz chęci to szybko ci wleją kubeł zimnej wody, zawalą masą absurdalej pracy żebyś przypadkiem nie myślał o bzdurach. Wracając do tematu: w Ustce jest mnóstwo ludzi z talentami, o których ludzie z ratusza wiedzą, ale nie powiedzą bo to skłania do podjęcia jakieś nadprogramowej pracy, a po co? Temat sezonu w Ustce pojawia się zawsze o tej samej porze i zawsze od wielu lat wygląda tak samo, dla formalności zaprasza się do podjęcia dyskusji, która już z góry skazana jest na niepowodzenie, bo generalnie po co zmieniać coś co już jest oklepane i każdy wie co ma robić? Nie pisz że ustczanie nie chcą. Nie masz pojęcia jak bardzo chcą, tylko twierdza zamyka bramy, zawsze znajdzie powód, często nielogiczny, często wielokrotnie rozbudowany, ale przeważnie wyraża negatywną opinię i niestety to od nich zależy dużo i czasami nie warto wychodzić przed szereg. Nikt się sam nie zgłosi do ratusza, do wydziału promocji bo po co? Ustczanie już dawno stracili zaufanie do swoich władz, co pokazały wybory samorządowe, szkoda że na prawdziwe zmiany trzeba jeszcze poczekać.... I jeszcze jeden temat: Coś tu nie gra, z jednej strony ma być uzdrowisko z ciszą nocną o 22, z drugiej strony chcemy aby Ustka żyła w sezonie, bo tego oczekują turyści? Mamy położyć spać młodych ludzi na urlopie o 22 bo w Ustce jak co roku po tej godzinie nic się nie dzieje... za dużo tu sprzeczności. Wiele osób wspominało o łebie, która już dawno zdeklasowała ustkę, w ślad za nią podąża darłowo, a Ustka???? Co z tą Ustką?
Z forum GP24
Zapraszam do polubienia moich stron . . . . . . - www.ziemia-ustecka.pl

www.facebook.com/artur.mazur.14
www.facebook.com/Stara.Ustka
www.facebook.com/ziemia.ustecka

Awatar użytkownika
GRABARZ
Posty: 2809
Rejestracja: czwartek, 30 czerwca 2005, 12:21
Lokalizacja: Przewłoka - Reszta Świata
Kontakt:

