Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Wypowiedz się na aktualne tematy związane z Ustką. Napisz co Ciebie drażni, irytuje i zachwyca. Podziel się z innymi swoimi spostrzeżeniami.

Moderator: DKS

Awatar użytkownika
iXik
Posty: 1909
Rejestracja: środa, 7 maja 2008, 11:50
Lokalizacja: Ustka/Gdańsk

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: iXik » czwartek, 28 lutego 2013, 00:33

zauważyliście, że wiodące prym w promocji miasta używają logotypów zaprojektowanych na bazie nie tyle herbów co ważniejszych symboli miejskich?


w przypadku warszawy jest to syrenka, która całkiem przypadkowo i szczęśliwie widnieje też na herbie
Obrazek Obrazek Obrazek


gniezno ma wyraźnie katedrę, nic jej nie przebije i mimo orła w godle właśnie ją prezentuje
Obrazek Obrazek Obrazek


kamienna góra, zwyczajnie przedstawiła swoją nazwę w wersji graficznej, wybitnie udanej i docenianej przez środowisko oraz mieszkańców
Obrazek


szczecin nazwę zapisał fonetycznie mając niemców za sąsiadów i myśląc ogólnie o inwazji za granicą. ale to co przedstawia to zalew nad którym leży. symbol dość dobitny
Obrazek Obrazek


logo krakowa po najnowszej zmianie przedstawia serce miasta czyli rynek. jeden z ważniejszych symboli
Obrazek Obrazek


to samo robi przemyśl, bo nie ma nic ciekawszego i bardziej rozpoznawalnego do zaoferowania, a akurat plan miasta jest nietuzinkowo klarowny
Obrazek Obrazek


gdynia ma fenomenalne logo. jednym z symboli jest impreza tall ship races z wielkimi żaglowcami w roli głównej, a żagiel idealnie pasuje do portowego wizerunku miasta i jak najbardziej jest gdyńskim symbolem, w herbie go nie ma
Obrazek Obrazek Obrazek


katowice - spodek, bo TYLKO to się z nimi kojarzy, wszystko inne jak węgiel, śląsk, kolejnictwo są daleko w tyle
Obrazek Obrazek


są miasta takie jak nowy jork Obrazek, czy poznań Obrazek, które podjęły się opracowania formuły graficznej bez konkretnych nawiązań i swoim kosztem i dużym nakładem czasu wypromowały same sobą adekwatnie do możliwości owe logotypy. mimo, że symboli miejskich mają pełno.

to samo rozwiązanie firma wszystkim dobrze znana próbowała przeforsować w ustce. nie przewidzieli oni jednak skali na jaką ustka potrzebowała się promować, a na jaką finansowo była ona zdolna. takie logo bez rozdmuchania na początku nic nie daje i tylko wegetuje. jednak zauważcie jak wiele pomagają symbole.

dlatego też moim zdaniem przydałoby się zastanowić co prócz syrenki jest w ustce na tyle rozpoznawalnego (czego nie mają inni) co mogłoby być podstawą do projektów graficznych. wysmakowanych, niepoddających się modzie, ponadczasowych, wionących świeżością. od symboli trzeba było zacząć a nie jak to zrobiono odrzucić na wstępie.

proponuję zrobić ankietę wśród mieszkańców i turystów. zanim sezon 2013 się skończy. jakie ustka ma symbole miejskie.
jednak zawęziłbym najpierw do 10 opcji w ramach luźnych dyskusji w mieście, urzędzie czy tu na forum.

przedstawiam 10 moich typów, a wy powiedzcie co należałoby stąd wyrzucić, co dodać, co uogólnić a co zawęzić

- syrenka ustecka
- umierający wojownik
- zrewitalizowana starówka (wizerunki ogółu, pojedynczych zaułków, chat, może plan)
- port ustecki z przedłużeniem słupią
- ceglana latarnia z białym hełmem (niewiele podobnych)
- promenada i wieńczące żeromskiego zaplecze
- nowy ratusz (dawna szkoła)
- dzielnica willowa
- kutry, jednostki pływające
- plaża, morze i słońce (mi się wydaje oklepane wzdłuż wybrzeża ale żeby nie było że pominąłem)

jeśli wypracowalibyśmy ostateczną dziesiątkę najlepszych z najlepszych można byłoby stworzyć ankietę na forum. chyba dopuszcza 10 opcji, lub na stronie głównej miasta gdzieś przypiętą na górze nad artykułami przez całą długość sezonu
?Nie ma granic tego, co można osiągnąć, jeśli się nie dba komu zostanie przypisana zasługa?
Ronald Reagan


