MOŻLIWE PRZYCZYNY KATASTROFY SAMOLOTU... PYTANIA I ODPOWIEDZ

Idealne miejsce na wszelkiego rodzaju dyskusje polityczne.

Moderator: DKS

Awatar użytkownika
Mirek
Posty: 7650
Rejestracja: wtorek, 5 kwietnia 2005, 21:39
Lokalizacja: HB 13

Re: MOŻLIWE PRZYCZYNY KATASTROFY SAMOLOTU... PYTANIA I ODPOW

Post autor: Mirek » wtorek, 5 lutego 2013, 20:33

Dziś (05.02. 2013 roku) odbyła się na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie konferencja naukowa ?Debata Smoleńska? organizowana przez Stowarzyszenie ?Doktoranci dla Rzeczypospolitej?. Na konferencję zostali zaproszeni eksperci Komisji Millera oraz eksperci Parlamentarnego Zespółu ds. zbadania przyczyn katastrofy TU-154 M z 10 kwietnia 2010 r. Nikt z tej pierwszej grupy się nie pojawił, choć byłaby to doskonała możliwość, by rozwiać wątpliwości opinii publicznej i ewentualnie obalić tak zwane ?spiskowe teorie?. Nikt się nie odważył, a siła argumentów naukowców była porażająca.

Pierwsza część debaty poświęcona była przygotowaniom do wizyty w Katyniu. Głos zabrał były szef BOR Andrzej Pawlikowski. W ostrych słowach skrytykował sposób zabezpieczenia przez BOR wizyty prezydenta 10 kwietnia 2010 r. Podkreślił, że jedyna osoba z Biura będąca na płycie lotniska to funkcjonariusz pełniący rolę kierowcy, pozbawiony broni i odpowiednich środków łączności. Pawlikowski sporo miejsca poświęcił szefowi BOR Marianowi Janickiemu; zarzucił mu brak kompetencji, doświadczenia i odpowiedniego wykształcenia. Mówił także, że w czasie pokoju są dwie linie, które mają zapewnić bezpieczeństwo instytucjom państwowym. Jedną linią ochrony jest BOR. Drugą linią jest to co się dzieje w służbach specjalnych. W jednej z interpelacji poselskich padło pytanie, czy po powrocie samolotu z remontu w Rosji było wykonane badanie pirotechniczno-radiologiczne. W odpowiedzi na pytanie zapewniono, że samolot był sprawdzany 10 lutego, a do Polski po remoncie wrócił... w grudniu.

W kolejnej części konferencji organizatorzy debaty odczytali dokumentów, które nie zostały przekazane przez stronę rosyjską, mimo próśb strony polskiej. Te dokumenty to m.in.:

- materiał z oblotu terenu katastrofy

- zdjęcia i filmy z miejsca katastrofy

- schemat miejsca zdarzenia

Jednak lista dokumentów jest o wiele, wiele dłuższa.

W dalszej części konferencji o ?przyczynach katastrofy; roli brzozy i rekonstrukcji upadku samolotu? mówił prof. Wiesław Binienda. Przedstawił on proporcje skrzydła samolotu i ?pancernej brzozy?. Zwrócił uwagę, że Tu-154 jest modelem o dosyć mocnych skrzydłach. Z kolei z badań drzewa wynika, że słynna ?pancerna brzoza? była chora, przez co cała konstrukcja drzewa była osłabiona.

Z prezentacji prof. Biniendy przy użyciu skrzydła o nawet słabszej konstrukcji niż ta w Tu-154 wynika, że bez trudu przecina ono drzewo. Naukowiec wyjaśnił, że obliczenia były robione dla różnych grubości, ponieważ do tej pory nie wymierzono na miejscu katastrofy grubości materiałów w miejscu kontaktu skrzydła z drzewem. Przy obliczeniach brano też pod uwagę różne kąty natarcia, ponieważ raz pojawiają się opinie, że samolot leciał w dół, a innym razem, że jednak leciał w górę. Aby badania były wiarygodne, przeprowadzono je dla wszystkich możliwych założeń. Nie było żadnego przypadku, w których skrzydło nie przełamałoby drzewa.

Naukowcy omawiali także kwestię nitów w ciele ofiar.