Re: Sezon letni 2015 , imprezy , propozycje , kalendarz impr

Post autor: GRABARZ » wtorek, 3 lutego 2015, 23:50

Smerf Maruda pisze:
Pobożne życzenia. Panie niby ze stolycy Wars...Shore. Może zacznijmy od tego, że RATUSZ to TWIERDZA!!!! Hermetycznie zamknięte, leniwe do granic możliwości kolesiostwo, które ma w du*** miasto i swoich mieszkańców. Myślisz że dlaczego Ustka ma logo przypominające dziurę w du***? Jak myślisz kto wymyślił te logo? Swoją drogą ciekawa jest historia tego koszmarnego logo, ratuszaki wymyśliły że wydadzą 50 tys na nowe logo, chociaż Ustka jako drugie miasto w Polsce ma w herbie SYRENKE! Znakomity symbol miasta! Nikogo o zdanie nie pytając wydano jak na warunki usteckie horrendalną i niewytłumaczalną kasę na coś tak niezrozumiałego dla mieszkańców i turystów (Sorry, legenda głosi że niejaki Pan były szef wydziału promocji wie o co chodzi w logo, bo podobno sam je promował, ale naprawdę broń nas Boże o takich ludzi!) . Ratuszaki pracują do 15.30 od pn-pt, nikt od nich niczego nie wymaga, pensja wpływa na konto zawsze 1, posada ciepła często załatwiona dzięki starym dobrym układom, to po co się starać? Wiem, bo pracowałem w urzędzie, ludzie z pomysłami są dosyć szybko ustawiani w szeregu, jak masz chęci to szybko ci wleją kubeł zimnej wody, zawalą masą absurdalej pracy żebyś przypadkiem nie myślał o bzdurach. Wracając do tematu: w Ustce jest mnóstwo ludzi z talentami, o których ludzie z ratusza wiedzą, ale nie powiedzą bo to skłania do podjęcia jakieś nadprogramowej pracy, a po co? Temat sezonu w Ustce pojawia się zawsze o tej samej porze i zawsze od wielu lat wygląda tak samo, dla formalności zaprasza się do podjęcia dyskusji, która już z góry skazana jest na niepowodzenie, bo generalnie po co zmieniać coś co już jest oklepane i każdy wie co ma robić? Nie pisz że ustczanie nie chcą. Nie masz pojęcia jak bardzo chcą, tylko twierdza zamyka bramy, zawsze znajdzie powód, często nielogiczny, często wielokrotnie rozbudowany, ale przeważnie wyraża negatywną opinię i niestety to od nich zależy dużo i czasami nie warto wychodzić przed szereg. Nikt się sam nie zgłosi do ratusza, do wydziału promocji bo po co? Ustczanie już dawno stracili zaufanie do swoich władz, co pokazały wybory samorządowe, szkoda że na prawdziwe zmiany trzeba jeszcze poczekać.... I jeszcze jeden temat: Coś tu nie gra, z jednej strony ma być uzdrowisko z ciszą nocną o 22, z drugiej strony chcemy aby Ustka żyła w sezonie, bo tego oczekują turyści? Mamy położyć spać młodych ludzi na urlopie o 22 bo w Ustce jak co roku po tej godzinie nic się nie dzieje... za dużo tu sprzeczności. Wiele osób wspominało o łebie, która już dawno zdeklasowała ustkę, w ślad za nią podąża darłowo, a Ustka???? Co z tą Ustką?
Z forum GP24
Ręce opadają...
Nie trzeba się nikogo bać. A jeśli ktoś się kogoś boi, to dlatego, że udzielił temu komuś jakiejś władzy nad sobą. (H.Hesse)

Awatar użytkownika
maj
Posty: 3584
Rejestracja: niedziela, 28 stycznia 2007, 06:12
Lokalizacja: Ustka

Re: Sezon letni 2015 , imprezy , propozycje , kalendarz impr

Post autor: maj » środa, 4 lutego 2015, 08:01

Jak już tak GP24 cytujemy... Udzielił tam się gościu o nicku "Kystian W-wa teraz Słupsk". Podejrzewam, że jest faktycznie tym za kogo się podaje czyli świeżym narybkiem słupskiego ratusza ściągniętym przez Prezydenta Biedronia.
Pozwolę sobie wkleić znaczące fragmenty jego wypowiedzi, bo zwyczajnie są rzeczowe i trafiają w sedno:
http://forum.gp24.pl/jak-ustke-sprzedac ... try1615041" onclick="window.open(this.href);return false;
A teraz do rzeczy. W dobie cyfryzacji nie ma żadnego problemu robić wszelkiego rodzaju eventów! Można to robić za niewielkie pieniądze, wystarczy trochę zapału i garść dobrych pomysłów. To nie urzędnicy będą za was myśleć, tylko Wy musicie przebić się z pomysłami do nich aby pozyskać środki. To w Słupsku już działa i są już pierwsze efekty. A to dopiero początek.
Można ze środków edukacyjnych wydzielić docelowo kwotę na kluby w których młodzież ćwiczy śpiew. Można potem młodzież wysyłać w ramach szkolenia do W-wy na eliminację do programów muzycznych. Tam z otwartymi rękami czekają na młode talenty z prowincji. Są duże szanse.
Można utworzyć kilka stron poświęconych Ustce i okolicom. Od strony historycznej po krajobrazową. Można aktywnie wspierać działalność rzemieślniczą, kowalską lub inną.
Można współpracować z tworzącymi programy kulinarne.
W-wa czeka z otwartymi rękami, tylko trochę inicjatywy z Waszej strony! Dział promocji miasta powinien zasypywać mailami, telefonami z propozycjami dla ludzi którzy kręcą kulturą i sztuką.
To można tak rozkręcić że po prostu powstanie swoisty samograj. Tylko trochę chęci. Rozliczajcie urzędników, dzwońcie do nich z pytaniami, piszcie wezwania do zwiększenia aktywności i żądajcie od radnych tego co wam jest należne.
Na dzień dzisiejszy radni są zainteresowani spokojem i ciszą a tego dać im nie wolno!
http://forum.gp24.pl/jak-ustke-sprzedac ... try1615057" onclick="window.open(this.href);return false;