Obrazek nie piszę poprawnie po polsku

Awatar użytkownika
elveez
Posty: 12199
Rejestracja: poniedziałek, 30 czerwca 2003, 15:01
Lokalizacja: Magierowo / Trocinowo
Kontakt:

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: elveez » czwartek, 28 lutego 2013, 10:27

W odpowiedzi na pismo od LOT, burmistrz Jan Olech poinformował, że tuż po zakończeniu tegorocznego sezonu letniego zamierza podjąć ostateczną decyzję w tej sprawie. Przeanalizowana zostanie możliwość wystąpienia do rady miasta o zmianę lub wycofanie logo z użytku.
Niech także ktoś stanie na wysokości zadania i sfinansuje nowe logo - kto ? Ten (Ci?) który zadecydował o tym bublu i jego wdrożeniu. W Ustce zaczyna robić się piaskownica gdzie "duże dzieci" bawią sie jak im sie podoba i marnotrawią pieniądze.
Ciekawostki z regionu i nie tylko. Zapraszam na mój kanał. http://www.youtube.com/user/elveezultra/videos
Obrazek

Awatar użytkownika
celestyn
Posty: 3225
Rejestracja: piątek, 1 sierpnia 2008, 22:06

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: celestyn » sobota, 2 marca 2013, 10:32

No co Ty Elveez. :) Jak brać to wszyscy pełnymi garściami, nawet kasę za niewykorzystane urlopy choć można je było wykorzystać, albo pensję naczelnika choć się już nim nie jest ale podobni z rady powiatu chronią. Można też brać diety i głosować jak każą albo dla świętego spokoju. Jak ponieść konsekwencje (zwłaszcza finansowe) to nie ma nikogo, można by zrymować hasło przewodnie ratusza:
zero odpowiedzialności
honoru i godności
Nie ten jest mądrzejszy kto wyżej stoi i głośniej krzyczy
Piszę poprawnie po polsku

Awatar użytkownika
wiking
Posty: 446
Rejestracja: poniedziałek, 2 stycznia 2006, 21:51
Lokalizacja: N52°44'51" E15°51'26"

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: wiking » sobota, 2 marca 2013, 18:23

Ban.an pisze:
Adi pisze:To już któraś z kolei strategia, o której słyszę... Nie wiecie skąd takie zamiłowanie burmistrza do strategii ? ;)
Najpierw należy postawić pytanie, czy miasto ma i w najbliższych latach będzie miało środki na realizację jakiejkolwiek strategii. Pierwszą, nadrzędną strategią powinno być maksymalne wspieranie inwestycji szczególnie takch, które w przyszłości zwiększą dochody do budżetu miasta a także wygenerują możliwie dużo miejsc pracy.
INWESTYCJE !!!
INWESTYCJE !!!
INWESTYCJE !!!
Bez tego marka "Ustka" będzie wydmuszką
A ja dołożę jeszcze zdobycie inwestorów.
Obrazek
ostatni wiking w Rzeczpospolitej

Awatar użytkownika
mistrzuniu23
Posty: 91
Rejestracja: sobota, 23 lutego 2013, 12:07
Lokalizacja: Ustka- strona zachodnia / Worldwide

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: mistrzuniu23 » środa, 13 marca 2013, 12:53

Jeden już był czy jest dalej : ) ale się nie może dogadać z Urzędem Miejskim, a po sprzedaży Morpolu p. Burmistrz w wypowiedzi jak można było zauważyć na gp24.pl zaczął się interesować, gdy inwestor chce uciekać, tak samo było z Browarem. Aż mi się przypomina artykuł jak stopniowo zaczęła upadać Stocznia Ustka, przychodziły nowe zlecenia, które lądowały w niszczarce..
`Polska to bogaty kraj, okradany od tysiąca lat a nadal jest co kraść..`
`Upadek Polskich Stoczni zawdzięczamy rządom PO, w czasie gdy Niemcy i Francja, zleciły stoczniom budowę statków dla Marynarki Wojennej by je ratować.`
` Bóg, Honor, Ojczyzna `
http://www.youtube.com/watch?v=F5JSOntAyys" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
wiking
Posty: 446
Rejestracja: poniedziałek, 2 stycznia 2006, 21:51
Lokalizacja: N52°44'51" E15°51'26"