Dla mnie było interesujące, jak ta część nitu może latać wewnątrz samolotu, żeby trafiać w ciała ofiar jak pocisk

? zastanawiał prof. Binienda, a dr Berczyński jeszcze raz podkreślił, że świadczy to o tym, że wewnątrz samolotu musiało panować duże ciśnienie, a na nity działała duża siła rozrywająca.

Żeby nity się rozerwały, musiała działać na nie siła rozrywające, duże ciśnienie wewnętrzne. Na poszycie działały siły rozrywające, których tam nie powinno być. Wyrwane nity świadczą właśnie o działaniu ciśnienia od wewnątrz. Albo można je wyrwać przez poszycie, co jest niezwykle trudne albo trzeba go po prostu rozerwać. Taki właśnie sposób rozerwania nitu znaczy, że było bardzo duże ciśnienie w samolocie

? wyjaśniał dr Berczyński.

Konstrukcja nitów i sposób ich rozerwania świadczą o dużym ciśnieniu wewnętrznym w samolocie. "Nie mówię, że tam była bomba, ale musiało być duże ciśnienie wewnętrzne"

- podkreślił Berczyński.

To nie był jeden rozerwany nit, było ich wiele

? zaznaczył.

Dr Berczyński mówił także o innych katastrofach lotniczych oraz o tym jak postępowano w takich sytuacjach, porównując to do skandalicznego postępowania w przypadku katastrofy smoleńskiej.

dr Kazimierz Nowaczyk mówił z kolei o ukryciu ostatniego alarmu TAWS i innych manipulacjach, m.in. synchronizacją czasów z urządzeń samolotu. dr Nowaczyk pokazał w jak prymitywny sposób komisja Millera ukryła ostatni TAWS na grafice dołączonej do raportu Millera. Mówi też o kompromitującym zachowaniu polskich ekspertów rządowych, którzy w raporcie umieścili zdjęcia rosyjskiego dziennikarza Siergieja Amielina, ściągnięte z Internetu, nie mieli natomiast zdjęć wykonanych tuż po katastrofie.

Dr inż. Grzegorz Szuladziński dowodził zaś, że przyczyną katastrofy były dwa wybuchy w ostatnich sekundach lotu - na skrzydle samolotu i w kadłubie. Zaznaczył, że wskazuje na to m.in. liczba i rozmieszczenie na bardzo dużej przestrzeni drobnych szczątków samolotu i ofiar i wyraźne ślady wybuchu na konstrukcji.

Kadłub samolotu został rozpruty wzdłuż i wywinięty. Główne części kadłuba są wewnątrz puste

? zwrócił uwagę Szuladziński. Jego zdaniem ani wybuch, ani stopniowe zniszczenie kadłuba samolotu w wyniku kontaktu z ziemią nie było możliwe ? nie było odpowiedniego odcisku na podłożu.

Co dla takiej wielkiej konstrukcji (jak Tu-154M) może być przeszkodą terenową? Betonowa ściana, nie drzewo. Drzewo może być przeszkodą blisko gruntu, przy uderzeniu na wysokości 5 metrów nie można mówić o przeszkodzie terenowej, przy tej prędkości

? ocenił Szuladziński.

Generalnie zupełnie niezrozumiałe jest dlaczego na konferencji nie pojawili się eksperci Komisji Millera. Można to tłumaczyć tylko faktem, iż musieli się bać kompromitacji i tego, że nie obronią swoich tez.
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."

Awatar użytkownika
elveez
Posty: 12199
Rejestracja: poniedziałek, 30 czerwca 2003, 15:01
Lokalizacja: Magierowo / Trocinowo
Kontakt:

Re: MOŻLIWE PRZYCZYNY KATASTROFY SAMOLOTU... PYTANIA I ODPOW

Post autor: elveez » środa, 6 lutego 2013, 10:15

W Sezamorze widziałem na stacji testów działanie momentu zgniatającego na znitowaną konstrukcję ( nity były zagniatane ladunkami ) przy zbliżonej sile do granicznej dozwolonej, nity odstrzeliwały dosłownie jak pociski. Nasuwa sie jedno pytanie, ciśnienie + nity skoro cisnienie działało od zewnątrz to nity główkowane od zewnątrz nie miały prawa znaleźć sie w środku bo wystrzeliwać powinny na zewnatrz a nie do środka. Niech mnie ktoś poprawi jeśli źle główkuję. Wyrwany nit = brak momentu ścinającego.
Każda następna komisja wprowadza więcej zamętu.
Ciekawostki z regionu i nie tylko. Zapraszam na mój kanał. http://www.youtube.com/user/elveezultra/videos
Obrazek