Co do stron, nie chce mi się kopać necie. Takie strony MUSZĄ same wyskakiwać na pierwsze miejsce! One muszą walić(dosłownie) po oczach. Słyszałeś o pozycjonowaniu stron?
Dlaczego nie ma nic o połowach ryb w Ustce?
Dlaczego nie ma przewodnika po Usteckich lokalach, hotelach?
Dlaczego nie ma nic o wrakach w okolicach Ustki?
Dlaczego nie ma mapek rowerowych tras, dołączonych do każdej strony o Ustce?
Dlaczego nie ma albumu Ustka wczoraj i dziś?
Gdzie się podziały pieniądze na promocję miasta??
Czy żałujecie kilku tysięcy pln na promocję tych tematów, czy dosłowna nędza dotyczy także umysłów?
http://forum.gp24.pl/jak-ustke-sprzedac ... try1615071" onclick="window.open(this.href);return false;
Zapamiętaj sobie że to jest Wasze miasto, to w nim spędzacie swoje życie a nie ja. Także pytania, jeśli chcesz to sam sobie zdawaj, sam tez rozliczaj tych, których wybrałeś. Nauczony jesteś aby Twoje sprawy załatwiał ktoś zawsze za Ciebie.
To się skończyło, tak nie ma. Jeśli wybrałeś kogoś, to go rozliczaj z tego co jest jego obowiązkiem.
Albo nie rozliczaj ale pretensje kieruj do siebie.
Kto gdzie mieszka, to widać. Co zrobiliście z tego pięknego kurortu i na jakich zasadach on funkcjonuje, to też widać. Na szacunek trzeba sobie zapracować, a Wasze miasto jest waszym świadectwem. Czy jest to lenistwo, czy nieudolność-tego nie wiem.
Wiem tylko że na wszystko trzeba zapracować. To co macie, jest wynikiem tylko i wyłącznie waszej pracy.
http://forum.gp24.pl/jak-ustke-sprzedac ... try1615316" onclick="window.open(this.href);return false;
Emka, dnia 03 Lut 2015 - 4:09 PM, napisał:
Wielkie oburzenie na forum, bo Krystian - gość z Warszawy śmiał skrytykować mentalność prowincji :D Helloł on ma rację ! Nie ma co się obrażać, prowincją jesteśmy z racji usytuowania, odległości od dużych ośrodków przemysłowych i kulturalnych. Ale niestety prowincję mamy również w głowach a może przede wszystkim w głowach ;)
Zamiast się obrażać i strzelać focha warto zastanowić się nad jego słowami.
Po drugie, pan Cegła jest na stanowisku od kilku sezonów....bez sukcesów, więc się pytam - co on tam jeszcze robi ??? Na takim stanowisku, nie wystarczy wypełniać obowiązków urzędniczych, trzeba mieć otwartą głowę, nowoczesne pomysły, zapał do pracy....może ten pan to ma, nie wiem ale jedno jest pewne - jest nieskuteczny, więc czas na zmianę.
Widzę że łapie Pani klimat tego, o co mi chodzi. Intuicyjnie idzie Pani w dobrym kierunku, szkoda że większość ludzi mentalnie nie nadąża za zmianami. Ustka to kopalnia możliwości, to niezgłębiona studnia bez dna. Szkoda że ludzie tego nie widzą.
Recepta na to wszystko jest dość prosta.
Jeżeli są poeci w Ustce czy okolicach-powinni się zgłosić do wydziału promocji miasta.
Jeśli są zapaleńcy od ryb, nurkowania, zimowych kąpieli i innych rzeczy, powinni wejść w kontakt z promocją.
Jeśli są ludzie którzy prowadzą blogi, jeśli są amatorzy od stron internetowych-wydział promocji powinien wiedzieć o tym.