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: wiking » środa, 13 marca 2013, 13:55

mistrzuniu23 pisze:Jeden już był czy jest dalej : ) ale się nie może dogadać z Urzędem Miejskim, a po sprzedaży Morpolu p. Burmistrz w wypowiedzi jak można było zauważyć na gp24.pl zaczął się interesować, gdy inwestor chce uciekać, tak samo było z Browarem. Aż mi się przypomina artykuł jak stopniowo zaczęła upadać Stocznia Ustka, przychodziły nowe zlecenia, które lądowały w niszczarce..
Tak ! pamiętam jak Stocznia Ustka robiła jako (chyba) jedyna w ówczesnym świecie łodzie ratunkowe dla tankowców ! Komu to przeszkadzało ?! :roll:
ostatni wiking w Rzeczpospolitej

Awatar użytkownika
wiking
Posty: 446
Rejestracja: poniedziałek, 2 stycznia 2006, 21:51
Lokalizacja: N52°44'51" E15°51'26"

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: wiking » środa, 13 marca 2013, 14:24

iXik pisze:zauważyliście, że wiodące prym w promocji miasta używają logotypów zaprojektowanych na bazie nie tyle herbów co ważniejszych symboli miejskich?
to samo rozwiązanie firma wszystkim dobrze znana próbowała przeforsować w ustce. nie przewidzieli oni jednak skali na jaką ustka potrzebowała się promować, a na jaką finansowo była ona zdolna. takie logo bez rozdmuchania na początku nic nie daje i tylko wegetuje. jednak zauważcie jak wiele pomagają symbole.

dlatego też moim zdaniem przydałoby się zastanowić co prócz syrenki jest w ustce na tyle rozpoznawalnego (czego nie mają inni) co mogłoby być podstawą do projektów graficznych. wysmakowanych, niepoddających się modzie, ponadczasowych, wionących świeżością. od symboli trzeba było zacząć a nie jak to zrobiono odrzucić na wstępie.

proponuję zrobić ankietę wśród mieszkańców i turystów. zanim sezon 2013 się skończy. jakie ustka ma symbole miejskie.
jednak zawęziłbym najpierw do 10 opcji w ramach luźnych dyskusji w mieście, urzędzie czy tu na forum.

przedstawiam 10 moich typów, a wy powiedzcie co należałoby stąd wyrzucić, co dodać, co uogólnić a co zawęzić

- syrenka ustecka
- umierający wojownik
- zrewitalizowana starówka (wizerunki ogółu, pojedynczych zaułków, chat, może plan)
- port ustecki z przedłużeniem słupią
- ceglana latarnia z białym hełmem (niewiele podobnych)
- promenada i wieńczące żeromskiego zaplecze
- nowy ratusz (dawna szkoła)
- dzielnica willowa
- kutry, jednostki pływające
- plaża, morze i słońce (mi się wydaje oklepane wzdłuż wybrzeża ale żeby nie było że pominąłem)

jeśli wypracowalibyśmy ostateczną dziesiątkę najlepszych z najlepszych można byłoby stworzyć ankietę na forum. chyba dopuszcza 10 opcji, lub na stronie głównej miasta gdzieś przypiętą na górze nad artykułami przez całą długość sezonu
Urodziłem się w Ustce 62 lata temu I nie przypominam sobie żeby Ustka kiedykolwiek potrzebowała reklamy ! Są po prostu miejsca gdzie ludziska będą przyjeżdżali bez względu na to czy godłem będzie syrenka (z resztą bez ryby co jest w herbie) czy dawna szkoła do której chodziłem ! Żeromskiego jest najpiękniejszą ulicą w Ustce , tylko z lekka zaniedbaną . "Zrewitalizowana" starówka jest poronionym pomysłem nie wiem czyim , ale ktoś wziął za to poważne pieniądze ! Czy wiecie jak wyglądają starówki bez rewitalizacji w starych miastach? Takie coś jak te pseudo stare domy po prostu odstraszają ewentualnych turystów ! To by było na tyle albowiem nie chcę więcej się rozwodzić nad tematem który mnie denerwuje !!
ostatni wiking w Rzeczpospolitej

Awatar użytkownika
elveez
Posty: 12199
Rejestracja: poniedziałek, 30 czerwca 2003, 15:01
Lokalizacja: Magierowo / Trocinowo
Kontakt:

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: elveez » piątek, 10 maja 2013, 09:40