Awatar użytkownika
Topilzin
Posty: 6396
Rejestracja: niedziela, 4 lutego 2007, 13:26

Re: MOŻLIWE PRZYCZYNY KATASTROFY SAMOLOTU... PYTANIA I ODPOW

Post autor: Topilzin » środa, 6 lutego 2013, 10:23

Każda następna komisja wprowadza więcej zamętu.
Komisje to są tylko dwie.Polska i rosyjska.
Reszta to partyjne kluby dyskusyjne.
"Bagatelizować, bagatelizować i jeszcze raz bagatelizować... złapią za rękę, mówić że nie wasza."

Awatar użytkownika
elveez
Posty: 12199
Rejestracja: poniedziałek, 30 czerwca 2003, 15:01
Lokalizacja: Magierowo / Trocinowo
Kontakt:

Re: MOŻLIWE PRZYCZYNY KATASTROFY SAMOLOTU... PYTANIA I ODPOW

Post autor: elveez » środa, 6 lutego 2013, 10:43

Doktorant ? no to już inżynier, a zobacz jakim językiem operuje. Co to jest ciśnienie wewnętrzne w nicie ? Konstrukcja zdania sugeruje nowości w technologii materiałowej. Eksperci pisujący do gazet... i kluby dyskusyjne i politycy znający sie na technologi konstrukcji kadłubów.
Ciekawostki z regionu i nie tylko. Zapraszam na mój kanał. http://www.youtube.com/user/elveezultra/videos
Obrazek

Awatar użytkownika
GRABARZ
Posty: 2809
Rejestracja: czwartek, 30 czerwca 2005, 12:21
Lokalizacja: Przewłoka - Reszta Świata
Kontakt:

Re: MOŻLIWE PRZYCZYNY KATASTROFY SAMOLOTU... PYTANIA I ODPOW

Post autor: GRABARZ » środa, 6 lutego 2013, 13:18

Światowej sławy patolog, profesor Michael Baden, zgodził się przeprowadzić sekcje zwłok Przemysława Gosiewskiego i Janusza Kurtyki. Amerykański naukowiec brał udział m.in. w badaniach zwłok prezydenta Johna F. Kennedy?ego oraz szczątków cara Mikołaja II.

Jednak prokuratura wojskowa nie zgodziła się na udział amerykańskiego specjalisty w badaniach ciał ofiar Katastrofy Smoleńskiej. To skandaliczna decyzja ? mówią przedstawiciele rodzin i żądają zgody ministra zdrowia na prywatną sekcję zwłok.

Uznaliśmy, że nie ma potrzeby poszerzania zespołu polskich biegłych, którzy gwarantują obiektywizm i rzetelne badanie ? uzasadniał decyzję śledczych płk Zbigniew Rzepa, rzecznik Naczelnej Prokuratury Wojskowej.
Nie trzeba się nikogo bać. A jeśli ktoś się kogoś boi, to dlatego, że udzielił temu komuś jakiejś władzy nad sobą. (H.Hesse)

Awatar użytkownika
Topilzin
Posty: 6396
Rejestracja: niedziela, 4 lutego 2007, 13:26

Re: MOŻLIWE PRZYCZYNY KATASTROFY SAMOLOTU... PYTANIA I ODPOW

Post autor: Topilzin » środa, 6 lutego 2013, 13:33

Professional career

Baden was the Chief Medical Examiner for the City of New York from 1978 to 1979.
He has been a consulting/lead pathologist and an expert witness on a number of high-profile cases and investigations including:[2][5]
Chairman of the Forensic Pathology Panel of the House Select Committee on Assassinations that reinvestigated the John F. Kennedy assassination.
Giving testimony at the trial of O. J. Simpson.
Investigating the remains of Czar Nicholas II and family members.[2]
Sid Vicious's death.
Claus von Bülow's criminal trial.
John Belushi's death.
Lisa McPherson's death.[6]
As a defense witness in Phil Spector's murder trial. He was reportedly paid $250,000.[7] Baden's wife was legal co-counsel for Spector at the time.[4]
Richard Kuklinski's death.
Kathleen Savio's death.
Sergeant Evan Vela's court martial.[8]
Gathering evidence against Byron De La Beckwith, who was facing his third trial for murder in the death of Medgar Evers. De La Beckwith was found guilty and sentenced to life imprisonment.
Baden maintains a private forensic pathology consulting practice and is the co-director of the New York State Police Medicolegal Investigation Unit.
On August 18, 2008, he appeared as a guest on the Opie and Anthony Show. On June 11, 2009, it was reported that Baden was hired by the family of the late actor David Carradine to investigate the cause of Carradine's death in a Bangkok hotel room. According to press reports, Baden's initial conclusion is that Carradine's death was not the result of suicide. He is also a frequent guest on Fox News' late-night satire program Red Eye w/ Greg Gutfeld where he is known as the "Death Correspondent".