To jest materiał w którym wydział promocji musi pracować. Wydruk ulotek ze widoczkiem Ustki i hasełekiem nic nie daje. Ale ulotka z wierszem, fragmentem bloga...to już przyciąga uwagę.
Strony internetowe z fotorelacjami, stronki autorskie, to jest to co jest dziś na czasie.
Sądzę że zamiast wydawać środki na wątpliwe eventy, należałoby skierować ich część na rodzimych artystów. Nie ma chętnych na zlecenia?
Dziś za pieniądze można mieć wszystko. Najlepiej jednak gdy w promocji uczestniczą mieszkańcy. Przy okazji zarabiając przy tym.
Ja oczywiście daję przykłady jak to powinno działać.

Pana Cegły nie znam, ale znam za to wielu specjalistów którzy są prawdziwymi fachowcami a często jest tak że osoba obca, z innej części kraju poradzi sobie lepiej, dynamiczniej z zadaniami które się przed nią postawi.
To się nazywa kontrakt-gdybyście nie wiedzieli-i jest to powszechne w dzisiejszym świecie.
"Ruchy władzy są strasznie przewidywalne, traktują Polaków jak głupich ludzi" (J. Stuhr)

Adi
Posty: 1806
Rejestracja: sobota, 5 stycznia 2008, 23:16
Lokalizacja: Zaświaty

Re: Sezon letni 2015 , imprezy , propozycje , kalendarz impr

Post autor: Adi » środa, 4 lutego 2015, 11:05

Zastanawiam się dlaczego nowy burmistrz daje przyzwolenie naczelnikowi promocji na ponowne wyrzucanie publicznych pieniędzy na pojenie i karmienie znajomych, którzy później głównie chwalą się na swoich "blogach" ile wypili i zakąsili w Ustce. Z tego co dostrzegłem w rozpisce w tym roku pójdzie na to 15 tys. złotych.

http://zuchpisze.pl/ustka-coraz-wieksze-lal/" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeszcze z innej beczki. Warto rozważyć nowy kierunek promocji. Sporo osób zamiejscowych z większych miast kupuje sobie mieszkania w Ustce na rynku wtórnym bądź pierwotnym do użytku letniego, urlopowego albo emerytalnego. Z moich spostrzeżeń wynika, że przebywają tu sporo czasu również poza sezonem i korzystają z zabiegów, jedzą w restauracjach albo ośrodkach, bo ich stać. A to jest to o co nam chodzi. Może warto przeanalizować ten kierunek promocji miasta - Ustka jako idealne miejsce na jesień życia...
rozumiemy się? Będziemy się rozumieć, będzie dobrze... nie będziemy się rozumieć... rozumiemy się?

Awatar użytkownika
maj
Posty: 3584
Rejestracja: niedziela, 28 stycznia 2007, 06:12
Lokalizacja: Ustka

Re: Sezon letni 2015 , imprezy , propozycje , kalendarz impr

Post autor: maj » środa, 4 lutego 2015, 13:25

Hmmmm. Ustka miastem na jesień życia? Już widzę te protesty, że z Ustki młodzież wypieramy :roll: . Ale z punktu widzenia dochodowości, przedłużenia aktywności miasta na cały rok nie wolno tego kierunku lekceważyć.
Młodych bez zaplecza przemysłowego, godnych miejsc pracy, nic nie jest w stanie zatrzymać w miasteczkach pokroju Ustki. Oni potrzebują konkretnych pieniędzy na start, a tych w całym regionie NIE MA i długo jeszcze nie będzie!
Zarówno warunki klimatyczne, jak i istniejąca infrastruktura uzdrowiskowa są naprawdę na dobrym (do doskonałości trochę jeszcze brakuje) poziomie, gwarantującym seniorom możliwość ciekawego życia na emeryturach.
Pamiętajcie.To ma być, jak Adi napisał, jeden z kierunków promocji. W żadnym wypadku nie jedyny.
"Ruchy władzy są strasznie przewidywalne, traktują Polaków jak głupich ludzi" (J. Stuhr)

ODPOWIEDZ