Co to za brązowe domki handlowe na promenadzie ? czyzby mennica sie rozmnozyla ?
Ciekawostki z regionu i nie tylko. Zapraszam na mój kanał. http://www.youtube.com/user/elveezultra/videos
Obrazek

rzfireck
Posty: 204
Rejestracja: wtorek, 18 marca 2008, 09:49

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: rzfireck » sobota, 11 maja 2013, 08:36

iXik pisze:
przedstawiam 10 moich typów, a wy powiedzcie co należałoby stąd wyrzucić, co dodać, co uogólnić a co zawęzić

- syrenka ustecka
- umierający wojownik
- zrewitalizowana starówka (wizerunki ogółu, pojedynczych zaułków, chat, może plan)
- port ustecki z przedłużeniem słupią
- ceglana latarnia z białym hełmem (niewiele podobnych)
- promenada i wieńczące żeromskiego zaplecze
- nowy ratusz (dawna szkoła)
- dzielnica willowa
- kutry, jednostki pływające
- plaża, morze i słońce (mi się wydaje oklepane wzdłuż wybrzeża ale żeby nie było że pominąłem)

Zrewitalizowana część Ustki - tak, marką już kojarzoną z Ustką jest także restauracja Syrenka.
Jak to jest, że o przyszłości wykształciuchów decydują nie wykształciuchy? Takie rzeczy tylko w Polsce!

Awatar użytkownika
Platichthys_flesus
Posty: 1605
Rejestracja: wtorek, 1 sierpnia 2006, 07:20
Lokalizacja: Ustka

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Platichthys_flesus » środa, 3 lipca 2013, 22:19

Grabarz pyta, czy szykuje nam się druga Bułgaria.

A ja się pytam, czy szykuje nam się druga Rumunia?

Chyba dochodzi do retro deaktywacji.
Załączniki
IMGP4450całe.jpg
IMGP4450całe.jpg (102.21 KiB) Przejrzano 2321 razy
IMGP4450.jpg
http://www.pustamiska.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nic trudnego zrobić coś dobrego
Konsument głosuje portfelem

Awatar użytkownika
celestyn
Posty: 3225
Rejestracja: piątek, 1 sierpnia 2008, 22:06

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: celestyn » czwartek, 4 lipca 2013, 20:46

Ten budynek na zdjęciu wyżej powinien być w tej chwili historyczną już perełką usteckiej promenady. W rzeczywistości od lat niszczeje i popada w coraz większą ruinę, a szkoda. Wygląda na to, że właściciel chyba świadomie chce doprowadzić do zniknięcia tego budynku by uzyskać plac pod coś nowego.
Nie ten jest mądrzejszy kto wyżej stoi i głośniej krzyczy
Piszę poprawnie po polsku

Awatar użytkownika
Topilzin
Posty: 6396
Rejestracja: niedziela, 4 lutego 2007, 13:26

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Topilzin » sobota, 21 września 2013, 10:33

http://wiadomosci.onet.pl/krakow/krakow ... -dno/s04n5" onclick="window.open(this.href);return false;
"Bagatelizować, bagatelizować i jeszcze raz bagatelizować... złapią za rękę, mówić że nie wasza."

Awatar użytkownika
Mirek
Posty: 7650
Rejestracja: wtorek, 5 kwietnia 2005, 21:39
Lokalizacja: HB 13

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Mirek » sobota, 21 września 2013, 11:32

@Topek
Zajeb...ty pomysł!

Ku...a ile nasze ciapki by kosztowały?

2,50zł?

:)
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."

Awatar użytkownika
celestyn
Posty: 3225
Rejestracja: piątek, 1 sierpnia 2008, 22:06

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: celestyn » sobota, 21 września 2013, 16:50

Mirek pisze: Ku...a ile nasze ciapki by kosztowały?
2,50zł?
:)
Więcej warte nie są, no chyba, że firma liczyłaby od sztuki ciapka. :mrgreen:
Tak to jest z tymi "profesjonalnymi" firmami graficznymi. "Produkują" i wciskają ludziom szajs i ciemnotę każąc podziwiać "nośne, kreatywne dzieła" nieznającej się szarej masie. Usiłują za takie "arcydzieła" jak nasze usteckie sraczkorzygi kasować duże pieniądze, a tu ktoś im śmie psuć rynek. I tylko takie kiepy z prowincjonalnymi kompleksami jak niektórzy nasi ratuszacy się na to wszystko łapią.
Nie ten jest mądrzejszy kto wyżej stoi i głośniej krzyczy
Piszę poprawnie po polsku