Na naszym boisku to ktoś jak Rutkowski.
"Bagatelizować, bagatelizować i jeszcze raz bagatelizować... złapią za rękę, mówić że nie wasza."

Artur Mazur
Posty: 1157
Rejestracja: wtorek, 15 maja 2012, 12:13

Re: MOŻLIWE PRZYCZYNY KATASTROFY SAMOLOTU... PYTANIA I ODPOW

Post autor: Artur Mazur » poniedziałek, 8 kwietnia 2013, 15:18

Zapraszamy na uroczyste obchody Dnia Pamięci Ofiar Zbrodni Katyńskiej

Chwała Bohaterom!

Burmistrz Miasta Ustka Jan Olech, Dowódca Garnizonu Ustka kmdr Zenon Juchniewicz oraz ksiądz prof. Jan Turkiel zapraszają wszystkich mieszkańców na uroczyste obchody Dnia Pamięci Ofiar Zbrodni Katyńskiej, które odbędą się w najbliższą środę 10 kwietnia br.
Uroczystość rozpocznie się o godz. 16:30 Mszą Świętą w kościele pw. Najświętszego Zbawiciela. O godz. 17.15 pod Krzyżem Katyńskim na Cmentarzu Komunalnym rozpocznie się ceremonia wojskowa. W programie: okolicznościowe przemówienia, apel poległych, salwa honorowa, złożenie wieńców i wiązanek. Organizatorzy uczczą również pamięć ofiar katastrofy smoleńskiej.
Wszystkich kombatantów,przedstawicieli służb mundurowych, uczniów usteckich szkół oraz działających w mieście organizacji i stowarzyszeń zachęcamy do symbolicznego oddania hołdu ofiarom sowieckiego terroru.

Jacek Cegła
Naczelnik Wydziału Promocji i Komunikacji Społecznej

Awatar użytkownika
elveez
Posty: 12199
Rejestracja: poniedziałek, 30 czerwca 2003, 15:01
Lokalizacja: Magierowo / Trocinowo
Kontakt:

Re: MOŻLIWE PRZYCZYNY KATASTROFY SAMOLOTU... PYTANIA I ODPOW

Post autor: elveez » wtorek, 9 kwietnia 2013, 07:42

Ogladał ktoś wczoraj okolo 22:00 program polskich sledczych o Smoleńsku ? Co tam usłyszałem wywróciło dotychczasowe wiadomości do góry nogami. Świadkowie mówią że samolot zaorał podwoziem w doł. Inni boja sie mówić. Eksperci przeczą ekspertom, wyliczenia wyliczeniom, prokuratura sie plącze, TÓZG polski premier tchórz chowa ogon i ucieka przed reporterka TVN, Seremet od 8 miesiecy umawia sie na wywiad. Rodziny które skremowały ciała swoich bliskich zaczynają miec watpliwości czy to byli ich bliscy. Lekarze przed kamera zeznali że ludzie rozpoznawali swoich bliskich, bez żadnego problemu.
Ciekawostki z regionu i nie tylko. Zapraszam na mój kanał. http://www.youtube.com/user/elveezultra/videos
Obrazek

chlopak_z_ustki
Posty: 1268
Rejestracja: piątek, 10 czerwca 2005, 20:03
Lokalizacja: Ustka/Gdańsk

Re: MOŻLIWE PRZYCZYNY KATASTROFY SAMOLOTU... PYTANIA I ODPOW

Post autor: chlopak_z_ustki » czwartek, 11 kwietnia 2013, 13:17

elveez pisze:Ogladał ktoś wczoraj okolo 22:00 program polskich sledczych o Smoleńsku ? Co tam usłyszałem wywróciło dotychczasowe wiadomości do góry nogami. Świadkowie mówią że samolot zaorał podwoziem w doł. Inni boja sie mówić. Eksperci przeczą ekspertom, wyliczenia wyliczeniom, prokuratura sie plącze, TÓZG polski premier tchórz chowa ogon i ucieka przed reporterka TVN, Seremet od 8 miesiecy umawia sie na wywiad. Rodziny które skremowały ciała swoich bliskich zaczynają miec watpliwości czy to byli ich bliscy. Lekarze przed kamera zeznali że ludzie rozpoznawali swoich bliskich, bez żadnego problemu.
Pewnie o to Ci chodzi?

Awatar użytkownika
elveez
Posty: 12199
Rejestracja: poniedziałek, 30 czerwca 2003, 15:01
Lokalizacja: Magierowo / Trocinowo
Kontakt:

Re: MOŻLIWE PRZYCZYNY KATASTROFY SAMOLOTU... PYTANIA I ODPOW

Post autor: elveez » czwartek, 11 kwietnia 2013, 14:51

Tak to ten dokument ale chyba częśc II jeszcze po 1,5 mln odszkodowania za nieubezpieczenie Tupolewa dla rodzin.

Post Artura Mazura usuniety, obchody Katynia przyczyna katastrofy Tupolewa? B.P. + obrazliwe uwagi pod moim adresem
http://forum.gp24.pl/ustka-uczci-pamiec ... ge__st__40" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.gp24.pl/10-kwietnia-roczni ... ej-t83103/.." onclick="window.open(this.href);return false;. widze nie tylko tu
moderator elveez
Ciekawostki z regionu i nie tylko. Zapraszam na mój kanał. http://www.youtube.com/user/elveezultra/videos
Obrazek

Awatar użytkownika
elveez
Posty: 12199
Rejestracja: poniedziałek, 30 czerwca 2003, 15:01
Lokalizacja: Magierowo / Trocinowo
Kontakt:

Re: MOŻLIWE PRZYCZYNY KATASTROFY SAMOLOTU... PYTANIA I ODPOW

Post autor: elveez » środa, 29 maja 2013, 09:32



oficjalnie katastrofa ?
Ciekawostki z regionu i nie tylko. Zapraszam na mój kanał. http://www.youtube.com/user/elveezultra/videos
Obrazek

Artur Mazur
Posty: 1157
Rejestracja: wtorek, 15 maja 2012, 12:13

Re: MOŻLIWE PRZYCZYNY KATASTROFY SAMOLOTU... PYTANIA I ODPOW

Post autor: Artur Mazur » środa, 29 maja 2013, 23:30

elveez pisze:

oficjalnie katastrofa ?
Skoro jak piszesz ,i twój kumpel
Maciarewicz to potwierdził,
to widocznie prawda , dzieci nigdy nie kłamią.

Awatar użytkownika
inkwizytor
Posty: 758
Rejestracja: niedziela, 8 października 2006, 17:38
Lokalizacja: Ustka

Re: MOŻLIWE PRZYCZYNY KATASTROFY SAMOLOTU... PYTANIA I ODPOW

Post autor: inkwizytor » piątek, 18 października 2013, 18:34

No co taka cisza? Może jakieś nowe teorie, bo te stare poszły w .... razem ze światowej klasy ekspertami. :lol: :lol: :lol:
Obrazek

Awatar użytkownika
Topilzin
Posty: 6396
Rejestracja: niedziela, 4 lutego 2007, 13:26

Re: MOŻLIWE PRZYCZYNY KATASTROFY SAMOLOTU... PYTANIA I ODPOW

Post autor: Topilzin » środa, 23 października 2013, 20:21

Amerykańska NSA podsłuchiwała komórkę niemieckiej kanclerz.Może mają też ostatnie nagrania Kaczorków.Skończyłby się wreszcie smoleński taniec. :evil:
"Bagatelizować, bagatelizować i jeszcze raz bagatelizować... złapią za rękę, mówić że nie wasza."