Awatar użytkownika
Topilzin
Posty: 6396
Rejestracja: niedziela, 4 lutego 2007, 13:26

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Topilzin » sobota, 21 września 2013, 17:23

Honor urzędnika (zbitka słowna :D ) nie pozwala brać tak okropnie niskich łapówek czym przy zamówieniu publicznym na kwotę 25 zł musiałoby się skończyć.Tzw. śmiech na sali.Co innego za tzw. sztosa lub gałę .... :lol: też blotka w przeliczeniu na mamonę ale miła i nie trzeba się wstydzić przed kolegami z ferajny:D Trudno to zakwalifikować jako korzyść majątkową.Raczej majtkową. :lol: 8) :lol:
"Bagatelizować, bagatelizować i jeszcze raz bagatelizować... złapią za rękę, mówić że nie wasza."

Awatar użytkownika
wiking
Posty: 446
Rejestracja: poniedziałek, 2 stycznia 2006, 21:51
Lokalizacja: N52°44'51" E15°51'26"

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: wiking » sobota, 21 września 2013, 17:54

Topilzin pisze:Honor urzędnika (zbitka słowna :D ) nie pozwala brać tak okropnie niskich łapówek czym przy zamówieniu publicznym na kwotę 25 zł musiałoby się skończyć.Tzw. śmiech na sali.Co innego za tzw. sztosa lub gałę .... :lol: też blotka w przeliczeniu na mamonę ale miła i nie trzeba się wstydzić przed kolegami z ferajny:D Trudno to zakwalifikować jako korzyść majątkową.Raczej majtkową. :lol: 8) :lol:
"Boski Panie" Przecież nie można się naśmiewac z czyich ułomności !!?
ostatni wiking w Rzeczpospolitej

Awatar użytkownika
wiking
Posty: 446
Rejestracja: poniedziałek, 2 stycznia 2006, 21:51
Lokalizacja: N52°44'51" E15°51'26"

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: wiking » sobota, 21 września 2013, 17:55

Topilzin pisze:Honor urzędnika (zbitka słowna :D ) nie pozwala brać tak okropnie niskich łapówek czym przy zamówieniu publicznym na kwotę 25 zł musiałoby się skończyć.Tzw. śmiech na sali.Co innego za tzw. sztosa lub gałę .... :lol: też blotka w przeliczeniu na mamonę ale miła i nie trzeba się wstydzić przed kolegami z ferajny:D Trudno to zakwalifikować jako korzyść majątkową.Raczej majtkową. :lol: 8) :lol:
"Boski Panie" Przecież nie można się naśmiewac z czyich ułomności !!?
ostatni wiking w Rzeczpospolitej

Awatar użytkownika
Topilzin
Posty: 6396
Rejestracja: niedziela, 4 lutego 2007, 13:26

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Topilzin » sobota, 21 września 2013, 18:07

"Boski Panie" Przecież nie można się naśmiewac z czyich ułomności !!?

Z ułomności nie można ale ze zboczenia już jak najbardziej. :lol: :lol: :lol:
"Bagatelizować, bagatelizować i jeszcze raz bagatelizować... złapią za rękę, mówić że nie wasza."

Awatar użytkownika
Mirek
Posty: 7650
Rejestracja: wtorek, 5 kwietnia 2005, 21:39
Lokalizacja: HB 13

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: Mirek » sobota, 21 września 2013, 18:33

fgf.jpg
fgf.jpg (14.58 KiB) Przejrzano 2112 razy
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."

Awatar użytkownika
wiking
Posty: 446
Rejestracja: poniedziałek, 2 stycznia 2006, 21:51
Lokalizacja: N52°44'51" E15°51'26"

Re: Strategia rozwoju marki miasta Ustka.

Post autor: wiking » sobota, 21 września 2013, 19:06

Topilzin pisze:"Boski Panie" Przecież nie można się naśmiewac z czyich ułomności !!?

Z ułomności nie można ale ze zboczenia już jak najbardziej. :lol: :lol: :lol:
:D Jasne :!:
Prawo do wyśmiewania jest o wiele ważniejsze niż prawo do niebycia przedmiotem kpin. Pierwsze sugeruje otwartość, drugie opresję.
Rowan Atkinson
ostatni wiking w Rzeczpospolitej

ODPOWIEDZ