Awatar użytkownika
Topilzin
Posty: 6396
Rejestracja: niedziela, 4 lutego 2007, 13:26

Re: MOŻLIWE PRZYCZYNY KATASTROFY SAMOLOTU... PYTANIA I ODPOW

Post autor: Topilzin » piątek, 25 października 2013, 22:19

Bomba?

czyjś post:


....Nawigator (ppor) dopiero co po szkole... 18 godz. lotów- dlatego odczytywał wysokośc nie z tego wysokościomierza; pierwszy polot (latał głównie jako drugi pilot) - dlatego włączył autopilota, który nie działał w Smoleńsku !!! Bombę podłożył ten gość, który wyznaczył taką załogę do lotu z prezydentem !!!...
"Bagatelizować, bagatelizować i jeszcze raz bagatelizować... złapią za rękę, mówić że nie wasza."

Awatar użytkownika
Smerf Maruda
Posty: 4090
Rejestracja: czwartek, 12 lipca 2007, 11:34
Lokalizacja: Słupsk

Re: MOŻLIWE PRZYCZYNY KATASTROFY SAMOLOTU... PYTANIA I ODPOW

Post autor: Smerf Maruda » środa, 8 kwietnia 2015, 16:46

Zapraszam do polubienia moich stron . . . . . . - www.ziemia-ustecka.pl

www.facebook.com/artur.mazur.14
www.facebook.com/Stara.Ustka
www.facebook.com/ziemia.ustecka

Awatar użytkownika
Topilzin
Posty: 6396
Rejestracja: niedziela, 4 lutego 2007, 13:26

Re: MOŻLIWE PRZYCZYNY KATASTROFY SAMOLOTU... PYTANIA I ODPOW

Post autor: Topilzin » środa, 8 kwietnia 2015, 16:53

Roth powoływał się też na wpisy smerfa i prostaka w internecie.
Tamtych dwóch natomiast na Rotha. :lol:
"Bagatelizować, bagatelizować i jeszcze raz bagatelizować... złapią za rękę, mówić że nie wasza."

Awatar użytkownika
Smerf Maruda
Posty: 4090
Rejestracja: czwartek, 12 lipca 2007, 11:34
Lokalizacja: Słupsk

Re: MOŻLIWE PRZYCZYNY KATASTROFY SAMOLOTU... PYTANIA I ODPOW

Post autor: Smerf Maruda » czwartek, 9 kwietnia 2015, 10:10

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Zapraszam do polubienia moich stron . . . . . . - www.ziemia-ustecka.pl

www.facebook.com/artur.mazur.14
www.facebook.com/Stara.Ustka
www.facebook.com/ziemia.ustecka

chlopak_z_ustki
Posty: 1268
Rejestracja: piątek, 10 czerwca 2005, 20:03
Lokalizacja: Ustka/Gdańsk

Re: MOŻLIWE PRZYCZYNY KATASTROFY SAMOLOTU... PYTANIA I ODPOW

Post autor: chlopak_z_ustki » czwartek, 9 kwietnia 2015, 16:20

Zamiast oglądać durne obrazki i czytać dziennikarskie sensacje, lepiej warto obejrzeć wypowiedzi ludzi którzy znają się na rzeczy. Tak tak, wiem Smerfie, tvn24. Co ciekawe w samochodzie tego pilota w tamtym roku ktoś przeciął przewody hamulcowe, a technik z JAKa chorąży Muś popełnił samobójstwo...

Awatar użytkownika
Smerf Maruda
Posty: 4090
Rejestracja: czwartek, 12 lipca 2007, 11:34
Lokalizacja: Słupsk

Re: MOŻLIWE PRZYCZYNY KATASTROFY SAMOLOTU... PYTANIA I ODPOW

Post autor: Smerf Maruda » czwartek, 9 kwietnia 2015, 18:44

chlopak_z_ustki pisze:Zamiast oglądać durne obrazki i czytać dziennikarskie sensacje, lepiej warto obejrzeć wypowiedzi ludzi którzy znają się na rzeczy. Tak tak, wiem Smerfie, tvn24. Co ciekawe w samochodzie tego pilota w tamtym roku ktoś przeciął przewody hamulcowe, a technik z JAKa chorąży Muś popełnił samobójstwo...
Dobrze mówi , co ci się Chłopak stało ?
Od dzisiaj, po nowej książce, też nagle, niespodziewanie , uważasz ,
że główna przyczyną katastrofy był trotyl :mrgreen:
Zapraszam do polubienia moich stron . . . . . . - www.ziemia-ustecka.pl

www.facebook.com/artur.mazur.14
www.facebook.com/Stara.Ustka
www.facebook.com/ziemia.ustecka

Zablokowany